Greven: Det är klart. Men nu snackade ju denna Mike om Omark som spelare endast. Inte Luleå som lag. Luleå som lag tror jag inte på, 8-10 plats. Men Omark kommer fortfarande vara bästa spelaren i ligan i slutet av säsongen.
Lite reflektioner: Var på Västra Stå för första gången på många år. Jag brukar sitta nuförtiden. Jag tror att jag sitter hädanefter också. Det var ett väldans hålligång. Värsta aerobicspasset. Man skulle hoppa, skrika o klappa händerna på samma gång. Jag var slut efter 5 min. Skulle inte ha strukit kallingar o resten av kläderna. Jag skulle ha haft trikåer, shorts o pannband… och handduk.
Matchen då? Jodå 1 perioden gick inte av för hackor. Sen var det lite si o så. DHL kedjan levererade inte. Jag tror att dom körde lite vilse. Vilket sparkapital! Däremot R.E.M kedjan… där var det ljuv musik! Underbart.
Mieho! Där har vi vår ärkegris! Älskar hur han fick Folin helt ur balans! O.J otroligt bra ikväll.
Nä det var stabilt överlag. Jag är nöjd. Fortsätt så här nu o levla… då blir det här en rolig säsong. Nu måste jag stretcha annars kommer jag inte upp ur sängen imorgon!
Greven: Ja, men nu var det fortfarande Mike som började snacka om Omark och den andra killen vem det nu var.
Mike🤓 : ”Men ni har ju Linus FUCKING Omark. Kan man förlora med Linus FUCKING Omark? Hur många mål gjorde Linus FUCKING Omark ikväll? Har jag missat nåt?”
Olli Hahl: Ajjemen! Tiden med en halvdöd hemmaklack är för länge sedan över som tur är. Ståplats (=klackplats) är billigare av en anledning: man förväntas bidra. För egen del går det i regel naturligt då det är en del av mitt sätt att leva mig in i matchen men kände du att det blev jobbigt så är nog sitt bättre men sörj icke detta! Vi behöver nämligen sittplatsare som kan hjälpa till att dra igång även dom där, kanske kan du bli den? ;) Jävla go seger ikväll gubbar och käringar, nu tar vi resten av bara farten! Framåt Timrå!
Greven: Oskar och Ecke var två klart positiva överraskningar för mig i afton. Lundin helt Ok också. Bra med sådan bredd vilket gör att vi inte står och faller med förstakedjan.
Jugge: fast alla man träffar gillar Götet så jag undrar vem som har fel? Du kanske är en hyvens kille men sluta kalla lag för nidnamn!! Frölunda är Frölunda och Brynäs är Brynäs! Sov gött! Skål!!
Nu ska man vara som sämst. Innan känslan hos spelarna blir vassare. Och det ser i det stora stadigt och fint ut! Inga jävla skador och elände nu utan arbetsro och lagmoral på isen så blir det mumma det här!
Mina mindre trevliga iakttagelser: Eronen kändes spänd och som om han inte var inspelad i laget. Torskade massor av närkamper och hade ett sopigt passningsspel på hälarna på lagkamraterna. Grymt fint att han fick balja i pp ändå! Hoppas han kommer in i det ordentligt och sänker ner sina axlar och bara kör ist framöver!
Frw hade särskilt i andra perioden hittat tillbaka till sin ovana att lämna backarna i omöjliga situationer när dom vinner puck i egen zon och det inte finns en tillstymmelse till lagkamrat att bolla med.
DHL + Hartmann… ja minus Lander för den jävla stjärnan måste vara det jämnaste och stabilaste spelarmaterial som stått på isen i SHL. Match in och match ut så är han fan konsekvent bra! Men kedjan hade svårt att komma loss. Det blev kantigt och komplicerat. På tal om kantigt. Har Hartmann problem med nerverna? För där var du inga silkes handleder precis…
Tror alla utom Lander behöver blunda, andas och njuta lite och lita på förmågan för det här blev inge bra när man åkte in och krympte ytor för varandra.
Det trevligare iakttagelserna: Det är tryggt att se Timrå nu alltså! Maler och maler som Färjestad för i tiden! Man är med utan att bli ägda hela tiden och så fort man gör en tömmernes och drar en chansning så smäller i rövva!
Hanzl! Professorn lirkar igång 2023/2024! Smörpass, brytningar vunna tek och kliniska avslut! Välkommen tillbaka skäggtjeck nr 1!
OJ’s kedja kaxigt och satan vilken fart han har Johansson då!
Hållander spöade inte Tömmernes och Timrå vann inte med 4:1 men 4:2 och Lundin… ja han strippa Tömmernes brutalt bakom Dichov! Hanzl… ägde Tömmernes på årets första boxplay balja!
Jag är helt helt nöjd!
Premiären gjord nu maler tåget på! En match i taget! Låt västra stå KOKA!!!!!!
CLUBEN: Vad är det som gör Bernhardt bättre än Hardegård? Den ena åkte ur SHL med seriens sämsta lag (no offence modoiter) och den andre spelade riktigt bra i laget som tog SM-guld. Skulle säga att Hardegård är ett betydligt säkrare ... | Läs mer