1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581253 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06

« · 2251699 Till forumet


Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Nu har vi kramat ur det sista ur gårdagens debacle, va? Piss, skit, och allt däremellan.

Didde. Ingen Didde? Klart är att sett till historiken här, hans spelartyp och hans karaktär så är det en spelare som kostat multum att värva i nuläget. Nu känns han nästan gratis. Återstår att se hur pass stor inverkan han får på totalen.

Edit: ingen #9, precis som Puckat skrev.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Det är för mig obegripligt hur ni inte kör med LaLeggia som forward. Hans styrka verkar vara framåt. Sen Liljewall ser inte rapp ut på rören, kanske ta in nån annan som center?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Olle Liss: Obegripligt vet jag inte om jag håller med om. Värt att testa absolut men obegripligt… nja
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Alla till hallen! För Timrå IK - i med- och motgång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Hassan: Han ser rejält vek ut bakåt främst det jag tänker på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Olle Liss: stark analys. Verkligen…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Olle Liss a k a hockeyoraklet.

Jävlar i min låda vad du dominerar härinne med dina knivskarpa analyser. Du tillför verkligen. Är det du som skriver hockeykrönikorna i VK?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Johan J: Hela hallen kom igen Timrå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Knylan: Ny dans, ny chans. Vinner vi inte i morgon gör vi det en annan gång. Kanske
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
tjobba: Helt rätt nu kör vi
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Olle Liss: tyvärr ser nog inte ledningen det shl handlar 100 % skridskoåkning
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
TD: Djurgården verkar få förstärkning från San Jose.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
gustav9: Analys efter en tredjedel Målvaktsspel 2 av 5 inte vunnit nån match åt oss, Försvarsspel 2 av 5 största problemet är saknaden av kontrollerade utgångar ur egen zon plus för fallande backar ner i knä på målvakter forwardsspel 2 av 5 problem att komma samlat in i zon o rörlighet med platsbyten för stereotypa ,tränare 1 av 5 saknaden av eget grundspel är orsaken till allt. ha en trevlig kväll
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Olle Liss: Francis Pare fick kicken av Avangard Omsk idag. 34 årig kanadensare, 175 poäng på 369 matcher. Hade kunnat vara något. Men han lär nog kosta en del...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Rallarn: Det var ju inte bra. Jag hade en vag förhoppning om att de skulle skicka Eklund till AHL men det är bara Vancouver som är så blåsta...
En NHL spelare i DIF, då är det väl LHC eller Brynäs vi får hoppas på..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Olle Liss: Laleggia är bra defensivt och en bra back offensivt. När han var i Rbk så var konkurrensen stor i slutspelet. Annars hade han gått in på sex backar tror jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Charliejfz: Han lirade väl forward hos er?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Rallarn: Ja, under slutspelet körde han som forward.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Charliejfz: Jag tycker han ser svag ut defensivt så fort det blir tight och närkamp. Blir lätt manglad, som att sno godis av barn. Förmodligen för att han är mindre och inte så fysisk.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
bar mofftak: Ekkund in och sen har DIF haft typ 8 spelare på skadelistan. De kommer garanterat klättra i tabellen vartefter. Nån av BIF och LHC tror jag vi får möta i ett negativt kval.

