1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV71 2013-02-21

1563846 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Kanske är det såhär i år att när vi tillfrågas eller funderar själva över vilka spelare som sticker ut offensivt den här säsongen så har vi fram till Murleys intåg blivit helt svarslösa. Det har inte funnits någon offensiv att tala om.
Alls. Det är de jämförelseramarna vi har. Då är det nog lätt att imponeras väldigt mycket. Men det är klart. Motståndet kräver ju sin man och där har han såhär långt inte kommit till korta. Inte så det märks i vilket fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
hubbenorlen: Av Perra ja, det säger väl inte så mycket... Han är väl inte den enda stjärnspelaren som inte har fungerat under Perra.
Jag är också en av dom som tycker att kritiken var onyanserad :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
hubbenorlen: Nä precis. Och jag är nog lika positivt överraskad över hans framfart som de flesta andra. Kunde inte drömma om den här utdelningen och kände mig rätt ljum inför återvärvandet av honom. Det låter ju här som att jag förutsett detta och bara väntat på hans återkomst. Så är det alltså inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
mikenomad: Som sagt. I år är han ovärderlig. Och han lär inte vara mindre ovärderlig i Kvalserien, om vi hamnar där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
El Maco: Inte i det här forumet verkar det som i alla fall. Då är kritiken "onyanserad".
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
El Maco: Först tar de våra negerbollar, sen pepparkaksgubbarna och nu får vi inte ens gnälla på en amerikan. Vad blir det härnäst??
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
hubbenorlen: nä, så får man ju inte tycka i det här jävla landet. Eller hur?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
hubbenorlen: Man får såklart ha de åsikterna. De är inte ens onyanserade (veckans ord? I konkurrens med "nyanserad"). Jag tycker dessutom inte att du är helt snett ute, det fanns en hel del i övrigt att önska hos Murran förra säsongen. Förutom just den lilla detaljen att producera poäng. En inte helt oviktig liten detalj dock har det visat sig i år.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21

hubbenorlen: Jag var minst sagt missnöjd när timrå gick ut med att Matt Murley var klar, jag minns honom som en överskattad spelare från andra sidan. Visst han vann poäng ligan ifjol, men vad är det för måttstock? Ett gäng hösäckar som blixtrade till i kvalserien.

Men jag får ta tillbaka min kritik, han har visat att han kan göra mål, dessutom har han under några matcher gjort sina kamrater mycket bättre, främst då Molinder.

Nu ser jag fram emot ett betydligt bättre Timrå nästa år!

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21

El Maco: Så var det så klart, mest på grund av att i stort sett samtliga spelare var usla. Kritiken mot Murley handlade allt som oftast om, åtminstone från mig, att han som transatlant borde vara mer dominant i själva spelet.
Han klev sällan fram i viktiga skeenden eller matcher. Han var i stort sett anonym under långa perioder. Och mot de bättre lagen försvann han ofta helt och hållet.

Jag var långt ifrån den enda som tyckte att vi kunde ha fått en betydligt bättre import för pengarna vi la ut på honom.
Och jag förstår inte riktigt varför man inte får ha den åsikten. Det har liksom ingenting med hur han producerar i dag att göra. Jag älskar att se honom på isen just nu. Det gjorde jag inte under grundserien i fjol.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21

hubbenorlen: Han hade bitvis  vad jag tror Jimmy H kallade "dåligt kroppsspråk". Men han vann poängligan överlägset även i grundserien och i en medioker forwardbesättning var han i min bok den bästa vi hade. Vem var bättre? Hallin var viktig men fan vad han missade. Linkan var duktig i kvalet. Men jag minns ingen annan som stack ut mer positivt. Och han deltog väl visst i spelet. Däremot ställde han till det mer än en gång i egen zon.

