1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

583211 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

« · 1520705 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Bragd-Birger: Visst, det är mot Rögle vi ska vinna och inte mot FBK men om vi inte spelar bra på hemmaplan, speciellt med fjolåret i färskt minne, då får vi nog vänja oss att ligga under 4000 åskådare på matcherna också.

Det är ju ändå dom lite bättre lagen som kommer (brukar) dra publik, till slut spelar det nog ingen roll om vi vinner med 8-0 mot Rögle hemma om det bara är 3000 pers som ser matchen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Ambroo: Upp som en sol, ned som en pannkaka.

Igår Kapanen, idag inte piss värd. Det går fort i hockeyn.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
The great one: Inte? Han släpper tre skitpuckar. De hade en målvakt, inte vi. Avsluten var ungefär likvärdiga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: En jävligt viktig detalj är att vi tar det här magplasket mot FBK, och inte mot Rögle hemma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Bragd-Birger: Ärligt talat är jag ganska förvånad med tanke på hur vi har inlett säsongen. Magplask på bortaplan är lättare att ta.

Du är ursäktad.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Olle: Men är du förvånad över att laget inte är särskilt kompetent, eller? FBK har mer offensiv i en kedja än Timrå har i hela laget.

Du får ursäkta, men få saker är lika irriterande som gnäll från någon som inte ens tittar på skiten.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Helt rätt spelare! U go gubbe!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
rätt person att få göra mål i alla fall
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Bragd-Birger: Jag har inte sett en sekund men 0-4 på hemmaplan och 18 skott mot vilket lag som helst i den här serien är för dåligt.

1-4 och 19 skott då :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Mord på Hagos. Men ingen utvisning för att vi har på. En fet domarskandal!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bragd-Birger: Nordgren verkar inte ens finnas med i båset i sista. Tro vad som hänt där. I te bra om han är borta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Dålig match idag, men jag kan inte hjälpas av att tänka att en del av förklaringen till resultatet idag är en av sakerna som varit en bestående rädsla ända sedan första träningsmatchen (jag såg). Målskyttet är för dåligt.

Med det menar jag avslutsmomentet. Man är för dålig där  helt enkelt. Det räcker inte att bara lira bra försvarsmässigt och jobba hårt. Gör man inga mål får naturligtvis motståndarna hål på en till slut ändå (för målvakten kan inte stå på huvudet varje match).

Man måste jobba hårt på avslutsmomentet nu i träningarna. Friberg, Nordgren, Önerud m.fl. måste börja göra mål för att det här ska funka i längden.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
superfalle: japp det här är en definitiv sug match tycker nog att det bara är hagos bagarn o crippe som gör sig själva rättvisa ikväll medans fbk har en jätte härlig rörlighet på alla positioner! Det här svider..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Har du sett matchen? Inte fan beror det på att dom glider.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bragd-Birger: Har man inte fått något gjort på 54 minuter så är det väl lite förolämpande att ta i dom sista 6?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Då är det extra viktigt att försöka göra mål och inte glida. Dessutom bör man kämpa in i kaklet för - den fåtaliga - publiken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Ambroo:

Ja, det är märkligt få Kapanenjämförelser i dag.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Ambroo:

Du kan ju inte skylla på Keepern.

Hagos bäst på banan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
fredriko74: Vi snittar 1,5 mål per match så det är nog lite för sent att ändra matchbilder, halvvägs in i tredje. Det är bara att glida bort resten av den här matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Jajamen... Bellissimo, värdelös. Tre tavlor. Jag är inte förvånad. En sån fladdrig spelstil håller inte i längden.

Crippe och Hagos bra, resten kan bättre och det gäller framförallt för Sebbe som är iskall.

Hörs, hej!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
superfalle: Ta en fight , gör nånting för att ändra matchbilden. Åker runt som ett gäng F-18 lag. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
superfalle: Första men förmodligen inte den sista...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
fredriko74: ja de här va årets första sugmatch .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Förödande att det ska behöva bli så här på hemmaplan efter en heroisk insats borta mot Rögle. Laget behövde INTE det här. Inte publiken heller för den delen...


