1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580477 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06

« · 2305988 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
nectis: Då har du bättre koll än mig, somsagt första matcherna för mig iår. Såg och hörde bara vad killarna nerifrån skrek. Uppfattade mest att killen på trumman ville ner som pådrivare och då klev "gamla" trummisen in. Pådrivaren gjorde tumme upp ett flertal gånger till trummisen efter dispyterna, märkligt om övriga känner att han inte "duger" till som trummis.

Nog diskuterat kring detta, Timrå behöver stödet från läktaren mer än nånsin nu i slutspurten om vi ska lyckas undvika kval. Kom överens och sjung det som ska sjungas så får ni med övriga ståplats! Hoppas kunna åka upp på någon mer match innan säsongen är över. FRAMÅT MOT SHL 2022/23!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
gustav9: jag tyckte att arbetsinsatsen var fläckfri, men passningsspelet och puckhanteringen direkt usel. Hur många gånger kladdade man inte efter linjerna, passade 3 meter fel eller åkte och mös med pucken tills en djurgårdare helt sonika snodde den?

Men visst, att slita så hårt på lite folk är så klart en bidragande anledning. Just därför hade det kanske varit bra att plocka upp någon juniorback som kunde avlasta. T ex i 3e mot Brynäs när vi kunde lira 4e-kedjan maximalt för att vila resten.

Offensiven funkar när man etablerat sig i zonen eller får en omställning, men i övrigt finns det stora problem.
Bättras inte detta kommer det att bli tydligt när vi möter "storlagen" och till skillnad från våra bottenkonkurrenter inte kan profitera på "motivation spöar klass".

Jaja. Den som lever får se. Do or die i princip i morrn. Jag är livrädd. Å andra sidan trodde jag inte för en sekund på poäng efter 2a-perren igår, trots 3-2.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
falconuggla: Det handlade väl om att en ”gammal” trummis ville kliva in och köra trumsolon i andra perioden. Någon som vi jobbat för att ta bort, det ska inte förekomma på läktaren, trumman ska aldrig överrösta sång. Den ska hjälpa till att hålla takten. När folk påtalar till honom att lägga av med det så visar han fingret och skriker ”kom då”.

Att han dessutom inte kunde trumma eller hålla takten till en enda ramsa förutom möjligtvis ”Timrå Timrå Timrå” bidrog såklart negativt till stämning då det var helt omöjligt att sjunga så länge han trummade, vilket skapade irritation.

Nu vill jag egentligen inte hoppa på en enskild person, men att kliva in efter flera års frånvaro och ”bestämma” hur det ska låta på läktaren är givetvis in ok. Inte när det finns aktiva som krigar varje match, sjunger, hoppar och fixar nya ramsor.

Stämningen har varit otrolig senaste matcherna, att då komma in och ändra på den, köra sitt eget race och inte vara lyhörd, ja då blir det pannkaka.

Sen som någon skrev att en person från ingenstans kör ”ge mig ett T” två gånger i slutperioden är ju bara parodi. Noll känsla.

Nä, jättekul att folk vill bidra och hjälpa till. Absolut inget fel i det, men lite känsla får man faktiskt ha. Jag personligen har stått i klacken i drygt 25 år, nästan hela tiden i ”kärnan” som bytts ut då och då. Jag kan ändå känna mig osäker ibland vad som bör sjungas just nu, men då håller jag tyst och låter dom som kan det där göra det istället.

Och så länge någon står nere på capoplatsen, då lyssnar man på den personen och sjunger det han vill sjunga. Drar man igång något eget då, då kan man gå ner dit och ställa sig istället.