Sammantaget tycker i alla fall jag att Murran döms med en annan måttstock än de andra forwards vi hade förra säsongen om han kallas för dålig i hindsite. Över hela grundserien var han minst dålig.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
hubbenorlen: *biter i gaffatejpen*
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21

mikenomad: Nu var det inte just det jag syftade på, utan att han faktiskt inte deltog särskilt mycket i spelet. Han var slö både offensivt och defensivt.
Har ni glömt att han faktiskt blev bänkad?

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Bragd-Birger: Argument som dominerade var att de flesta av hans poäng tillkom genom att han typ fick dem till skänks (petade på en puck som ändå skulle gått i mål kanske och på så vis "snodde" poängen från nån medspelare)  alternativt när de inte betydde nåt för att matchen redan var avgjord.

Om inte det är onyanserat och faktiskt ganska oförskämd kritik så vet inte jag.

Nå, i år fick laget gott om tid att hinna göra dessa poäng utan hans inblandning. Det gick sådär.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Bragd-Birger: Jag efterkonstruerar ingenting. Varför skulle jag göra det?
Jag tycker fortfarande att han var dålig i grundserien i fjol – sett till den potential han faktiskt besitter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
hubbenorlen: Jo, den var onyanserad. Enligt mig. Sen efterkonstruerar du omständigheterna så att du ska slippa tycka att kritiken var onyanserad.
Jag säger: han var en bra och viktig hockeyspelare även i fjol. Dock är han ännu bättre i år.

Nu...tejpar jag ihop mina fingrar med gaffa. På hedersord.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Bragd-Birger: Svarar gärna och gräver ända in i det sista.

Men jag är inte den som är den.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Dream Team: Det har du en poäng i, även om inte heller det är en särskilt attraktiv egenskap hos en idrottare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
hubbenorlen: Sedan får man inte glömma bort Mat Murlsys ursprung: han är amerikan, hela vägen ut i fingerspetsarna. Därmed älskar han att vinna. Han älskar också att stå i centrum - att vara den spelaren som gör skillnad i ett lag. Han iklär sig helst av allt rollen som stjärna och i årets Timråupplaga får han allt detta med hundraprocentig garanti! I hockeykretsar älskar man ju att prata vilka roller spelare har. Mat Murley är inget undantag där heller. I rollen som offensiv star i Timrå IK finns det ingen som kan utmana honom den här säsongen. Det kanske det fanns ifjol, till en början när både Pikkarinen och Vampola fanns med i truppen. Kanske var det därför som Murley inte trivdes ifjol för att rollen som starplayer inte var klippt och skuren för honom. Det är den den här gången och med råge!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Bragd-Birger: Don't go down that road again...

Eller Here we go go go....ner på stan och klubbar sälar.

På't igen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Bragd-Birger: Den kritiken var definitivt inte onyanserad. Han var ju faktiskt usel stora delar av förra säsongen, och en av de spelare vi klagade på mest i fjol. Under grundserien.
Att han är på spelhumör nu är ju inte så konstigt. Han har ju inte spelat match på nästan ett år.
Inte heller är det konstigt att han var på spelhumör i kvalserien, eftersom det var på liv och död.
Min slutsats av det blir att han har svårt att locka fram glöden till en trist tisdagsmatch i omgång 33.
Men när det verkligen gäller och när han inte spelat på ett dag, ja då jävlar.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Skarin: Hatar mig själv för att jag inte kan låta bli, men: för sakens skull. Murran är bättre i år än i fjol. Han verkar älska att leda laget som en stjärna, och det är precis vad laget behöver. Dock: att han har spetsegenskaper vad gäller offensiv smartness som få andra stod klart redan förra säsongen. Därför var kritiken mot honom...just det: onyanserad.

Fick jag sista ordet nu? (Plats för smiley)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Skarin: Japp, väl mött i morrn!

97% känns mer och mer som en rimlig uppskattning btw.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
mikenomad: Klart man får ha åsikter om Jonte eller vilken annan som helst. Jonte är usel nu. 

Problemet är, för tusende gången, att alternativen är få. Mkt få t.o.m. 

