1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581120 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - FBK 2004-11-27

462496 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Moverare: Vore bättre ni spöade Piteå.

Jag trivs med att vara Timrå IK:are.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
friskan: Hittills i år har vi spelat oavgjort mot både Mora och Brynäs.
Visst görde ni över dem nu senast?
Brynäs alltså.
Oh ah, Micke Lind.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Moverare: Icke..........................Vi ligger trea på god marginal mot fyran. Ditt lag kommer aldrig någonsin att ens förlora mot Färjestad.

Kom igen nu Timråsupportrar.....sluta och häng läpp.

Vi är Timrå och vi ger inte upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
JimmyH:
Du har helt klart rätt i att det är svårt att spela mot ett bra defensivt lag när man ligger under. Men det kändes ändå som det var tuggummi under skridskorna för icke puckförande spelare. Det kan som du sa bli bättre.

Kämpaglöden var bättre i framförallt sista perioden men tycker fortfarande vi känns tama i vissa 1-1 moment i matcherna. Ett exempel är 0-1 mot frölunda förra lördagen. Där kan frölundaspelaren bara vända bort Lars Jonsson vid sargen gå in och trycka in pucken. Flera gånger även idag när de bara trampade in utan någon uppvaktning.

Nu var inte jag på matchen mot SSK men om man jämför med frölundamatchen så spelade vi inte så bra den matchen som vi gjorde i slutet andra och tredje idag. Så det är ett steg framåt. Skulle vara skönt med en vinst mot MIF nu.

När det gäller Modin så kanske det såg bättre ut men jag bergär iaf mer av en sådan spelare.. Jag vill känna att han åtminstonne försöker... Det var väl lite nonchalant i många lägen även idag.

Jag tror ochså vi behöver en bra transatlantisk forward. En killer som jobbar och kämpar och inte är rädd för att gå rakt på mål.

Kan även påpeka att jag är ganska bra på att raljera då jag är besviken men meningen bakom står jag alltid för.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
En godkänd match förutom första minuterna i första perioden som TIK inte alls hängde med i, lite yrt i försvarszon och vipps så blev det en enorm uppförsbacke, sen avslutar man riktigt bra tycker jag.

Det som kan bli bättre är powerplay, som måste bli bättre annars blir det att titta neråt i tabellen. Kippro kan bättre, Styf och Hansson fick alltid press på sig och det måste till bättring. Bättring blev det när Manderville kom tillbaka och fick upp ångan tom på Modin som gör sin bästa match i årets elitserie. Manderville verkar vara en riktig pådrivare,
retade motståndare och skojade med linjedomarna och gör ett kanonjobb men visst blir han trött efter så många matchers frånvaro
men han behövs. sen är han inte lika hispig som ex Sundin
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Tycho: Jag håller inte rikitgt med.

Kämpaglöden var riktigt bra idag sista 45 minuterna av matchen. Jag har på känn att MIF kommer få sota för denna förlust på tisdag. Jag har sett alla våra fyra raka förlutser på plats och så som vi slutade denna match så känns det som det kan komma vändning nu. Manderville fick hela laget att vakna med sitt riv och slit idag!

Angående rörligheten och uppspelen idag så får vi inte glömma att det var ett riktigt bra lag vi mötte. Färjestad med Jönsson/Nordström i spetsen är enormt jobbiga att möta då de är i toppslag vilket de var idag. I just momentet forechecking är nog Färjestad bäst i Sverige på.

Att det blir dump-hockey är naturligt då man ligger under, finns helt enkelt inte utrymme i mittzon då att spela sig in med fart, enda sättet att undvika dumpet i så fall solokörning vilket både Zäta och hagos lyckades med några gånger idag. Det enklaste sättet är nog ändå i såna lägen att dumpa in och sedan ge 110% för att behålla pucken i zonen.

Fredrik Modin var bättre idag än på länge. Passar nog bäst ihop med Manderville som hjälper till med grovgörat.

Men visst allt kan bli bättre såklart. Men dagens match kändes ändå som ett steg i rätt riktining om vi bortser från första 10-12 minuterna.

