1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582464 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

« · 1520815 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
superfalle: Ingen rolig match idag. Andra och tredje var riktigt usla. Inte många pass och uppspel som funkade. Sanslöst jobbigt att bevittna från läktaren. Men med lagets tidigare insatser i minnet så glömmer jag detta och går vidare. Nya poäng att jobba för på lördag. Och då kan det bara bli bättre. Tikare, i med och motgång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

El Maco: Jag har väl för fan inte delat ut några matchbetyg eller rescenserat en enda spelare? Jag frågade om sebbe borde spela mer eftersom jag noterade att han har varit inne på 3-4 mål bakåt och fick rätt mycket kritik i webradion. Det jag sen skriver om Belissimo, det har jag påtalat i varje match. Han har släppt dom där returerna i alla matcher och han har varit svag på plockhandssidan sedan försäsongsmatchen mot SAIK.

Klädsamt vore om du läste inläggen först innan du kommenterar istället för att bara gnälla på gnällarna på det där slentrianmässiga sättet som bara kan ske i Timråforumet efter en förlust.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
superfalle: Vi behöver en målskytt. Timrå har gjort minst mål av alla. Jag sparkar visseligen in en öppen dörr, men det finns dom som tjatar om Strålman. Nä, sikta på en spelskicklig center isf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Kramer: ändå lite kul att du skriver ni ids och postar de inlägget till mej i den frågan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Skall vi ha Pizzabagare i mål måste plocken mjölas in för bättre fäste. 
YES som skinnsmörja funkar dess värre inte.

 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Kramer: nu tror jag du måste scrolla och läsa mina tidigare inlägg. Jag har försvarat bellisimo i flera veckor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Men du kan väl för fan åtminstone SE matchen om du ska dela ut matchbetyg. OK? Jag tycker det är kanon att ta in åsikter från flera som tycker olika och du kan mycket hockey. Men när du sitter och rescencerar spelarna ikväll utan att ha sett matchen blir det löjligt. Så, ja, det vore klädsamt om du dämpade dig några decibel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
The great one: precis vad jag tänkte, fbk gjorde knappt ett enda misstag, vi gjorde 5-6 riktiga och fick vittja kassen 4 ggr....det var en väsentlig skillnad där lagen emellan. Misstag och effektivitet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

hubbenorlen: Nedlåtande ton? Du kan inte ha varit med länge på HS. Det är sport, det är tävling. Man blir besviken när man förlorar, svårare än så är det inte. Ingen kastar flaskor på isen, ingen hänger dockor från broar, ingen kastar sten på bussar här. Att folk klagar på spelare vid förlust, det skulle jag kalla jävligt lindrigt.

Ingen tvingar dig att delta i diskussionen heller. 70% av alla timråiter på HS har redan lämnat och ärligt talat tror jag inte att det beror allt neggande utan snarare den allmänt låga nivån här inne. Alla vet hur det blir efter en förlust, tänker man störa sig på de som har negativ kritik att dela ut, då behöver man ju inte ens logga in här efter match.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
The great one: om det nu är skador som hämmar honom tycker jag att han verkar matchas väldigt mycket för hårt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Det blir för mycket helt enkelt. Vissa personer i det här forumet gör inget annat än att klaga, i inlägg efter inlägg. Det blir sjukt tråkig stämning och det gör att man helt enkelt inte har lust att delta i diskussionen.
Dessutom kan du droppa din nedlåtande ton.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Vi får inte heller glömma bort att Fbk inte var bekväm för fem öre. Dom var taggade och gjorde knappt ett misstag på hela matchen. Dom var riktigt tunga att möta ikväll. Vi hade behövt fått spräcka nollan tidigare så hade vi kunnat ändrat matchbilden. Vi börjar ju 3:e perioden riktigt bra. Hade vi kunnat peta in 1-2 där hade vi kunnat vänt. Istället får Fbk sticka upp och göra 0-3.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Ambroo: Just så Amb. Man har själv dragit sönder ljumskarna en gång. Inte att leka med den smärtan, gulp! Jag förstår om det ser ut som att Jonte bara står och avvaktar på skridskorna. Hoppas att det läker på bra för dessa skador har en förmåga att dröja sig kvar länge hos hockeyspelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Ambroo: Du har en poäng i vad du sänger men som man åker skridskor idag, förmedlar till mig att han inte är 100% återställd, och då ska man inte spela, eller?

En skadad spelare gör inte rätt för vare sig laget eller sig själv heller.