Jonte var bra ifjol, gjort det helt ok denna säsong. Frånsett senaste tiden. Om man får uttrycka sig milt.

Jag tror alla tycker att det är tråkigt att Jonte är sämre i år än ifjol. I en sån här billig och stjärnlös trupp är det viktigt att det mesta slår väl ut. Men. Vi är ändå med i de flesta matcherna.

Hoppas det blir en bra avslutning för Jonte & dom andra. För allas skull. 

Nu får ni HS för er själv igen ;) Återkommer när jag återkommer.

Förresten. Glömde ju en grej. Tyckte mej se att Birger tog upp fallet Murley och att han menade att han var så hemskt bra ifjol. Hmmmm.

Denna fantastiska Murley. Jag är fruktansvärt imponerad över honom. 
För vi ska ju komma ihåg att de flesta som använde ögonen såg att Murley inte var särskilt lyckad under fjolårets grundserie. Det var trögt och oengagerat långa stunder. Verkade dåligt tränad också. Men visst. 15+16 är så klart inte dåligt om man genomför en grundserie på ett rätt så menlöst sätt.

Men det är en helt annan Murley vi ser nu! Han har fortsatt på den femstjärniga insatsen från KS och visar upp ett enormt kunnande och hjärta för denna klubb. En fixstjärna.

Vi ses i arenan i morgon, kamrater! Det är där det händer. Det är där det är äkta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Hahl Bundy: Jag var bara tvungen att plussa det där. I all välmening.

"We shall overcome...we shall overcome.."
:)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21

mikenomad: Japp vi känner varann. Därför är det bra att kunna säga att man inte håller med varann bara för det.:)

Ska ta till mig dina åsikter o sluta dissa HS. Ni vet ju vad jag tycker ändå. :) Nåt sporadiskt icke hockeyrelaterat inlägg kan dock komma nån gång ibland framöver. Se det som ett försök att upprätthålla kontakten. :)

Tjingeling

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Bragd-Birger: En bocker o tacker!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
JimmyH: Nu kommer du att få århundradets mest antal plus på det inlägget bara för det :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
superfalle: Ja..eller han. Poängen är att det genom åren funnits gott om hackkycklingar som det varit ok att dissa ohämmat. Backe är väl en annan. Medans andra har nån form av status som gör dem fridlysta i vissa läger. Där det finns de som till synes tar det som personliga påhopp när man kritiserar dessa representanter för Timrå IK.

Men hur var det nu, jag hade ju avslutat detta. Nå, se det som ett kort återfall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
mikenomad:eller bellisimo . så nu har vi täckt in dom flesta . 
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Dunc: Det där var ett bra och nyanserat inlägg. Precis det som behövs när drevet går, åt ena eller andra hållet.
Jag ger ett icke-mobbande plus för det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Bragd-Birger: Den här "plus"-funktionen blir ibland mer mobbande än stöttande. Jag är inget fan av den.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21

Bragd-Birger: Snacka inte skit om TJ. Det var bl. a. han som såg till att skilja på Sundsvall Hockey o Timrå. Det var han som såg till att Medelpads hockey i första rummet var Timrå IK. Det var han som låg bakom att Timrå återkom i finrummet. De första åren i ES gick kalasbra mycket beroende på TJ:s långsiktiga plan. Från början såg även hemmahallen ut att vara ett lyckat ingrepp. Men allt eftersom minskade publiken. Dels för att det gick något sämre för laget o dels för att hallen ligger där den ligger. Timråpubliken kom inte som förväntat. Numera är det Sundsvallare som går på matcherna. TJ hade inte tillräckligt långsiktig planering. Hade han haft detta så hade laget spelat sina hemmamatcher i Birsta. Mittimellan Sundsvall o Timrå. Han hade förmodligen haft hockeySveriges bästa publiksiffror, men det kunde ju inte han veta på den tiden. Samhället förändras fort.

