1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581684 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

« · 1520147 Till forumet


Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Nu gäller det att också ta en trepoängare på hemmaplan. Med stora krigarhjärtan och lite flyt kan det gå. Det gäller då att målskyttet lossnar så att vi kommer upp i fler än 1-2 mål per match. Vad talar för att det skall hända under denna match? Dessutom, vad talar för att målvakten storspelar igen?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
John K: den nya hjälmen och självförtroendet talar för en ny stormatch. Han stod trots allt emot iggulden o co!
Önerud kommer att göra mål nu på torsdag. Det är dags igen helt enkelt. Även gunno kommer att sänka en balja. Erixon i pp sättet en med o det kommer att räcka. Sedan känner jag dock att någon av de mer anonyma killarna kommer att sätta en balja med... Lite för dimmigt för att jag ska kunna säga vem bara...
Tyvär kommer en skada att uppkomma på en av våra spelare under fbk matchen med...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
söder över: Oj, vilken siare du är! Jag hoppas du får rätt med avseende på målfabrikationen men inte på skadan. Dock vågade du dig inte på att sia om slutresultatet. Välkommen ut ur dimman, här kommer det! 3-2, sista i tom kasse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
John K:Ah, motståndarna tar ut målvakten vid ställningen 2-2. Den gamla klassikern!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bragd-Birger: Avvaktande utvisning på Timrå och FBK fumlar in den i egen bur. Jag är ganska säker på att det är så John K tänker sig det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bragd-Birger & John K: Mål när man har avvaktande utvisning kanske? Fråga Tommy Sjödin i Brynäs.

EDIT! Du vann emd 2 min TT. Roxette på mig!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Är Sterner skadad / sjuk ? 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

fredriko74: scrolla...

han var väl sjuk o sedan verkar hans fysiska status inte vara duglig för spel så det blir träning för honom ett tag till?

tror jag

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
fredriko74: hahaär du senil lr ;)? kör tredje gången gilt då.

fredriko74: svarade dig idag på den frågan.....

fredriko74:  appropå sterner 
"– Robin har haft problem med sjukdom och vi ville att han skulle förbättra sin fysik. Han har tränat jättebra på slutet och vi får se när han spelar."
 
 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
T T:Korrekt uppfattat, du är vaken du.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Blizzard: Lugn i busken, tot stenkoll att du skrivit ang att han är på väg tillbaka. Men fan jag har varit bortrest 3 v, vet att han var dålig sista vänskapsmatchen borta mot SAIK. Har han råkat ut för pesten lr ? 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Kan någon förklars hur fan Finland har råd med så många NHL spelare, senast Erik Karlsson o Frans Nielsen? Är det bara bullshit eller har finnarna blivit rikare än Elitserien helt plötsligt??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
P A: Jävla skitregel
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Mackelito: En stängd liga ...då kan man satsa iallafall lättare
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Nybbe: Plus att man kan dumpa alla stjärnor efter jul om slutspelschansen är borta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Bragd-Birger: Jag gissar att det blir en målsnål tillställning ikväll. FBK:s seger över Luleå med 1-0 vittnar om att även de kniper igen bakåt. Jag tror på 1-1 i fulltid sedan tar vi bonuspinnen

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Timrå Icon: huvudet säger målsnålt men magkänslan kör varnings klickor för att det blir målfest. 5-4 eller 6-3.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Blizzard: Näää inte fasen släpper Bella-balle in tre mål gosse! ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Som vanligt numera så är det lite sålt inför matchen enligt ticnet. Var är alla marginalåskådare?

Börjar kännas pinsamt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
The great one: 73Sjöbba ska släppa soffan ikväll och masa sig iväg till matchen. Han tar även med sig tronarvingen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

The great one: Mm, det känns pinsamt när det är lite folk.

Uppenbart är att folket inte vallfärdar till matcherna. Vad gör klubben för att ändra på detta? Och vad kan man göra? Sänka priserna kanske, vilket det såklart både finns en ev. risk eller ev. vinning i. Iaf på matcher som på förhand lockar lite folk.

Försök skaka fram så att det går att se hur många biljetter som är sålda, det saknar jag. Folk lockar folk. Många marginalare hoppar nog hellre över att åka på match än att åka och ta risken att behöva sitta i en folktom arena.

På nåt jäkla sätt så måste man få folket vilja ta sig till arenan för hockeyns, stämningen och Timrå IK's skull. Vilka man möter borde kvitta. I en perfekt värld. Eller Leksand.

Tills dess, hitta på nåt "operation fullsatt" eller vad f-n som helst.. Nåt som lockar folk till en helt vanlig serielunksmatch helt enkelt. Avtackning av Timo P i nån match hade ju varit fint tex.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Captain Crash: Det ska vara roligt att gå på matcherna. Det har vi inte varit bortskämda med dom senaste åren. Det finns ca 4200st som tycker om att plåga sig själva. Masochister kan man kalla dom. =)

Nu verkar vi ha en förändring av underhållningen till det bättre, så det bör rimligtvis komma lite fler.

