1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2009-11-23

1206699 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
TÅ idag sista meningen: "Bänka Niklas Anger en gång för alla..."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Ambroo: Så länge de rullar på 4 kedjor och inte kör den spelstilen 100% av matchen utan kan växla lite så funkar det nog på bortaplan också :)

Annars orkar de inte och då kommer kommentarerna från dumskallarna i stil med "varför kämpar dom inte sista halvan av tredje?" :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
The great one: "– Vi får tag på pucken tidigare och har mer fart. Vi kan inte stå och vicka på arslet här på hemmaplan, säger Fredrik Hynning."

Mmm, men på bortaplan då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Men grattis! Det tog bara 23 omgångar för den så kallade coachen charles berglund att upptäcka att man ska ändra taktik. Tänk, exakt samma procedur som under fjolårssäsongen (se länk).

Sopa!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
250kg kärlek: Jo, jag fattar ingenting av hur Atlant agerar. Men jag kan tänka mig att de är i pengaknipa och behöver göra sig av med några killar. Sen kanske Louma inte tycker att det är kul att vara hackkyckling heller.

Många ryska klubbar kör lite annorlunda stuk ja. Producerar man inte är man inte mycket värd där. De bästa klubbarna behöver dock inte scouta, kan man köpa in 3 stjärnfemmor med typ bara vm-spelare så kan det inte vara svårt. Kolla på St Petersburg eller Salavat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
RocknRolf2: Själv ser jag kopplingen mellan Luoma och Bremberg mer för att de faktiskt skulle ha spelat i samma lag. Men när det visade sig att Atlant sökte en defensivt skicklig forward så fick man göra sig av med Bremberg. Det visar ungefär hur bra man är på att scouta i Ryssland?!. Vad gäller Louma och hans roll i Atlant kan det mycket väl vara så att Luoma var tänkt att vara den som producerar tillsammans med Bykov får jag anta.

Även om Luoma inte svarat för några mål och endast ett gäng assists så tycker jag det verkar märkligt om man i det här skedet gör sig av med honom. Men efter kvällens fight mellan Atlant och SKA fick Luoma begränsat med istid framförallt i den senare delen av matchen. Så kanske är man inte helt överens, Luoma och ledningen.

Men att han skulle hamna här, nej det har jag väldigt svårt att tro.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Sällan har jag varit så likgiltig inför en Timråmatch som jag var i början av dagens match. Det kändes bara dött och de första målen var mer ”jaha” än ”jaaa!”. Men allt eftersom matchen led så tändes gnistan. Sista perioden var jag lika nervös som man alltid är i tredje när Timrå har hemmatch. Fyfan! Hoppas inte grannarna hörde vad jag skrek när Hynning bestämde sig för att ge oss lite extra spänning där i slutet…

4 poäng upp till 9:e plats. Får vi in ett par nya killar nu så kan det fan gå ändå. Jag vet att jag säkerligen lurar mig själv nu men ändå, det finns en liten strimma hopp i alla fall. Vi får lite spänning ett tag till tack och lov. För att det verkligen ska gå krävs dock att vi vinner en bortamatch. Vilken som helst, bara vinn borta nångång för helvete! Det går aldrig om vi bara vinner hemma ibland och alltid förlorar borta.

Det cirkulerar en del spelarrykten ser jag. ”Springsteen” har inte gjort något väsen av sig sen han ”lovade” 4 nya killar. Jag är inte förvånad. John Ks mer eller mindre lösa rykte ikväll, kombinerat med det Kerstin_k snappat upp gror däremot lite hopp.

Mikko Louma? Då skriker jag rätt ut. Det vore så jäävla bra. Men stor chans? Nej. Vi kan dock få drömma lite:
Mikko Louma är värvad som offensiv back till Atlant, han ”bara” har producerat 1+6 och det är nog mindre än vad ryssarna väntat sig. Atlant har också haft det halvtungt resultatmässigt. De fick skära ner ordentligt på lagkostnaden från ifjol för att inte konka och har antagligen fortfarande inte så mycket lösa ören i klubbkassan, särskilt inte nu när de trots fjolåret värvade Nicolai Zherdev 3 veckor in på säsongen, halvkaxigt för ett lag som ska snåla liksom. De kanske behöver lätta på det ekonomiska trycket och göra sig av med ett par killar? Verkar inte alls otroligt.