För mig, som är hyfsat insatt i hockeyn här hemma, var TJ ett riktigt lyft. O det är odisskutabelt. Det jag säger instämmer Tommy i helt o hållet.

Nu är läget ett annat. Behåll med nästan alla medel Monten o börja så smått att fundera på flytt av hallen till ovannämnda plats.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
JimmyH: Jag har svårt att inte känna att den stora grejen här handlar om vad folk 'vill läsa'. Skulle man dra ännu ett inlägg som handlar om hur TJ och grabbarna sänkt den här klubben skulle det plussas hejvilt. Detta trots att det verkligen tjatats till leda (oftast väldigt onyanserat).

Vad gäller det sista, så...nja. Den kändes lite bekväm. Och trist.

Trist är också diskussioner om sig själv. Jag träder tebaks ett tag, så får de fria, åt alla håll spretandes, åsikterna blomma fritt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
JimmyH: Om du de senaste åren missat gallan som sköljt över Hagos och Linkan så är du nog jävligt bra på att scrolla ja.

Men nu ska åtminstone jag ta åt mig av kritiken och släppa det här. Det känns ju iaf som att jag nått fram med vad jag tycker så då är ämnet uttömt för min del. Jag har ingen avsikt att omvända någon och är inte av åsikten att ett fungerande forum är ett där alla tycker lika. Snarare tvärtom.

Nu tittar jag framåt istället. Som Skarin så klokt framhärdar, vi har det lag vi har och efter förutsättningarna underpresterar inte det laget. Avslutningen av grundserien bjuder ju på lite spänning till slut, vem hade kunnat tro det för några veckor sedan? Det tackar jag för, mer än så begär jag inte här och nu. Känslan är trots det att det blir KS men väl där är det ändå med en känsla av att vi är ett värdigt es-lag vi tar oss an uppgiften.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
mikenomad:  Jag var inte ute efter att mästra, men jag kan förstå om du upplever det så. Eftersom ni var inne i någon form av metadiskussion (diskussion om diskussionerna) kände jag att jag ville förmedla hur jag upplever forumet. Det kanske inte är sant för dig som är mer aktiv men det är min upplevelse.

Och ja, jag tycker ni är för bra för att återkommande skriva inlägg om samma sak. Kaskadspyor mot Hagos eller Linkan är inte lika respresenterat i min upplevelse. De kanske scrollas lättare.

Bragd-Birger: Jag har ingen avsikt att ändra din åsikt och det känns så pass djupt rotat hos dig också att du knappast har någon lust att ändra den heller.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
mikenomad: "När det gäller Nubben" skulle det stå, "Nubben" föll visst bort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
JimmyH: Sen är det ju det här med nyanser och heliga kor. Heter man Hagos eller Stefan Lindqvist så är man fritt villebråd härinne. Eller för den delen Murley om än inte nu. Men då funkar det att pöbeln går loss i kaskadspyor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
JimmyH: Fast det där är ju inte sant. Det riktas inte negationer i inlägg efter inlägg mot dessa personer, åtminstone inte av mig el birger. Om du tänker på kritiken mot Jonte så upplever jag mest att det handlar om att stå upp för en åsikt som skiljer sig ifrån vissa andra. Jag tycker att han har blivit en för dålig ishockeyspelare för att platsa i elitserielager Timrå IK. Det är även det jag uttrycker. Det känns väldigt märkligt att du anser att sådana åsikter är kränkande på ett hockeyforum. Det vore ju en sak om vi gick till personangrepp men det kan jag inte påminna mig att nån av oss gjort.

När det gäller har väl kritiken inte varit lika konkret. I mitt fall av den enkla orsaken att jag inte har mer insyn än vad jag läser i tidningarna och ser i konkreta resultat. Men jag tycker inte heller här att kritiken skett under särskilt kränkande former. Jag tycker att Nubben är en ok SC, den bästa vi haft i Timrå. Men jag tycker inte att allt han tar vid blir guld och jag har frågetecken kring hur han byggt årets trupp. Innan Murrans inträde kan tilläggas.

