1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580068 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV71 2022-09-29

« · 2381315 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
HKN: Närmare 22 på kvällen efter en match med förlängning är nog fokus på att komma hem, inte sitta och analysera till midnatt. Det tycker inte jag är det minsta konstigt. Jag tar för givet att man avhandlar det som behövs idag, vad man ska ta med sig till morgondagens match
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
HKN: Det blir väl en genomgång idag istället. Tränare och resterande stab behöver ju lite tid på sig att kolla igneom klipp och analysera matchen ordentligt. Annars är det ju risk att man slänger ur sig klyschor
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Otto1: Precis. Hoppas man scoutar lite iaf ;) Färjestads farligaste spelare bör vi hålla koll på, speciellt när de har PP.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
mikenomad: Jag undrar också hur mycket vi scoutar motståndarna, exempelvis PP som diskuteras här. Tom jag vet att HV alltid söker FF på skott, likt vi gjorde med Rattie förra säsongen. Där bör man ha kunnat täcka av bättre, alternativt styra så Miele får ta skotten istället då han är mindre farlig. Hade man inte koll på det innan så bör man ha fått upp ett öga efter hans första mål igår.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Igår.. precis efter matchen körde ut från parkeringen samtidigt med spelarna. Rautio, lilla Johansson och fler till. Det var väldigt konstigt tyckte jag. Sitter man inte och diskuterar nånting efter matchen överhuvudtaget? :) varför åker man hem så snabbt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
mikenomad: Såg knappt ut som vi tränat BP eller ens scoutat HV för fem öre, såg ut som 4 Boyce inne som skulle täcka skott bara, 0 spelförstörande moment eller press.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
mikenomad: ...o inte hjälper det med en stoooor kanadick mitt i fejan på JJ heller när det ser ut så...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Synct: Ja alltså det blir ju nått hybridförsvar. Vi är inte snabba att sätta press på puckhpållare, men är samtidigt inte tillräckligt tighta att täcka bort skottlinjerna fast vi tenderar att hamna alla centralt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Synct: Jag satt så jag hade samma vinkel som FF vid 1-1, jag visste att det skulle bli mål redan innan han höjde klubban. Oceaner av nät och eoner av tid
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Synct: Håller med. Sätt press på puckhållaren! Risken finns att vi blir överspelade men då pressar vi dem och det kan bli misstag eller vi kan bryta en passning eller skott. Vi har släppt in många mål på direktskott nu pga att vi har en passiv för låg box. Tror grabbarna kommer att rätta till detta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Öndulat: Vi sätter noll press i bp, vi står och ser rädda ut i en liiiiten box. Alltid haft svårt för det, en spelare som FF kan ju bara stå och vänta på smörpass och sikta in sig utan att bli stressad, det funkar okej mot lag som inte har superbra skyttar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Walle2: Nä det är lite trist med supportrar till lag som inte ens konkurrerar i samma serie som känner att de gång efter annan måste in i andras forum för att mäta kuk och hoppa på enskilda spelare. Vet inte men du kan säkert komma på egna exempel på sådana, som gillar att hetsa så fort chans ges
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Håkkybåkky: Det fungerade ju rätt bra i Göteborg i första matchen med ett boxplay på 100% trots mängder av utvisningar. Var det bara tur då? Knappast. Borde kunna gå tillbaka till det. Back to basics. PP såg sämre ut igår också. Hoppas på en bättring där. Det var slarviga passningar flera ggr som gjorde att vi fick börja om. Fler skott från back också i PP tack. Gärna från Eronen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Ser ut att vara mer sålda tickets till morgon dagens match än vad det var vid lunch till gårdagens match. Över 5 tusen kan vi vänta oss 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Öndulat: Tycker att vi var riktigt osynkade igår. Om en gubbe pressar måste alla andra följa efter. Man rör sig som en enhet i PK, om någon hamnar efter blir det jäkla massa ytor. Finns en hel del att slipa på där