Tack för mig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Jag måste få kräkas ur mig från gårdagens match. Köra kort på backar flera matcher och matcher två dagar i rad och tight spelschema är dåligt coachat, om man nu inte kan plocka upp en back från J20 varför då inte sätta Madsen på backen och låta OJ spela? Sedan går människan ut på presskonferensen och tycker Djurgården är bra. Pinsamt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
The great one: Timrå har inte blivit tvungna att spela på 5st backar senaste matcherna. Timrå har valt att spela på 5st backar senaste matcherna. Rätt eller fel det får framtiden utvisa. Men Skellefteå kastade en 05a från J18 direkt på tåget när dom var kort på spelare en match nyligen. Och tittar man i tabellen så verkar det ju inte vara några katastrofala beslut. Kanske till och med lite klokt. Den pojken tränar nog gladeligen hårt närmaste tiden och storspelarna är inte utsliten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
mikenomad: Håller med tycker vi gör en riktigt bra match,skapar tillräckligt för att vinna matchen att det blir felpass i egen zon händer idag blev vi brutalt straffade,snabba spelvändningar är dagens hockey ,vi har en första femma som spelar en glimrande anfalls hockey.Pontus Åberg ser bättre o bättre ut kommer att bli en hel del poäng av han till slut.Tycker att försvars spelet sitter bättre o bättre målvaktsspelet är stabilt,Fortsätter vi så här kommer vi att ha 2 lag efter oss ,om inte får vi en ny chans i bäst av7 ,det är mycket kvar av säsongen. Ps. när vi förlorade 12 matcher i rad trodde ingen att vi skulle ha det här läget med 7 matcher kvar 4 poäng bakom lag 12 o en match mindre spelade o en massa hemmamatcher på det finns andra lag som har det jobbigare än oss tror jag.omg 51 tittar vi på tabellen o gör nubben ,freddan,ante o molle till gudar Jag ger inte upp med det vi presterar på isen nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Imorn tar jag bilen och åker ner och stöttar Timrå på Hovet. Jag hoppas ni är fler som gör samma sak! Laget behöver allt stöd nu och Hovet kommer bli utsålt imorn, kommer bli tufft men jag vill se många Timråklädda där!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Förstår inte hur man kan kritisera laget överhuvudtaget efter helgens två matcher med 4 av 6 möjliga poäng. Klart det var en tung förlust igår men spelarna krigade på och spelmässigt var vi bra igen, självklart kommer det misstag när man för 4:e matchen på raken tvingas gå på endast 5 backar. Det sliter och är man trött kommer dom enkla misstagen som straffar sig direkt i SHL. Även starkt att komma tillbaka till 4-4 även och vara nära chans på segern. Problemet rent tabellmässigt är att ALLA andra resultat gått emot senaste 4 omgångarna. Nä nu får vi ladda batterierna till tisdag och hovet. Dock är det bonus om vi tar poäng där, full pott krävs dock i kommande två hemmamatcher.

ps. Förövrigt tycker jag klacken är bättre när man varierar ramsorna utifrån hur det ser ut på isen, precis det som skedde igår. Mycket bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
falconuggla: Ahaa, det missade jag. Riktigt trist att det ska behöva bli bråk när man är där av en och samma anledning, dvs stötta Timrå. Det blir dagis över det hela när det blir så. För att klacken ska växa måste ju såklart sånt där bort. Äldre personer tar avstånd från sånt vilket gör att det endast är dem yngre tillslut som står i klacken. Alla behövs! Nu kanske det var en engångsföreteelse i ilska/affekt. Men känslan är ändå att det blivit stökigare de senaste åren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
JanneH: 3 matcher på fyra dagar sliter på ett fulltaligt lag med 6-7 backar. Nu har vi gått på 5 backar och vissa stunder 4. Kan också tänkas att nån/några av backarna spelar med mindre blessyrer(där man normalt vilar en match) och så har vi en back som högst troligt är extra orolig över världsläget.

