1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07

« · 2489388 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Dubbeld: Jag förstår mig verkligen inte på spelare som får det att låta som om de skiter helt i vart de spelar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Stenqvist öppen för spel utomlands.

Tack o lov
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
SMÅLAND: fan vad du flöjtat runt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Simmalugnt: Va vore live utan ironi??
En kan väl inte va som en gammal tråki gammal gubbe hela tiden 😂
Live ä en fest tills man trilla pinn!
Ska tilläggas att ja for å flöjta mä Marcus Vinneborg..Morgan Johansson för länge sen med 🙏😂
Samt Oliver Ekmans farsa med 😂
Vi satt mest i baren på utbildningarna men dä ä en annan femma! 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
SMÅLAND: Förlåt, jag kanske skulle ha sagt Hillbert i Gökböle? :p

Jag har väl bara lite svårt att förstå varför man vill reducera sig till någon slags gimmick när man ofta har bra och intressanta tankar att komma med ändå? Men det är klart, vissa vill ju få uppmärksamhet genom att vara underhållare, jag köper det.

En engelsman som älskar fotboll? Ok, de engelsmän som jag träffat som älskar fotboll har inget direkt behov av att lägga sig till med manér som tar bort fokus från fotbollen.

Men det är klart. Man kanske skulle anta någon kul egenhet?

Börja byta ut allla s mot z när man zkriver, då kanzke jag blir mer intrezzant zom zkribent?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Jag uppfattar Lodin som en på alla punkter förädlad Hartmann.

Han är snabb på rören!
Teknisk och gillar att utmana tekniskt på man mot man på två nivåer över Hartmann.
Riktig bra handledsskott!

Hartmanns defensiva ansvarstagande är bättre alla dagar i veckan dock förutsatt att inte Lodin vaknat på den fronten på andra sidan pölen.

Men likt andra spelare som behöver sitt humör för att briljera så försvann ju Lodin ur matcher titt som tätt.

När det gäller dock…

Då brinner ju isen bakom Lodin!

Jag gillar fränheten/humöret. Skulle behöva lite av Landers kontroll bara.
Att Anton tappar humöret ett par ggr per match råder det ingen tvivel om men han tar ut det på rätt sätt! Hårdare tacklingar och mer skridskor.
Väldigt sällan Lander bjuder på uppenbara efterslängar.

Där har Lodin lite att lära, hitta nya kanaler för känslorna.

Jag gillade inte snöaffären kring Lodin.

Jag hade klappat händerna åt att man skickat honom till gatan för det. Kokain är undantaget ”crack” sällan en drog som skapar de jävligaste beroendena utan snarare valet för partyknarkande men det gör det för mig bara värre i den stora helheten. Alltså ur ett samhällsperspektiv.

Men jag fick inte bestämma och nu har åren gått och staten har ju avkunnat sin dom.

Jag skulle uppskatta Lodins spelartyp alltså en som självsäkert kan klä av motståndaren och skapa tid för laget i anfallszon men jag är relativt lugn i att Kapanen kommer kunna bygga ett bättre Timrå till nästa år vilket egentligen är det enda målet man behöver ha.

