1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577902 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28

1325160 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
TIK55: Nu gillar jag juniorer, men jag tycker inte att Dahlroth håller alls. Jag gillar att han får chansen, och han kan definitivt bli bra, men...inte fan är han något att slänga in när det blåser.
Sonntag bättre än Kolan? Sure balubas. Om jag ska försöka beskriva hans spelstil på ett inlindat sätt blir det: speldum. Vad fan gjorde han i bp på 0-3 målet? Två timråspelare på en FBK:are vid mål, och likförbannat får snubben för sig att han också måste dit eftersom pucken var där? Tackar tackar, sa den helt frie FBK:aren. Helt makalöst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
73Sjöbba: Du , Timander är som en raket om man jämför i skridskoåkning samt en bomb när det gäller tacklingar ... Hur många gånger blev Kolan bortgjord i går ? Hur många gånger stod han och tittade på ( orkade inte åka ) ?
Hur många tacklingar delade han ut ?
Han gick ut och talade om för pressen att han gått ner i vikt ? Måste ha ätit jävligt mycket i jul då ??? Fortfarande TIK:s sämsta back , t.o.m. Sonntag är bättre.
Det var positivt igår var Dahlroth som uppträdde lugnt och gick på kropp på motståndaren , låt han vara kvar i truppen....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
bobrov: jag har inget emot Nubben men jag tror faktiskt, för husfridens skull, att Nubben ska hålla på med annat än att dra i trådarna i Timrå IK. Det känns aningen infekterat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
ÖstrandsNisse: Dahlen 7dgr veckan istället för Perra och försök få in Nubben som sportchef bort med Linkan sen kan dom återanställa Janne Söderström som klubbdirre och låta Thomas J enbart sköta Ekonomibiten och ingenting
annat...slut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
73Sjöbba: Mogen.com
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
fredriko74: Väx upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
73Sjöbba: Då kan han börja med isdans istället, om du inte visste det så är ishockey en fysisk sport! Det vet du om du spelat själv, ska man lalla och fjanta på så bör man spela fickpingis el prova just isdans
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
fredriko74: Det är ett himla tjat om att Kolan inte spelar fysiskt. Det gör inte Timander heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Jockz: Grattis inte bara jag som sett Kolan´s rädda attityd att andvända sin kropp! Bara nagellacken som fattas !!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Frella: Vet ej men att sparka honom just nu skulle inte leda någonstans.
Dessutom måste väl klubben i så fall ha ett skäl för uppsägningen. Annars sitter vi ju ändå där med hans lön.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
söder över: Blablabla... Finns väl inget roligt i detta.
Nej, Hirsho är INGEN ledare! Han är ingen spelare som höjer sig när laget går dåligt. Han har dock gjort en del poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Laken: Linkan har väl inget säsongskontrakt som spelarna utan är väl tillsvidareanställd? Eller har jag missat att han fick säsongsbestämt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
söder över: iofs så skulle inte en ny sportchef som inte heller får några pengar att leka med från styrelsens håll göra lika mycket nytta som linkan gör nu...

såg ni när linkans nya davidsson gjorde en hynning å blåste iväg ett öppet mål i första? haha sedan tittade han och kände lite på klubban... haha som när zlatan bommar å börjar leta efter en skyldig grästuva! haha...

linkan har väl gjort sitt efter denna sässe va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Frella: Ok MEN om Timrå skulle sparka Linkan nu, så sitter vi fortfarande där med hans lön resten av säsongen... Bättre då att han får jobba för pengarna.
Och ta en en ny sportchef som ersättare nu, nej då satsar jag hellre dessa pengar på nya spelare!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Laken: likt de flesta genier ligger jag lite "före i tiden" =)

