1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581723 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

« · 1563263 Till forumet


Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
ALLA SKALL INFINNA SIG! Den som inte tar med sig så många som möjligt till denna match kan fara!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
KORITFW: Vi har tagit 14 av 21 poäng på de sju senaste. Sjukt starkt facit. 12 poäng kvar att spela om, vi lär behöva nio. Växjö kommer inte att nolla resten. Hä bli svårt dä hänna. Men mysigt om det är panik i Småland och vi-har-allt-att-vinna-och-har-roligt-eftersom-vi-vinner i Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
El Maco: Växjö gör ju egentligen inte så mycket fel. Ikväll heller, utan att i detalj känna till hur deras senaste matcher sett ut. Men det märks ju väldigt väl vad svårt man har att göra mål. Ändå värvades Jan Hlavac till den uppgiften. Resultat: 9 matcher, 2+1. Föga smickrande, skulle jag säga.

Då ger ju Murleys intåg hos oss en betydligt roligare bild av hur det kan gå när allt stämmer: 10 matcher, 5+8.

Men återigen - vi är fortfarande uträknade enligt mig. Vi borde inte ha den här möjligheten som vi nu har spelat till oss. Inte med det lag vi ställer på banan. Det är tur att det är fler saker än skills som räknas. Ja, skills har Mat Murley så det räcker, men vad vore Timrå IK utan det hjärta som t.ex Max Friberg visar upp när han helt utan vidare slänger sig och täcker skott!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
El Maco: 14 av 21 på slutet. Inte utan att man undrar vad som hände under perioden nov till feb? Typ 10 av 60 eller nåt i den stilen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
sargad: Det som framförallt hände var att Det Stora Problemet åtgärdades. Vi tog, finally, in spets. I ett lag som faktiskt fungerat anständigt hela säsongen på alla positioner förutom längst fram lyfte vi in en spelare som var dokumenterat duktig på en sak, göra poäng, men ganska begränsad i övrigt. EXAKT vad vi behövde.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
mikenomad: Exakt. Och det kan ju inte hjälpas att man grunnar mer och mer på vad som hade hänt om Murley hade funnits med i truppen i ett tidigare skede. Visst, ekonomi och lockoutvarsel i NHL, bla bla. När det visade sig att vi inte fick in nån spets från NHL, exakt då borde klubben agerat! Eller där i fasen av det där sorgliga novemberuppehållet, när det märktes allt mer vilken pusselbit som fattades för att kunna lägga klart pusslet och få ett lag som fungerade mer än hjälpligt på de flesta positioner, då hade man dessutom kunnat visa lite mer framförhållning och redan där kört igång "spelarjakten", med givet syfte. Nu i efterhand är det ju klart underkänt på hur ledningen agerat. Agerat har man gjort, ja, men på tok för sent. Ja, vi ligger bara fem pinnar ifrån 10:eplatsen, jag vet, men med en fungerande offensiv, eller i vilket fall en offensiv som inte fått underkänt i insats efter insats, då törs jag lova att vi inte varit i det här utsatta läget nu. Då kanske det varit Växjö som jagat oss och inte tvärtom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Dream Team: Äh, fast det där har Skarin redan berättat för mig varför det inte gick och varför Nubben o co alltså inte gjort några misstag. Väldigt nyanserat dessutom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
mikenomad: Inga misstag? My ass! Ja, eller arslet om vi ska gå tillbaka dit! Det här är ju enbart spekulationer men den här sortens agerande hade nog renderat i både fler poäng och en betydligt större respekt för vad Nubben m.fl  åstadkommit med det här sjunkande skeppet. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
mikenomad: Med tanke på hur långt efter vi varit tidigare kändes förstås värvningarna av Murley, Smolenak och Edström som typiska kvalserievärvningar. Allt för att rädda vad som räddas kan i ett kval. Varför inte göra ett försök betydligt tidigare?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
mikenomad: det är som sagt lätt att vara efterklok. Kanske är det största problemet den här satans NHL-lockouten. Hade den inte inträffat så hade laget säkert haft fler poäng, framförallt hade vi kunnat knipa några av de lag som förstärkte under lockouten. Men, det främsta skälet tycker jag, är att Nubben fick lite problem att agera. Ingen lockout och laget hade säkert förstärkts tidigare. Det kan inte ha undgått någon enda att det var spets laget saknade mest.
Om detta får man tycka vad man vill men jag är säker på att publiktappet pga uteblivna resultat kostat mer än det faktum att om man spetsat till det här, hängt på lite bättre (kanske nosat på en slutspelsplats), så hade också intäkterna varit betydligt bättre.