Sedan får vi se hur bra det laget måste vara! Det är upp till grapparna i truppen idag att visa!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Simmalugnt: Ja lite satir ha man int dött av?
Ikon? Ja visst ha jag vari med här sen 2003 å sen den gamla varianten sen 2001 då den gjordes om till den nuvarande. Stefan å Krister fall tyvärr int mig i smaken! Ja föredrar hellre ’Nattsudd ’
Ska dock tilläggas att för länge sen for jag och Per Classon runt å flöjtade tillsammans!
Men alla får vi tycka som vi vill. Sen att int jag skriver som alla andra. Jag är som en engelsman som älskar fotboll. Det är en fest när det är hockey!
Oavsett dag i veckan!
En sak ä iallafall klart! Ja har behållit mitt nickname i över 20 år här och det står jag för!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Axle San: Vi är förmodligen hockeysveriges största experter när det kommer till skit man inte orkar med inför ett ödeskval. Kul att den expertisen kom till nytta!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Vilken fin gest av er igår gällande presskonferensen.
Respekt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
tjobba: Mabötes. Mitten av -90-talet och tider när vi tvingats utstå hittepå och fantasifoster som Sundsvall/Timrå Hockey. Kommer aldrig glömma stämningen och publiktrycket i gamla Timrå isstadion med lågt tak och man kunde (nästan) gå runt hela rinken. Vi mötte Rögle i playoff den första säsongen, 1995/96 som Timrå IK igen. Vinst i hemmamötet, men förlust i båda matcherna borta och ridå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Starostenko: Ja om det är så att Kapanen passat på Lodin av andra anledningar än ekonomiska, så får vi lita på att ledningen har kött på benen som sagt!
Förhoppningsvis så kommer vi ha ett så pass starkt lag på pappret ändå. Lodin är ju heller ingen komplett spelare och kunde ju vara osynlig långa stunder också. Det är väl mest den här säsongen man saknat den spelartypen framförallt, när det offensiva spelet gått i stå många ggr.

Hållander plus nån mer spetsforward utöver så är man rätt näjd med läget ändå, med eller utan Lodin.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Simmalugnt: Du har över 4000 inlägg och registrerade dig 2006, så du har ett bra jävla tålamod ändå om det nu är så jobbigt att läsa hans inlägg, att du inte sagt ifrån förens nu, det får jag ge dig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Sputnik: som sagt förr så tror jag timrå passar på VL. Han är trubbel helt enkelt. Där har Torines koll och har nog fört det vidare till Kimmo. Skulle bli förvånad om han spelar i timrå nästa år men jag har noll inside på om det pratas med honom eller ej men vet att de tycker han är strulig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
SMÅLAND: Du är säkert en trevlig prick, men jag får aids i ögonen och hjärnan av ditt sätt att skriva.

Du verkar ju dock vara uppskattad här, och det finns ju trots allt de som älskar ”humor” som Stefan & Krister.

Så det är ju säkert jag som har fel och inte förstår, men dina buskisinlägg får mig att önska att det fanns en ”Dölj inlägg från användare”-funktion på HS.

Eller ok, jag ska inte vara gubbsur, det var ganska småputtrigt kul någon vecka i början. Nu känns det mest krystat, forcerat och daterat. Men hey, det är bara min åsikt och den lär jag väl få fan för när jag ifrågasätter en HS-ikon.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
JanneH: Skulle tro att det blir flyg eftersom det finns på kartan att de ska till Luleå på lördag.
Förresten, fler än jag som blev glad i hjärtat av att höra klassikern ”Vi heter Timrå IK” innan entrén i går? Den tar jag gärna i slutspelet också! Hela hallen fick feeling och klappade med, bara en sån sak!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Sputnik: Låddan ä en fantastisk lirare!
Men just nu ge ja hann int ett skvatt!
Imorgon ä vi i Ängelholm!!
Sen vänt slutspel!!!
Länge sen sist å ja längt så jävlas mycket!!
Tråkigt att int Wedda kunn va mä sin spets!
Men vi ä en outsider å dä pass oss somm fina fisken!!
Nu ladd vi tusen så ta vi en match i tage mot SM-GULDE 🥳🥳🥳🎉🎉🎉🙏🙏
Låt dä rinna lätt 🥳🥳
Halleluja 🙏🙏🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
empa11: Jo alltså så förstod jag det. Att "Ryssen" skrev själv med honom, så tolkade jag det igår när det kom upp i allafall, Men det kan han nog själv intyga i så fall.
Hade jag förstått det som att det är från random person så hade jag inte brytt mig så värst.