Nä låt Örnedrud ta Hedströms plats istället, han behöver nya lekkamrater, hans potential utnyttjas inte idag, med Hallin och Boyce.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Ambroo:Strålman måste stå högst på Önskelistan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

lungan: dock i sista mening ska vara tog, i mitt senaste inlägg.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Kramer: Skulle inte de finnas så skulle HS få slå igen. Sebbe bör komma och hur man sen kan hacka på Jonte som haft hyfsade ljumskproblem kan jag inte förstå. När han glimtar till så visar han kvalitet. Den finns kvar. Var lugna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Laken: Nä, jag skyller på Hedströms attityd, han glider ju bara, vilket hela laget verkade ta efter ju längre macthen gick, dock var de vissa spelare som trampade på bra. Men när man åker mot pucken och får sträcka sig efter pucken, då tar man inte i ordentligt enligt mig, titta på mathcen en gång till så kommer ni se att det var Hedström som börja glida och sedan blev det bara fler och fler. Till och med Nordgren som alltid brukar trampa trampa trampa, dock efter Hedström attityd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Kramer: Vad har du för bild av sporten egentligen? Det är inget jävla kramkalas där alla får vara med eller där man kan uppträda hur fan som helst och komma undan med en klapp på huvudet. Väldigt mycket står på spel och individer med väldigt höga löner får det att hända (eller inte hända).

Personerna som betalar deras löner har all rätt i världen att kritisera. Önskar du en atmosfär där enbart positiv kritik delas ut så rekommenderar jag dig att bli fan av ett P-12 lag.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Laken: Vilka gör det? Däremot så var han högst delaktig. Vi var med fram till 0-2. Två mål som kom från ingenstans.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Ambroo: håller med dig. Bella gav inget tryggt intryck denna match. Slarvig returer direkt i första o det följde han upp med ännu mer returer i andra.

Att vi inte var först på returerna störde mig lite hela matchen men jag tror att fbk's ständiga rörelse avgjorde den kampen.

Men alltså faan va härligt det är att ha bagarn tebax. Han tacklar sanny bakom salak sedan åker han tvärs över isen bakom bella o tacklar torell lika rejält! I bp när nordgren helt sjukt jävla fel blivit utvisad så täcker han ett fett jävla slagga o får se bäckström misslyckas med att lyfta ut pucken o vidare pucken i våran kasse! Surt nog för att skicka klubban i sargen...
Bagarn är så fett timrå ik!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Tråkigt att vissa inte kan acceptera en förlust utan att ALLTID skylla på målvakten.

Bellissimo räddade ju oss under andra perioden!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
zaccodog: S Erixon vill jag minnas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
erathoo:Läste i tidningen (tror det var i somras)att timrå gjort en toppenvärvning av en NHL.spelare.När ska dom presentera honom.Är det någon som vet vem det är?för det finns ingen av NHL-klass nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

erathoo: Sant, målen måste börja trilla in absolut 10 mål på 6 matcher, är inte bra. Även om Timrå ställde till det lite för sig idag, så studsade det väligt mycket FBK i andra och tredje perioden, tyvärr. Hoppas det studsar Timrås väg på Lördag.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
superfalle:Varja säsong får sina syndabockar, I fjol var det Hagos ( trots att han var en av dom få som inte hade minusstatistik , i alla fall enligt Aftonbladets Hockeymagasin), för nått år sen var det Backe  ( trots att han hade en av dom bästa räddningsprocenten ) och i år verkar siktet vara inställt på Bellis och Jonte med Sebbe som bubblare  .....att ni ids.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
lungan: håller med om att röglematchen nog satt i både ben o huvud. Sen kan man inte ge bort puckar som man gjorde, och tro man ska vinna mot fbk. Dock finns en viss oro att man inte gör mål....ska det bli några poäng framöver närmsta matcherna så måste vi nog få lite flytmål....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
FH - avdammad: Instämmer till 100% på Bagarn och Hagos, de symboliserar verlkigen det Nya Timrå IK och jag tycker Rhodin tillhör den kategorin också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
The great one: Det är mindre bra av Sebbe där, men Bellissimo får inte släppa den. Hur kan nån annan än han själv lastas för tvåan? Returen är ju som hämtad från DeRouvilles dagar... Sen agerar han för tidigt på trean, på samma sätt som han gjorde vid Växjös suddenmål. Fyran är väl snygg? Bäckström hade förmodligen gjort homerun om han träffat pucken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Var är RocknRolf2 när man för en gång skull behöver honom?

En klassisk skitmatch och jag förmådde ändå se alla 60 minuterna. Varför då kan man undra? Jo det var taffligt och felpassen haglade som jag vet inte vad. Sebbe Erixon ägnade sig åt konståkning och Friberg sköt passningar som en vindögd knivkastare. Men i allt detta elände så fanns det själ och hjärta i form av Yared Hagos och Johan Andersson. Jag kände att jag inte kunde knäppa av TV:n. De där killarna hade bestämt sig för att slita och kämpa trots att de just för kvällen hade sällskap med ett gäng huvudlösa kycklingar. Respekt grabbar!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Ambroo: Begreppet "tokräddningar" kan ju ses på ur flera vinklar. Jag tycker att Belissimo gör såna då det ibland ser ut som att han nästan bäddar för att få göra en tv-räddning, han positionerar sig sällan riktigt rätt. Han är inte "modern" i den aspekten att han försöker inte att täcka så stora ytor som möjligt, han vill simma runt på isen och göra spektakulära räddningar.

