1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580631 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2009-11-23

« · 1205656 Till forumet


Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Det ser inte ut att ljusna på skadefronten, förutom Axelsson.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
AB idag:
"Och sportchefen Stefan Lindqvist garanterar att Berglund coachar laget i morgondagens match mot Djurgården.

– Ja, det gör han definitivt. Men jag är inte i stånd att utesluta någon typ av förändring. Vi måste på något sätt se till att vi börjar klättra i tabellen, säger Lindqvist."

Vad består förändringen i? Låter som om Challes dagar snart är räknade eller så blir det några nyförvärv.
Senast jag hörde så är vi uppe i 6 st. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Jag fattar mej inte på folk som gnäller över klubbledningens aggerande!
Dom gör ju ingenting! ;)

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Hahl Bundy:

Ser inte någon anledning längre att sparka Charles.. Låt han försöka vända på detta.. Har tidigare sagt att han borde sparkas, tyckte redan innan säsongen att han skulle få gå.

Nu när man äntligen mentalt accepterat kvalserien.

Nyförvärven måste kännas stabila, och kunna matchas med nuvarande spelare... Om det nu kommer några..

Förändringen kanske är att man ska spela AS nästa år? =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Klint Östwood: Hörde nu av en Modoit att Bremberg hade spelat sin sista match i Finland..vad tror man??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Nybbe:
Att han tackat ja till Modo....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
TIKbiff: Intressant om det stämmer att se var Bremberg hamnar. Challe berättade att han personligen varit i kontakt med Bremberg. Enligt C.B ville inte Bremberg spela i Sverige. Förmodar att det därför bär av mot Ryssland om nu inte något alplag har tagit på sig spenderbyxorna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
250kg kärlek: Är du pigg du? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Imorgon är det den 23:e.
Var det inte då det skulle presenteras nåt enl. Kerstin K? Bremberg?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Hahl Bundy: ja undrar detsamma, å var tog Springsteen vägen? Springde han o gömde sig under en steen (den va dålig :O )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Hahl Bundy:
"Det senaste jag hörde var att 24:e november skulle vara ett magiskt datum för oss. Då kommer det en spelare om man får tro ryktena. Spelaren ifråga är... Ja, det kan ni nog lista ut själv ;)

Skall även passa på att säga att detta är bara rykten och inget som jag kan stärka med någon länk. Jag förmedlar bara vad jag hört.
Kerstin_k Kommentera 2009-11-14 17:04 "
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Blizzard:

Ja, blir kul att se vem det är!

Hoppas verkligen Fredrik Bremberg kommer! Bara det att han har dementerat ryktena med att säga att han inte vill spela i sverige.

hihihihihi 0.0% chans!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Klint Östwood:

Antagligen Micke Lind med nytändning
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Klint Östwood: Vore trevligt med bremberg. Men med lagen om all jävlighet så skulle jag inte förvåna mig om han skulle floppa här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Anonymous: Vi skall absolut inte värva Fredrik Bremberg. Det vore tjänstefel utav Linkan. Det är bara en kortsiktig lösning och vem är det som säger att han skulle funka i Timrå bara för att han funkat i Djurgården? Dessutom är han 36år gammal. Knappast någonting att bygga ett framtida lag kring.

Jag tror helt enkelt inte att Bremberg skulle tillföra étt dyft i Timrå. Istället skall vi satsa på äregiriga krigare och bara rädda denna säsong.

Sedan skall Challe, Hynning och Anger väck så är det bara.

Fick även ny information kring Tomas Skogs. Tydligen kan han bara spela matcher och tränar överhuvudtaget ingenting på is däremellan. Det kan förklara hans kantighet mellan varven.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Anonymous: Sedan bör vi nog även riva kontraktet med Mattias Karlsson efter denna säsong. En mer nedkyld spelare få du banne mej leta efter. Att han ens får benämnas med epiteten "stjärna" är ju för bövelen ett hån rakt av.

