1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581461 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28

« · 1325023 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Skarin: Var spelar typ Brendl,Pavel Rosa?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Skarin: Eller en målvakt, eller en back... Näe men visst kan det gå, men det blir inget slutspel. Inte ens i Lakens värld.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Realist: Mål var väl det enda han inte gjorde i MoDo...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
The great one: Bra skrivet,jag förstår inte att det skrivs att inte Sanny har nåt hjärta.Han betydde massor för Timrå.Sen att att gick till ett bättre lag kan väl ingen klandra honom för
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28

Ambroo: Håller med. Känns som att han inte delar ut post med cykel så att säga. Han kan mycket väl få rätt och full pott i fallet tränare.

Snipers var det ja. Det är det främsta vi behöver, helt klart. Gärna två, eller kanske....fem.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
The great one: Min respekt för Sanny försvann innan han valde FBK. Han var en rövslickare av rang även när han var klädd i rött och vitt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Olle: Dimitrakos lyckades väl inget vidare i Modo,men i grund och botten är det en riktigt bra hockeyspelare.En riktigt bra skytt och målskytt.Det är det vi behöver
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Ambroo:

Sanny hade det största hjärtat för klubben när han spelade här. Offrade sig hänsynslöst för TIK i varje match. Är detta ingentingvärt bara för att han skrev på för FBK?

Som jag skrivit tidigare, jag skulle aldrig bua åt Sanny. Men jag jublar inte heller. Jag respekterar det han gjorde för TIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Ambroo: Ja han kanske förväxlat Sanny med Sonnie?
Törs man förresten sticka ut hakan igen och fråga vad Gabbe kan ha i lön? Kan inte ha bytas...? (när jag sa det förra gången önskar jag att jag också hade hjälmen på)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Skarin:
"Med tanke på dom värdelösa förutsättningarna gör vi en klart bra match ikväll. Framtill 2-0. Det hade faktiskt kunnat gå det här hur konstigt det än låter. Chanser fanns och viljan var där. Men med facit i hand räcker vi inte till på långa vägar ändå."

Bra inlägg, du har fångat mina känslor också!
Mot Frölunda skulle vi behöva få första målet/målen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Realist: Hellre en matchotränad jävla bisvärm till människa än en överbetald diva som redan floppat i en bottenklubb i år. Svatos är en sak men Dimitrakos? Nej usch och fy!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Skarin: Jag tycker att postmannen Friberg levererat fler än två gånger ikväll.

Karaktär hit och karaktär dit, visst... Många ser ut som billiga fnask med slaka penisar i handen, trots att de är högavlönade i klass med ett lyxluder. Det TIK dock behöver mest av mycket i dagsläget är en sniper av klass. Jaja, såna växer inte på träd och det lär kosta mer än en rumänska på Malmskillnadsgatan 46, men när pengahoran Corso sugit klart så är det dags för Linkan att visa att han inte bara ser ut som en hallick. Nu tror jag ju mest att han är en svettig torsk...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
The Palm:


Håller med. Det är saknaden av karaktärsspelare som inte bara kan lira i medgång som vi har för få utav. Vi har väldigt många "bekväma" spelare som inte är tillräckligt hungriga. Det är bara att kolla på dagens match. Juniorerna kommer in och visar karaktär. För att dom är hungrig, för att dom vill visa upp sig från sin bästa sida. Dom kanske inte alla gånger är lika skicklig som en "ordinarie" spelare, men det kompenserar dom med sin inställning. Hellre en hungrig junior, än en trött så kallad ordinare spelare.

Just nu har vi ett för dåligt lag på pappret för att spela ut motståndarna, i detta läge behöver vi spelare som vill något. Just nu är det bara nämda juniorer plus Pikkarainen som visar någon som helst karaktär. Pikkarainen, en av få spelare i dagens trupp som kan kvittera ut godkänt betyg i halvtid av säsongen.

Nu gäller det att överleva denna säsong. Inför nästa säsong skulle man vilja rensa ut dom karaktärslösa spelararna. Hynning är en sådan, som jag lovar att om han fick chansen så skulle han bli poängkung i exempelvis Färjestad. Han passar in i ett bra lag med bra spelare som har framgång. TIK är inte ett sådant lag.