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
eltifoso: HVs PP innan matchen igår var väl 0%? sen igår hade dom helt plötsligt 100% utdelning....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Zäta75: Behöver inte oroa dig för FBK’s powerplay denna säsong, under 10% så det är bara att chilla i boxen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
FH - avdammad: han gjorde några sköna dragningar av klass i offensiv zon såg jag. Riktigt kyliga. Där har vi nåt på gång. Ånge levererar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
empa11: Hallorans skott i krysset var ett sjukt snyggt mål. Vilken sniper han är. Deras målvakt hann knappt reagera. Mer sånt tack!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Walle2: och jag som trodde du var 14 år🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Walle2: Kan ju även vara så att de supportrar du körde runt i buss på 70-talet hade inte tillgång till internet och förmånen att sitta dold bakom ett "nick" framför en dator och "hetsa" mot andra lag och dess supportrar. Jag tror de flesta normala människor är nog betydligt mer sansade och rent av trevliga när de inte sitter bakom ett tangentbord... Ja utom Löven supportrar då förstås 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Har nu tittat om stora delar av matchen. Vi gör 3 mål på 6 skott i första. Tycker ändå med nyktra ögon att vi styr spelet rätt övertygande, och får bra snurr i offensiv, varför i helvete skjuter vi inte mer under denna period? Självförtroendet måste varit på topp, målen vi gör är också i situationer där det bevisas att man gör mål bara man testar lägga pucken mot kassen. Känns som skotten efter första borde varit favör till oss, ända är det 6-15. Om det varit 15-15 i skott hade det fan stått 5-1.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Zäta75: Jag är helt OK med att vi fryser serien nu och avbryter grundserien och går direkt vidare med slutspel och kvalspel
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
mikenomad: Har alltid gillat Tik. Körde buss åt Skön-timrå i början av 70 talet, gratis bussar från S-vall. Lungnare supportrar då. Inte denna hets mot andra Lag. Gillade Bulla och Tåget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Bragd-Birger: Kval kommer inte på tal ens! Detta lag skall till slutspel! Era tankar om FBK matchen imorgon? Jag tror på goda möjligheter till poäng och t.om 3p om vi minimerar utvisningarna och om Hanzl spelar. Wedin lär bli bättre och bättre så där finns en stor uppsida. Hoppas att Wedda gör mål eller iaf poäng mot FBK. Regerande svenska mästarna ska inte tro att de kan komma hit och plocka en enkel seger, de ska få slita rejält! Hoppas på fullsatt och sköna timråsånger samt trumman som går hela matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Walle2: Kärlek till dig också och välkommen hit igen när du känner för att prata om vilka som kan tänkas ta SM-guld och hur högt i poängligan Jonte till slut kommer hamna 🥰
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
sargad: Ja, poängutfallet kan man fan inte klaga på. Fortsätter det att ticka in i den här takten kan jag ta att det ser lite osynkat ut där ute.
Med det sagt borde det så klart ha blivit en trea igår mot HV. Uselt BP, och usla sätt att skaffa sig BP på. Man har tryck på HV, vars spelare har mjölksyra ända ut i alveolerna, men istället för att avsluta deras lidande med att snärta in puckjäveln lallar man till det och tar offensiva utvisningar.
Domarn är dum, jättedum. Det är därför vi har flest utvisningsminuter av samtliga lag.