Men man kan också konstatera att nu har grabbarna chans att bli "hjältar" om de tar sig ur Houdinilådan vi satte oss själva i under hösten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
kattan: Hursomhelst väldigt tråkigt att inte kunna komma överens inom samma supporterskara vad som ska sjungas, trummas och ropas under en sådan viktig match som vi helt enkelt slarvar bort igår med indianare i egen zon.. Hoppas på bättre uppslutning och livligare västra stå resterande matcher!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
falconuggla: Något uppmanande till slagsmål var det väl aldrig tal om, dock ett missnöje hur trumman sköttes och valet av ramsor som valdes. ”Hela hallen komigen Timrå” ska tydligen numera köras i tid och otid så fort vi ligger under, tappar till slut slagkraften helt. Sen får vissa för sig att köra ”ge mig ett T” ramsan två gånger om på typ 10 minuter, i 4-4 läge… nä igår var det väldigt dåligt på ståplats.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
falconuggla: Klacken...Sittplats....Laget....AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Smetovish: Var på plats första gången iår nu i helgen. En jäkla bra stämning på västra stå på lördagen mot BIF. Såklart spelar ju resultat in om/ när sittplats sjunger med. Tyckte det var ett bra tryck iallafall på lördag. Under söndagen fattades en "pådrivare" som det vanligtvis finns. (såklart ingen ursäkt) Byte av trummis i andra perioden renderade i massa bråk och förslag som att "kom hit och slåss då" från supportrarna en bit ner. Vet inte riktigt vad som uppdagade detta. Även när supportrar ovanför var pådrivande och började sjunga skreks det "håll käften" nerifrån. Bråk inom samma supporterskara är aldrig bra. Min uppfattning är att det blev aldrig riktigt bra tryck efter det. Såklart spelar resultatet på tavlan in rätt bra.

Jaja, nya tag på Tisdag. Vinst är ett stort MÅSTE för att detta skall gå vägen. Allt för många reultat har gått emot oss i övriga matcher för att vi ska ha råd att tappa poäng. Nån tillfriskand back är väldigt viktigt inför Tisdag. Håller inte att gå så tunt på backar så länge..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
SnabelA: ursäkter hör inte hemma inom elitidrott men nog känns en förklaring på sin plats över raset vid läge 3-1. Att spela 3-4 matcher på så kort tid med kort om folk, speciellt på backsidan, verkar ha tagit på krafterna. Hoppas Westerlund och nån till är tillbaka på tisdag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Smetovish: Nja, var på matchen, var redo att lämna hallen och gå hem 5 minuter in i P3. Spelar man så oursäktligt pissdåligt att man donerar pucken till DIF i två fullt fria situationer i egen zon är man varken värd SHL plats eller handklappningar.

Det var jävligt bra fram tills 3-1. Sen var det totalt jävla fritt fall, mentalt och spelmässigt, utan agerande från varken tränare eller lagkapten.

Den enda chansen Timrå någonsin har i SHL i framtiden är med en total ombyggnad av organisationen. Nya tränare. Ny sportchef. Ny allt. Finns spelare med kapacitet, men ingen ledning värt sitt salt. Utan en ny grund i föreningen är detta vad vi kan uppnå. Att handbromssvänga oss ur SHL varje gång vi tar oss in igen.

Nu är vi på väg ut ur hockeyns finrum, och glider nog tillbaka in på svensk hockeys motsvarighet till en vägkrog.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
mikenomad: Aha nu förstår jag Freddans matchning av laget. Masochister behöver sadister
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Sputnik: Hyfsad holding. 2 min för benkramning ;-)
Å andra sidan ser det ut som sheriffen slänger ut armbågen vilket också kunde renderat i utv.

