1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580631 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27

« · 1909451 · » Till forumet


Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Dags för match igen då.

Om det blir färre än 5000 åskådare till denna match så är det riktigt dåligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Hälge: 4869 blir det.! Bara halvdåligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Jag hoppas fortfarande på att vi når 5000 åskådare till den här matchen. Med avslutningen på förra säsongen i gott minne och inledningen på den här så borde det kunna gå, tycker jag.

Efter hela säsongen kan vi kanske ha problem med att nå budgeterat snitt, men just nu borde det kännas intressant.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Hälge: Jag förstår hur du tänker men det ser ju likadant ut varenda säsong, över hela Sverige. Krisrubriker kopplade till publiksiffrorna i början av säsongen, tidigt på hösten. Växjö var kanske det mest överlägsna laget vi sett i det här landet förra säsongen, ändå sålde de bara 4700 biljetter i deras premiär.

Som känslan är nu så har jag ändå svårt att se att vi skulle bli fullständigt avsågade, vilket absolut inte bara behöver bero på vår egen förträfflighet. Det kommer helt enkelt finnas fler lag som på egen förmåga cementerar sig nere i botten. Rögles lagbygge fick det att vattnas hos många i somras, deras inledning är ju usel. Hur kommer det gå för Örebro osv. Det kommer finnas spänning, vilket är den enskilt största publikgenererande faktorn. Utan att ha tröskat igenom siffrorna så vill jag minnas att vi legat under budgeterat snitt i stort sett varje år under de senaste åren så sent som i januari, för att sedan hämta hem det hela under de sista 20 omgångarna.

Föreningen har budgeterat med 3500, det har man garanterat gjort med väldigt mycket på fötterna. Varför inte nöja sig med att försöka öka den siffran successivt istället för att enbart fokusera på att vi ska vara över 5000? Det är ju ren kosmetik i nuläget. Klart att det vore svinkul om vi kunde mönstra över 5000 i varje hemmamatch, men huvudsaken är att klubben tar steg framåt. Det gör man om man hela tiden ligger på plus. Paniken vore om vi budgeterat med 4700 men istället landade löpande kring 3700-4200.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Knylan: Jag vet inte om jag fokuserar på att vi ska nå 5000, men det är defenitivt en förhoppning.

I grunden är jag nöjd om vi håller det budgeterade snittet eller helst något högre då jag vet att det är svårt att locka folk till arenorna..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Det faktum att Cmore kör en luring och visar matchen på CmoreGolf kan ju få några extra till hallen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Hälge:

Exklusive Ståplats så är 2775 platser(Antal X) sålda. Mot Växjö var det 2880 vid ungefär samma tidpunkt. Borde bli ungefär samma publiksiffra även denna gång.

G Höger 27
G Vänster 74
H höger 197
H vänster 176
I Höger 180
I Vänster 137
J Höger 109
J Vänster 156
K Höger 85
K Vänster 231
L Höger 246
L Vänster 156
A Höger 73
A Vänster 99
B Höger 139
B Vänster 173
C Höger 166
C Vänster 156
D Höger 76
D Vänster 119
2775
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Knylan: Exakt så. Om vi snittar 3800, vilket är rimligt, så har vi ett plus på 300 pers per match.
Det borde innebära ett par miljoner plus vid säsongsslut.
Jag tycker det är mycket sunt att budgetera lågt och förhålla sig till det i stället för att drabbas av hybris och göra glädjekalkyler.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Tallnäs: Fast mot Växjö öppnade de även raderna högst upp på kortsidan. Det verkar inte vara gjort nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
hubbenorlen: Precis, och med tanke på den inriktning klubben benhårt går efter (ungt, svenskt och utvecklingsbart) så går det nog att mena att man nästintill kan unna sig att lägga budgeteringen lite lägre för att förhoppningsvis kunna öka på marginalerna ännu mer. Nubben har sagt att han köper den där fallskärmsprincipen helt och hållet, som nybliven SHL-förening har vi avsevärt lägre omkostnader än den klubb som åker ur. Allt ifrån kanslipersonal, olika avtal och så vidare. Så länge man får dagens verksamhet att snurra på och att man får den att göra det med nuvarande budgetering så finns det ingen anledning att vara mer vidlyftig.