Anmärkningsvärt att inte Timrå ryckte i Petri Kokko. Det hade vart en utmärkt förstärkning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Uno Gordon: De är mycket som är anmärkningsvärt i Timrå IK just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Uno Gordon: vad säger att Kokko ville komma till oss ,han fick inget nytt kontakt..
vi ville inte ha honom
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Uno Gordon: Samtidigt måste vi ha i beaktning att de var många människor med ett gediget hockeykunnande som öste beröm över den värvningen. Det fanns väl inga här på forumet som inte ansåg att detta var riktigt bra. Däremot har Karlsson inte direkt rosat marknaden hittils., eller till det datum han blev skadad. Nu tror jag att Karlssons storlek samt det faktum att han spelat på liten rink tidigare bidrar till att det tar tid för honom att acklimatisera sig till spelet på svensk mark igen.

Däremot tycker jag personligen att Fredrik Bremberg skulle vara en klockren förstärkning. Jag ser nog hellre att man räddar den här säsongen genom att värva riktig spetskompetens. Och till skillnad mot dig är jag rätt övertygad om att Bremberg skulle göra riktigt bra ifrån sig i Timrå. Att Bremberg skulle bli en flopp är ungefär lika sannolikt som att Anders Huss skulle göra comeback på isen.

Jag tror inte på att plocka in spelare som vi inte riktigt vet kommer att producera eller leverera. Den tiden finns inte. Satsa på säkra kort, om såna finns vill säga. När sedan säsongen är till ända så bör man snabbt som ögat sätta igång förändringsprocessen i föreningen. Jag skulle mer än gärna se att Christer Ericsson får rollen som klubbdirektör. Redan där skulle mycket vara vunnet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Nybbe: Vi ville ha honom men när man fick reda på att Kokko och Brynäs kommit långt i förhandlingarna så valde man att låta honom vara. Kutym eller vad man nu vill kalla det för.

Och eftersom fokus har legat på att förstärka forwardssidan så har jag viss förståelse att vi bara var "tvåa" när det gäller Kokko.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
250kg kärlek: Han fick inget nytt kontrakt av Timrå
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Nybbe: Ja, du menar så. Nä, det kan kanske stämma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Som jag minns det (ang. Kokko) så var han redan "klar" för den där Finska klubben när han började imponera i Timrå. Det var inte så att vi nobbade honom trots succén i slutet av säsongen. Så minns jag det iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Uno Gordon: Vi kan inte bygga någon framtid med någon spelare. Vem vill stanna här om vi hamnar i AS.

Vad vi behöver är riktigt rejäla förstärkningar så vi kan klara en eventuell KS. Inga fler utfyllnadsspelare tack, det har vi redan i så fall så behöver vi ingen ny.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
dr-nix: Kan ju även jag minnas fel men var det inte han som ville ha svar redan på hösten men fick nobben då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Uno Gordon: ja med sina 6 mål på 106 matcher i timrå så hade han lyft laget till oanade höjder .. om jag minns rätt så kom dom flesta av dom våren innan han stack . konstigt hur man har en benägenhet att minnas gamla spelare som dom var då dom var som allra allra bäst .. även om de var under en väldigt begränsad tid ..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
superfalle: Jag har gärna en back som kan göra sex mål i KS.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Anonymous: Pavel Brendl gjorde visst nio mål åt Brynäs i KS. Så sex mål från en back får duga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Anonymous: När fan spelades KS över 106matcher då....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Blizzard: Tror du missade: "om jag minns rätt så kom dom flesta av dom våren innan han stack"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Anonymous: K Lotvonen gjorde 9mål i grundserien när han spelade för timrå, vill du inte ha tillbaka honom också då, så vi klarar en ev KS.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Blizzard: Vi har ju Mattias Karlsson och Moe, vi behöver ingen Lotvonen. Honom ska ju Leksand ha mot oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Anonymous: Jo men eftersom två av dessa 6mål kom 06/07 så finns det bara 4mål kvar som kunde kommit i slutet...och 4mål är inte mycket att hurra över!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Anonymous: Vi behöver inga "stjärnspelare" likt Pavel Rosa eller Marko Jantunen. Vi behöver spelare med inställning. Om dessa kallas för utfyllnadsspelare i din värld så får det stå för dig. Jag har utvecklat en allergi mot glamourspelare som lirar för plånboken och inte med hjärtat. Dessa kan fara så långt in i helvetet de kan komma. För de tillför inte ett skit i arbetarlaget Timrå IK. De orsakar bara problem och besvär.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Uno Gordon: Challe bygger ju om till Djurgården och de var ju som bäst med stjärnspelare? Varför skulle inte det passa då? :D