Dagens mantra, ge oss MIF i kvalet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Chrille: Nä men machosism är 🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
mikenomad: Impotens är ingen sexuell läggning 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Labban: Men om man inte bara ska lalla så måste man ju fråga sig vad man bevittnar i passningsväg. Alltså....satana! Vad sker? De två senaste matcherna är en sån fet jävla orgie i missade 1:a-pass att jag börjar tro att det är en sexuell läggning som spridit sig bland grabbarna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
söder över: Så klart ska klacken vara drivande. Men som det var idag klappade knappt folk med på "hela hallen". Så oavsett ramsa så var det svårt att få igång sittplats idag. I en sån här viktig match, borde man klappa med på allt.
Sedan står det en hel drös med personer i klacken som knappt sjunger, vilket kanske är grunden till att det där riktiga trycket uteblir. Tror snarare det beror på det isåfall än vilken ramsa man kör.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
mikenomad: Jo visst ska vi kunna klara det här. Bara en poäng idag som borde varit tre, men en poäng som kan vara ack så viktig när allt summeras. Vi har dessutom fortfarande en match mindre spelad än konkurrenterna. Det var välkommet att LHC hamnade under slutspelsstrecket där dom hör hemma. Tuffa matcher väntar. Timrå i mitt hjärta
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Timmen är sen och nomaden känner sig lite lallig. Jag är stolt över det här laget. Ja alltså just precis de här killarna som representerar "mitt" Timrå nu. I 45 år har det varit "mitt" Timrå. Sötebrödsdagarna har varit försvinnande få, säsongerna som toppat "bottenlag i SHL" går att räkna på typ en hand.

Det här laget tävlar! Jävlar i min låda. Vi är med, vi för respekt med oss. I SHL. Det är sån milsvid skillnad från 2018/19 när vi var kvallag från omgång 1. På riktigt, vi var det. Det var så jävla klart att vi skulle kvala att Putins ord om "befrielsekrig" framstår som en 50/50 sanning i jämförelse.

Inget mer jävla grinande nu, vi kan klara det här. Även i ett kval. Mot bondgården
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Smetovish: hahaha!!!
Ok!
Ja men hoppas du får se det…

Under alla år… varenda jävla år någonsin som jag följt detta spektakel har klacken varit drivet i arenan…

Får du för dig att det ska ändras?

Ja men det kommer nog när som helst…
När klacken levererar på västra stå, spelarna på isen likaså då kommer sittplats med…

I det läget blir det ett mäktigt tryck i NHC…

Det är otacksamt i klacken ibland helt klart!

Jag kritiserar inte utan meddelar vad jag tror skulle underlätta…

Mina handflator brinner, det gör dom alltid när jag varit på hockey men det hjälper föga vissa kvällar
Som sagt så tror jag det var kommundopade priser på biljetter idag för att få kids till arenan. Det gör det hela lite annorlunda gälande trycket i hallen med…

Det blir ett mer samlat uppträdande när barnen är med.

Inte på alla men det räcker…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Chrille: mm… ovärdigt…

Spela spelet… vissla och bua!

Kör enögda repriser på jumbon!

Piska skiten!

Precis som Olle skriver tror jag med.
Det är ingen komplott det är foliehattsvarning att få för sig att domarna ska döma ut ett lag eller försöka vinna åt ett specifikt.
Dom är bara inte bra nog och föder orättvisa och filmningar för att kompensera…

Det är så tråkigt för känslan man som publik får är att man är nöjd att ha domare och att inget ska ifrågasätta deras existens på isen. Bra eller dålig är prio 500…

Hemmafördel ska skapas och sånt jobbar man inte med i NHC…

Jaja!

Domarna har sin del men hade man inte passat som mojar i känsliga områden så hade det blivit tre poäng…

Offsidemålet missade jag så jag får vara återhållsam där..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Olle: precis!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
söder över: Vi har tränare som inte fattat att det går att ta time out under matchen - förutom 3 minuter från slutet för extraspelare...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
söder över: Kanske ska några från klacken springa runt med lite parablydrinkar och ge massage till dom på sittplats också. Ett varmt fotbad vore inte heller fel. Ärligt talat så klappar ingen med på sittplats oavsett ramsa. För att klacken ska få lite energi och puls behöver dom snarare hjälp ifrån sittplats och inte tvärt om. Hoppas dom brännande handflatorna läker! Själv kommer jag inte kunna prata i telefon på hela veckan. Nä tycker sittplats publiken får ta och rycka upp sig istället för klacken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Kerstin_k: jag minns när man sa att ”publikmatchen” eller ”klackmatchen” vanns av ett lags supportrar mot det andra lagets supportrar. Idag är ”publikmatchen” mellan hemmalagets publik och domarna. Någon bortaklack finns väl aldrig numera?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Kerstin_k: han såg säkert inte ens hälften, precis som domarna. Domarna klarar inte av att prestera en objektiv insats. Jag tror inte nödvändigtvis att dom vill ge motståndarna fördelar, dom är helt enkelt för jävla dåliga på sitt jobb för att uppfatta situationer korrekt. Och där har vi väl en dålig matchning kanske med timråpubliken. Kolla i matchen mot LHC, dom vrålade vid minsta lilla schyssta tackling. Det blev nästan absurt. I Timrå är vi i andra änden av spektrat. Vi vrålar bara om en medspelare ligger kvar, annars utgår vi från att domaren gör en korrekt bedömning och förlåter dom snabbt.