4 matcher spelade, 7 poäng. Jämfört med fjolåret har vi 1 pinne mer och: det var i det här läget vi ifjol inledde vår 12-matchers-loser-streak som cementerade oss i botten för resten av säsongen. Tycker att vi bestämmer oss för att undvika det i år.

Och det borde vi kunna, tycker jag. Överlag ser det klart bättre ut än ifjol, föga förvånande kanske m t p laguppdateringen. Men det finns mycket kvar att förbättra. Kedjor 1-3 är inte helt funktionella, än. Behövs några matcher i rad med nuvarande konstellationer för att se om det kuggar i lite bättre. Hanzl har trots allt bara spelat två matcher, Wedin premiärade igår, Lundin har varannanmatch-spelat som ytter eller center, Dahlén har haft olika omgivning i 3/4 matcher. Osv.
Lite kontinuitet här vore trevligt.

Vi kan i a f konstatera att Lander är en jävla chef därute, och att Erixon höjt sig ett antal nivåer sen ifjol. JJ ser ruskigt bra tränad ut, både fysiskt och spelmässigt. Bra positionering, täta och snabba förflyttningar. Vill inte jinxa, men skulle bli förvånad om han inte håller en högre lägstanivå jämfört med ifjol. Så här långt känner jag mig helt trygg med honom som sista utpost i a f.

Sen har Halloran så här långt varit en positiv överraskning. Gillar verkligen hans speed och rakhet i spelet. Inga krusiduller, vill söka avslut så fort han kommer in i zon.

I övrigt är det dalar och toppar. Låt oss vänta sisådär 6 omgångar till innan vi utvärderar och börjar förutspå lagets relativa slagstyrka.
Nu har vi två. på pappret, tuffa matcher framför oss. Därefter visar samma papper lite beskedligare motstånd. Vilket i dagsläget så klart inte betyder ett skit. Vad är status på FBK efter två raka krossar mot Skellet? Kan Malmö hålla uppe nivån ett tag till?

Osv. Det visar sig. Bäst är väl att skita i motståndet och bara gnugga på. Förhoppningsvis med poängintrillning i mysig takt medans spelarna och spelsystem börjar kugga i ordentligt. För: i helvete att det här laget ska kvala till våren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Helvete, 3 disciplinärenden för filmning. Givetvis Chicken Shinimin en av dem. Det var inga vadderingar i beskrivningarna heller, känns som den som skrivit de är rejält less på förstärkningar 😅

”Clang väljer då att filma genom att ta sig för ansiktet med bägge händerna och snurra runt för att visa att han fått jätteont.”

”Shinnimin förstärker situationen genom att luta huvudet och kroppen bakåt samtidigt som hans högra ben försvinner under kroppen. Allt i ett försök att lura domaren att ta en utvisning.”
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Otto1: Ja Hanzl hade 1-2 jättelägen fri igår där han valde att passa till öppet mål istället för att skjuta. Skjut för tusan! Kan bli returer också
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Kan vi bara komma överense om att Halloran ska skjuta så fort han får läge.. Och att Hanzl inte ALLTID ska söka pass..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Zäta75: Han och de andra återvändarna, Anton Lander och Emil Pettersson, bildade en stark kedja – men som har mer att ge.

– De andra grabbarna fick åka lite för mig i dag, men jag tror det kommer bli bra. Det handlar bara om att komma in i spelet och hitta kemin. Jag ska komma upp några nivåer så blir det nog bra.

På lördag är det my hemmamatch, denna gång mot Färjestad. "Jag tror att det kommer att kännas ännu bättre då avslutar Wedin"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
hockeyärnice: Anton Wedin tillbaka på allvar: "Känns i hjärtat"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Pinaceae: Det finns fler spelare med svenskt pass i Filippinernas innebandylandslag än i Björklövens ishockeylag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
SebastianH: Jävlarrr, ja då ska jag inte klaga 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
sargad: Hoppas att vi kan utnyttja att Färjestad har förlorat 2 matcher i rad och har lite stukat självförtroende. Iofs är det mot Skellefteå ggr 2 men det var stora siffror totalt. En till seger och 3 raka på hemmaplan obesegrade skulle sitta väldigt bra. Men kommer sannolikt krävas mer än tidigare matcher.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Zäta75: Edfeldt är av förståeliga skäl inte en färdig produkt än. Men det han visade upp igår ( plus vänskapsmatcherna) gör att jag blir väldigt optimistisk när det gäller hans framtid. Han är oerhört lugn och kylig i pressade situationer och har bra puckkontroll. Jag tror att han kan bli riktigt bra om några år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Pinaceae: Hellre Modo eller Öik håller med. Löven har tyvärr för mycket utlänningar och för få egna produkter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Zäta75:
"Hoppas löven eller Modo går upp. Vi behöver fler norrlandslag i SHL"

Nu var du rolig! Det finns ju inga betydelsefulla norrlänningar i Americanos, de som spelar i avgörande skeenden är med kraftig slagsida engelsktalande.

MoDo är dock välkomna, annars får det bli ÖIK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Eronen kommer att bli bättre ju längre säsongen går. Har för mig att han brukar vara som bäst efter årsskiftet och då är han maxad. Tar ansvar och är gigantisk när det nalkas slutspel.