ne det skulle antagligen inte gynna oss något nämnvärt att dumpa dessa herrar nu. linkan kanske då en ny sportchef kanske skulle kunna ta med något friskt blod in i truppen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Laken: Om TJ skulle avgå visst men ska man göra sig av med Linkan är det väl nu man ska göra det innan nästa års lag är färdigbyggt signerat Linkan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
söder över: Det skulle säkert bli bättre om TJ och Linkan lämnade just nu... Not! Sådant får man ta upp e f t e r säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Jockz: Äh, det har blivit lite "inne" med detta ständiga klagande på honom...
Jag har skrivit vad jag tycker om "Kolan" nedan.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Laken: Ska man resonera så, då behöver ju ingen höja sig. Kolan väger fan 100 kg och tar för sig som en jävla kärring och ser ut att han bara glider runt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Ambroo: Inte jag heller. Tror Nubben passade ypperligt att jobba med en liten börs och locka hit spelare med bra connections mellan honom och spelare. Det var lite för stort i Frölunda, han hade för mycket deg. Hans kompetens fick aldrig en ärlig chans därnere.
Antagligen hade vi fått se Dahlén som tränare i Timrå. Hur det hade artat sig står skrivet i stjärnorna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
ÖstrandsNisse: Jag skulle gärna se Nubben i någon form av scoutingverksamhet/sportråd men som sportchef vill jag nog hellre se ett nytt namn typ Dahlén eller liknande. Jag tror inte Nubben är så intresserad längre utav en ren sportchefsroll även om TJ skulle försvinna. Som tränare vill jag att man återigen försöker sig på att rekrytera nytt och oprövat. Växjös hetlevrade Janne Karlsson har väl inte provat på ES t ex?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
ÖstrandsNisse: Där ser man. Häromdagen var han i Scandinavium och såg matcher, han var även i Karlstad för utomhusmatchen och strax efter hans uppsägning var han i Borås tillsammans med Frölundas Christer Kellgren och kollade Borås HC.

Vore intressant att veta hans status - om han går sysslolös nu eller om han arbetar efter någon dold plan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Ambroo: Det kommer han aldrig leva upp till.
Han är en okej elitserieback som lönemässigt borde ligga på 80-100 000.
Utan att vara alltför insatt i elitserielönerna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Laken: Inte bättre heller och det är det som är problemet. Han värvades som ersättare för Lello, glöm aldrig det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Laken: Det enda problemet är att Bremberg troligen är dubbelt så dyr som du antydde....tippar på snarare 300 brak
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
TIK55: Blablabla... Jag tycker inte "Kolan" var sämre än någon annan i dagens match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
ÖstrandsNisse: Tror du att det hade sett ut som idag om Nubben fått arbeta fritt för sin vision hos TIK? Det tror inte jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Presskonferens efter matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
ÖstrandsNisse: Har han påbörjat scouting-karriären...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Frella: varför värva? bättre att visa lojalitet mot styrelsen....

alltså aaaaaavakta sig lite...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Ambroo: Nubben befann sig i arenan idag, satt/stod tillsammans med Axelsson. Jädrar vad han dömde ut hur Timrå formerade sitt manskap. Han verkar taggad...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Knylan: Ska jag gissa så ville man hitta en tränare som liknade Kenta i ledarstil och spelsätt. Alltså tvärtom mot det Challe stod för egentligen. Jag gillade ändå signingen av Perra då chansingen med Challe inte alls gick hem även om det räckte till tre raka slutspel. Med facit i hand så är det antagligen en usel värvning då han knappast kan beskyllas för att vara en taktiker, vilket skulle behövas i det här läget. Möjligtvis att hans ledaregenskaper gör sig bättre i en eventuell Kvalserie men frågan är om man från föreningen vågar chansa?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Laken: Vilken var det som sa att Kolan delar ut tacklingar och gör bra matcher ??? Sicken urusel spelare han är , dagens match visar att han inte är värd mer än 10.000;- / månad. Peta fanskapet och låt och låt Dahlroth ta hans plats .
Han orkar ju inte åka skridskor karlfan...........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Ambroo: Att man kommer ersätta Corso har jag gett upp alla tankar på. Mest troligt ersätter man Axelsson med livärdig spelartyp. Henrik Eriksson saknar väl fortfarande lag? =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28

The great one: Jo, det var ju det jag menade. När man värvade Challe så fanns det ju knappast någon som inte tyckte att det hela var intressant. Lagkapten i DIF och Tre Kronor i evigheter. Det signalerade ledaregenskaper. Men han var precis i början av sin tränarkarriär. Timrå IK var första steget. Som assisterande fick han Nygårds. En kille med perversion för junisar. På pappret såg det väldigt intressant ut. Jag och Hamrin var på presskonferensen när dom presenterades och Challe pratade redan då om hur han ville bygga allt. Han hade tankar om mycket. Nu blev det som det blev men jag gillade synsättet kring hur man rekryterade på tränarsidan.

