1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582134 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01

« · 2382374 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Dubbeld: Haha ja så sjukt att PER SVENSSON ska visa hur man tar sig in i anfallszon. Påminner om hur han ledsnade förra säsongen i någon match och skrinnade över hela banan och sprätte upp en puck helt på egen hand.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
JanneH: Även om jag håller med dig så skulle det kunna bli att TIK får spela på kontring eftersom Skellefteå lär äga puckinnehavet, så det KAN vara till Timrås fördel att inte ha pressen att vara spelförande (som vi inte mäktar med att göra).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
thorwald: från första början mot FHC har spelet inte funkat så där jättebra.

Så jag vänder på det där:
Vad ska bli bättre av att köra på enligt samma recept och förvänta sig att det skall smaka annorlunda?

Tror du att detta spel kommer slå Skellefteå i Skellefteå på torsdag?

Jag har en känsla av att vi inte kommer ha en chans…

Då ska man fan passa på att pröva nytt!

Mv-byte kan tvinga fram ett annat agerande. Det agerandet kanske kan ge ett ändrat jäkla mindset.

Det är jävligt få som signalerar JAG SKA VINNA! nu…

Walli Dahlén Svensson… det räcker inte.

Så byt målvakt prata igenom inställningen och kom till matchen redo för krig!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Zäta75: Ja det händer inte mycket framåt för Landers gäng! Anton bökar vid sargen och dom andra två kör solo! Och i försvarszon står dom och tittar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Zäta75: Hedström säger det bäst. Rakare spel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Rip Kirby: spelar man dåligt mot Skellefteå som dom gör inget annat senaste matcherna då ska vi inte till Örebro matchen. Jag har ju 3 biljetter. Vi swishar, vi ställer upp, vi köper biljetter som kostar nästan 400- per biljett och blir bjuden på sånt hockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
thorwald: SAIK slog FBK med 6-0 hemma... mot oss kommer de vinna med 8-0. Spara JJ från det tack
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Laken: Frågan är om vi ska köra vidare med dessa kedjor eller röra om igen. Byta plats på Halloran och Wedin och köra 1a kedjan som på försäsongen? Hartmann imponerar idag. Får han en chans i någon av de första 2 kedjorma eller bara i pp är frågan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Laken: Ja vad hade LCH, typ 4-5 stolp och ribbskott och vi hade svårt att etablera spel i deras zon och hade effektiviteten på vår sida.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Rip Kirby: Publiken har ställt upp, men nu lär det kunna dröja innan vi ser siffror på 5000+ igen...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
UbbeNils: NEJ, alla lag vi mött har sköljt över oss i fem mot fem-spelet. Femmorna klickar inte med vår tränartrio låter bara allt rulla på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
söder över: Vad exakt blir bättre med en sämre målvakt? Kan inte se något annat än att det blir ytterligare demoraliserande. Dagens match och de andra matcherna är väl en tillräcklig väckarklocka för att förstå att man måste spela bättre, speciellt om att stänga ned motståndarna vid övergångar. Om det blir 4 eller 6 mål i baken tror jag kvittar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Dubbeld: Sam Hallam hyllar Dahlen. Låter som om han kommer att ta ut honom i landslaget. Han tycker att Dahlen sticker ut i SHL
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Sputnik: Skellefteå borta = in med Rautio, han hatar västerbottningar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Sputnik: vi har ju varit så här dåligt redan från första matchen. Vi vann över LHC och HV71 inte föratt vi var bra utan båda lag va skit. Sen vi åker inte jävla skridskor och bara passar. Jag fattar inte liksom. Blir inte nåt förbättring överhuvudtaget. 2 meter framför kassen istället man ska skjuta väljer man passa. Vad fan är det här? Man bara blir irriterad på alla i laget. Och Ante, men va fan pratar eller lär han ingenting eller fattar inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
thorwald: håller inte med om att det handlar om att plocka poäng.

Det handlar snarare om att hitta ett jävla spel!

Dom kommer fan inte samlat över halva plan utan att köra fast!

Jag är klart impad av JJ med! Utan honom hade det varit panik nu!