M.Karlsson är en annan som saknar detta. Överbetald är han också. Han är inte mer än en habil Elitserieback i ett 3:e backpar. Förstår att han aldrig fick chansen i ottawa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Realist: Den största bruntungan med det minsta hjärtat. Där har du svaret.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Knylan: Jag tycker du diskuterar det här med tränarna och valet av dem väldigt bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Skarin: Jajjamen! Exakt vad jag också skrev med lite sämre formulering för 58 minuter sedan! Alltså är det helt rätt :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Skarin: Bra inlägg,men var har du emot Sanny.Tyckte det var en bra kille och spelare,men du kanske vet nåt som inte jag vet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Finns många exempel på unga spelare som varit och är lagkaptener i sina lag.
Alla lagkaptener är olika, vissa pratar inte alls mycket. Utan säger saker när det väl behövs.
Sonnie kan i sin assisterande roll ändå prata på och peppa laget.

C = Lander (precis som i junior-VM)
A = Sonnie

Gabbe och Hirsho får enbart fokusera på spelet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Olle: Mycket surr om Sonnenberg nu.E,men en helt matchotränad spelare är nog inte helt idealiskt nu.Visst Sonnenberg är en skaplig spelare,men ingen stjärna direkt och absolut inte nu helt matchotränad.Nej satsa på nån som är igång.En sniper skulle vi behöva.Har Dimitrakos hittat en ny klubb?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Laken: Jo, jag förstår och ärligt talat har jag inget bättre förslag. Men ärligt talat kanske Bremberg är ett bra alternativ. Det kan ju i varje fall inte bli mycket värre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Pätr: Jag skiter nog i hur spelaren uppfattas av andra i dagsläget. Jag ser gärna en Rosa, Brendl eller van Arx eller vad han heter. En spelare vars främsta egenskaper är att producera. Det är liksom dags att hitta målet igen. Med lite mål kanske självförtroendet kommer åter? Nu är vår härförare en spelare vars speed inte går till historien direkt. Men duktig på att käka tandskydd, det är han. Det ska han ha cred för.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Med tanke på dom värdelösa förutsättningarna gör vi en klart bra match ikväll. Framtill 2-0. Det hade faktiskt kunnat gå det här hur konstigt det än låter. Chanser fanns och viljan var där. Men med facit i hand räcker vi inte till på långa vägar ändå. Det är det som är så fantastiskt. Men att det blev torsk ikväll kändes ju inte som en outsider direkt. Sällan har väl förutsättningarna varit så här dåliga och sällan har väl självförtroendet varit så lågt som när den äckligaste idioten av dem alla, Sanny, satt tvåan. Men det som gör ondast är nog alla dessa minuter i 5 mot 3 utan utdelning.

Nu måste Corso-affären lösas, senast i morgon. Det vi skulle behöva är en målvakt, en back och ett par forwards. Självklart förstår jag att det är totalt omöjligt.

Hur som helst ska det bli riktigt intressant och spännande att se vilka spelare som TJ har i kikaren och vilken klass det är på dem. Om det är spelare som Sonnie och Hannula som är på tapeten så att säga. Nu gäller det att locka hit minst en riktigt bra spelare. Det är dags att besluten som fattas blir bra nu. Det känns även som det är dags för doktor Perra att få till nån form av spel också. Han får ju inte ut något spel alls i stort sett. Och när lossnar det för förstacentern? Aldrig? Finns det en morgondag över huvud taget? Vågar vi tro på det här, ändå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Pätr: Men det har vi ju redan Kolan till ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Pätr: Jag förstår absolut dina synpunkter.