Ska vi upprepa vår semifinalplats så skulle vi nog behöva en transatlantisk forward till av hög klass. De övriga lagen har rustat sig starkare och konkurrensen blir stentuff när det drar ihop sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Efter dagens match vill jag poängtera några saker som inte verkar fungera just nu.

1. Kämpaglöden
Idag(och även mot frölunda) tycker jag att grabbarna inte riktigt är på tåna. Jag tycker att Tikarna gång på gång blir rundade som koner. Väldigt stillastående i försvarsspelet. Idag låter vi FBKarna få upp farten och bara åka förbi. Det är även flera gånger vi alldeles för enkelt låter motståndarna vända ut från hörnen och bara trampa in framför mål.

2. Rörligheten + uppspelen
Nästan varje gång timrås backar får pucken och ska starta ett uppspel blir vi stående statiskt i en 2-1-2 uppställning utan någon platsförflyttning och rörelse. När då motståndarna pressar ganska högt (som FBK idag) leder det till felpass och chanser åt fel håll.
Ganska många av målen de senaste matcherna är resultat av detta och nästa punkt.

3. Nogrannheten i egen zon
I bland idag kunde man bli något tokig på hur vi spelade i egen zon. Det är så nochalant så man kan få krupp. Sanny på 0-1 och Jonte på 0-2(eller var det 0-3..?) är tydliga exempel.
Det är bara så att man inte vem som är bakom ska man inte släppa den bakom sig!
Sedan måste vi lära oss att ordentligt trycka ut pucken. Alldeles för många "puttningar" som stoppas på blålinjen av motståndarna.
Vi hade idag även en dålig ovana att vid pressade lägen spela fast på stillastående spelare i egen zon.

4. Snabbhet i PP
Pass pass skott... Vi visade att vi kunde i sista men det måste bli bättre.

5. SKJUT!!
I dagens match(och mot frölunda) är det bara att konstatera att det skjuts för lite. Vi hade säkert 5-6 lägen mitt i slottet där inte ens ett skottförsök som resultat. Tänk mindre och skjut mer i de lägena.

Timrå är som bäst när vi får komma i fart med pucken under kontroll. Men utan rörelse och kämpanda spelar vi en dump and chase hockey vi inte behärskar. Hur många av puckarna vi dumpade ner fick vi fast? Kanske 2 av 10, oftast får istället motståndarna komma med fart mot vårat mål. Dvs som vi vill spela.

Sedan tycker jag vi lika gärna kan låta Modin sitta på sidan nästa match och låta Sundin spela.
Modin må vara en världsspelare i sina bästa stunder men som han spelar nu kan det lika gärna vara. Sundin kanske inte skapar så mycket men han jobbar och kämpar juh iaf. Förhoppningsvis kan det få Modin att vakna. Man kan juh tro han är rädd att skada sig.

TIK för alltid!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
orion: Helium!
Då förstår jag varför diskussionen, eh, låter så konstigt emellanåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Moverare: Vi snackar Helium!
Luft är för ynkligt för Timrå IK:s ballong!
Drömmen lever, fast på en lite mera ödmjuk nivå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Robban: "Tycker du elitspelare får tåla lite ska väl en elitklack tåla lite också"

Det finns tydligen kloka TIK:are också.... :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
GuRRa: Tycker du elitspelare får tåla lite ska väl en elitklack tåla lite också?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Stämningen verkar inte vara lika uppsluppen här längre.
Har luften gått ur gulddrömsballongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Skarin: He he he he, okej :-).
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
GuRRa: Inte så konstigt att exempelvis den vackra Kåberg hånade oss. Jag "pissade" nämligen på honom.

Att håna efter en vinst ser jag inget fel i. Jag skulle bli grymt nöjd om någon Timråspelare kunde göra på samma sätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Knylan: Absolut... Det gör det.

Men vad jag såg så var det i kvällens match ENDAST Jörgen Jönsson som kollade läget efter att han "fällt" en av våra lirare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Knylan: Njaaa... det vet jag inte... Har aldrig sett våra spelare göra något sånt så jag vet faktiskt inte hur jag hade reagerat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Dock så består Färjestad av en drös skickliga spelare också, det får man inte glömma. Måste knipa in lite ödmjukhet och politisk korrekthet i det hela också...