Vill man finna glädje i relativt sett "dåliga" (klart att jag också tycker att 4224 är en svag siffra för att vara en hemmapremiär) publiksiffrorna så kan man sätta sig och räkna det potentiella överflöd som tillfaller föreningen för varje match publiksiffran överstiger 3500. I matchen mot Växjö plusade vi med 724 pers, räknar man lite lågt (och oerhört basic) på att varje en av dessa tryckte in 150:- i klubbkassan så rasslade det in 108 600:-. Det går att fokusera på vad man vill.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Knylan: 108 600x26=2 823 600. Rätt bra ändå.
Dessutom är inte 4224 särskilt dåligt med hänsyn till klubbens storlek sett till upptagningsområde och historik, som ju kan jämföras med SAIK, Rögle och Mora.
Vi är inte större än så och bör inte låtsas som om vi är det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
hubbenorlen: Så är det, och då är det väldigt lågt räknat som sagt. Angående upptagningsområdet så kan det nog stämma i nuläget men det har ju visat sig kunna breddas betydligt mer än så, när vi väl skaffat oss en tydligare profil och att allmänheten mer vet vad man kan förvänta sig. Nu har vi spelat tre matcher och folk har fortfarande ingen som helst aning. Inte jag heller. Men i nuläget så är 4200 definitivt en godkänd siffra.

Vi har ett fruktansvärt bra läge att håva in publik från hela distriktet nu inom de närmsta åren. Drömmen hade varit att ha Elias i truppen i år, då hade man nog kunnat räkna in Ånge också. Det är möjligt att det kan gå ändå. Men ser man till befolkningsunderlag (och ett obefintlig konkurrensläge vintertid) så har vi ju 125 000 invånare i Medelpad, sen norra Hälsingland och Härnösandstrakten utöver det. Ser klubben till att ta ett väldigt stort socialt ansvar för distriktet i stort (vilket för övrigt Wikegård pratar om idag, på ett riksplan ska tilläggas) så kommer man kunna bygga på sitt underlag ytterligare. Addera att kunna presentera Lander som första nyförvärv inför nästa säsong, då jävlar kan vi börja snacka. Tänk att kunna smälla till med Lander och Emil Pettersson som center ett och två, moderklubbar Timrå IK och Ånge IK. Vad man skulle kunna skapa för koncepttänk kring en sådan satsning.

Så: jag håller med om att vi inte är större än såhär i nuläget, men att vi sett till potential lirar i en helt annan liga än t.ex Mora.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Knylan: Absolut. Vi kan och ska växa. Men inte just nu. Nu handlar det om att förstå var vi står nu och hur vi bygger vidare på sikt. Jag tror att föreningen har förstått det och agerar därefter. Precis som sist, innan vi fick storhetsvansinne, värvade sönder föreningen i jakt på SM-guld och åkte ur.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Timrå IK - Färjestad BK 0-0
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Webmaster: Kul att se första linjen med Collberg. Bra tryck i varje byte
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
kulltorp: precis vad jag tänkte skriva! Men nu behöver jag ju inte det....:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Orättvist efter första.
Det borde stått 1-1 och 1-2 i utvisningar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Skönt spel! Fortsatt impad av Timrås positiva entusiasm och skridskoåkning. Sjukt jobbiga.
FBK blir dock en tuff nöt. Men: jävligt bra betalt när man matar puckar mot mål. Svensson släpper många returer. Fortsätt så, och gröta in puckjäveln!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Smokey: Orättvist eller inte, det är målen som räknas! Skulle vara intressant att se statistiken på vunna tekningar; Har en känsla att det är 80 -20 till Färjestad; Här måste vi förbättra oss snabbt
Kommentera


Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Matsg: Saknas en "Micke Lind typ" i laget!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
hubbenorlen: 100% medhåll. Det är det här laget som ska göra det i år och det är fan otroligt att se på vilket sätt man försöker. "Marginalåskådarna" får göra vad dom vill, jag kunde inte bry mig mindre. Det är laget på isen och de som finns på läktarna idag som representerar den här föreningen och som förtjänar all framgång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Tallnäs: Du har alldeles för mycket fritid 😂
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
BlackBay: Man ser allt mer hur viktig Wedin är för det här laget. Han kan verkligen skapa tempo på egen hand och ta in pucken i zon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Woody: Grynt tryck i början av andra! Jag tycker vi har jobbat ihop till en utvisning nu OCH ett mål
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
HELVETE vilka minuter vi presterar nu. Helt otroligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Woody: En sak är iallafall säker Timrå kommer inte att vara strykpojkar iår med detta fina o genomtänkta spel!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Knylan: Stolthet! Inte vara kamp utan även ett snabbt och glimrande spel från Timrå! Håller ned! Det här INGET strykgäng såvida de inte drabbas av kollektiv kollaps!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
JonteD: jag tänkte,, vi har haft 4a tunga pjäser dom fyra första matcherna som vi mött och stått upp jävligt bra! Tycker det bådar gott. Nu spelar vi ut FBK i denna stund. Troll gubben Freddan har talat i paus.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Tikkare: Härligt..en Modoutvisning. En Timrå spelare som fäller en annan Timråspelare och FBK:aren ut. Den tar vi alla dar i veckan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Tikkare: Och det här laget förtjänar att alla som har möjlighet köper aktier!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Tikkare: Freddan är kung! Må han stanna väldigt länge...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Mappe: blir väl äckel Färjestad el äckel Frölunda som tar han ifrån oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Mappe: Jajamen!! Men vilken målis vi har helt makalöst bra!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Mappe: Nä....det känns som en 1-0 förlust nu..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
kulltorp: Det vore surt, men med det här spelet skulle jag inte vara orolig ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
kulltorp: behövs en sniper i Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
kulltorp: klart positivt att vi är minst lika bra som Färjestad men aj aj aj vad vi bränner målchanser.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Sjukt bra. Det finns inget lag vi inte kan slå.
Bara fortsätta och ha lite flyt.
Vad är löneskillnaden mellan dom här två lagen?
Älska Timrå IK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Olle: 19-7 i skott. Ja, vi är alltså minst lika bra som seriens tre på förhand mest favorittippade lag. Än så länge åtminstone. Det trodde då inte jag under försäsongen. Inte alls. Jo, vi bränner chanser, men det gör p andra sidan även FBK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Jeeez, så Timrå åker sönder FBK. Sjukt att puckjäveln inte går in.
Kommer med största sannolikhet sluta som det brukar göra mot Äckelstad, dvs sjukt jobbig förlust. Men vilket spel!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Smokey: Alltså grundspelet är bra. Det känns som vi kommer in i SHL med ett nytt fräscht spel, som vi gjorde 2000 också. Vi kommer vara med i matcherna. Men viådte sätta puckarna så vi inte börjar förlora täta matcher..då vette fasen om vi orkar hålla i detta hela säsongen.
Forza TIK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Woody: 1, 4, 5, 9. Tabellplaceringarna förra säsongen på lagen vi mött hittills och vi mäter oss med alla lag förutom kanske LHC där dom klart hade 2/3 perioder i matchen. Det får man väl ändå säga är klart godkänt från ett lag som av experter rankats dyngsist? En gång är ingen gång men tre gånger är fanimej en trend.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Tycker f ö Guter börjar komma mer och mer. Såg lite vilsen ut första två matcherna, men nu tar han för sig på ett helt annat sätt. Fortsätt så!

Sen måste man älska Wedin. Han har sån tro på sig själv i allt han gör. Fan om han kunde få till dom där sista procenten offensivt...tippar att han kommer att spela i en mer producerande enhet vartefter säsongen lider. Men: nuvarande kedja funkar faktiskt riktigt bra. Tycker Berglund - till modanos förtret gissar jag - klarar sig förvånansvärt bra på den här nivån. Och Boyce är alltid Boyce.

Känns som en ynnest att få följa det här laget under säsongen. Sjuk potential.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Detta måste ha varit den bästa period vi presterat på tio år i den där hallen, det är så anmärkningsvärt att jag inte riktigt vet vad mer man kan tillägga. Kolla på en sån som Emil Berglund, det är fan i mig helt tecknat att en spelare som han är kan kliva in och vara den där pudelkloka och pissjobbiga terriern även på SHL-nivå. Kolla hur han behandlar de där korta sekvenserna kring sargerna, hur han får pucken att hamna i neutrala lägen. Och så vidare. Att vi inte leder med tre puckar tyder bara på att Gud inte finns, men det är som det är. Vi har förvånansvärt svårt att jobba oss till utvisningar givet hur sanslöst mycket skridskor vi åker.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Olle: Jag trodde Skellefteå kom tvåa i fjol? Sen ska man komma ihåg att matchen mot Linköping var den första. Den går liksom bort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Knylan: Vi hade kunnat få med oss några utvisningar till. Den vi faktiskt fick var inte ens i närheten, men de andra tog han inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Woody: jag kollade på grundserien
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Olle: snälla Gud. Gör så att Timrå vinner.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2018-09-27
Tikkare: Snälla domaren. Ta solklara utvisningar.
Kommentera

« · 1909451 · »