Håller med om att nånting känns knas om allt stämmer. Förmodligen ett sätt att "skydda" sig lite om det är så att han faktiskt är klar för HV.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
empa11: ja, nä om man skulle gå och äga jävla äckeltoan så här efter lunchen kanske 💩🤣💩🤣💩🤣
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Sputnik: Har faktiskt ingen aning vem som är upphovsman. Menade att den som länkade bilden KAN ha fabricerat den. Men har vi personen här, och denne går i god för att den är äkta minskar ju risken för det scenariot.
I så fall är det nästan värre, om Lodin sitter och skriver privat till gamla fans att Kapanen är dum mot honom. Låter sinnessjukt kefft och jag är då tämligen övertygad om att Kapanen gjort rätt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Sputnik: Vi har faktiskt 1-1 i matcher mot HV 71 på hemmaplan. Och eftersom vi går till slutspel så har vi vunnit över dom?!
Profeter är luriga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
empa11: Fast det är väl direkt från "Ryssen" här inne. Han som säger att han skrivit direkt med Lodin på Insta? Då är det väl Ryssen som fejkat det där själv? Eller mena du kanske att det är ett fejkkonto vad gäller från Lodin?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
empa11: Gå in på Lodins twitter och kolla det han gillat, där finns ju lite av ett bevis iallafall om att Kapanen "eventuellt" valt bort Lodin. Screenshoten är dock lite misstänksam och kan enkelt ha redigerats..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Icing-Ove: Du har ju denna skönsångare med. Profetian om att slå ut hela Djurgården har ju redan slagit in.
Nu är det bara att vinna Mot HV 71 med 1-1 kvar som är en tuff nöt att knäcka. 🧐
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
empa11: hahaha va i helvete
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Bee: Ja den jinxen klarar vi oss utan men bara inte ST kör en "målvakterna är så jävla bra" artikel eller att Wennerholm går all in på bortaseger så kan det gå.

Bifogat en bild på säsongens tidigare möten. Notera den dåliga publiksiffran i 0-5 fiaskot. Undrar om den gäller hur många som stannade och såg hela eller...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Kan bara meddela att det är väldigt lätt att fejka konversationer på insta.

Säger inte att det är det som hänt. Men vet inte var som är värst i alla fall. Att Viktor uttrycker sig som han gör i bilden, eller att någon fabricerar skit.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Har både tisdag och torsdag kväll uppbokade nästa vecka så enligt lagen om alltings jävlighet så kommer vi ju garanterat hamna i play-in så jag missar matcherna.

Jag får be om ursäkt. Det är mitt fel att det kommer gå åt helvete.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Villervalla: Klart som faan Husums Elvis gör en kunglåt då han håller på ett kunglag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Icing-Ove: "En älg, en ko, en Öviksbo"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Tikarn97: Vi vann å andra sidan mot Rögle den 22 oktober med 5 - 2.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Sist vi vann nere i Ängelholm var 2019 den 28: feb Rögle borta passar inte oss, fyyyfaaan..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
JanneH: Har bara 0-5 torsken uppe i huvudet som minne mot de sist på hemmaplan, jävlar vad kassa vi var då.

Mardrömmen är att Rifalk spikar igen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Icing-Ove: Kunglåt av en Husumsbo, en Öviksbo som inte följer skocken, det måste man ge honom cred för.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
JanneH: Fortsätt då med Eilerts: "Vi gjorde mål igen, ÅÅHHHH!..." Pilarm snackar om Timrå-guld här. Är detta ett omen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Icing-Ove: hur går eran nu igen? STUUURÄÄÄ
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
JanneH: Har ni nån pepp-låt? Typ ÖÖÖHH ÄÄÖÖ!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Zäta75: Eftersom vi har hemmaplansfördel i 8-delen tror jag vi slår både Luleå och Rögle. Rögle brukar väl inte komma upp hit och vinna nåt mer än vad vi brukar göra hos dem eller? Jag är ju dock så jävla kåt på den där topp 6 platsen att det är ohälsosamt. Inte bara för att man slipper trötta ut sig i nån jävla 8-del utan även prestigemässigt inför nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
empa11: Jag är nästan 100% att det är fejk. Men vi får snart så. Blir en spännande silly.

