1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596696 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Synct: ja det säger väl endel om din förmåga…

Men du…

Njut nu av det här fina spelet!

{297}: 2 mål går ju att vända men idag är vi inte där... tar vi poäng nu så äter jag upp någons hatt.

söder över: Är nästan helt övertygad om att du går på tjack.

{297}: Sitter och undrar om Svensson känner av första periodens svanhopp med huvudet före in i sargen. Han tog sig åt nacken alldeles efter.
Bara att konstatera att vi är 2 backar kort.

Synct: är du helt slut i huvudet?

Måste ha klämt dig ordentligt!

Ta ett plåster och se till att slippa få såret infekterat!

Håna enskilda spelare!?

Tar enskilda spelare ut det svenska landslaget i ishockey?

Dubbeld: passa dig det där kan vara ett enskilt påhopp med…

Bättre att du formulerar dig såhär:

Spelare i vissa idrotter i Sverige ibland efter att dom haft ledigt och det snart ska gå på jobb igen.

söder över: Har du flexat nog med din Husqvarna K 7000 än?

de kan bara bli bättre nu
dags o göra en bra 3.e period

Bragd-Birger: Fortsätter vi att skämma ut oss såhär i 3e lär det bli betydligt färre på läktarna framöver...

Timrå IK dagen innan match efter ett uppehåll
Uppladdat:

500x0-group-male-friends-drinking-shots-798835.jpg

{297}: backproblem. Ja bland annat.
Men frw? Vad ser vi där? Gör dom sig spelbara?

Sätter dom fart i anfallen? Tar dom sig till fria ytor?

Nääää

Dom söker upp en sarg och så myser dom till det där tills Brynäs kan vända och komma 5-3 mot oss…

Alla. Verkligen hela jävla laget är trötta.
Åker in och myser lite…

Ska lira av en match.

Alla kan det här…

Alla vet vad dom ska göra…

Myspys…

Pyspunka!

Ante har varit inne på det angående borta facit.

Vi brister tjockt i ödmjukhet hemma.
Tar inte jobbet.
Accepterar inte att motståndarna spelar i SHL utan ska känna publikens kärlek och allt ska dansa in…

Det är så jävla dassigt!

Det är i min värld dom ledande spelarna som brister värst!

Dahlén kan inte hålla i pucken

Lander passar fel hela jävla tiden

Pettersson är så jävla seg att han hade fått stryk i en åkduell mot Krykov

Eronen tar tid

Övriga är för mjuka, åker för lite skridskor, klarar inte av ha pucken, klarar inte av att slå en passning.

Jag är så glad att jag har semester imorgon så jag slipper åka till kontoret i Gävle...

Kerstin_k: fast vi får ju lägen? Wedins 2-1:a, Dahlens magskott helt ren i slottet, wedins dutt-pass till Halloran istället för att ta eget skott. Brynäs är inte så jäkla tajta som vissa vill göra gällande men bränner man såna här chanser så blir det tufft. Det var det mot Skellefteå (2-1) och strafftorsken mot Färjestad också. Vi måste få leverans från förstalinan i VARJE match. Punkt slut.

Två mål är ingen omöjlighet, det finns fortfarande tid för firma Lander att göra rätt för sig.

Modano: känns håglöst, måste börja vinna närkamperna i 3e. Dessutom känns vi ineffektiva i avsluten (de få vi haft)

{9829}: man vill bara grina!

{297}: ja, så är det nog fanimej. Tror jag förträngt den matchen helt.

På plats. Otroligt dåligt Timrå på isen ikväll.

Kerstin_k: Defensivt? Brynäs checkar ju som fan på oss. Stenhårt jobb i deras offensiva zon som gör att vi blir fast heela tiden.

Män mot pojkar så små mjuka livrädda över hela banan måste få en jävla utskällning nu inför 3e.

Bragd-Birger: sämsta matchen sen…? Den var enkel, sämsta matchen sedan förra mot Brynäs. Samma (o)skärpa på timrålaget ikväll.

vonDöbeln: Det är så frustrerande att se att Timrå inte har något motmedel mot Brynäs oerhört defensiva hockey. Man borde ju haft koll på att Brynäs agerar så här och redan innan bestämt HUR man ska bemöta fem pers hem konstant.

Det är frustrerande. Det och slarvet. Och ofokuset. Och drället. Och oskärpan.

Brynäs har verkligen fått matchen precis dit dom vill. Vi kan ju inte ens skylla på domarna nu.

Zäta75: Det går att göra 7 mål på 5 min på Brynäs.