Stenqvist är hittills en mycket positiv överraskning. Från att ha varit jättebra som offensiv back till att nu de senaste matcherna visat att han duktig i försvaret. Lugn, spelar smart och åker på rätt tillfällen. Didde är såklart en stor faktor i det också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Okej, det finns en hel del att förbättra på isen MEN vi har vunnit 3 av 4. Ganska säker på att vi inte gjort det förra säsongen med motsvarande matchbilder.
Får för mig att Landers blotta närvaro gör att vi kan vinna sådana här matcher, han lyfter övriga mentalt känns det som.
Sedan är det ju skitkul med JayJay, som måste hyllas stort. Vad är det man brukar säga... målvakten är också en del av laget :-)
Sedan tycker jag ingen spelare sett hopplöst kass ut i alla matcherna utan tvärtom har i stort sett alla visat potential i någon match eller delar av någon match
Röd-vita vinstmaskinen hittar sätt att vinna matcher, det gör mig lugn.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
kulltorp: Aha, men igår stöp ju det direkt - då måste man vara som en kobra på de tilltänkta skyttarna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
kulltorp: Hoppas att våra backar steppar upp lite imorgon. Svensson var inte sig själv pga sjukdom. Hoppas han återhämtat sig lite tills imorgon. Eronen har försvunnit lite. Saknar hans skott på blå. Vi har inte sett det sedan premiären i Göteborg. Sätt karln på skott för bövelen! Där har vi ett vapen. Stenqvist var väl den som syndes mest förutom vår bästa back Laleggia igår. Didde och Erixon gjorde stabila insatser. Edfeldt var mycket bra för att spela så mycket forsta gången i SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Zoogin62: Risken finns såklart. Jag tänker mig att Stenqvist eller Didde kan gå in där och gruff lite. Leta en utvisning på motståndaren. Komma under skinnet. Den egenskapen saknas i år tycker jag. Lodin var sjukt bra på det med sitt flin. Walli kanske man kan få in i sådana situationer.

Tänker en BP1-formation på Didde, Walli, Laleggia och typ Lander. Laleggia som stressar på bra iom att han är snabb på skridskorna. Walli och Didde bufflar bort från mål samt täcker skott. Lander är pådrivare.
Bp2 med Erixon, Stenqvist, Hartmann och Hanzl. Hartmann är ju en av de bästa i serien på att låsa klubbor i slottet tänker jag. Hanzl stressar. Erixon tar Wallis roll i BP2. Stenqvist är stark och lugn med puck. Vid retur kan han samla ihop sig och macka iväg pucken.
Det finns väldigt bra spelare att ha i BP. Blomqvist är också en extremt bra checkare och motståndarna blir ju skitstressade när han kommer.

Vi har nu släppt in 4 identiska mål mot Växjö och HV i Special Teams.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Hahl Bundy 2.0: Man har ju ett spelsystem i BP som tydligen går ut på att lämna ev. spelare framför mål. Men då måste man säkerställa att inga skott kmr från cirklarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Walle2: Tar vi inte guld i år gör vi det inom 5 år förhoppningsvis. Vi har många killar med långa kontrakt. Alla hemvändare gör en långsiktig satsing i Timrå. Det år inte i år vi ska ta guld, men jag och en del andra anser att vi har chansen om vi får ihop allt och våra stjärnor växlar upp. Wedin har nyss börjat spela tex.

Hoppas löven eller Modo går upp. Vi behöver fler norrlandslag i SHL
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Zoogin62: Jag hoppas förövrigt tröjjhissningen imorgon blir mer proffsig än Skellefteås
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Zoogin62: Flyttar o flyttar… han ska ju inte få stå så där ensam framför mål. Nån måste ju göra nånting.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
hockeyärnice: Schysst pris ju! Här nere kostade det 579 pesetas när jag var på premiären i rövhålet i väst
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
DenRöda: Håller med, men hur gör man bäst i denna situation?
Om man går in och bryskt flyttar på "Viggen" så åker vi väl på interferens utvisning, eller?🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Zoogin62: Ja en back måste vi ha in fort. Kommer inte ha turen att alla kan vara med varje match framöver.
Låst ämne

« · 2381315 · »