Bremberg? Jaja, även om jag inte tror på det alls så vore det också jackpot. Även om Timrå inte skulle bli bättre med Bremberg i laget så har man i alla fall försökt att värva en bra spelare. En spelare som kanske skulle få igång Anger och som säkerligen skulle kunna styra lite i PP. Men vafan, hur länge ska Bremberg vänta på en klubb? I Timrå känner han ju lite folk i alla fall. Många ryska lag har fyllt sin budget, men visst, får han ett bud på säg en miljon dollar från Avangard så är vi så klart pantade där.

Två nya killar med kvalité imorrn så är vi med igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Som en av dom största "gnällarna" så känns det ju som att man bör kommentera matchen efter något positivt.

Viktigt med tre pinnar men det är ju underförstått, alla poäng är viktiga för oss. Ikväll gör vi mål och fan om vi inte hade kunnat döda den här matchen tidigare. Extra roligt för fransosen att få smälla dit en puck även om han hade bud på fler. Caslava är ju alltid rolig att titta på och ikväll får vi se skott från blå som det SKA se ut. Kul att än en gång kunna "rida ut stormen" även om Djurgården hjälper till med sina utvisningar på slutet. Måste även säga att Sonnenberg överträffar mina förväntningar, han är kanske inte någon sniper men han har förmågan att befinna sig på rätt plats och vara jobbig. Kul också att se holmqvist mucka gräl och sedan backa när han såg att det var en kanadensare som vände sig om. Fortsätt hugga på juniorerna du Holmqvist.

Tycker Lindbäck står för två rejäla tavlor 2-1 målet (lurigt skott men han HAR problem med sina stolpar, det här MÅSTE man jobba med) och 4-3 målet (jag funderar om hans sega förflyttning beror på att han öht inte ser att det kommer en motståndare på andra kanten) men han spelar upp sig och gör några strålande räddningar när vi än en gång släpper till lägen i slottet. Kul att gabbe får vara inne på några framåt också. Visst träffar Skogs skott i stolpen? Ruggigt direktskott var det iaf, synd att den inte fick sitta.

Sen var det ju det här med självförtroendet och två gånger åker vi över röd, när DIF har tagit ut målvakten, och försöker PASSA fram pucken...där ska matchen dödas och vi har som sagt lite tur med Vinnerborg på slutet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
73Sjöbba: Ja, det är för mig en gåta varför Linkan förlängde med Starkov. Han hade kunnat vara kvar som utfyllnadsspelare om det inte hade varit så att vi var i akut behov av spetskompetens och så som bekant läget vid tidpunkten för Starkovs kontraktsförlängning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Är det inte dags att frigöra Starkov och Samuelsson? Dom ställde till det rejält idag. Det var förövrigt inte första gången.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Klint Östwood: "Och imorrn är det den 24e den "tidiga" julaftonen som Kerstin_k nästan utlovade."

Nej nej, jag har inte lovat nånting eftersom jag själv inte vet något. Jag berättade bara vad jag har hört. Källan i sig har väl nån sorts insyn i Timrå IK, men huruvida detta stämmer eller inte vill jag inte säga något om.

Det blir till att vänta och se. Antingen stämmer det eller så stämmer det inte. Jag kan inte lova nånting.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Det finns ju offensiv potential i det här laget. Med en ny röst så...
Nu några hopplösa matcher där vi lätt bör kunna plocka oväntade poäng!
Och imorgon kommer Z:a och Datjuk och förstärker...

Ser bra ut det här.

Nä, men skämt å sido - med tanke på hur uschliga Rögle och BIF är så vore det väl själva f.n om vi inte ska kunna kravla oss förbi dom. Bara vi slipper spela mot lagen ifråga ska det nog gå bra!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
erathoo: Han var virrig idag. Rejält virrig - men det syns ju att det finns potential för framtiden
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
erathoo: Han var virrig idag. Rejält virrig - men det syns ju att det finns potential för framtiden
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
jonmannen: hehe.. Det var det nog värt :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Kattgubben: Väl investerad femhunka!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
erathoo: Ja pojkarna var så otroligt sega vid 4-3 målet, gräsligt rent ut sagt... tänk att nästan alla spelade bra idag, riktig högoddsare måste jag säga, för när det stod 4-1 var man säker på att vändningen skulle komma från Skansen IF. Men, som tur var kämpade alla idag, inte samma stillstående och passiva box, inte forcheckingen börjandes vid rödlinjen utan den var fan bakom målet och jagade hela marchen, fantastiskt.

Och imorrn är det den 24e den "tidiga" julaftonen som Kerstin_k nästan utlovade.
Tyvärr har vi inte sett till Springsteen ännu sedan han nämnde att 4 nya spelare skulle komma och han lovade att inte visa sitt namn på sajten förren dom var här.. Tror han blir borta en låååååång tid :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Harryhaffa: Bottenlaget sprattlar, såg hyggligt ut att vi kunde tajta till det i tredje, skönt med lite poäng....tungt dock för 4:e kedjan vid 4-3 målet...

hur gick det Sunnkvist förresten???