Men det är kontsgjord andning tills dess att laget lär sig spela ihop.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
UbbeNils: Bätte och bättre. Färjestad skjuter när dom får puck, Timrå passar istället.

Det är skillnaden.

Våra forwards går för att dumpa puck som leder till att dom fiskar upp pucken.

Svensson visar hur man tar sig in i anfalls zon genom att bara åka rakt in som ALLA ANDRA JÄVLA LAG GÖR
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Rallarn: 33-19 i skott till oss och Dahlen var het och gjorde mål. Kunde ha gjort 3-4 mål. Samt att vi spelade bra i 6-5 mot slutet och vann sista perioden.

Något annat tar jag inte med mig från denna match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Andersson: jag lastar definitivt inte JJ men låt honom vila en match och skicka en signal till laget. Väck upp fanskapen liksom... öööööörn, öööööörn, öööööörn 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Sputnik: Respekterar det du säger, för min del så tycker jag skillnaden är att Färjestad har en tyngd och smartness som Timrå inte har än. Dom är helt enkelt ett bättre lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Rallarn: Precis, därför ska JJ stå tillsvidare
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
thorwald: Mitten av tabellen känns vääääldigt avlägset, om inget drastiskt sker spelmässigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Andersson: så länge spelet ser ut såhär måste vi ha JJ i mål. Jag är riktigt imponerad av honom än så länge faktiskt. Sen om vi ligger i mitten av tabellen efter 20 omgångar ja då kan väl Rautio stå några matcher. Det är nu det gäller att plocka poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
UbbeNils: Hade det inte sett exakt likadant ut i alla andra matcher men att motståndarna då har varit ineffektiva så hade jag kunnat hålla med dig. Det är inte FBK som är extrembra idag utan vi ger bort denna match.

Det är dags för den stora sågen både internt från spelare men också tränarkojan. Ok att vi förlorar matcher på att det är ett skickligare lag på andra sidan, men det är inte ok att torska på detta sätt, eller att fortsätta spelmässigt som vi gjort de första 5 matcherna vill säga.

Skellefteå på torsdag nästa vecka lär bli en rejäl väckarklocka om inte nivån höjs ordentligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Det ser trött ut och omotiverat.

Hitta farten era jävlar!

vilka värdelösa stjärnor ikväll.

Timrås roll är att vända andra lags trender.

HV skaffar PP

Fbk skaffar vinst.

Tomkins kan rädda.

Nilsson gör mål.

Ejdsell får vara Crosby!

Stenkvist uppspel?

Hahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Man spelar från back till frw och sedan fyller backen på vid egna blå och ska åka upp med stumma ben…

Det syns hela tiden att han vet att det kommer skita sig och han är då helt överspelad.

Jag vill inte att det ska se ut som att dom inte bryr sig!

Jag vill att det ska se ut som att Timrå är på isen för att äga! ALLT!!!!!

Fysiken pucken spelet allt!

Tävla i varenda jäkla moment som finns!

Det är inte tävling om något nu!

Jag ser gärna Rautio nästa match med.

Skiter fullständigt i om det innebär tvåsiffrigt i arslet!

Någonstans ska spelarjävlarna inse att det är krig som krävs om man vill fakking vinna hockeymatcher!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
lungan: Noterade också det oerhört värdelösa tempot. Inför en kokande hemmaborg förväntar man sig lite jävlaranamma. Men vi har nog en aning överskattat kapaciteten i detta gäng? Blir det över 4000 nästa lördag?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
BÖRJA S K J U T. FINLIRET KAN VI KÖRA NÄR VI LEDER 6-0.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
JanneH: en tabbe på 5 matcher ... rimligt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Laken: Tycker vi ska vara snäll och ge dom lite tid, vi mötte ju ändå mästarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
JanneH: Kommer ändå gå för en torsk så det blir nog bäst så.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
lungan: kanske dags att låta JJ vila nästa match?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
thorwald: AVGÅ ALLA!!!

#varärsunenärmanbehöverhan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Sputnik: 33-19 i skott till oss. 4-2 i utvisningar.

