1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581927 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07

« · 2487562 Till forumet


Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Timrå tisdag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
T T: Brynäs vinner med 2-3. Det enda Positiva är att Dahlén gör de 2 målen för Timrå och blir bäste målskytt för Timrå per säsong i SHL/Elitserien.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
DenRöda: Brynäs vinner idag för de har aldrig gått bra när Ante har gått ut med ?Vi ska spela vårat spel.?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Dubbeld: Mycket öppet.
Vi får vänta och se hur det går.😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Jag bryr mig inte. Bara att vi vinner.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Tror och hoppas att vi vinner i OT! Samtidigt som HV förlorar och BIF går om med en pinne och skickar HV under kvalstrecket med en match kvar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Om en timme öppna Bolage..
Om 10 timmar släpp puckuslingen i EON..
Om 12 timmar ha vi svare..
Ge oss frid Å vinn ikväll rabbuslingar! 🙏😇
Låt dä rinna lätt 🥳🎉
Halleluja 🙏🙏🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
www.youtube.com/watch?v=6egbhRFuJ8Y

Lite nytt med Boyce så Modano kan njuta inför matchen ikväll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Synct: Våra kära finnar fixar detta ikväll!
JD och EP har tagit semester.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Synct: Undr om Karahalahti får vakta buren ikväll????
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Zoogin62: Kör med en klassisk klyscha idag. Första målet blir viktigt, kanske tom avgörande. Gör TImrå det vinner vi oftast. Om Brynäs gör 1-0 är risken stor att vi faller ihop som många ggr tidigare.

Viktigaste matchen i år. Vi kan fortfarande komma 5a eller 6a. Kommer att snegla på Frölunda-Oskarshamn ikväll
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
SMÅLAND: Kaarlehto står 100% ikväll ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Zäta75: Ja, jag tycker att JJ har varit sämre på slutet, släppt in några enkla på framförallt klubbhandssidan.
Tror dock inte Ante vågar sätts Karre i mål.
Får väl motta dödshot om Karre sviker!?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Zoogin62: Precis. Han lär inte våga spela Karolus. Men som du säger har Johansson varit lite skakig på sistone. Karolus såg väldigt bra ut lugn och trygg i sin match. Men svårt att avgöra efter bara en match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Off topic från matchen då jag ej vågar prata om den för att jag vet att det blir storförlust!!

Efter det jag tog del av igår så började jag fundera lite på värvningar till nästa säsong.
Min önskelista blir då:
Filip Hållander LW/RW
Viktor Lodin LW/RW
Albin Lundin C
Erik Walli-Walterholm RW
Joni Ikonen C
Kai Wissman RD
Oskari Laaksonen RD

Tråkiga listan där det ej bli förlängning:
Jacob Stenqvist
Elmeri Eronen
Robin Alvarez
Erik Andersson
Olli Palola

Vad tror ni?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
DenRöda: Jag tror inte man förlänger med Albin
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Jag har två biljetter till ikväll över. Skulle gärna se att dom går till någon som verkligen vill gå, och kommer gå, och inte använder dom för att sälja vidare etc. Skicka gärna meddelande till mig i sådana fall :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
DenRöda: hoppas dom släpper Albin L tillsammans med dom du skrivit nedan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
DenRöda: Ja, för första gången på hela säsongen är jag uppgiven på förhand.
Borde inte gå att slå Brownass när dom har spelar för överlevnad. Kommer isåfall att krävas stenhårt arbete av alla i laget!
Tror tyvärr inte att våra "primadonnor" klarar det.
Men hoppas gör jag ju naturligtvis!
Hur det än går ikväll och mot Rögle, så kan vi väl sämst bli 10:a?
Har jag räknat fel?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Pyrret: Det tror inte jag heller. Men då vill jag att Andersson inte förlängs heller. Lundin är klart bättre som 4e/3e center.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Har legat i smittfebran i två dagar, men mycket bättre idag om än lite kraftlös! Det får bli alvedon och så får frugan köra! Ikväll ska Brynäsjävlarna få!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Rödin missar matchen haltar av träningen nu Forza TIK
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
DenRöda: Saknar en håll käften backvärvning på din önskelista!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
DenRöda: Ja framförallt finns det fortfarande lite utvecklingspotential i Lundin och en högre offensiv uppsida!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Sputnik: Lägger upp ett härligt klipp om vår allas Boyce som Hockeynews gjort. Känsliga tittare varnas(MODANO)..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Sputnik: Lite längre ner hittar du ett nästan identiskt inlägg med länken, där även Modano är nämnd, hihi.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Synct: Laaksonen! Guldpojken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
TD: Han kom tydligen tillbaka på isen, så lär nog vara med ikväll
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Synct: Haha! Man var inte helt fel ute då alltså. 😅🤪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
DenRöda: Har ingen koll på finnarna (de nya) du skriver om men håller med om övriga. Eventuellt förlänga med Palola om han är billig. Om Malmö åker ur så ser jag gärna en comeback av Forsberg, han skulle jag säga är en riktigt bra 4e center. Tycker dock Albin Lundin ska ha den platsen om han vill men kan tänka mig att han går till DIF eller annat topplag i HA för att få spela 1a 2a kedjan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
7 lediga stolar i arenan nu. Passa på, om ni inte lyckats hitta biljett.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
DenRöda: Alltså om både Lodin och Hållander är aktuella för nästa sässe(vilket jag tyvärr betvivlar) så kan vi ställa upp med en löjlig FW-sida:

Jonte - Hanzl - Lodin
EP - Lander - Hållander
Wedda - Mieho(?) - Hartmann
Pääjärvi - EA - Walli
(Bojjan, Värmhed)

EA har ryktats vara klar, så antar att det stämmer. Oklart huruvida Walli vill krita på en förlängning om vår ambition är att plocka in både Lodin och Hållander, men jag har behållt honom.
Mieho har ett löjligt fint rörelsemönster och spelar mer som en center än som en ytterforward. Så han får kliva in som tredjefiol.

Sen är jag som sagt tveksam till om det finns dineros för både Hållander och Lodin, och om vi kan erbjuda alla den speltid som efterfrågas.
Ovanstående hade dock smakat mumma
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Håkkybåkky: Det finns pengar från bla. SCA och utökade pengar till alla lag. Frågan är dock om Kapanen vill ha Lodin. Han kanske hellre satsar på 1-2 riktigt bra backar?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Håkkybåkky: Är ni nervösa för kvällens match? Inte jag. Jag ser bara möjligheter. Vi spelar slutspel oavsett hur det går. Hoppas att våra spelare också är avslappnade. Brynäs bör vara allt annat än avslappnade.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Frågade grabben om han tyckte vi skulle vara snälla med Brynäs ikväll, så de kanske slipper kvala. Fick detta till svar.

Bara att tömma tankarna pojkar. Snart dags för första pilsnern!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
empa11: Brynäs har satt sig i den här sitsen själva, vi går för slutspel! 💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Zäta75: Det sägs att motivation slår klass.
Brynäs slåss för sin existens. Vi har klass.
Men när det gäller att trycka till Brynäs lite extra så borde vi ha motivation också.
Jag hoppas att vi vinner men när jag vill det lite extra då brukar det inte gå bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Zäta75: Inte bara pengar från SCA. Lönen på Alvarez, Lundin, Palola, Stenqvist och Eronen frigörs.. budgeten frigörs med 7,3milj där om inte mer.

Hållander och Lodin tar nog 4milj där bara. Sen en 3e center, en första Back och eventuellt Bernhardt på det så är vi uppe på 8milj. Inte så stor skillnad. Värmhed får rookiekontrakt. OJ kommer hem.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
SMÅLAND: ger mig faan på att vi vinner ikväll men att resultatet i Förhuda-OINK blir fel (typ Frölunda i OT) och sedan förlorar vi borta mot Rögle efter att ha sett på jumbotronen att resultatet av den matchen är ovesäntligt och av bara farten går även Trottoarkantens IF om och vi slutar på en 8e plats
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
JanneH: låter som ett mycket troligt scenario! Tyvärr! Men nu Brynäs! Sista hemmamatchen i serien och fullsatt lada! Ska bli riktigt kul!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Jag har sällan varit så tudelad inför en Timrå-match som idag. Jag vill att Timrå vinner, men samtidigt skulle det vara underbart om Linköping fick stora darren i sista omgången och åker ner på kvalplats men då måste både Brynäs och HV gå rent. Jag önskar inte Brynäs ner i HA eftersom det är min närmaste chans att se Timrå när de kommer ner till Gävle. Usch...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Skål vänner! Uppladdning här i Tänndalen, kan bli drag även här. Hotellet är fullt av Timråiter
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
mikenomad: vi finns överallt! 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Rico01: Har lite bekymmer med HV, gör inte så mycket om dom får kämpa mot Malmö.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
UbbeNils: Eftersom HV har störst kassakista så är det bästa för alla andra att de tar en tripp till HA igen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Gorkyman: fick visst en injektion
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
mikenomad: Så här ser uppladdningen ut i Sollihögda
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
På väg hem från ett snöigt, blåsigt och svinkallt Lund till ett snöigt, blåsigt och svinkallt Malmö. Lund känns som övre Norrland i jämförelse, men naturligtvis ett förbannat skitväder i båda städerna. Är på ett jävligt dåligt humör och trött som fan. Har ingen bra känsla inför ikväll. Tror att vi tar en stabil nollpoängare. bif har trots allt lite mer att spela för.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Gorkyman: Päronhalvor, vaniljsås, nutella?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Nej, varken regn eller snö i Malmö.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Rico01: Samma här, bor i Uppsala län och åker alltid till Gävle för att se Timrå spela! Det hoppas jag få fortsätta göra även nästa säsong.
Låst ämne

« · 2487562