Skämtåsido, men hoppas man får lite info och nyheter om vem/vilka som kommer till Timrå. Tisdag nämndes ju som datum och det nämndes 4 spelare också... Allt vi kan hoppas är att dessa spelare lyfter laget och mördar bödeln.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Klint Östwood: 4-spelare vart har du hört de ifrån ? Månne den ökända domus-trappan som vart i farten som vanligt,jag är nöjd med 1-spelare bara han producerar mål i massor!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Uno Gordon: så om du fick välja mellan 12 axelson eller 12 mika pyörälä så vart de en hel bunt med axelson? personligen vill jag se stjärnor ..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
superfalle: därmed inget ont om axelson .. nyttig kille
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
superfalle: Så du menar att Mika Pyörälä lirade för plånboken? Han om någon visade väl hjärta och tacksamhet till Timrå!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Uno Gordon: Men får jag välja mellan 12 Axelsson och 12 Anger så tar jag Axelsson alla dar i veckan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Uno Gordon: ja de gör jag med .. dålig jämförelse också av mej .. 6 sanny (hjärtat) lindström eller 6 lello som spelar alla matcher .. låter de bättre
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
superfalle: Man får säga vad man vill om Sanny Lindström. Men faktum är att jag valt honom för Lello - alla dar i veckan! Jag må ha min personliga vendetta mot denna karl. Men inställningen var det inget fel på. Och trots att jag kan vara jävligt tjurig och envis så är jag inte sämre människa än jag kan erkänna detta faktum.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
... och alla dessa rykten!
Nya spelare behövs verkligen, men vi kan glömma att det är en flera...
Förmodligen kommer det en spelare i början av veckan och det är säkert Bremberg.

För ett par år sedan, skulle det dyka upp en hel 5:a från Finland när Timrå hade det kämpigt, men inte faan kom det några spelare...

I onsdags hörde jag att en spelare var klar och skulle debutera mot Rögle på torsdag, men inte faan var det någon spelare klar...

Med andra ord har jag inte så mycket förhoppningar om att det kommer fler än en spelare...

Jag "drömmer" dock om:
- En tuff back av "Ward-typ"
- Två tuffa och "griniga" forwards som inte tvekar det minsta på att göra skitjobbet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Uno Gordon: anger måste vara historiens största flopp
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
superfalle: Förmodligen. Anger är en spelare som ska producera, och han har bra betalt för det, men åstadkommer inte ett dyrft. Jag har sagt det förr, och det tål att upprepas. Sådana spelare i fjärdekedjan har inte Timrå råd med.

Men bland alla sågningar vill jag lyfta fram Sonntag och Granath. Jag hade inga större förhoppningar på någon av dem, men de har varit positiva överraskningar. Förörvigt gillar jag när man ger unga, utvecklingsbara spelare chansen. Hellre en svensk center från allsvenskan i tredjelajnen än någon skum fransos.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Pätr: Jag måste instämma i ditt resonemang helt och fullt. Vem hade några förväntningar egentligen på Elias Granath och Fredrik Sonntag? Jag var helt nollställd i vartfall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Uno Gordon: ja dessa herrar har fan gjort rätt för sej
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Perkan: Springsteen hade hört det av en av Timrås större sponsorer, han påstod att det skulle komma 4 nya spelare till Timrå.. Domus trappan talar mer sanning än denna herre i nuläget ivartfall!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
superfalle: Anger kan skickas tillbaka till Stureplan för manekänguppdrag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Uno Gordon: Petri Kokko vad skulle vi ha han till? Det är väl inte en sån back som Timrå behöver .. Timrå behöver en rejäl back som håller rent i egen zon och smäller på ordentligt.

Men som det ser ut nu, här inne på HS så verkar ni vilja sparka hela laget, räcker det inte med Challe tror ni? Visst Anger har väl inte kommit till sin rätt, men jag tror att han kommer dit snart....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
diffe: Jag vill att Challe ska gå, sen om någon spelare ska gå med honom är jag osäker på. Jag skulle verkligen inte ha något emot Bremberg då det kanske kan visa sig = två nyförvärv.

På backsidan kan jag bara beklaga att inte Sanny valde oss.
Kommentera

« · 1205656