1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581612 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2011-02-05

« · 1345603 Till forumet


Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Ny match, ny ångest.

Vi är underdogs i kampen om AS.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
mikenomad: Det är till att hitta nya vägar, ser jag. :)

Ja ja ännu en ödesmatch i mängden. Hur mycket ska man orka o tåla ijentligen?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Clabbe inför ångesten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Johnny Bravo: Men för att vara lite positiv; hur många matcher i rad har vi spelat nu utan att fler skador tillkommit? Är det 2 eller 3? Rekord för säsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
mikenomad: Jag vet inte. Det är så många att jag har tappat räkningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
mikenomad: en annan grej som hände igår var att:

- vi hade en rejäl ledning
- tappade den.
- Lyckades ändå ta 3p.

När hände det sist?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Lite statistiska underlag inför morgondagen;
Timrå IK har vunnit 4 av 22 matcher efter full tid på hemmaplan. Ytterligare fyra segrar har tillkommit efter straffar. Vi vinner alltså ungefär var sjätte hemmamatch efter full tid.
Senaste hemmasegern efter full tid kom (förga överraskande) mot Frölunda den 30 december. Efter just denna seger (efter full tid) har vi haft sex hemmamatcher utan fullpoängare.
Sedan den 26 januari 2010 har Timrå vunnit samtliga sex möten lagen emellan. Under denna säsong har Timrå tagit tolv poäng av tolv möjliga och har en total målstatistik på 21 - 9.
Matchen borde därför sluta 5 - 2.

Känns ovanstående på något sätt lugnande för någon? Trodde inte det.
däremot hoppas jag att vi ses i Eon imorgon. Ångesthockey när den är som bäst utlovas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
The Palm: Ikväll ska jag dricka bort ångesten och imorgon ska jag ta en bakfyllepilsner i Eon för att plana ut ångesten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Berglund: Alla sätt är bra utom dom dåliga. Det sämsta sättet är dock att sitta hemma och tjura när pucken släpps. Det bästa sättet är väl att vara på plats och göra så mycket man kan för att Timrå ska vinna.
Egentligen skulle man göra nån jäkla skylt med något tydligt meddelande och hålla upp typ;
"Andra perioden är inget power-break".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
The Palm:
Vi har tagit 50% av våra hemma-trepoängare mot Frölunda. En ny i morgon och den procentsatsen blir närmast sjuk med tanke på var i serien vi befinner oss.

Jag tror Jolela och Kolan är del i nån form av psykologisk taktik från Perras sida. Tanken är helt enkelt att få motspelarna fullständigt ur fattning genom att ställa dessa hockeyclowner på isen. Jag funderar annars på om man kan hyra dem som underhållare till grabbens kalas. Tror deras dråpliga uppenbarelser på isen skulle uppskattas enormt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Kom igen nu grabbar och tjejer, nu är det dags att börja tagga till. Matchdag! Livsviktig sådan. Frölunda kommer från en svag insats mot Brynäs och kommer säkerligen spela första 10 som stuckna grisar. Är det inte fantastiskt med ödesmatcher? Jag är redan nervös!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Olle: Jag är på! Lite oroväckande är att det för första gången på länge känns förväntansfullt inför en match igen. Nästan varje gång man känt så i år så har det blivit torsk.

Vad kan man göra för att dämpa förväntningarna? Titta på KolaJokela-klipp på tuben?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Olle: Gör som jag,har årskort på en plats,köpt en annan stol till i morrn,allt man kan tänka sig må brytas,typ!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Raggaren Putte: Jag har den där sköna "matchdagskänslan" då man är 1 timme innan alla andra vid hallen, lägger sina skridskor först i kön för slipning, tejpar klubborna i absolut tystnad, spottar i handskarna och spelar sitt egna hårdrocksmantra på stereon innan alla andra anländer. Inget jävla snack, inget oväsen, man bara tar ett par puckar och glider ut på halvtaskig is efter morgonträningen, innan isgubben matchspolar, och drar ett par slagskott.