Jag tror inte att det är så det här kommer att behöva fungera. Domare är människor, dom påverkas av allt som skriks på dom. Inga personangrepp eller sånna grejer men under loppet av 60 minuter måste hemmapubliken bryta ner domarna till att tro att det sker övergrepp varje gång publiken vrålar. I andra arenor drar man nytta av detta, vi har lite att jobba på där. Motståndarna ska inte tycka att det är kul att komma till NHC och spela och domarna ska inte tycka att det är roligt att komma hit och döma.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
söder över: Domarna ska sättas under en satans press under matchen, men att i efterhand alltid skylla på dem blir Modoitiskt tröttsamt 😴
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Olle: Men... Sanny sa domarna var fläckfri i den här matchen 😳 Man släppte saker perfekt, vill jag minnas att han uttryckte det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Godkväll…

Så var man på plats för första gången sedan pandemin startade…

Det startade kul och gick utför.

Domarna var jag mentalt förberedd på skulle vara direkt vinklade och dom gjorde mig inte förvånade…

Beklagar den skadade linjedomaren det såg verkligen inte skönt ut!

Beklagar även det totalt jävla värdelösa bjudningarna…

Är det så jävla svårt att vara rejäl?

Slå en satans icing eller se till att lobba ut skiten när frw åker och gömmer sig…
Disciplinera er!

Zajac ger bort varenda närkamp och ”fryser” när han hotas av en tackling.
Erixon orkar inte den backmatchning som pågår nu…
Paigin slutar skjuta när halva matcherna är spelade.
Paigin är dessutom en riktig fredsaktivist på isen!
Lika bra det för första tacklingen han försöker sätta kommer innebära avstängning och det har vi inte råd med.

Åberg blir kladdig det blir Lööke med…

Straffarna…

Inför sa Freddan: Hanzl du sätter! JJ du räddar alla…

Därför hamnade man i underlandet när 2 och tredjeskytten entrade isen…
Synd att djurgården ville ta extra pinnen och försökte spela med straffskyttar i straffläggningen.
Osportsligt…

Mata twitter med giffar på domarnas insats.
Det är tragiskt att det ska vara såhär.

Ikväll var det nära premiär på sportlovet så det var massor av kids i arenan och jag hade kanske inte den bästa platsen men det kändes inte som någon publikfest precis.

Klacken behöver fler omgångar med enklare lågtempomalande ramsor där hallen kan haka på enklare…

Dessa ramsor som kräver snabba takter på klappande för ögonblickligen ut i hallen pga otakt och brännande handflator.

Keep it simple och jobba med kreativa ramsor ist…

Hata …. (Motståndarlag) vore trevligt att slippa…
Lägg kraften på att påverka domarna ist…
Motståndare motiveras bara av att man matar trollen…

Domare kompenserar när trycket ökar…
På den nivån är det…

Synd att vi inte knep detta men har vi en jävla tur kanske vi kan få Brynäs i kvalet…

Finns fan inte på kartan att vi vinner över dif i kval!

Vi kan inte få stopp på dom i mittzon…

Vi har inga vapen under matcher när det blottas en svaghet…
Vi klarar inte av att anpassa och ändra… tyvärr….