Han returkontroll och hans plockhandske är extremt stora problem på den här nivån. Jocke måste få chansen nu.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
The great one: speciellt den som tog på hedman och in . Skulle va kul att se den målvakten som tog den :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Kerstin_k: Han var väl inte så speciellt lyckad mot HV heller. Jag förespråkar Jocke. Han känns tryggare. Även om han inte är den som gör de där tokräddningarna så vet man vad man får.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Tror Röglematchen satt kvar i både ben och huvuden på spelarna idag.

Jag hade nog stält Jocke i mål idag, nu när man kan vara efterklock. Så som Bello stod på huvet emot Rögle, är en mental utmattning och man återhämtar sig inte på 48 timmar från en sådan match.

En annan målvakt för dagen kunde har gjort skillnad.

Sedan måste jag säga att det är betydligt tryggare att se Timrå denna säsong än förra, vi gör det bra men idag räckte det inte till, tyvärr.

Det som avgör idag är formationen med med Hedström Nordgren och Larsson de var inne på alla de tre första målen, där Hedström är anledningen till alla målen. Anledningen är följande.

Det finns mycket positivt att säga om Timrå i år, dock tycker jag att det är tråkigt att se Hedströms glidarfasoner, han drar ner hela laget idag pga att han inte åker skridskor.

Nä Hedström är inte i form, om det ställer krav på att Stenern ska träna ikapp så är det något som Hedström också måste göra tycker jag han ser inte bra ut just nu.

Hans signaler utifrån hur han agerar på isen är i min värld inte bra och han ska inte spela nästa match.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Ambroo:

På första glider backarna ner i knät på bellissimo. På andra får Hedström samt backarna ta på sig. 3 samt 4:e är ju otagbara. Men man ser ju vad man vill se...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Ambroo: Inte du. Det var kanske oschysst att generalisera utifrån din kommentar. Men hade det på känn redan efter förra matchen att han skulle bli sågad vid fotknölarna efter en plattmatch.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Ambroo: och de är ju förödande då övriga laget står och tittar . Tur att de va en sån här match då de inte spelat nån roll vem som stod . Man vinner väldigt få matcher med 1-0. Speciellt om man åker omkring som yra höns i egen zon
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
The great one: Han räddar ett friläge.

Han står fel i målet på första och har även hål i plocken där. Vid andra släpper han en retur rakt ut på en puck som knappt är ett skott. På fjärde målet vet jag ärligt talat inte vad han gör. Han rasar ihop som ett korthus på en ispuck som går mitt i målet.

Jag tror inte Salak var mindre svettig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

superfalle: Snart kommer folk inte längre att sitta på HS och försöka ragga marginalåskådare till matcherna, istället kommer man att skicka runt mail och pressa sina polare att köpa säsongskort på CMORE så att klubben får mer i tv-pengar istället.

Hockey är ingen sport för knegaren, varken på isen eller på läktarplats.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Skönt att vi fick spräcka nollan i alla fall. Det tar vi med oss samt en bra första perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
superfalle: Det är aldrig för sent att ge upp!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Nu tror jag inte att Timrå väljer vilka matcher man ska spela bra i. På pappret är detta den svagaste timråupplagan någonsin i Elitserien. Vi lär bli varse detta faktum ett antal gånger under säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: som aik . Dom hade runt 3000 idag . I huvudstaden . Hockeyn är på väg att dö
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Kerstin_k: Jag har aldrig hyllat honom. Tycker han är för sprattlig å släpper alldeles för mycket returer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Jag förstår bägge sidor, de som gnäller och de som gnäller på de som gnäller :)

Jag vill inte gnälla men jag tänker samtidigt inte sitta här och vara glad och positiv efter en match där vi släppt in enkla mål samt varit väldigt uddlösa framåt.   

Jag hoppas innerligt på en reaktion i nästa match.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Kramer: Det är kutym att gnälla efter förlust och fira efter vinst. Allt annat är ologiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Ambroo:

Han räddar oss på flera frilägen. Fbk får ju raka in puckarna! Vilken match har du sett?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Olle: Va fan är det för idé att hålla på och gnälla hela tiden?

Vi vet ju alla att vi kommer att ha en helvetesäsong framför oss och allt utom kvalserien är en otrolig framgång.

KÄMPA TIMRÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bragd-Birger: Nu spelar inte det så stor roll eftersom Rögle vann (snart), var som att vi förlora mot Rögle hemma....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Vad har hänt med Sebbe? Han verkar helt ha tappat sin forna form, ser fladdrig ut och sätter sällan 1a passet på bladet, och har svårt med man - man markeringen. Här måste det upp flera snäpp för att kunna förtjäna en bra bit över 20 min speltid. 
Kommentera

« · 1520815 · »