Den som säger att samlag frambringar den skönaste känslan vet fan inte hur det känns att flyga fram på nyspolad is, i en knäpptyst hall utan publik, med en puck limmad på ett blad med nyklistrad tygtejp.

Ikväll vinner vi!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Olle: Även jag börjar nerva så smått. Sett till hur det har sett ut är det svårt att inte vibba positivt. Å andra sidan - hur vanligt är det att sweepa andra lag utan att tappa poäng?

Jag tycker att dom två senaste matcherna varit oroväckande usla. Innan dess var formen på uppåtgående, och jag tycker faktiskt - här håller säkert ingen med mig - att vi i stort gjorde en bättre match när vi torskade mot Skellet borta än vi gjorde nu mot Modo.
Framförallt är det backspelet som i det närmaste totalt havererat. Alla lag vet numer att Jokela ska forecheckas, och det blir lite som bygdegårdens fiskdamm på midsommar - vinst varje gång. Är Karlsson inne är det perfekt att stå som hans gubbe framför mål, för då kommer man att ha i det närmaste ostört manöverutrymme.
Är det Skogs, ja då är det bara att båga lite i zon så kommer han att ta burskydd och sen hinner hela laget samla sig i mittzonen...osv.

Och bristen på lyft efter den senaste tidens poängchock (jag menar, vad är det...8/12 på dom 4 senaste?) oroar. Det borde göra att spelet blir tryggare, mer självklart. Varför blir det inte så? Stressen över kvalplatsen borde rimligen ha släppt.

Men. Givetvis hoppas man på en trea i morrn. Det finns fog för det. Vore ju underbart om VF kommer ut närmast paralyserade av kvalseriefrossa, spridandes puckar som funnos det icke en morgondag. Läckande försvar, nyckelforwards som viker ner sig och målvakter som silar allt. Det scenariot finns bland dom möjliga. Och det vore fantastiskt härligt om det kunde inträffa just i morrn.

Till topps! Kvalserien är överskattad, gå för slutspel!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Olle:
För min del är det slutlallat. Trendbrottet för VF kommer förmodligen i afton. Hua!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
73Sjöbba: Ta inte udden av min nervositet nu, Saida!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Olle: Haha, det lät stort. Med den känslan så kanske du kan gå in som förste back imorgon?

Tvivlar nämligen på att våra nuvarande speltidstoppande backklippor kommer att komma in i omklädningsrummet i närheten av den inställningen. Möjligtvis att de har Svullos gamla "för fet för ett fuck" i lurarna, men det lär inte leda till någon njutbar hockeyporr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Olle: Hehe, mig kan man aldrig lita på =)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Raggaren Putte: Har man inte den känslan så kan man nöja sig med veckodagsträningarna, om inte kärleken finns där så ska man fan inte spela heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Jag har sett varenda jävla match sen vi gick upp i elitserien.
Före det, såg jag varenda jävla match i division 1 och allsvenskan, och whatever.
Jag såg min första match 1981, och började följa det här laget på allvar 1995.
Men jag har fan ALDRIG sett så jävla usla backar när det gäller att sätta igång ett anfallsspel. Dom krånglar fan till varenda jävla situation.
Om man jämför med våra motståndare, så har dom backar som tittar upp och slår en förstapassning direkt. Våra backar står och tittar, rädda och förvirrade, innan dom slår en passning efter sargen som går till motståndarna.
Jag tror fan att de dåliga resultaten under dessa två, eller möjligtvis tre, år beror på en avsaknad av spelskickliga backar.
Skit i sparkandet av Linkan eller TJ.
Hade vi haft backar av kvalitet, så hade vi inte legat där vi ligger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Skönt att man kan streama! skulle inte betala en krona för att se timrås "Div 3" spel
Kommentera


Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Dinmamma: Vart kan man streama??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Per HApps: Koivisto och Mattsson def borta, frågetecken för Skrbek
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
hubbenorlen: Du skriver att vi ska skita i att sparka Linkan eftersom problemet är dåliga backar. Det sistnämnda kan jag hålla med om, men vem är ansvarig för att vi har den backuppsättning vi har?
I rest my case.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Är livrädd för matchen ikväll. Varje gång Timrå har sett lite på gång ut den här säsongen så har man åkt på en käftsmäll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Rooster23: Enda trösten är att ångestnivån måste vara lika hög i frölunda. Jag har ägnat förmiddagen åt intala mig själv att vi vinner så nu tror jag nästan på det. Fast garanterat återkommer ångesten närmare matchstart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05

hubbenorlen:
"Skit i sparkandet av Linkan eller  TJ.
Hade vi haft backar av kvalitet, så hade vi inte legat där vi ligger."

Driver du med oss? 

Vilken är det som ligger bakom dessa kontrakt som du sågar i höjd med fotknölarna?

Case closed!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
zeke1: Man skall inte ljuga för sig själv!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Per HApps: Vilka kontrakt är det TJ ligger bakom? Och isåfall är det anledningen till att du vill ha bort honom?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Kostiainen: Det må vara sant att min segervittring är lika bräcklig som ett tändstickshus i händerna på en 6-åring med ADHD. Men så länge jag kan hålla fast vid den kan jag låta ölburkarna i kylen stå orörda...det finns ju en risk att jag behöver dem senare ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Bergius:
Typ alla efter det att Nubben drog, svar nog?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Rooster23: Precis när vi är på väg att få tik-nosen ovanför vattenytan är det nån jävel som pressar ner oss igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Olle: Hihihi...idag vinner vi..hohohaha.............hihi
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Per HApps: Jo absolut, på den första frågan. Visste inte om det men bra att få svar från någon som har insyn i föreningen. Den andra frågan då, är det anledningen till att han ska bort?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Bergius: En motfråga. Vad är en rimlig åtgärd i ett företag (vilket som helst) som har en mellanchef som kontinuerligt fattar felaktiga beslut och skriver på ofördelaktiga avtal som till slut riskerar företagets verksamhet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
mikenomad: Lät misstänksamt det där...tröja på för dig och då menar jag inte matchtröja! ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Sätter på mig min Kapanen replica tröja och åker upp till matchen nu fr Uppsala.

Som en klassik filmreplik "Failur is not an option under my shift" Alltså när jag är i arenan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
MB: Välkommen! Hoppas din inställning smittar av sig på övriga Timråiter i e.on i afton...såväl på läktaren som på isen. :)
Kommentera


Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Knylan: Härlig inställning! Såna där artiklar har vi inte fått läsa sen Corsos dagar :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Knylan: När man läser Klingbergs inställning inför kvällens möte då inser man direkt att det är typiskt Perra att peppa grabbarna riktigt hårt inför varje period och match...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Kattgubben: Corso fick dra för sin inställning. Borde man fridlysa Klingberg och hans attityd?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Smokey: I jämförelse så var ju Corso en jävla rottweiler medan Klingberg hamnar någonstans mellan "terrier" och "norsk bondkatt med senap i röven".

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
får vi se nåt sånt här i Eon Arena ikväll tro.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
ante08: Ja det var ju en jävla känsla i det där...syntes på en gång att det var äkta supportrar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
ante08: Fan vad coolt!!!! Vet att Nordkorea kör lite tokdans i massupplaga för att hedra sin magiska ledare, dom kan slänga sig i väggen hela bunten. Linköping leder utvecklingen!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Smokey: Ha ha där kan man snacka läktarkultur.

Påminner om konstsim ovan vatten o på läktare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
ante08: Jag förstår att dom visar LHC röven...
Kommentera


« · 1345603