1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580645 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

1521190 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

jå1:

Dom lär nog höja sig många volymer!

Stå emot första 5 så kanske!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bragd-Birger: Bara fortsätta trumma på. Brynäs lär testa oss lite mer i 2a och 3e. Kämpa!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Pucken: Det vore alldeles förjävla underbart. I grunden borde han vara en perfekt länk till Nordgren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bigthelin:vafan alla stog still, ingen orkade åka skridskor... såg ju förjävla komiskt ut :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bragd-Birger:fan va skönt att Jonte fick sätte en,kanske det lossnar nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bragd-Birger: Tänkte precis på samma sak.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bigthelin: Bästa PP:t jag sett på drygt två säsonger. Detta i spel 5-5.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
hubbenorlen: ja å faan va tröga brynäs kändes i den sekvensen... Pp koma? Hehe
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
fan det såg ju ut som att det var Detroit mot Kovland eller något sånt! vackert spel av Timrå före det där målet! :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Vilket jävla byte!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Haha, vilket jävla byte! En minut i zonen, sen pang! Sådärja, Jonte!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Hälge: Såja! Nu har Hedström varvat igång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
FAAAAAN VA GÖÖÖÖÖT!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
söder över: Jävlar vilket spel!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
söder över: JONTE HEDSTRÖM!!!!
Kommentera


Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Säsongens bästa anfall
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
söder över: King.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Hedström !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Hälge: håller med han ger ett inkompitent intryck...

Fö var den där utv av hagos bland det största ? Jag sett... Varför i hela friden tog han den? Glömt att man inte får hålla andras klubbor?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Vilken dum och onödig utvisning av Hagos.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
fredriko74:Härligt med 1-0 redan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
fredriko74: Hann precis sätta punkt innan Simon presenterade sig, nice!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
fredriko74: Härligt Önerud !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bra första 5 min av TIK, man skyddar båda linjerna på ett aggressivt sätt. Mycket skridskor, stor skillnad jämfört med 2a och 3e perioden mot FBK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Gillar verkligen inte Kristian Andersson som kommentator.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Brynäs ass tränare säger att det brukar vara målrika matcher mellan lagen... Stämmer verkligen det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Blizzard: Brynäs vinner garanterat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Blizzard: Har han spelat mot Brynäs så ofta  ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Hagos gör sin 400:e match idag mot BIF, måste betyda vinst!

 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

erathoo:Håller med, det fattas 1000 pers, dom kommer nog om det finns några profiler med kvalite. Kom ihåg zätas fantastiska spel innan han drog till NHL.

det var roligt att titta/gå på hockey då. Man vill betala för underhållning

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
mikenomad: agree...när man ändå nu visar kämpaglöd, engagemang, en spelidé och nyanda i klubben så borde det finnas möjligheter att både locka tillbaka publiken och sponsorer....då ökas ju markant möjligheterna för Nubben att hitta nåt ess i rockärmen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Iphone70: JKapp håller med, i nästan alla lägen man hade mot fbk i typ 3 mot 2 eller 2 mot 1, så kommer ett alltför dåligt skott i magen på Salak från pucktransportören.

Visserligen ska vi lägga pyckar på mål och skjuta mer,men.....

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

mikenomad:Bara man vinner mot rätt lag så slipper vi kvalserien iallafall.

Spets framåt tror jag nubben fixar med tiden, men det blir en jobbig säsong för alla som håller på Tik. Man vill ju bara att det ska lossna nu när det har varit skit i flera år. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Iphone70: Spets framåt var det ja...sällan har problemet varit så tydligt. Positivt är ju att det är så lättdefinierat, borde ju rimligen finnas möjlighet för Nubben att svinga sitt trollspö för de sista, framkramade slantarna. Har ju känts jobbigare när problemen varit mer komplexa. Taskig stämning i truppen, dålig kemi tränare-spelare, DÅLIGA tränare, taskiga signaler från ledningshåll, knackigt försvar, darriga målvakter, dålig produktion framåt..och allt detta i ett misch-masch av missförhållanden. Allt detta som den här säsongen känns hyfsat anständigt frånsett produktionen framåt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Nybbe:Timrå hade chanser, men skjuter 3 meter över och mitt på målvakten, spets saknas tycker jag. Man hamnar oftast ner i hörnen hela tiden, Timrå blir sönderlästa med sitt fantasilösa spel. 3 mot 2 , 3mot1 har man inga bra lösningar på. Som sagt så saknar jag spets framåt. Jobba på TIK
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
ÖstrandsNisse: Framförallt måste man spela så att även motståndarna stressas till misstag. Det har man varit ganska bra på tidigare, men mot FBK var man inte ens nära.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Nybbe: Ja, alla lag gör misstag, en del fler än andra. Fbk kan säkert göra massor av misstag mot ett lag som Timrå och ändå vinna. Där har du en stor skillnad. Timrå Ik som lag måste spela på toppen av sin förmåga och göra så få misstag som det bara går för att överhuvudtaget ha en chans mot betydligt bättre lag som exempelvis Färjestad.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