Tror att Rögle blir vårt svåraste hinder. Vill INTE möta dem i åttondelen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Pyrret: Hela grejen är ju rätt absurd, och otroligt oproffsig om det stämmer. Vilket jag har väldigt svårt att se att det gör.

Vilken proffsspelare sitter och skriver ”Kapanen sa nej. han dum”. Vadå sa nej? När hans agent ringde upp Kapanen och sa ”Nu vill Viktor komma hem”, och ba ”Nej”. Omöjligt att kommunikationen går till så här.

Reagerar att han skriver Timrå med gemen i början med. Någon som följer honom på insta som kan se om han gjort det tidigare? Om inte, så bör telefonen autocorrecta eftersom det är en ort/ett namn. Skulle kunna tyda på att det är fejk.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
tjobba: Skönt att se att vi börjar kunna prata lite om sista omgången och placeringar och inte bara om "Lodin-gate". Min negativa sida har vaknat igen och den säger att det svåraste hindret för att vi ska sluta topp 6 heter nog Rögle. För att vi ska ha en chans att ta oss förbi OINK och VF så är nog 3 poäng ett måste och sist vi mötte Rögle borta gick det lite sisådär va? (understatement). FBK kan definitivt slå VF och HV kan nog knipa en pinne av OINK men kan vi ta 3 pinnar borta mot Rögle? Color me sceptical då detta är ett lag vi tradionellt har haft svårt mot på bortaplan.
Hoppas verkligen vi flyger ner till Ängelholm så inte grabbarna måste skaka av sig en 12 timmar lång bussresa i första perioden och ligga under med 0-4 inför 2a.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Olle: Alternativt scenario: Lodin är redan klar för nästa säsong men för att inte sabba hela Silly Season för supportrarna, särskilt HS egna då, så gör man en kupp och lägger upp det som att det är kört.
Tada! Man får en diskussion bland supportrarna och det blir en stor positiv effekt när sanningen kommer fram till slut och man säljer dessutom 4000 =) säsongskort.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Patrick Polly: Ganska enkelt att klippa och klistra lite. Nu säger jag inte att Ryssen har gjort det. Men i min värld vore det ett rimligare scenario än att Lodin sitter och chattar med random fans om sin situation.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
jhnd91: Tack! Och ja det kan jag köpa fullt ut. Att han dessutom svarar en random supporter på insta säger också en del om professionaliteten....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Patrick Polly: Att en dum supporter (jag) inte kunde förstå ironi från en professionell spelare (lodin). Mår fan dåligt över detta
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Patrick Polly: Att vissa personlighetsattributer milt sagt inte är klockrena i en elitförening.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
jhnd91: Det är skrivet så mkt det senate dygnet så jag hinner inte läsa ikapp allt.
Kan du summera? :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Simmalugnt: Dock så känns det som att våra "hemvändare" har en annan karaktär och ett helt annat driv.

Lägg sedan till Hållander som har ett riktigt Timråhjärta. Han är enbart 22 år och påväg uppåt i kariären, har drivet och vill utvecklas. Vi ser vad Kapanen gillar i sina spelare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Olle: Att blint lita på hemvändare som ”kulturbärare” har ju gått så där i exempelvis Gävle de senaste åren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Simmalugnt: Exakt. Och sen kan det ju faktiskt vara så att Kapanen har en annan 30-poängsspelare på radarn som han tror mer på. Lodin var en rolig spelare att se i Timrå men det var högt och lågt med honom. Otroliga kroppsfinter (som sällan slutade i mål) och rivig spelare som kunde visa temperament men han hade också en fallenhet för att filma. Helt ok poängproduktion.

Timrå IK kan inte vara ett pensionat, för alla spelare som någonsin spelat i klubben, att komma hem till. All lycka till Lodin men här får vi lita på Kapanen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Patrick Polly: Tror du får läsa ikapp lite så hittar du svaret.
Låst ämne

« · 2489388 · »