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Bragd-Birger: Ska vi fortfarande ha samma färger på tröjorna???? eller kanske lika bra byta det med;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Röda Tallen: Hmmm jo, alltså.. men det här med kontinuitet - det kan nog krävas en längre räcka av matcher innan den effekten börjar kicka in.. kanske
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Röda Tallen:

Har gått bra förut !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Röda Tallen: Svårt att gradera behoven. Vi behöver förstärka målvaktssidan, backsidan och forwardssidan. Samt byta ut tränare, sportchef och klubbdirre.
Annars ser det skapligt ut...

Nämen, man är lite förvånad över Lindbäcks/Åkerlunds insatser. Särskilt med Backlund i åminne. Frågan är om vi inte ska kicka Tarvainen också. När vi ändå håller på, menar jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Kattgubben: Hmm, Jag är tveksam. Han har fått sina chanser. Det har båda målvakterna fått, och ingen har imponerat.

Det kanske finns någon bänkad finne i den tyska ligan som vi skulle kunna värva?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Röda Tallen: Låt Lindbäck stå nu resten av matcherna så blir han säkert bättre och bättre för varje match. Potential finns det i honom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Frågan är om det inte är en ny målvakt vi behöver mest av allt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Gott !

Bra med kvällar då man får betalt för lidandet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Berglund: 4614 enligt hockeyligan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Berglund: 4600
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Jag missade publikantalet, någon som vet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Fruktansvärt trevligt med en vinst och många mål och fart i matchen.

Tråkigt att se hur klacken glesnar.
Bra jobbat ni som var där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Skönt med 3 poäng. Nu hoppas jag dock att kapitlet "challe berglund" avslutas med detta "lyckliga" slut och någon annan får komma in och lära grabbarna spela PP!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Behövlig seger. Sonnenberg och Corso bra.

Hynning höll på att förstöra 3 poäng när han inte passar på slutet när man kommer 3-1 mot DIF utan målvakt. I stället drar han på sig en utvisning som höll på att förstöra segern.


Challe kvar ett tag till efter denna seger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Bragd-Birger: Till slut får man säga att det var rättvist att ni fick 3 pinnar även om DIF var riktigt bra under perioder av matchen. En riktigt underhållande tillställning även för en likgiltig betraktare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
jaja.. det här kändes som en liten ångestdämpare iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
othan: Nä. Realist.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Berglund: Ja...hur dåliga är FBK eg för tillfället? Seriens formsvagaste lag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
mikenomad: härligt posivtiv!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Tackar för tre pinns! Känns ungefär som att vinna på Oddset.
Challes berömda marginaler var på vår sida. Vågar vi hoppas på lite mer marginaler nu, så att vi hinner nosa på något streck innan pendeln vänder igen?

Eller, sorry. Såg att det var borta nästa gång. Å andra sidan är det mot ett lag som vi inte förlorar något på att ge tre poäng, så då kanske vi kan knipa en pinne just därför.

Hursom: skönt med seger. Känns lite ovant. Fräscht.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
MB: Ironi? How it works skulle jag vilja påstå, tyvärr kan de här sporadiska segrarna kosta mer än de smakar.

Vinst ikväll, yippee eller nåt....

Mitt hopp är inte mätbart högre än innan matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Skön seger som fan. Surt att Brynäs plocka 2p borta mot Färjestad dock.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Kattgubben: Yes!!! nu vänder allt och Timrå går upp på en säker 4:de plats helavägen till slutspel;) eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
othan: Skönt med tre pinnar. Dax för första bortasegern snart???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
lincoln: Idag och imorn är det fest!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Ja då behöver vi inga nyförvärv då.....vi har ju ett bra lag, coolt Linkan.






Ironi...................
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Ian: Jaha, och där trodde jag tydligen fel igen. D v s att det var slut. Jag ska läsa tidningen morgonen efter i fortsättningen :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Nu ska jag andas ut! Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
YES!!!! Kallt Gabbe och Lindbäck! Jag skiter just nu i vad detta betydde för Challes framtid, och om han riskerar att bli kvar. Just nu bara så j.la skönt med tre pinnar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Kattgubben: Vänner och kamrater, nu kom vändningen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
JAAAAAAAAAAAAAAAA Tack Lindbäck!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Rooster23: Åhhh...vi höll ut. Trots allt....
Kommentera

1206699 · »