Slöseri med bra skribenter skriver du. Jaha. Jamen då så. Skriver vi alltså för bra? Eller har vi fel åsikter? Nä, jag håller med birger, titta gärna in lite mer än bara då och då för att mästra.

Och du Bundy; vi känner ju varandra så jag vet att du är en osedvanligt sympatisk person. Så ta inte illa upp...men det blir allt mer tröttsamt med dina små inhopp här där nyanserna skiftar i olika skalor av brunt. Antingen handlar det om hur tragiskt HS blivit (jaha. Sorry...kanske det men DU bidrar iaf inte till nåt bättre) eller om vilket straff det är att älska en skitklubb. Ibland glimtar du till med ett längre, poetiskt och vackert skrivet inlägg som andas hopp och mod. Mer sånt mannen! Och var gärna här mer och hugg emot oss också! För du kan skriva och du har högst relevanta åsikter. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
JimmyH: Argumentera gärna emot. Det skulle liva upp i sandlådan. Du är en snubbe med väl underbyggda åsikter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Bragd-Birger: Mycket av det du skriver kan jag köpa bla att det du skriver som har blivit "lag"härinne pga att du skriver så förbannat bra. Ingen vågar gå i clinch med dig. (Förbannelse jag vet) nte jag heller ...mest beroende på att jag är less på HS o är här o läser dagar efter match. Jag håller inte med dig el nomaden spec jättemycket som övriga härinne. Er nyans har blivit för mycket enögd i min smak när det gäller tex Jonte. Jag håller med Skarin där. Monten blir jag däremot inte klok på o många med mig...liksom ni.

Nu är jag inte här lika ofta som förr. Håller mig så andra ställen. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Bragd-Birger och mikenomad: Jag tycker det är slöseri med bra skribenter att på ett nästan kränkt sätt rikta negationer mot samma personer i klubben i inlägg efter inlägg. Jag upplever heller inget "ni mot världen" som man kan tro att ni själva upplever i sättet ni skriver ibland utan ni har snarare tagit över forumet.

Men för all del, ändra er inte för min skull. Jag kände bara att jag ville flika in med hur jag upplever det här som läsare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Bragd-Birger: Åff kårs. Så länge man är konsekvent kan man alltid göra tvärtom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
mikenomad: Fan, det där var snyggt! Får jag ändra mig?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Hahl Bundy: Befogad fråga. Skulle nog krävas ett långt svar, men i korthet är nog irritationen störst över att Nubben får husera igen. Pöbelmentaliteten från Linkans tid (manifesterad väldigt hårt i den förödande - och i mitt tycke - orimliga kritiken mot Murran och den idiotiske Linkan som gav honom ett långtidskontrakt (1,5 år)) och den irritation som riktades mot dom (oss) som försökte nyansera...kontra motsatsen idag, där kritik mot Nubbens lagbygge (berättigad sådan enligt mig, därmed inte sagt att den är korekt) upplevs som personliga kränkningar hos folk som plötsligt tycker att det blir 'otrevligt härinne'.

Jag tycker att det är fånigt. Tyvärr sänker jag själv nivån, det måste jag försöka sluta med. Sen tror jag att en del av min maniskhet beror på en brist på motargumentation (möjligen beroende på min egen debatteknik, point taken). Jag vill gärna övertygas om motsatsen (men då helst på högre nivå än 'Nubben är rätt man på rätt plats. Tveklöst', eller 'Ingen annan kan spela i andrakedjan med Smolle utom Jonte. Så är det'.

Så: jag är nog lite allmänt motvalls. Egentligen har jag samma position som i fjol, fast tvärtom. Om vi då fyllde spaltkilometer med analyser om vad som var fel, hur mycket Linkan solade, Murrans uselhet, Perraz totala inkompetens osv, så...måste vi ändå vara ärliga och stå för att vi skrev det då. För att vi tyckte det, kände det, förbannades över det.
Jag argumenterade ofta emot. Tyckte att den massiva väggen av kritik var - oh yes: onyanserad.
Ni som tycker detsamma om min och andras kritik idag: varför motargumenterar ni inte? Lägger lite energi och sätter er motsatta övertygelse på pränt? Punkterar kritiken (eller, åtminstone...nyanserar den) ?

