1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26

« · 1940988 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Det snackas en del om att laget behöver mental rådgivning. Min fråga lyder, har Timrå IK någon stödlinje vi fans kan ringa till och få mentalt stöd? Min Sobril ger knappt nån verkan längre......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Hur fan ska det här gå när vi blir så skitnödiga i spelet över att riskera att förlora tre poäng? Jämför det mot att riskera att förlora en SHL plats i ett eventuellt kval, hur kommer spelet se ut då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Varför gillar Timrå IK detta?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Helt ärligt skulle vi haft en 10-12 poäng mer i serien med vårt spel. Vi är bättre än poängutfallet. Tyvärr har vi en förstakeeper som underpresterar (nej, allt är inte Svedberg fel). Men vi behöver en målvakt som kan vara bra i 2-3 matcher på raken inte en av 6-7.

Det som är bra dock är att vi fortfarande har häng och fortsätter vi spela bra kommer vi fixa både Mora och Örebro. Finns många poäng kvar att hämta i denna serie.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Svedberg kan ju inte hålla ihop sitt spel så enkellt är det,alldeles för ojämn keeper.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Nisse på Mon: var inte Brynäs finne ledig?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Nisse på Mon: Att befästa sin position i SHL som ju är det första man ser när man läser om emissionen innebär för mig att kanske inte allt men en hel del går till att överleva o vara kvar i SHL. Men det förutsätter ju att emissionen lyckas nå upp till målen förstås och som det ser ut nu så gör de inte det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Nisse på Mon: Är det hög tid att plocka in en tredje stabil målvakt inför kvalet?
Kommentera


Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Icetea: inga aktiepengar skulle ju gå till spelare var det ju sagt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
kulltorp:
Nåt åt det hållet ja, vi är båda överens om att det inte är något uppseendeväckande what so ever med vår tabellposition. Att läget möjligen t.om är lite ljusbrunare än man kunde befara där innan seriestarten.

Hittills är det här precis den transportsträcka mot kvalet jag hade förväntat mig, denna tråkiga säsong som ska spelas av innan det gäller på allvar.

Börjar jag analysera och tänka "tänk om" om ett antal jämna förlustmatcher tar dock frustrationen mig till nivåer som gränsar till galenskap så det försöker jag undvika. Antar att det är den där mörka sidan du skriver om, den ligger där bakom men jag håller den stången.

Försöker krasst konstatera att det är så här det ser ut när vi inte riktigt räcker till. Kan t.ex gräma mig oerhört över Wedins frånvaro eftersom att vi med honom sannolikt legat på fast mark.

Å andra sidan är ju det en berättelse om hur tunn truppen är och hur känslig den är för skador på nyckelspelare. Målvaktssidan sen, den är ett kapitel för sig som har avhandlats tillräckligt här ikväll....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Icetea: Med en lön på 250.000-kr tycker jag att dom 2 aktierna har Svedbergs namn på sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Ni som kan och ännu inte har gjort det:
Köp Timrå aktier!
5 dagar kvar av teckningstiden och 20 dagar tills fönstret drämmer igen....
Vore ju pinsamt om vi inte lyckas med det Tingsryd gjorde.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
mikenomad: Faan, tror du och jag är tvillingsjälar..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
mikenomad: Helt rätt! Amen👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Synct: det är ju det jag skriver, att man får förvänta sig klyschor. Visst, Freddan har minst att jobba med men han har en ”stjärnkeeper” som många lag, på förhand, ville ha men som underpresterar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
kulltorp: Din ljusare sida har dock sina poänger i resonemanget. Men som de flesta andra här ser jag ju att Svedberg inte är vår räddare i nöden. Jag blir närmast skräckslagen av tanken på honom som sista utpost i ett kval med alla nerver och allt som står på spel då. Jag tycker det börjar bli dags att spela in Bratten som 1:e-målis på allvar nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
kulltorp: Jag är gärna snabb att se positiva saker, men i dagsläget är det svårt även för den mest trogna optimisten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Icetea: Ja tyvärr är Svedberg inte i fas...
Men Freddan vågar aldrig ge Brattström chansen i några matcher tyvärr.
Detta kan bli väldigt ödesdigert tyvärr.
Ge Brattström nu några matcher för Djävulen 😈😈😈!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
KiefD: Försöker att hålla tillbaka min negativa sida och hitta ngt positivt. Känns som att jag ska hålla min mörka sida borta från Hockeysnack ett tag.
Jobbigt som faan, som att gå på antabus. Fler borde prova....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
roger_sundsvall: En klassiskt "jag tror jag skiter i det här" från vår gode Svedberg. Ger bort inte bara 1 eller 2, utan 3 poäng med sitt groteskt dåliga agerande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
KiefD: Vet inte hur länge man orkar med dessa förbannade berg o dal bane insatserna. En riktigt tragisk förlust och det är nog bara att vara realist och sikta in sig på kval. Men någon form av förändring måste göras på målvakts sidan, annars är det god natt shl.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
kulltorp: Vet inte om jag kan hålla med om det. Kan vi förvänta oss att vara ett bottenlag? Ja det kan vi absolut.