Viktigt värre nu att Nubben hittar spelare under uppehållet, gärna fler än 1. Bra om de kan få växa in i det framåt våren när kvalet börjar. Väl där tror jag det ändå kan vara möjligt att Timrå kan vinna ett negaivt kval mot ett lag som har betydligt mer att förlora, likt LHC eller Bif.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Sputnik: Ä Corso el Brendl lediga?🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Sputnik: Om Timrås skall lyckas vinna ett negativt kval hänger det på vad Nubben lyckas få in för spelare framöver alltså. Gärna minst 2 forwards, nån back och Målis under resans gång innan transfer deadline i februari.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Tallnäs: Du som brukar vara en fena på att räkna ut lediga stolar. Hur ser det ut nu? Vi går ju hur som helst mot säsongens bästa eller näst bästa publiksiffra. Vore fräsigt att kliva över 5000!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
tjobba: Fullt i hallen. Krossa Brynäs! Forza Timrå IK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Sputnik: jupp timrå är i praktiken redan klara för kval. i dag är det måste match för timrå förlorar man idag så skulle jag nog säga att det är kört. Man är redan avhängda med 10p.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
tjobba: Sitter inte vid datorn idag. Ska försöka hinna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Tallnäs: – Är man en riktig supporter går man hit, sedan förstår jag såklart att man vill se sitt lag vinna. Men nu är det ännu viktigare att de kommer för att ge ännu mer energi till spelarna ute på banan, säger "Freddan" till ST.
I dag jävlar gasar vi! Hela hallen kom igen Timrå! Hoppas klacken drar igång den direkt efter nedsläpp så skapar vi ett ruggigt tryck och kanske hjälper Timrå till det så viktiga förstamålet i matchen! Tror på riktigt att vi fans kan skapa en ketchupeffekt i dag. Ser framför mig ett galet tryck och Timrå bara gasar och har 3-0 efter första perioden!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Zäta75: helt rätt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Hockeyleksing: vart låg Oskars i tabellen förra säsongen vid sin looserstreak? Har ingen koll alltså men nog finns chansen att vända alltid. Upp till Nubben och CO att ta tag i det i tid bara. Oskars värvade ju på vägen in veronneau och Bouma förra säsongen som till slut var en stor anledning till att man slapp kvala.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Sputnik: Minns inte exakt position. Men efter 16 raka förluster vände de och slutade på elfte plats. Tre poäng ifrån play in och sex poäng ifrån playout. Så trots 16 raka torsk var de närmare slutspel än kval.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Sputnik: Har för mig att de hade en hyfsad start, så tror inte att de låg riktigt i botten när de väl drog igång förlustraden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
KB65: Ja de startade sin 16 games of hell från en betydligt bekvämare position än oss, typ runt 10-11 platsen vill jag minnas.

Men det är lugnt, vi kör inte ända in i kaklet utan nöjer oss med 12 💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
KB65: Du har helt rätt, kollade upp nu och 24 poäng på de 12 första matcherna. Bättre start än denna säsong till och med.. så ja uppförsbacken är rejält stor, Nubben såg rätt pressad ut igår och förstår nog att han måste få in nya "kroppar" i laget för att vända detta och inte vara totalt avhängda redan i December med 2000 pers på läktarn fram till mars och kvalet börjar..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Sputnik: Kicki ska avtackas/hyllas för trogen tjänst idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Sputnik: Ja att nå 12:e-platsen är kört tyvärr. Inte helt rent teoretiskt, vad det krävs i form av poängsnitt framöver, men främst eftersom skillnaden mellan oss och närmsta bottenkonkurrenter är så monumental sett till handlingskraft, klass och kvalité. Det är faktiskt inte möjligt att hitta två lag som kommer vara sämre än oss efter 52 omg
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
mikenomad: Jo LHC hade väl flertalet gallerpojkar när vi mötte dem, ändå kändes det som att vi lyckas vara sämre..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
mikenomad: framförallt har vi en spelidé som inte på något sätt funkar i SHL. Det här passiva box-spelet i egen zon, oförmågan att ligga nära (pga för långsamma spelare) och för dåligt omställningsspel.

Kollar man på Oskars så har dom, även när dom sugit elefantpung och torskat match efter match, hela tiden haft en tydlig och i grunden optimistisk spelidé. Dom ligger på och checkar, sticker blixtsnabbt (och ofta lite naivt) framåt när dom ser ut att erövra puck. Timrå backar och backar, får enormt långa anfall emot sig, och anfaller med mjölksyra mot samlade försvar.

