1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581140 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27

« · 1909784 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Enough: Ja Olofsson glömde jag ju sjukt nog bort!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Sputnik: Och Olofsson är inte heller så tokigt att slänga in
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Nu ska vi bara plocka ner jyrgårn på jorden nästa torsdag så fyller vi NHK mot Mora lördagen efter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Fler än mig som lagt märke till hur stark Anton Wedin är i närkamperna. Enligt stats.swehockey.se har han samma matchvikt (88 kg) men jag tycker att han har tagit ett kliv och ser väldigt starkt ut längs sargerna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Underbar seger och det bästa av allt är att det hårda jobbet lönar sig! Fy fan vad hårt de jobbar. Underbart att se, backcheckingen framförallt! Wow. Det är ruskigt kul att se ett lag som jobbar så för varandra. Det är vad som kommer krävas i år och jag hoppas vi orkar hålla det spelet uppe hela säsongen.

Bra kväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Olle: med det här spelschemat har vi nästan lirat färdigt lagom till slutspelet säsongen 19/20.

Märkligt upplagt. Eller så ska vi vara glada för det, nykomlingar som vi är. Slicka sår och nöta detaljer i en vecka kanske inte är helt fel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Sputnik: Nu vågar man tusan ta på sig tröjan man hittade i en låda på vinden...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Bragd-Birger: The big red machine is back!!! Helt mållös efter denna match... Tack Haukeland för allt du gjorde förra säsongen men Svedberg är en klass för sig!! Sen hela kollektivet, ingen faller ur ramen. Småmysigt att Sebastian Olssons skall in i laget sen med.... Livet leker för en Tikare! 😁👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
mikenomad: Gävlepubliken strömmar till när fotbollen är över. Ungefär som fallet är i Sundsvall. Gefle just nu på nedflyttningsplats i Superettan när sex omgångar återstår.

Timrå har gjort klokt i att budgetera för ett lågt publiksnitt. Det kommer sannolikt att ta ett par år med sportsliga framgångar och hårt arbete från marknadsavdelningen för att få publiken att återvända till snitt som vi blev vana vid under den senaste sejouren i Elitserien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
mikenomad: haha...Du ser! Går ju inte ens att räkna allihop! 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Bragd-Birger: 7 p har vi 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
JanneH: kan vi inte bara enas om att vi inte kommer att få några enkla mål denna säsong så är det avklarat? :)

Jaha en hel vecka till nästa match igen nu? Vem fan har gjort spelschemat?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Alltså...är helt genomsvettig och tagen. Vilken jävla match! FBK bjuder upp, men Timrå bara kör sönder dom. Fantastiskt närkampspel, sjuk skridskoåkning, överlag stabilt backspel...och en helt galet bra målvaktsinsats.

Fy faen. Alltså Freddan & Nubben...a match made in heaven. Har svårt att tro att dom här spelarna kan vara så här jävla bra ihop. Förutom Collberg-kedjan spelar det ingen roll vilka som är inne. Det bara körs. Hade inte vi en total backkris? Har grabbarna inte fattat det?

Med det här spelschemat befarade man 0 poäng efter dom här fyra matcherna. Nu har man 6 - och bara en förlust efter full tid. Så jävla imponerande. Och skönast av allt är att det inte är några gnetpinnar, med hängslen/livrem och turliga fladderpuckar. Nej, istället har man gått ut och checkat stenhårt, jobbat i 180 och stuckit på varenda puck. Återigen: Timrå måste vara en mardröm att möta.

Clean sheet hemma, efter att ha mött Växjö och FBK. Så ska det faen se ut. Spelar ingen roll vilka ni är, i vår borg regerar vi!

Så jävla stolt! Ynnest!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
FH - avdammad: Fantastiskt! Appropå ojandet här kring dåliga publiksiffror: Brynäs kom ifrån en bra bortamatch mot Rögle för att möta Växjö hemma idag inför drygt 3700 pers...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Olle: på plussidan: 3 poäng och seger hemma, hårt jobb och vi kan mäta oss med alla i denna ligan, Svedberg och PP mål.