Sedan så tycker jag att jag ser samma trend hos dom övriga lagen. Det beror förmodligen på programutbudet.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Captain Crash: Kostnaderna för elitserielagen har skenat iväg i takt med lönerna, nya arenor under det senaste decenniet har lockat fler än normalt till arenorna. Nu när läget normaliseras och arenorna i sig tappar dragningskraft står lagen med kostnader som inte är i paritet med intäkterna.
När medianlönen är 100k/månad har inte alla familjer råd att ens gå engång per säsong. Att då häpnas över sjunkande publiksiffror av klubbarna är ett bevis på dålig markkontakt.
Halvera biljettpriserna. Förbjud lagen att ha fler än 5 spelare med mer än 100k i månaden, sen ytterligare 5 över 50k.

Får vi då se fler på läktaren? Ja
Får vi en sämre kvalité på ligan? Ja lite, men mer hjärta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

spud: Så går man då in på denna tråd för att läsa kommentarer inför matchen. Vad finner man då? Jo, en väldigt massa inlägg som definitivt är i fel tråd. Skärpning tack!

Hur som helst, nu far jag ut till E-on och stöttar laget i mitt hjärta.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Enligt Swehockey är det Bellan som står ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bigthelin: Man kan ju inte gärna flytta på en målvakt som kommer från en nolla på bortaplan :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Nä precis :P Hoppas på målsnålt bakåt idag med!! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Blir nog knappt 4000 här ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Tyvärr, inte många här i dag heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Jockz: Sjukt pinsamt om det stämmer! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Är det bara för mig som bilden på Csports hackar lite med ca 2 sekunders intervall? Samma sak här på båda datorerna, har 100mbit/s så borde inte vara min lina. Ljudet fungerar klockrent.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Jensen_12: Samma här och var precis samma sak igår när jag kollade på giffarna... mycket irriterande. tror det också var live2 som var kanalen då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
fredriko74: Det är väl kanske dom siffrorna man får vänja sig vid? Att det ska komma 2000 pers mer på matcherna mitt i veckan, det finns ju inte på kartan längre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Känns som att vi måste få hål på lagen i början av matchen när vi drar upp ett högt tempo. Får vi inte de kommer motståndarna ta över mer och mer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Varför spelar Jonathan Carlsson med galler? jag vet att han spelat med de hela tiden så här långt in på säsongen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Jacob Åhlander: Ansiktsskada kanske.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Mackelito: Hur ser det ut? Det låter lite vildavästern på webradion.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Jacob Åhlander: Täckte tydligen skott med käften på försässe.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Men 5000 tycker jag inte är någon överdriven siffra att nästan kalkylera med, oavsett veckodag. Men men, det är mina funderingar. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: En bra period av Timrå. Synd bara att det ska vara så svårt att få in pucken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Ser riktigt bra ut i många sekvenser. Färjestad vänder dock spel snabbt och vi hinner inte riktigt med ibland. Första målet kommer vara väääldigt viktigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bra period av Timrå! Old time hockey. Nu är det kul att se hockey. Känns som slutspelet har börjat. (nej, jag har inte druckit).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Inte för att vara kritiskt och dömande, men var är Jonte? Förra matchen och hittils första perren väldigt anonym. Börjar han inte delta mer i spelet anser jag att man bör plocka in Wedin lr Lögdahl. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Måste säga att jag gillar Nils Bäckström, han känns stabil, välplacerad allt som oftast.  Skulle väl kunna få smälla på lite mer
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Tycker det ser rätt ok ut faktiskt...

Gäller att inte vika ner närkamperna bara.

Sedan kräver jag att man bromsar fbk's uppspel lite efektivare. Kanske måste en backa hänga kvar lite o inte rusa hem så tidigt.
Fbk kommer igenom lite för enkelt med hög fart på våran vänstra sida...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
fredriko74: Håller jag inte med om. Jonte ger ett lugn i både offensiv och defensiv zon. Får fast pucken bra.
 
Crippe gör sin bästa match hittills.
 
Att se Hagos skrinna ifrån en back och bryta in mot mål trodde jag aldrig att jag skulle få se!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
pefr: håller med jag har gillat honom sedan första matchen. Han är riktigt rörlig o lagom frän i närkamperna. Intensiv spelare jobbig att möta.

Alex larsson ser lite piggare ut idag. Det gör även hedström. Men då verkar önerud fått bränsletorsk isst...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Mackelito: inte för att ta ifrån Hagos men Tollefsen är ett rundningsmärke
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Hedström bommar drömläge, spelet vänder och efter ett dåligt uppspel har vi 0-1.. Super.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Mackelito: jaså är sebbe inne på baklängesmål?! Den har man hört förr...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Mackelito:Kom på en som sett blekare ut än Jonte, nämligen Boyce. Han måste finna god form snart
Kommentera

« · 1520147