Försökte bara vara konstruktiv och leverera mitt förslag på lösning.
Ni andra här får väl komma med era. Men tänk på att enonomin ska gå ihop också... ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Olle: Njaaa jag tror mer på Lakens teori med att skifta plats på Lander och Sonnie
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Timrå Icon: Sniper? Vi gör en vansinnesvärvning och knycker McGrane från Karlskorna. Snärtigt handledsskott i alla fall...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
ÖstrandsNisse & Laken: Här sitter jag och ältar på och sen har ni redan nämnt Sonnenberg :) Han är ju ett perfekt exempel på en lysande lagkapten. Snackar konstant, peppar laget och dessutom backar han upp det på isen också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Laken: Precis....äldre mentor och yngre krigare :-). Som Yoda och Luke Skywalker...eller Zeb Macahan och Luke för er äldre hehe
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Laken: Jag har inga invändningar mot att det skulle behövas en playmaker, men frågan är om Bremberg är den rätte. I mina ögon är det ytterst tveksamt, men samtidigt har jag inte sonderat marknaden och har därmed ingen aning om vilka spelare som är lediga.

Det som känns så tragiskt med hela diskussionen är att den inte skulle behövas, förutsatt att Kim H motsvarat förväntningarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Knylan:

Perra hade mera meriter som tränare (fast han är brandman) än vad challe hade när han kom till oss. Challe hade endast spelarmeriter (förutom att han höll på att även sänka sitt kära DIF till kvalserien när han var tränare där innan han kom till oss). Perra lyckades i FBK samt i Skellefteå. Challe har inte lyckats någonstans som tränare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Timrå Icon: DET tror jag inte blir något problem efter hela Corso-affären...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
The great one: Som jag just skrev till Laken så ser jag ingen mening i att sätta C:et på någon som redan jobbar hårt på isen, sätt det på någon som kan ta rollen som lagpappa. Nu har jag inte haft möjligheten att lyssna på Lander så mycket men i mina ögon framstår han inte som den mest verbala/frispråkiga spelaren i laget. Jag tycker att det låter som att ni vill ha det där C:et som en symbolisk grej. Jag tycker att det kan vara mycket mer än så om man sätter det på rätt spelare.

SEN är det en annan sak att/om ett perfekt exempel på en sådan spelare inte finns att hitta i TIK just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
ÖstrandsNisse: Sonnie får bli assisterade. ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Olle: Men man vill sällan ha en lagkapten som är en starkare ledare än tränaren ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Laken: Visst har Lander slitit och kämpat hårt den här säsongen men ett C får man ju inte bara av den anledningen. C:et får du för att skrika lite extra på spelarna, ta sig lite större verbala friheter i skuggan av tränaren osv.

Min bild av en lagkapten är någon som har det drivet. Visst, Lander visar det på isen men han har inte auktoriteten att bära upp det där C:et ännu. Han är en naturlig lagkapten och kommer att få det där C:et i framtiden, tills dess vill jag se någon med potential att snäppa upp sitt spel på isen igenom att vara mer aktiv i båset.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Pätr: Jag anser att vi MÅSTE görna någoting för att få igång vårat powerplay och just där kommer Bremberg in i bilden. Skulle betyda oerhört mycket för laget att få lite "enkla" powerplay-mål!
Skulle egentligen velat få in en "powerplay-back" också men jag har redan satt sprätt på de uppskattningsvis 300 000/mån som Corso hade i lön. ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Pätr: Jo men karaktär får vi i Sonnie ändå. Vi behöver även en sniper så jag köper hans resonemang rakt av faktiskt. Bara karaktär funkar inte heller. Det såg vi i Corso. Frågan är om han hade så mycket av rätt karaktär förresten som han vek ned sig i slutspelet ifjol. Men det är vad jag tycker förstås ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Olle:

Tyvärr så är är svaret nej, det finns ingen lämpligare som kapten i dagens TIK än Lander. Spelar ingen roll att han är junior.