Det blir kval.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Sputnik: Ok håller med dig i att bedömningen kan luta åt ”storklubbars” fördel. Men tror inte på konspirationsteorier…här heller
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Sputnik: det är inte så konstigt att motståndarna är så ”snälla” när dom möter Timrå, zebrorna slutar blåsa helt enkelt.

PP på världens mest uppenbara fasthållning på Söderlund och en femma för slewfoot och vi hade vunnit den här matchen. Det är svårt att behöva vinna både mot domarna och mot motståndarna. Vi har ställts inför den problematiken i ganska många matcher nu.

Publiken i NHC hjälpte inte direkt domarna heller, i vanlig ordning. Det vrålas och buas i 2 sekunder sen tar det slut. Det måste vara busvisslingar och öronbedövande vrål mycket längre än så, då kanske domarna vaknar eller skiter ner sig och plockar ut en djurgårdare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Chrille: Förmodligen båda delar.. 😅
Men högst troligt äre SHLs direktiv att DIF skall spela i SHL till varje pris. SHL utan ett lag från Stockholm är ju förödande enligt vissa.. 😋
(Obs allt detta kan innehålla spår av bitter ironi)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Sputnik: Får de pengar av DIF eller är de fans?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Sputnik: Ja jag summerar denna i min sons tankar. Lämnar man Snoppen ensam så smäller det i baken.
Frågor på det?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Chrille: Du kommer till insikt en vacker dag.. 😅
Den här är ju bara för komisk, mitt framför domarn och ingen åtgärd. 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Sputnik: Ja jag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
De där som Freddan sa om att han skulle ”Ta mer timeouts” under måndagschatten var ju en lögn..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Knuffen av Dick mot domaren och den här utan åtgärd. Nån som fortfarande tror domarkåren inte är DIFs förlängda arm?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Mitt i all ångest tycker jag ändå att det var starkt av grabbarna att resa sig och kvittera efter dyrgårdarna gjorde 3-4.
Just då kändes det braksäkert att det skulle bli förlust vid ordinarie tid med tanke på momenttappet efter skitmålen i baken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Långben: Jag vill inte klaga på Åberg för mycket för vet att han är bra i grunden men Jo visst är man besviken för man hade ju hoppats på en mer producerande spelare. Han har dessutom fler utvisningsminuter än alla andra spelare förutom Alvarez och Lodin trots att han bara spelat 17 matcher. Det positiva är ändå att han är rätt bra på att erövra puck och spelar med energi så man kanske inte ska stirra sig blind på siffrorna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Chrille: back missar ,Svensson laleggia ryssen 2st gör att vi förlorar. Vi kommer tillbaka vänta bara
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Sen går det ju inte vinna matcher om man slår passningar som går i självmål.. :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
Bragd-Birger: Så lite som avgör i en sån här match,men alla måste ju ge allt å vinna å tävla å de är där jag ser Åberg inte riktigt ville i den här matchen.tråkigt för oss..Man är riktigt besviken nu,man får lugna ner sig å komma igen på Tisdag på Hovet..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
En sådan där match som gör att man dräneras på all energi. Det flaxas och viftas efteråt efter kraft och energi från alla möjliga och omöjliga håll. Men det finns inget.
Vår egen kraft tycks inte räcka till. Även om vi vinner på tisdag och slipper den där vidriga jävla jingeln faller lite eller inget i vår riktning i övrigt. Frölunda? Det känns som om dom kunde ta sina äckliga klubbmärken och lägga ner nu. Låta IFK Bäcken ta den där platsen som goa jävla göbbar förutsätts ha i hockeysocieten.
Liiiite flyt kunde vi väl ända ha med förmodade supermegaduperklubbars möten med våra träskrivaler. Men icke. Nu bryter jag ihop och planerar just nu inte att komma igen. Håll ställningarna ni mer ståndaktiga!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2022-03-06
kulltorp: The big dick show. Fy fan
Låst ämne

« · 2305988 · »