Men, som sagt: det är lätt att vara efterklok. Med facit i hand vet man, utan facit är det inte riktigt lika enkelt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Dream Team o Nomaden: Visst verkar Murley vara en nyckelfigur vad gäller uppgången senaste tiden, men min utgångsfråga var vad som hände perioden nov till slutet av jan? För det rullade ju in poäng i anständig(för att inte säga riktigt bra) takt i första delen av serien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Dream Team: Eftersom det finns de som kan det här lite bättre än vissa av oss andra låter jag Skarin upprepa sig:

"mikenomad: Pengar. Minus minus minus på kontot. Vända på varje sten, dag för dag. Dessutom väntande man in lockouten. Det gjorde väl i stort sett samtliga.

Det är tråkigt, för alla, att spelare som var 99 % klara, i sista stund backade ur. Alternativt blev tvungna till det. Marknaden var mkt klen. Ändå hade Nubben grejer på g.

Är övertygad om att Nubben gärna hade velat agera mkt, mkt tidigare.....

Informationsmöten är informativt.

Nu var det visst helg ja."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
sargad: Det rullade in hyggligt inledningsvis ja. Men var det inte så att det var lite över förväntan och även om perioden som sen följde blev lite väl usel så är perioden sept-slutet av jan sammantaget rätt logisk med det lag vi hade? What goes around comes around liksom....lite flyt inledningsvis som vi sen fick käka upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
mikenomad: Ja, Skarin sa ju det. Men. Det går inte att komma ifrån vad vi ser hända på isen nu när Mat Murley har kommit in i laget, Vi snackar en injektion med den bästa heroinkick du kan tänka dig som drug-addict. Nej, vi kanske inte hade råd med honom, och ja, 250kg kärlek - det ÄR lätt att vara efterklok, men det är så jävla bittert att se vad som hänt med laget och med den individuella spelarutvecklingen enbart med dennes intåg. 

Nej, nu ska jag sluta tjata och vara bitter. Vi tycker säkert på samma sätt ändå, det  känner jag på mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Dream Team: Nä precis, det är som det är. Och rätt eller inte rätt agerat så kan vi nog iaf utgå från att det som gjorts har gjorts med Timrå IK:s bästa för ögonen. Det som stör är att vissa (Linkan) får hånas obegränsat medans andra är untouchable. Men just nu, just ikväll, tillåter jag mig att njuta lite som Timråit. Avslutningen blir inte helt utan dramatik och en blick framåt ger mig faktiskt lite järnsmak i munnen. En gigantisk bonus med tanke på situationen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Dream Team: Ingen i hela världen, förutom kanske han själv, hade väl kunnat fantisera om den här utdelningen från Murley.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

El Maco:

 

Vilket borde få en del andra i laget att fundera .  Här kommer en som varit ledig  ett halvår och bara dominerar direkt .

Snart är han väl topp 3 i den interna poängligan också

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

Nå, blir det nå folk imorgon? Kan hoppas att alla fribiljetter sätts i arbete om inte annat så laget får åka in framför välfyllda läktare.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
El Maco: Tror tyvärr inte vi ska förvänta oss över 5000 men mellan 4500-5000 borde det absolut kunna bli.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

Sådär, gott folk. Då har jag köpt två ståplatsbiljetter till morgondagen, trots att jag inte har en sportkepa till chans att gå på matchen i egen hög person. 

Ska vi säga som så att vi som är distanssupportrar eller de som helt enkelt inte kan gå imorgon och som inte har säsongskort köper på oss ett gäng biljetter? Kan jag som student bidra så kan alla andra göra det också. 

Jag köpte två ungdomsbiljetter nu vars totalkostnad blir samma kostnad som för en ordinarie ståplatsbiljett. Allt för att jobba upp publiksiffran. Gör så ni också, köp ungdom- eller pensionärsbiljett i valfritt antal så stödjer vi föreningen sen får de som är på plats se till att stödja laget. 