Gabriel Karlsson är inte en ledande spelare i år, han är totalt osynlig i match efter match. Han är inte värd ett C på bröstet. Tror han skulle må bra av att slippa vara kapten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Laken: Du nämner i samma inlägg Sonnenberg. Vem skulle passa bättre än just han som kapten? En spelare som dessutom har mycket mer erfarenhet än Lander, som säkert har lättare att både axla detta ansvar och samtidigt ha full fokus på sitt spel. Jag lägger min röst (utifrån din lösning), på Sonnie.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Laken: Jag har ingen som helst önskan att se Bremberg i Timrå. Jag förnekar inte att det är en skicklig hockeyspelare, men för närvarande behöver Timrå en jävla massa karaktär. Sonnenberg är en spelare som kan bidra med det, men därutöver skulle jag önska ytterligare någon spelare med liknande egenskaper.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Knylan: Tänkvärt inlägg. Jag tänker inte säga emot. Dock ger jag pöjkera ett gäng matcher ytterligare. Sedan får vi se om jag tar fram motorsågen.
Men, jag gillar verkligen ditt inlägg. Där finns massor att fundera över.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Timrå Icon: Hehe... ;-D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Olle: Jag tänkte/tänker. VEM går i bräschen match efter match. VEM är bra även då laget har dåliga perioder. VEM brinner för klubben.

Jag ser i n g e n annan "mer framträdande karaktär i laget på den positionen"...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Laken: Fast PerHapps blir nog inte så glad. Tar vi in Bremberg har vi ju två Linkor ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Laken: Jag har inga större invändningar i ditt argument, det låter ju kaka. Däremot undrar jag varför du vill ha en pojkspoling som lagkapten? Det är inte vad som sker på isen som är betydande där, jag vill se en rutinerad räv med C på bröstet vars käft går konstant. Inga juniorer som lagkaptener.

Inget ont om Landers säsong eller hans timråhjärta men det måste finnas någon mer framträdande karaktär i laget på den positionen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28

ÖstrandsNisse: Problemet med Perra är att han är så sympatisk. Hans dialekt och kroppsspråk tilltalar oss norrländska bonnläppar bra mycket mer än Challes dryga Stockholmsfasoner. Det var en stor anledning till att det var så lätt att hänga fram lemmen och kissa på Charles. Känslan är ändå att den optimism som ändå frodades bland den större delen av supporterskaran berodde på Perras karisma mer än hans egenskaper som just hockeytränare.

Jag ville redan när han dök upp i spekulationerna att man skulle leta något mer spännande namn. Visst, vi hade redan chansat lite med en orutinerad tränare i form av Challe men jag ville se en liknande satsning igen. Någon som verkligen gav sken av att brinna för det hela. Någon som ville något och ännu inte skördat några oerhörda framgångar som tränare. Någon som satsar 100%. Flyttar hit. Tar med allt. Någon som signalerar att det är ett helhjärtat åtagande. I Perra har vi en tränare som redan tagit SM-guld med den enda klubb han verkligen älskar. Det är liksom svårt att toppa det. Det vore synd att säga att Timrå IK är nästa stora steg i hans karriär. Han tog vad han fick.

Jag tycker helt enkelt att klubben har tänkt helt fel här. Framförallt så har man inte tänkt till. Man gjorde det för enkelt för sig.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
danne80: Nu fokuserar vi på denna säsong. Punkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
ny sportchef är väl prio 1 till nästa säsong. En uppblåsbar barbara hade gjort bättre jobb än Linkan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Laken: Dagens bästa inlägg! Jag håller med fullständigt!

Nästan så att vi borde ta in Anger också med Bremberg :-). Han kan omöjligt vara så dålig som han var ifjol

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-12-28
Klart vi INTE ska sparka Perra och/eller Clabbe!
Pengarna bör istället läggas på nya spelare. Att d e t ska vara så svårt att förstå...

LAKENS LÖSNING:

1) Bli kvitt Corso och hans lön på 300 000 (?) per månad.

2) Värva Martin Sonneberg. En spelare som kan stå framför mål och raka in returer (i pp bland annat). Lön: 150 000/mån?

3) Försök värva Fredrik Bremberg (om han nu vill lämna HV71?). Ingen skridskovirituos längre men med ett gudabenådat spelsinne. Låt han spela konstant i powerplay och styra dessa. Bremberg skulle få en helt annan roll i Timrå än vad han har i HV71. Lön: 150 000/mån?

Sparka: INGEN, blir bara mer kaos och ytterligare lönekostnader!

När Lander är tillbaka, gör honom till lagkapten. Gabbe har inte gjort många glada denna säsong.

Få tillbaka de skadade spelarna.

------------------------------------

Så kan vi undvika eller klara oss kvar via Kvalserien.
Kommentera

« · 1325023 · »