Kan vi förvänta oss att vi ska i match efter match ge bort poäng för att den i särklass viktigaste positionen inte håller SHL-klass? Nej, jag tycker faktiskt inte det.

Man kan vara hur optimistisk som helst, men faktum kvarstår att hade vi haft en bättre målvakt så ligger vi bättre till i tabellen och har markant bättre chans att överleva ett kval om vi hamnar där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Synct: Alltså Swedberg är ju så sjukt ojämn o verkar inte riktigt mentalt klara av att vara räddningsplanka åt ett bottenlag tyvärr. Lindbäck i Davos skulle de kunna trejda mot Swedberg🤪
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
ej sett matchen
va hände?????????
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
KiefD: Komplicera inte saker. Jag tycker vi är där vi kan förvänta oss.
Vi är med i alla matcher, aldrig utspelade och vi har fortfarande chansen.
Bara möjligheter!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Nisse1: Ja tyvärr är Svedberg alldeles för instabil. Hjälper inte att vi ser ganska bra ut framåt då det brister bakåt. Vi får svårt när det ser ut så här bakåt att undvika kval tyvärr.
Ja ingen grann historia detta. Bara be till Gud att vi slipper kval...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Skellefteå vinner mot Örebro på övertid. Vi har fortfarande 4 poäng upp över strecket med 1 match mindre spelad. Men frågan är ju om inte avståndet upp är alldeles för långt för oss ändå?

Vi lyckas att producera mål framåt i de målsnåla matcherna, men återigen så har vi en totalt förlamad målvakt längst bak som ger bort 3 poäng på samma sätt idag som mot Linköping i mellandagarna och Malmö sist. Hade vi haft en målvakt av SHL-klass så hade vi idag stått på minst 45 poäng och hade kunnat ha lika stor blick uppåt som neråt.

Varför känns allt helt nattsvart och uppgivet då? För att oavsett hur gärna jag vill (och tro mig, jag vill) se positiva saker i matcherna och att "fan detta kan gå" så tror jag verkligen inte det om jag ser på det objektivt. Svedberg kan göra ENORMA matcher och verkligen vara i NHL-klass när han är som bäst. Problemet? Han gör ALDRIG två matcher i rad som ens går att klassa som godkända, och det är väl det som behövs. Hade Svedberg kunnat vara god för att göra en godkänd/icke-klandervärd insats varje match så hade det känns mycket tryggare.

Om inte Niklas Svedberg blir mycket stabilare i kvalet så är vårt enda hopp att Brattström är redo att bli förstemålvakt i ett kvalspel och komma upp stort - annars är man naiv att tro att vi inte spelar i Allsvenskan nästa säsong igen.

Känslorna svänger i hockey och som hockeysupporter. Efter matchen mot Mora så kunde man tänka att det skulle vända, nu ser man inte ens det som rimligt att vinna någon fler match på hela säsongen.