Jag gick igenom det mesta i förra inlägget men om man utgår från det jag gillade kring Challe/Nygge-rekryteringen så kan man ju fundera över vilka likheter det fanns nu i våras när Perra "headhuntades". I princip inga alls kan jag känna. Det är fan som natt och dag. Jag ogillar framförallt att kontraktet är så kort. 1+1 eller om det var en rakt tvåårigt. Hur helhjärtat känns det? Känns det som att Perra är skitsugen att på lång sikt bygga Timrå IK till en storklubb eller som att han lika gärna kunde ha coachat Halmstad Hammers om han bara blivit erbjuden rätt pengar? Som sagt. Han har redan vunnit SM-guld två gånger med en av Sveriges äckligaste klubbar, tillika klubben i hans hjärta. Det har inte varit vår grej att värva "färdiga" spelare även om det utvecklats mer och mer åt det hållet. Samma tankesätt vill jag se ska gälla på tränarsidan.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Timrå Icon: Dimitrakos gjorde 44p på 54 matcher för Skellefteå 2008/09.Rosa som jag skrev är nog ett än värre långskott,men jag kommer ihåg att han var vas i anfallszon.Spelar i Finland nu läste jag 8 p på 9 matcher för Kärpåt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
ÖstrandsNisse: Linkan var och hälsade på i en loge innan match idag. Man satte press på honom angående Corso och han förklarade att det inte alls är säkert att man förstärker om/när man får lös kapital där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Realist: Jag misstänker att det ör en dyr chansning för en som dokumenterat är på nedgång med målskyttet. Men vi har ju i och för sig gjort män av gamla Modioter förr ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
ÖstrandsNisse: Det där mailet förstärkte bara det jag redan visste. Du vet vad jag menar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Realist: Slanten vi eventuellt har att spendera för är nog den viktigaste slanten föreningen haft. Det får inte chansas, det får inte bli fel. Där känns Dimitrakos som ett högst osäkert kort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Timrå Icon: Möjligt,men vad har vi att förlora,Han kan ju inte vara sämre än nån annan forward vi har just nu.Däremot skulle han få lit medgång kan det vara en lyckträff.Som sagt han kan INTE vara sämre än nån annan i truppen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Realist: Om vi söker en sniper så tror jag tyvärr Dimitrakos har blött krut i bössan nu ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
ÖstrandsNisse: Tycker inte vi ska gnälla så mycket på dom spelare vi har nu.Dom gör naturligtvis å gott dom kan.Det är bara det att motståndarlagen är bättre(jag menar inte att du gnällt)Och dom spelare som finns tillgängliga på marknaden är chansningar allihop skulle jag tro.Idag såg ju våra i spel 5 mot 3 ut som ett pojklag,Jag var tvungen att byta kanal,så pinsamt var det
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Ambroo: Han låter ungefär lika bitter som Johansson beskrev supportrarna i brevet som skickades till Mats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28

Realist: På den tiden kämpade de allra flesta i TIK hej vilt. Även Sanny. Han var bra på att kämpa och dela ut ett gäng fula knätacklingar, men också vanliga tacklingar.

Sanny är en vidrig människa likt förbannat.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Olle: Jo men vi öser väl int in mål direkt.Visst han lyckades inte i Modo.Men tidigare har han visat på god klass
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Realist: Brendl har väl nyligen bytt Finland mot Ryssland tror jag. Han kan vi glömma. Rosa är nog inget att ha. Däremot Van Arx tror jag mycket på. Nu verkar han ha spelat för Davos i hela sitt liv med något kort undantag så det är nog också bara att glömma.
Gott om snipers är det ont om. Typ.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Realist: Så om vi väl får lös lite pengar som skall bli våran sista räddningsplanka för den här bottenlösa säsongen så vill du slänga dom på Dimitrakos som spelat som en kärring hela året? No offence men jag är glad att du inte är linkan :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Timrå Icon: Nu är jag inte med
Kommentera

1325160 · »