Jag tycker att jag är rätt ärlig. Jobbig, absolut (det händer att jag ger mig själv örfilar när jag läser gamla inlägg), men inte fan sitter jag och jagar grönmarkerade inlägg (jo, det händer också).
Alla som deltagit i HS-mobben de senaste åren bör rannsaka sig själva. Det ni ogillar hos mig nu har ni själva visat för andra tidigare. Ni var övertygade om att ni hade rätt då, och har rätt nu. Fine. Men fundera på om det är en Absolut Sanning. Finner ni minsta skugga av tvivel: inse att det finns risk för att Herr Hyckleri gjort ett litet besök.

Blev det kort? Osammanhängande? Navelskådande? Kan inte korrläsa. Skriver på mobil med sprucken skärm, och försöker jag scrolla riskerar inlägget att försvinna.
Hursom: väl rutet, Bundy-Boy. Det där ska jag reflektera över.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Hahl Bundy: Äh, bragdis är konsekvent. Han har genomgående, även under förra säsongens häxjakt, försökt tona ner kritiken mot Murran. Eller rättare sagt, när ingen annan gjorde det förra säsongen så lyfte BB fram de kvalitéer Murran ändå hade. Likaså med Linkan, all den galla som spytts härinne mot den mannen...du vet, jag vet (vi har båda två tömt maginnehåll över honom)...även där har BB försökt hålla lite rim och reson.

Det samma gäller Nubben, fast tvärtom. Den Orörbare härinne. Det BB gjort är väl mest att plocka ner hans till stora delar ganska oförtjänt stora gloria. Utan att för den skull ta ära och heder helt ifrån honom. Mest bara nyktert och sansat påvisat de sprickor i fasaden som ändå finns där. Och så har vi Jonte då. BB har sett det de flesta av oss som inte lever i nostalgibubblan också sett; att karln är slut. Totalslut, finito, urvriden...

Konstigare än så är det inte. Det handlar inte om att stå på nån "lallarsida" eller på några "barrikader".

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Bragd-Birger: Jag vet inte riktigt var jag har dig. Ifjol var du don Quiote som stod på lallarsidan o fäktade mot alla dårar som pratade illa om Timrå o allt vad som sas.
I år står du på barrikaderna i att spy galla över allt med Timrå o vad som sker. Vart står du egentligen? Blir inte klok på vad du håller på med ärligt talat. Skriva kan du. Ingen vågar svara emot dig bortsett från Skarin. Jag bara undrar. Varför var du tvärtom ifjol o tvärtom i år?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Skarin: Själv gråter jag över att jag inte är som du. Och med våra känslor för varann fastslagna kanske vi kan nöja oss så. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21
Bragd-Birger: Hahahaha!! Nej, vi är inte ett dugg lik. Vi är inte ens nära varann. Å du. Det är jag grymt mkt nöjd över.

Hej, hej Birger. Mot bragdguldet!!!

:)

Hua.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2013-02-21

Skarin: Vi är inte särskilt lika, du och jag. I fjol bråkade vi om Murran, vars kontrakt skulle rivas omedelbart (enligt dig), inför lockouten skulle det vara 'det bästa för Timrå. Självklart är det så' om HL bestämde att lockoutare skulle tillåtas. Nu finns ingen annan än Jonte i andrakedjan (missade matchen i dag. Handlederna sedvanligt mjuka och fina?), och Murran är världsbäst (efter Jonte) eftersom han värvades av Nubben och inte Linkan.

Jag må vara jobbig och blåst, men du är Nubbens egen Huge. Dit han blåser vänder du kappan. Hej och hå.

Kommentera

1563846 · »