ÖstrandsNisse: Synd att inte FBK gjorde 5-6 misstag då hade vi vunnit ..alla lag gör misstag det är då det andra laget vinner..eller.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bragd-Birger: Jag tycker du får med det mesta. Jag är inne på din linje att kanske sära på Sebbe-Hedman. Deras personkemi funkar inte och när Sebbe underpresterar och försöker kompensera det med ännu mer egen åkning med tappad puck till följd så blir inte balansen i vårt ledande backpar bra.
Detsamma gäller Nordgrens polare. Larsson måste upp flera snäpp annars börjar nog Gunno att misströsta. Dessutom är det dåligt förvaltat (tänker på Gunno) om inget görs. Jag tror Montén sett det och kommer formera om. Jag hade gärna sett, som du också är inne på, Önerud tillsammans med Nordgren.

Hedström är lurig tycker jag. Jag tycker mig se en förbättring hos honom men att han fortfarande har en bra bit kvar till att bli den där spelaren som vågar hålla puck, slå långa svepande diagonaler på klubbladet. Känns som att huvudet inte hänger med riktigt. Men det tror jag kommer.

Bagarn är underbar att skåda, Hagos likaså om man jämför med fjolåret. Crippe kommer mer och mer och jag är rätt övertygad om att han kommer att dra ner många applåder ju längre serien lider. Där har vi förresten en riktigr bra kedja som man inte ska förändra.

Det finns massor av detaljer att slipa på. Men det enskilt största problemet är hemma spelet. Vi måste hitta ett sätt att vinna våra hemmamatcher på. Även om vi mött Hv och Fbk hemma med förluster i båda dessa (vilket inte är katastrof) så måste vi spela ett spel som inte tillåter spelskickliga motståndare att läsa sönder oss. Mot Hv såg det bättre ut men mot Fbk var det inte bra. Jag hoppas att det var en mindre bra dag på jobbet igår så att inte övriga elitserielag redan hittat ett sätt att vinna mot oss. Jag tror dock att detta var en taskig dag på jobbet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
ÖstrandsNisse: Ja, det var lite kattens lek med råttan igår. Man kunde nästan se hur FBK:arna mös när Timrå försökte lira. Förnedrande mellan varven, när ders backar med full koll drog uppspelen genom slottet förbi halvdistansjagande timråiter.

Men, det här tar vi med oss. Det är bara att jobba vidare. Käftsmällar kommer vi att få fler än vi önskar, men så länge dom kommer mot 'rätt' lag och lärdomar dras är det fine by me. Vi ä r betydligt sämre än FBK. Dom går trots det att slå, men då måste vi dels spela tajtare (och enklare, dom där uppspelen/mittzonspassningarna...hualigen) och dels få ut mer av spelarna. Att så många tilltänkta ledande spelare har problem är...ett problem.

Sebbe måste skärpa till sig. Hans uppåkningar är hans styrka, men det är alldeles för överarbetat. Jag såg på förhud honom som en Robinson 2.0, men nu är han snarare en Robinson light. Ny backpartner? Hedman kommer inte heller till sin rätt där. Här har Monty et al en del att jobba på. Och inte minst Sebbe.

Hedström. Lider han fortfarande av sina ljumskproblem borde han spela sig i form någon annanstans än i de - tilltänkta - producerande enheterna. Jag tycker att han är totalt menlös för tillfället.

Friberg visade anstymmelse till något igår. Men det verkar ha gått troll i det. Han borde kunna bidra mer i en så pass bra omgivning som han hade igår. Väger lätt, undviker att driva på mål...nä. Det vill sig inte. Kommer Timrå någonsin få ut den talang han bevisligen besitter?

Önerud är lurig. Med Sterner och Hallin är det svårt att producera, och han har ett för bra skott för att inte underutnyttjas. Samtidigt har han varit kantig och omständig, med dålig skott-tajming under press. Hursom, jag skulle vilja se honom i en mer produktiv omgivning någon match.

Larsson är ingen kul center för Gunno. I synnerhet inte inte med Jonte på andra kanten. Vet inte vad som felas Larsson, men det är för drälligt. Det spelsinne han besitter har man inte sett mycket av så här långt. Varför inte låta Önerud centra i stället? Köra Larsson på en kant?