Är det förresten någon ungdom som är sugen på att gå imorgon men inte har råd så är det bara att skicka ett mess så kan denne få mina biljetter. Tror man får vara max 19 år eller något. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

Ikväll har vi goda chanser att se en tabell där vi är 2 ynka jäkla poäng från strecket! tänkomtänkomtänkomtänkomtänkomtänkomtänkomtänkom  tänkomtänkomtänkomtänkom :D

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Efter förlusten mot Frölunda har laget bestämt sig för att vara med från start och inte bjuda på något.
– Vi ska komma ut med storm och verkligen sätta tonen direkt på nedsläpp. Vi vill visa hur bra vi är. Hovet är vår borg. // Kapten Blomdahl
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Nu har jag följt Knylans exempel och köpt två ståplats ungdom. Om det är någon ungdom som inte har råd men vill gå så är det bara att höra av sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

KORITFW: Denna säsong har vi förlorat samtliga matcher mot Frölunda.

1-3, 3-1, 0-1 och 4-3(str). Ska det vända så är det i kväll. Om målvakten har en bra kväll och de våra lyckas göra 2-3 mål så vinner vi. Just go for it!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
John K: Ja ikväll ska fiskrensarna få torsk med sig hem.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Timrå Icon: Så här ska formationerna se ut ikväll:
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Hälge: Mot e.on!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
mikenomad: Absolut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Hälge: Ojojoj! Vilket dream team!!
Det är nästan så jag tycker synd om Kenta som måste åka ända hit bara för att få smisk....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
John K: Fast nu har Frölunda inget att spela för. Det blir hemmavinst idag. Frölunda har sjukt svårt att tagga upp när man inte har något att spela för.
Ibland har vi i och för sig även svårt att tagga upp även när vi har något att spela för. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Kongo: Även jag hakar på. Två ungdomsbiljetter inhandlade. Skicka en bubbla om någon ungdom som inte har råd vill gå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Hälge:bra där att smolanek flyttas från hedström! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

SuperMupster:

Ikväll kommer även jag hålla tummarna för att Timrå vinner. Det hade varit fantastiskt roligt ifall ni lyckades peta ner Växjö.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Bad_Brett: att se det skrytbygget i en kvalserie vore underhållning på hög nivå :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Är det folk på Arenan?
Blir det över 4500 ikväll?
Fan, våga ta chansen och vinn i afton.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
The Great one och Laken på plats. Nu kör vi!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
AIK leder, så ja!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
timraw: Hoppas våra spelare får liveuppdateringar från matchen på Hovet så länge AIK leder, dom måste våga tro på det här. Kom igen nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
timraw: Genom ett ganska festligt självmål av Växjö...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
hubbenorlen: 2-0 AIK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
hubbenorlen: tror zebrorna kände sig lite utanför, skitutv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Bra och rolig första period, synd bara att vi inte lyckas göra mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Bra första period. Aggressivt och bra. Det känns även som monty äntligen hittat rätt i formationerna. Nu är det bara 3 poäng som saknas. Våga tro!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Pirrigt det här. Kommer knappt ihåg känslan att spela riktigt viktig match på riktigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Vilket ofantligt härligt tempo det är på det som hedström gunno murley smolle o några till utför på isen... varför i hela friden står alla still o försöker spela pp?
Är det bara killar som hallin friberg o robinson som kan spela i pp och sätta lite förbannad fart på vad som sker?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Julle verkar lite klurig idag , öka i treje  !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
11 skott under två perioder med 2 pp och en massa spelövertag... jag fattar grejen... vi har tagit lite poäng o vunnit lite matcher på slutet så vi kan det här... hell t.o.m kapten hallins rondell körning är back in bizzniz... målen kommer lättare på skott än på rondell åkning...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Länge sedan man fick säga att jag är riktigt nöjd fribergs fart o inställning än så länge... fullfart o skott!

Borta spel på hemma is!

Nu kör vi i tredje? Va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Giv oss frid. Gör ett mål. Ta poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Blir det mål nu blir jag sur.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
FY FAN........ !!!!!
Kommentera

« · 1563263