Helt obegripligt att vi inte ger allt och åker skridskor förrän i 3e perioden. Då spelar iofs Färjestad på resultatet. Slarviga uppspel i två första perioderna framförallt och i de senaste matcherna.

Vi ger Färjestad för lätta mål. Vi ska inte förlora denna match med 2 mål. En målvaktstavla och 1-2 mål i PP får de. Analysera och förbättra er. Var fan påslagna redan från start! Ge allt och åk skridskor.

Mest glad att Dahlen var pigg idag. Kunde gjort 3-4 mål lätt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Olle: Håller med, Halloran är bra även om han slarvar lite hemåt ibland. Dessutom vågar han skjuta vilket jag hoppas flera kan ta efter. Mot ett kompakt försvar måste man spela snabbt och komma till avslut snabbt och med fart. Jag hoppas vi slutar dalta så mycket med pucken framöver och kommer till avslut. Att söka perfekta lägen mot ett lag som FBK finns inte, speciellt inte i pp där vi måste komma till avslut fortare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Olle: Vi får hoppas att det här inte är början på 12 raka torskar som ifjol.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Tränarna drev verkligen på spelarna idag… Hahaha!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Skitmatch!

Nu får laget börja visa mer!

Inställning och karaktär två lördagsmatcher i rad går verkligen att ifrågasätta starkt.

Varför har vi så sjukt dåligt tempo?

Nä jag kräver mer från detta lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Olle: Nu vill man ha in en riktig härförarback. Spelar ingen roll vad Kapanen sagt innan att han tyckt vi har en topp 4 backuppsättning redan. Spelet på isen säger annat.
Vi behöver en rejäl tvåvägsback med bra förstapass och gärna lite styrka i det fysiska spelet.

Gärna en grisforward in med som rör till lite känslor både hos motståndare men även ökar tävlingsnivån på träningar. Då tror jag att det blir mer naturligt även på matcherna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
russkiy medved blyat: Skojar du? Halloran har hängt 3 kassar på 5 matcher och totalt 5 poäng…på 5 matcher. 2 ass ikväll. Vår budgetvärvning skåpar ju ut våra miljonstjärnor fullständigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
DET ÄR FAN 14 SEKUNDER KVAR AV MATCHEN, SKJUT FÖRHELVETE VAD FAN ÄRE FÖR FEL PÅ SPELARNA
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Att Dahlén har slagläge med åtta sekunder kvar mitt i slottet och väljer att droppa vidare pucken känns lite emblematiskt för lagets agerande i stort.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Triathlet: Pettersson är helt under isen. Men han kommer nog tillbaka. Hartmann är ju en kung på styrningar och framför mål. Vi måste ta med oss det här i nästa. Färjestad är ett äckligt lag och vi måste spela därefter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
60% av denna match har Timrå inte visat att man vill vinna.

Dahlén Svensson Andersson och Walli har genom matchen visat intresse av en vinst.

Utöver dessa? Nope bara en inte så smickrande lojhet som tycks bero på en tydlig övertro på sig själv.

En avsaknad av ödmjukhet och avsaknad av hunger.

Det ser trött ut och omotiverat.

Hitta farten era jävlar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
JonteD: lika dårlig Som ifjol
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Triathlet: ett mål till i allafall. Bra för målskillnaden i allafall. Positivt att vi lyckats etablera spel i offensiv zon i 5-6 spelet i allafall.

Sen bådar det gott att Jonte börjat tugga igång. Fortsätt jobba hårt så kommer poängen trilla in!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
2-4, ha kvar målvakten nu. Spelar ingen roll. Hartmann ser helt slutkörd ut så de är ingen ide att riskera 2-5
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
erathoo: Herregud vilket tryck när man kör 6-5 med Dahlen nonstop på slutet

Hartmann 2-4!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
vonDöbeln: Dahlén skulle ha kunnat göra 3,4 mål till på alla chanser han haft. Då hade vi varit glada.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Hart Trophy
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Triathlet: Äntligen såten där!!!
Låst ämne

« · 2382374 · »