Positivt är i a f Hagos och Bagarn. Dom två åtminstone jag hade lägst förväntningar på. Fantastiskt att se hur dom ger allt i varje byte. Rent spelmässigt finns en del att önska, i synnerhet för Hagos men...fet jävla respect för det slit dom gör.

Crippe börjar också komma. Var extremt missnöjd med honom inför Rögle, men två matcher senare längtar jag efter att få se honom igen. Han har något på gång.

Sen...ah. Jag tror jag får stanna där. Långt att scrolla redan, för den som inte gillar lättviktigt och kvasi-intellektuellt ordbajseri.
Hursom, jag gillar fortfarande det här. Det k a n gå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
hubbenorlen: jag räknar inte "plus" och ärligt talat ser jag ingen överväldigande majoritet som ställer sig bakom ert bitchande heller. Vad är det för barnsligheter du bygger din argumentation på? Försök fokusera på hockeyn nu, gå vidare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
erathoo: jag håller med till 100% i det du skriver om monty. När vi hade Perra så var man nervös eftersom man genuint misstrodde hans förslag till lösningar på våra problem. Med monty tycker jag det känns kolugnt. Det som GÅR att förbättra, det kommer han att hitta en lösning på. Sen är det kanske svårt att förbättra målskyttet markant utefter det material vi har men om vi behöver spela rejälare försvarsspel så kommer han att fixa detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Jag har ingen lust att hoppa på dig längre. Du vet min ståndpunkt. Men jag tycker verkligen att du bör sluta att ta saker och ting på så blodigt allvar. Dina försvarsinlägg tar ju upp halva sidan. Ingen orkar läsa igenom dem, särskilt eftersom de endast innehåller försvarstal och ingen vilja att lösa konflikten.
Antalet plus på dina debattmotståndares inlägg och avsaknaden av sådana på dina måste väl ändå säga dig något?
Alla har rätt till en åsikt här inne. Men så fort man går i polemik med dig så blir det bråk. Slappna av lite och ta eventuell kritik med en klackspark i stället för att vända taggarna utåt och gå till motattack varje gång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bragd-Birger: Jag har inte gett några omdömen om något jag inte sett. Ju färre gånger jag behöver repetera det, desto snabbare kan vi övergå till att diskutera ishockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

erathoo: Jag tror att man måste hitta ett spel på hemmaplan som är vägvinnande. Största problemet är att spelarna verkligen vill visa hemmapubliken vad de kan. När man då möter skickliga lag som t.ex. Fbk så åker man på torsk. De har ett så individuellt mycket skickligare lag att det blir svårt att bjuda upp till dans (försöka "lira" hockey).

Det behöver inte se vackert ut på hemmaplan, det är poängen som räknas. Jag tycker det är minst lika kul när Bagarn åker runt och smäller på som han gjorde i ett byte igår.

Med det lag vi har idag så gäller det att spela bra defensivt, där brast det i går då vi slarvade bort på tok för många puckar i mittzonen p.g.a. ett för omständigt spel. Ett spel laget inte behärskar.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: tycker Monten verkar ha grym koll på vad som går fel, man litar på honom. Men det är inte så himla lätt att få ett medelmåttigt lag att prestera 110% i varenda match. Igår såg det lite allmänt segt ut -förutom i första perioden, och gör vi inga mål när vi spelar bra, så lär det inte hända när det går sämre heller. Som nån skrev att hade jonte satt chansen innan 0-1 så vete sjutton hur det hade sett ut. En match som den igår när fbk spelar koncentrerat och inte bjuder på nåt, måste nog det mesta klaffa för att det ska gå vägen. Sen finns det alltid detaljer att diskutera, typ om Belli var bra, eller om Sebbe borde bänkas.... Största problemet är hur vi ska få in puckarna, när motståndarn spelar kompakt framför mål, läs Växjö...eller Fbk igår, så är det inte lätt, tror vi kom in på mål typ 3ggr på hela matchen, och Hagos träffa stolpen när han gjorde det. Vi kanske ska testa Önerud med Hagos och Crippe, med mer power där än hos Max. Belli var släpphänt igår, och flaxade en del, visst, men Pålsson har ganska bra tryck i bössan...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Du vet det finns alltid variationer i helvetet. Du är min idol. Dagens hockeyord:
- Slipad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Vilka pratar du om? Är det nu man ska raljera över det alternativ du inte nämner, dvs att man inte ens ser matchen men fäller magsura omdömen ändå? Rörliga bilder är så 2011!!1

Men nu ska jag avsluta detta. Du tycker att du är 'en frisk fläkt som kämpar uppför fördumningens och likriktningens ström', andra tyckte du var en jobbig jävel. That's life.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: HS-Maffian valde sitt offer. Det var liksom lättare att bli sur på dig än på att vi förlorade =)
Kommentera

1521190 · »