Tyvärr så råkar både den rödhåriga idioten och det slovakiska missfostret ingå i den kategorin.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Huge: Förvånad???... Absolut inte... Men det är knappast bra att Elitseriespelare beter sig på det här sättet. Dom ska tåla lite skällsord, självklart upp till var och en spelare om man tar åt sig eller inte.
Men att skämma ut sig på det här sättet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
GuRRa: Skulle våra spelare göra samma sak mot motståndarklacken så hade jag jublat. Hade inte du?

Det är jävligt svinigt, men gör ju bara att man hatar Färjestad ännu mer. Ett lag fyllt av skäggiga svin, rödhåriga idioter och slovakiska missfoster.

För att inte tala om deras klack. Huga. "#61 Albin" var dagens höjdare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
GuRRa: Inte direkt, men du verkar sur för att klacken fick svar på tal.
Förvånad?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Bergius: Vet inte om jag ska kalla det för att "Jubla".
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
GuRRa: Vafan blir dom utbuade för att dom hyllas av sina supportrar såklart man kostar på sig att jubla framför hemmaklacken då. Och det rörde sig inte om att håna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Huge: Har jag påstått det ???
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
GuRRa: Och hemmaklacken var förstås helt oskyldiga? :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
En förlust är en förlust, säger inget mer.

Men vad vissa FBK spelare gjorde innan dessa skulle lämna isen efter matchen var ytterst oproffsigt. Att fåna sig, gestikulera och håna hemmaklacken är knappast bra för lagmoralen.

Så otroligt löjligt, JÄVLA FJOLLOR !!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Forward: 4:e raka:(
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Förlust igen. Skittråkigt.

Vi började hyfsat kändes det som, men ändå tappade vi ganska snabbt till 0-3. Timeout och det blev bättre.

Efter det att Modin gjort mål, så kändes det som att vi var på gång.

Precis innan det blev 1-4 hade vi Robban i ett friläge efter ett pass av Zäta, men tyvärr väljer Robban att passa tillbaka pucken.

Efter 1-4 (tror jag att det var) så sätter sig en del i klacken. Tråkigt, tycker jag.

Sedan blev det bättre liv i tredje och vi var ju också nära att få med oss en poäng.

Spelarna visade riktigt mycket vilja idag, synd bara att det behövdes tre baklängesmål först.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Erik Nyberg, vilken jävulsk idiot.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
hockeybussen: 5300
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
FBK ÄR GRISAR!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Ibland så går det upp och ibland går det ner...

FORZA TIMRÅ IK...
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
actionleif: Jorå, dom har ju varigt helt värdelösa i pp förut!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
hockeybussen: menar ju dää ... men det är ju bra att det lossnade lite på slutet .. även i PP
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
actionleif: Ja, men man kan ju inte börja spela på slutet! Början är ju nästan viktigast!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
hockeybussen: kanske hårdträning är anledningen till "svackan just nu .. Tycker ändå att det känns bra att de vaknade till i slutet av matchen .. bådar gott mot nästa match där vi ska spräcka Nurminens nolla som han hållt i två matcher
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Ngn som vet hur mycket folk det var på matchen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
hockeybussen: Nja, enligt radion så var timrå bättre i 2:a o 3:e. Man forlorade matchen genom en dålig inledning i 1:a. Känns ändå bättre idag än vad det gjorde mot Brynäs och Södertälje.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Fyra raka!! Dags för hårdträning kanske!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Helvete!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
hockeybussen: Fan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Kom igen nu "Z":a!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
actionleif: Ta ut målisen då!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
actionleif: Hoppas han hänger ett till. Eller att vem som helst i Timrå hänger ett till!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Nordgren är så jävla bra! intensiteten och slitvargen personifierad
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Håll bakåt och kontra mycket nu så!! Lr pressa som fan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
KÄMPA KÄMPA KÄMPA!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
Faan vad skönt!!!! Älskar Nordgren!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
jaaaaaaaaaaaaaaaa
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2004-11-27
lincoln: YEEEESSSS!!!!! NORDGREN KUNGEN SJÄLV!!
Kommentera


462496 · »