Tycker det är frapperande när man kollar på andra lag att det är INGET annat lag som spelar lika passivt som Timrå. Det kan knappast bero på att Nubben lyckats sätta ihop ett lag bestående av enbart speldumma, fega och lata spelare.
Snarare är det nog så att man försöker spela ett spel som inte funkar, och som spelarna inte behärskar (med vissa undantag).

Idag är det bara ut och köra. Klarar man inte av att tagga och maxprestera den här matchen kan vi sluta låtsas som att det finns någon form av hopp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Kalle Koskinen bland andra ska vara med och tacka av Kicki Höglund . Han kanske kan hoppa in som sjundeback ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Sputnik: Ja den matchen var spiken i kistan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Andersson: 7e? Han hade gått in på 4 backar ;)

Svensson - Westerlund
Laleggia - Kalle
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Zäta75: Nu tror jag faan att ni kommer att vinna! 3-2....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Bragd-Birger: Håller med helt och hållet. Vi verkar ha någon slags idé om att ligga väldigt passivt och att det på något sätt ska löna sig och tråka ut motståndarna. Det funkar inte så, åtminstone inte i hockey på SHL-nivå. Förr eller senare slinker puckarna likt förbannat in och då har vi samtidigt dragit ned på tempot och forwards får ägna sig åt att "släcka bränder" som Blomqvist uttryckte sig mot Luleå senast. Vet Nubben sa något om att vi inte kommer spela ut lag i SHL, men att vi ska ha ett bra grundspel och försvar. Ska man lyckas med det måste man steppa upp och vara aggressivare. Nog för att vi kanske har ett för långsamt lag, men så här jävligt ska det inte se ut ens med det lag vi har kan man tycka. Nä fan, skulle vilja se en match där vi är aggressiva att vinna tillbaka puckar och stänger ned motståndarna snabbt som tusan innan de hinner etablera sig i zon.

Är det bara jag som har allt mer får en känsla av att spelarna blivit itutade ett system som inte funkar överhuvudtaget och att det är en stor del av problemet vi ser? Iofs tycker jag att spelare som Erixon och Bohm ser rätt loja ut. Erixon sa väl något om att vi inte ska försöka spela som ett topplag, vilket vittnar lite om att passiviteten är djupt rotad i detta lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
thorwald: nej, vi ska inte spela som ett topplag.
Däremot vore det kul att åtminstone testa att spela som ett SHL-lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Andersson: Det kan räcka med att Kalle Koskinen tittar in i Timrås omklädningsrum innan match. Han behöver bara spänna blicken i TIK-arna och väsa:

- Sämpa krappar!

Jag vet att det funkar. En gång i tiden tacklade jag honom av planen (PÅ RIKTIGT) ner för en liten slänt i en jävla fotbollsmatch på Åstön hemma hos Bulla. (DET ÄR FAKTISKT SANT)

Och när han åter kröp upp på gräsmattan med gräs och buskrester på flinten, då fick jag den blicken!

Därefter är det sista jag minns riktigt bra att jag trodde någon idiot kört in en bil på planen, och kört på mig när Koskinen tacklade tillbaks...

Smärtan gick över efter en tid, men jag har fortfarande mardrömmar efter den blicken.

Tony Adams är en kyckling.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Anonym: Fullt i hallen. Krossa Brynäs! Forza Timrå IK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Ne nu, vänder det för timrå tror jag.

ni vinner matchen med 3-1

mål av hanzl,lodin,rattie

sen om det skulle leda till större siffror så hoppas jag att Lundin / Zajac får pytsa dit en med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
🥱
Uppladdat:

450x300-thumb1920_2.jpgthumb1920_2.jpg

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
rabon: JJ igen ? Lundin sjuk ? eller petad ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
rabon: 6 backar, Bohm inte med. Märkligt, borde vara bättre att ha en 7:e back.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Villervalla: Kalle är ju 7:e
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Andersson: Tror inte han är reggad så då blir det förlust med 3-0 oavsett hur matchen slutar.
Låst ämne

« · 2251699