Bryt ihop, kom igen - gnugga fram nya poäng på lördag!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bedrövlig match av TIK, var det verkligen detta lag som vann i förrgår? Tycker man ser oerhört förvirrad ut, inte många som får godkänt idag. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: ja hade jonte stoppat in pucken sekvensen innan 0-1 så hade vi haft en helt annan match .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
måste kännas sådär för bagarn att täcka det där skottet när två spelare inte lyckas träffa pucken...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bagarn är fantastisk o vi kan inte få undan puck jäveln! VAKNA FÖRHELVETE!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
El Maco: Har han varit inne på tre eller fyra mål bakåt ikväll?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
The great one: Vi behövde väl ett flytmål vid ställningen 0-0?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: För att han inte är så dålig som i din svartvita webradiovärld?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Hälge: Oj oj oj...pinsamt! Vi förtjänar inte bättre spel...:(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Hälge: Kuksiffra, kukmatch. Men Hagos visar i a f varför man blev så förtjust i honom 2003.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Klasskillnad ikväll. Det är bara att konstatera. Vi behöver ett flyt mål nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Kan någon på plats förklara varför sebastian erixon får speltid öht?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
4012 åskådare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bragd-Birger: 4012 personer
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Blizzard: ja fy faan . De är bellisimos fel . Laget är ju klockrena i egen zon . Och producerar chans på chans framåt . Hade bara bellan varit lite mer på tårna hade målen sprutat in . . Att släppa två puckar förbi sej med den här matchbilden är värdelöst . Han borde aldrig blivit född . Med lundström i kassen hade de stått 5-0 till timrå
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Lemmy: Sant, passen måste komma snabbare. Håller med dig där! Sen åker man bitvis för mycket och tittar på motståndare med puck i egen zon, lite aggressivare attityd önskas där tack! Kom igen nu, kriga !

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: exakt så var det, så jävla dålig retur, rakt till FBK'aren som dundra in den i tom bur. Bellan tappa även klubban idag igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

fredriko74: Nu måste vi samla styrkorna inför tredje, det var en desperat andra period där vi kunde haft 3-4 timeouter miiiinst.

Ge Jonte ett par matcher till, tycker han blir bättre o bättre, bara han grinar till lite så nu bara. Mat Robinssons passninsspel kunde varit bättre, men hans uppåkningar är skitbra. Ser ut som gamle Sebbe.

Nu syns bristerna i PP, en åker in med pucken, de andra gömmer sig. Får vi in pucken i zon så åker vi å gömmer oss. Så sölar vi med passen måste det ta en extra sekund innan vi får iväg den, nej det ska låta Klapp-Klapp-Tjong-MÅL!

Vi har massor med sparkapital, kom igen nu gubbs!! Vi ger aldrig upp!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

mikenomad: Jonte är en besvikelse jämfört med ifjol, tyvärr. Dock såg man honom i a f under andra halvan av andraperren. Tveksamt agerande på andra målet, sen hade han något byte där han simmade a'la Hagos-11/12.

Men, han är näppeligen ensam syndabock. Det drälls något förjävligt i uppspelen. Eller passningarna ö h t. PP ett skämt. FBK leker med oss där.

Positivt: Crippe följer upp den lovande förra matchen med en ny bra insats. Han vill verkligen något och han är där. Bra!

Sebbe är definitionen på icke-rejäl. Tyvärr.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Vi har varken råd att agera eller låta bli, det är det som är det kniviga...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Blizzard: Jag såg inte bellissimos retur själv men när dom beskrev det på webradion så såg jag bara den där låga stenhårda returen rakt ut i slottet framför mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
fredriko74: Boyce fick ju börja på bänken så Montén delar nog din åsikt. Annars är det betydligt slarvigare idag än det jag sett tidigare matcher. Å andra sidan känns Fbk riktigt jävla tung.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Jag tar igen vad jag skrev efter första perioden. Jag tappade ödmjukheten. Tänker inte jinxa bort detta. Det är hårt Jvla jobb som gäller. Vi får vara glada att det bara är 0-2.

Det är bra med självförtroende men Sebbe behöver inte tro att han är Lidström. Just nu är han sämsta back.

Kom igen nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Webradion överdriver hör jag, låtersom vi är nära mål när man läser det du skriver. Vi är så långt borta från ett mål så jag vet inte vad, dansar på ribban, hahha inte ens nära!

Matchen suger och Bellissiomo släpper idiot returersom vanligt! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

mikenomad: Ja ska kanske övriga lag börja agera nu när dom ser hur nyttig Modos fuskspelare kan vara för dom? Har man råd att inte agera?

Vi har väl som vanligt inte råd att agera men jag tänker på övriga lag i den här ligan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Den här perioden lägger vi i högen "fjolårssäsongen".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Verkar som Steen dominerar en smula i Modo. Två ass och ett mål mot HV...
Kommentera

« · 1520705 · »