På minussidan: publiksiffran samt att vi får väldigt lite kontringar att göra enkla mål på. Nu hade väl inte varken FBK eller Växjö det heller (i de matcher jag sett) men i långa loppet så hoppas jag vi kan kontra lite mer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Olle: haha :)

Kanske var en mega-jinx-delux. Men va fan; ärligt - han är ett monster där bak. Tekniken, fysiken och kylan. Titta på hur lite fladdrig han är i sidledsförflyttningarna, full kontroll och oerhört kompakt. Och hur sällan han säljer sig själv, väntar ut skytt. Jag är oerhört imponerad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
mikenomad: De bästa jag hört sen jag konfirmerade mig!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
mikenomad: Varenda en i laget var bra. Låter som en klyscha men så var det. Herregud, inledning av säsongen och vi spelar redan jämnt med ”de stora pöjkarna”..
Kommentera


Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
mikenomad:

Finns på swehockey.se

Spectators: 3852
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Kerstin_k: man brukar snacka om jinx när man antyder att målvakten ska hålla nollan när det är en period kvar i matchen och sen kommer du med det här :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
mikenomad: 3800 nånting
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Nån publiksiffra?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Haha kommentatorn som sitter bitter som en jävla citron efter vår vinst och vill ändå klanka ner på Timrå som behöver hela 35 skott för att göra mål mot mäktiga Färjestad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
roger_sundsvall: sjukt stark inledning av säsongen av er speciellt för att vara nykomlingar i shl, ni håller på eran spelide och vågar spela
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Olle: kung Svedberg!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Smokey: men jaaaaa!!!

Ska vi gissa på att Svedberg kammar hem över 80% av ”matchens lirare” under säsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Woody: rättvis seger! Det hade kunnat gå hur som helst men skööööönt att vi får med oss alla tre poängen när vi jobbar och sliter så hårt. Svedberg gör en monstermatch igen, Drugge gör en klart bättre match än senast och riktigt kul att se Wedin i match efter match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
JonteD: Puh! Nu vore det väl f-n om det inte blir 5000 mot Brynäs så kan vi lägga ner den diskussionen. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Man blir som nästan lite religiös. Det är alldeles uppenbart att Nubben o co bygger något väldigt vackert.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
3 points inkasserade
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Vilka krigare ❤️ Kan inte alla som var på matchen ta med en kompis till nästa hemmamatch så blir vi 7000. Dessa grabbar är värda varenda själ👍🏻
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
MEN SÅ JÄVLA KUKUNDERBARTSKÖNT DÅ!!!!
Kommentera


Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Woody: Timrå blir nog ett av det mest hårdtuggade laget denna säsong som dom spelar just nu!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Herminator: Jösses så ute den pucken var. Och domarn står bredvid och blundar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Timrå IK - Färjestad BK 1-0
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Kerstin_k: Colla på Collberg. =)
Kommentera


Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
roger_sundsvall: oj, vad du ligger före mig i sändningen.

Under-jävla-bart!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Woody: Ääääntligeeeeen!!!!! Så j-a välförtjänst!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Patience is key
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
jaaaaaaaaaaaaaa
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Tikkare: SVEDBERG KUNGEN AV SHL!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Woody: jag hatar Färjestad
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Tikkare: Snälla domaren. Ta solklara utvisningar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Olle: snälla Gud. Gör så att Timrå vinner.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Woody: jag kollade på grundserien
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Knylan: Vi hade kunnat få med oss några utvisningar till. Den vi faktiskt fick var inte ens i närheten, men de andra tog han inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Olle: Jag trodde Skellefteå kom tvåa i fjol? Sen ska man komma ihåg att matchen mot Linköping var den första. Den går liksom bort.
Kommentera

« · 1909784 · »