Sämsta insatsen av Timrå sen...ja, det minns jag inte ens. Helvete så man dräller. Spelar fast sig i egen zon, tar 20 sekunder på sig att starta uppspel, blir handlingsförlamade av Brynäs kinachacksuppställning i mittzon, passar varann på skridskorna, dräller vid offensiva blå, och sen försöker man myspassa sig till målchanser. Jeeez.

All cred till Brynäs och allt det där, men...sämre motstånd kan dom knappast få. Klara rys-flashbacks till 21/22.

Kan vi få en Örebro revisited nu i 3e? Brynäs lär knappast börja darra om vi fortsätter så här. Ska det hända nåt är det ungefär 200% upp i prestation som gäller.

Gaaah!

Det är väl lite utav vår svaghet hela säsongen, mot tight försvar så har vi inte offensiv som tar kampen och kan spela fysiskt och enkelt. Sett likadant ut mot Växjö t.ex. ingen slump att Alvarezkedjan gör målet

Zäta75: 2 raka förluster. Skulle vara ren skär glädje förra året… 🤪

vonDöbeln: Brynäs har ju varit ganska kliniska i avsluten, helt klart. BertilssonNobodyssonPersson som man aldrig hört talas om hittar en tvåcentimetetslucka under ribban med en jävla laser, våra stora namn sumpar chans efter chans samtidigt som backarna har cement i skridskorna. Ställer mig jävligt frågande till Stenqvist och Svensson i den här matchen. Alldeles för veka i egen zon. Svensson ser ut som en 195 cm-kille som väger 40 kilo.

Synct: Har lärt mig att inte bli upprörd, många här som skriver i affekt under matcher när det ser så kasst ut som det gör.

Synct: Plattmatch. Det enda som kan rädda detta är ett tidigt skitmål i tredje.

söder över: Förlorar vi ikväll så kan det bli tungt. Leksand ser ut att vinna mot Luleå borta (3-1) och lär få självförtroende och kan slå oss på lördag. Då blir det 2 raka förluster

söder över: Håna enskilda spelare för att det går tungt två perioder? Stort av dig.

söder över: Hartman ser het ut i kväll

Emil Pettersson till landslaget?

Hahahahahahahahaha

PATETISKT.

Vi har absolut ingen skuld till Brynäs som gör att vi ska lägga oss på det här sättet.

KulltorpsOlli: hur många gånger kan man missa pucken i skottläge egentligen?

När vi väl får lägen så träffar man inte ens pucken...

NÅGON SNÄLLA KLIV FRAM GÖR MÅL!!!

bar mofftak: Två jättelägen för Timrå sista minuten. Borde stå 2-3. Orkar vi vända i 3e?

Har isen gått sönder? Överallt. Det ser ut som om Timrå spelar på typ knottrig drivis i bottenviken.

Årets sämsta hittills

vonDöbeln: Ja, passningarna är inte där, huvudena är inte där. Mja, jag har inte gett upp.

Sputnik: det är ingenting som funkar!

Dom tar inte kampen.

Jag hoppas som sagt att det är ett covid utbrott i Timrå för detta är helt patetiskt.

Det är klart sämre än fjolåret.

Alla ser livrädda ut och Brynäs ser ut som om dom aldrig klarat av att förlora en match någonsin.

Det här är så skämmigt att jag spyr!

Vilka chanser vi missar...

Sputnik: makalös plattmatch. INGENTING funkar

Hur många passningar kan man missa i en match?

Sputnik: förstalinan är helt värdelösa än så länge. Lander, Dahlén och Pettersson slår usla pass som blir spelvändningar, man bränner målchanser mitt i slottet. Dom måste steppa upp rejält.

Sputnik: Om vi inte får spela vårt spel så har vi ingen plan. Pass genom försvarare går inte så bra för 1:a linan.

Sputnik: Kämpar inte, kollar inte, skickar iväg puckar och hoppas på de bästa.

Svensson skickar iväg en av dem sämsta passningarna i hans karriär också

Verkligen HELT oacceptabelt dåligt fortfarande..

Hade vi spelat mot ett bättre lag hade matchen varit slut

söder över: Vad håller vi på med i offensiv zon ens?
Det går ju inte skylla allt på Brynäs styrspel. Flertal ggr vi inte har superpress på oss men passningsspelet är ju uner all kritik

Timrå är så jävla dåliga på det fysiska spelet att Brynäs lite ödmjukt tacklar ut sig själva!

För att visa ödmjukhet!

Tack Brynäs!

« · 2422108 · »