Vad gör vi? Vad gör föreningen? Hur slutar det här och kommer man ens orka med att genomlida resten av säsongen och inte skärma av sig helt från denna katastrof?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Hockeyoraklet: Han har absolut minst att jobba med av alla coacher i SHL, vad förväntar du dig för super-analys 1 min efter matchens slut? klart det låter annorlunda i omklädningsrummet, där det spelar roll. suck
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Nisse1: freddans intervjuer efter match liknar fågelholkens intervjuer när det begav sig. Men vad ska han säga? Han kan ju inte säga att Svedberg ballar ur, IGEN, men vi har inget solklart alternativ så det bara är att gilla läget.

Alla fattar ju att när Freddan säger ”det här ska vi jobba mer på” eller ”den här biten måste vi förbättra” så är det bara tomma ord. Alla ser att laget spelar på toppen av sin förmåga i denna match och hade det inte varit för målvaktstabbarna så hade vi sannolikt vunnit matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Kvalitetsskillnad är det men när dom spelar Lill challe i PP då är det ett hån mot mig som åskådare punkt.
Westlund är bra och kommer bli bättre.
Måste in mer nytt och bättre blod
Wedda saknas oerhört
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
KiefD: Hur ska vi kunna avancera när man släpper match efter match på samma sätt...Och Freddans kommentar, det där måste vi bättre på (Känns som att skivan har hakat upp sig)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
KiefD: tänkte åka 30 mil * 2 och se Frölunda och Brynäs i mitten på februari. Nu skiter jag i det...när är det dags för Brattström på allvar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Matsg: Tycker inte det var total förlamning tills Svedberg klantade till det igen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Woody: SHL vs Hockeyallsvenskan sista 10 minuterna, Men det är inte första gången heller; I ledning igen på hemmaplan och total förlamning som vanligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
KiefD: Tacka Pudas 🤥 för den! Stack fram snoken när det som bäst behövdes.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Skellefteå kvitterade med 0,2 sekunder kvar. En extremt klen tröst i dagens totala mörker. Vi har blivit räddade från garanterat kvalspel, men vår chans att överleva är enormt liten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Timrå IK - Färjestad BK 2-5
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Tikkare: som back är det ganska svårt att kalkylera med att målvaktsjäveln ska släppa en kasse från noll vinkel utifrån sarghörnet.

Det blir svajigt när han står i kassen i kvalet och motståndarna vet att det bara är att bomba från alla möjliga (och omöjliga) vinklar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Woody: Klart det finns en viss klasskillnad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Nisse på Mon: Känns ju så #&% v´ärt att ta ut målvakten med 3 min kvar och underläge 2 mål . Hur många gånger har Timrå lyckats med det ? 2 av 263 ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
KiefD: hur faan kan man släppa 2-1 till 2-5 på 10minutet helt jävla sanslöst
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
KiefD: 2-5 klandrar jag han inte för...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Tikkare: 2-4 klandrar jag inte honom för, men 2-2 och 2-3 är HELT OMÖJLIGA att släppa på elitnivå. Om man ska vara snäll idag så vore det 2-2.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
KiefD: marginalerna är små..små inviduella misstag som avgör.!

backarna slarvar och är inte i rätt possition.Lasta inte Svedberg för allt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
KiefD: Det är ju självklart att vi blir sist när matcherna ser ut som dom gör, och fy faan för ett kval när målvaktsproblemet ser ut som det gör.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Synct: Kan faktiskt tycka att jalle har varit bättre idag än på länge!! Inte toppenbra men bättre iaf!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
JonteD: Ännu ett rån. Vi spelar ut dem stora delar. Ingen klasskillnad åt det hållet. Åtminstone. Fy fan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
KiefD: Sen bara för att strö salt i såret när vi ger bort ytterligare tre poäng så leder Örebro och kommer med största sannolikhet vinna på full tid. Snacka om att bestämma sig för att man inte är intresserad av att vara med i streckstriden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
KiefD: Örebro leder.
Kommentera

« · 1940988 · »