1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580932 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27

1589875 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27

Varför gör du ingenting själv kanske nån undrar?
De få gånger jag står på matcherna skriker jag mig hes.
Annars lever jag om på sittplats med Jobba Puck, Perhapps mfl alt. jobbar på handikapp.

Där har jag skrämt åtskilliga brukare.

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27

Skarin: Amen.

Nåt måste göras. In med 20-30 st till i RV. Börja ta för er o ÄG arenan.

Putte undan dom som är bakåtsträvare. Alla kan inte vara med...spec. inte dom som bara står som fågelholkar.

Hårt jobb? Javisst men det är det för hela föreningen just nu. De som utgör kärnan får räkna med det....men det kommer att löna sig i längden!

It´s a dirty job but someone´s gotta do it!

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
mikenomad: Kanske är lite som du säger. Det har ju varit ett svagt tryck i några år nu. Likaså spelet på isen.

Men det är långt ifrån hela sanningen. Kulturen ska ändå alltid leva kvar, oavsett. Känslorna ska finnas kvar. Men så är det inte längre. Det är ju tvärtom.

Det är knappt någon som irriterar sig på domarna längre. Det blir något bu-rop från sittplats då & då. Det är känslolöst.

Att så mycket folk kan låta så lite i en hemmamatch mot BJÖRKLÖVEN är inget annat än bedrövligt. Då är det något som är fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Skarin: ville bara säga att jag håller med i allt du skriver. Varför hänger inte folk på när RV försöker dra igång något. Varför står man då i klacken. Det är ju förstås billigare än sittplats men tycker ändå att man ska bidra om man står där. Fan bättre med en liten klack där alla bidrar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Skarin: Allt hänger ihop, paralellprocesser. Timrå IK som förening är kraftigt på dekis, naturligtvis innebär det att även Supportandet är det. Framgång föder framgång och dessvärre tror jag att det är så simpelt att skutan måste vändas på isen.

Det behöver finnas ett lag att vara stolt över, som får hjärtat att bulta. Det har inte varit så på några år nu men något kanske, kanske är på väg att hända. Möjligen kan man skönja en ljusning och då kommer därefter effekten också synas och höras på läktaren.

Men det omvända, att förändringen skulle börja samt drivas på från supporerhåll tror jag tyvärr inte på. Det vore häftigt men alla kan inte vara Leksands IF.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Vad är det som händer på ståplats egentligen? Vad beror det på att det är så dött?

Mot Björklöven var det rätt så mkt folk som stod där. Ändå förloras klackmatchen snabbare än någonsin tidigare.

I och för sig så är en klackmatch mot två fulla bussar i Björklövens klass en tuff nöt att knäcka hur som helst. Men man hade ju åtminstone kunnat försökt ge dem en match.

Vart är känslorna? Finns det ens några kvar!? Varför har det blivit så här?

Varför står folk i själva klacken när man inte bidrar med någonting i röstväg?

Det behövs fler av samma sort som Rätta Virket! Nu är känslan mer åt det familjära hållet. Detta går dock att kombinera om alla hjälps åt att göra sig hörda. Spelarna skulle jubla, jag lovar.

Jag vet att klubbledningen håller RV högt. Så varför inte hjälpa dem genom att använda sina gapande käftar?

En bra klack betyder ännu fler hemmasegrar. Men också att intresset växer.

Någonting måste göras!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Lacka_64:

Hej Lacka! Det var inte riktigt så jag menade. Visst skulle väl jag eventuellt kunna tänka mig att ställa mig i klacken och dra igång någon egen komposition, men dessvärre misstänker jag att min blyghet och integritet säger ifrån. Jag är nog inte den som är den, om man säger så. Det jag ville säga med mitt inlägg i går var helt sonika att klacken höll igång bra, men att det vore på sin plats att lotsa in lite nya ramsor. Det kan vem som helst göra efter att ha inspirerats av andra klackar. Inte mer än så. Personligen har jag sällan eller aldrig agerat allsångsledare. Det är för stort för mig...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
DJ Hemp: Kan inte du komma och förnya klacken. Jag står där och skriker samma gamla ramsor, match efter match. Men, jag står där och skriker. RV har ibland något nytt dom testar men är nog lite svårt då 9/10 inte sjunger med. Därför behövs du på ståplats. Och inte sittandes med en klappa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Bigthelin: Sant. Såna här artiklar i media som når ut är ovärderliga för oss, minns ärligt talat inte när det skrevs positivt öht om Timrå IK senast. Senast man läste nåt i den här andan, dvs med stråk av framtidshopp, är åratal sedan. Ja kanske t.o.m decennier för efter 2004 har allt som oftast en viss reservation för vår framtid smygits med. Nyström slår ju fast att vi har det värsta bakom oss och att det ljusnar. Sen om det är så eller hur mycket det kommer ljusna det är en annan sak. Man känner väl inte lugnet riktigt ännu direkt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
hubbenorlen: Jag är orolig över det här med Norja.
Operation av ett ben i halsen låter för mig som något som tar tid att läka.
Han missar träningar, matcher et.c.
Är det här vi måste värva...?
Har man inte halsskydd eller räckte det inte med ett sånt??
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27

Laken: Kul med lite positiva tongångar kring klubben igen :) Hoppas detta gör att fler öppnar upp ögonen för laget och blir nyfikna på att se dessa omtalade matcher med mycket passion i. Tror överlag att de negativa tongångarna om alla förluster i elitserien/shl och ekonomin börjar släppa lite och mer fokus sätts på detta unga hungriga lag som hitills har överaskat positivt.

The botten is nått och nu ska vi banne mig hitta en stadig väg uppåt!!

Kommentera


Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Vargher85:

Vi borde definitivt ha stänkt in några baljor redan i andra perioden. Då hade vi nog fått med oss tre poäng i stället för två. Klacken var väl så där, tycker jag. Samma gamla ramsor till förbannelse. Totalt ointresserad av att förnya sig. Å andra sidan höll man igång ganska bra, lite sporrade av de tillresta från Umeå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27

Efter gårdagens match är det bestående intrycket: F-n vad kul det har blivit med hockey igen! Jag vill ge ett stort plus till klacken - stämningen var betydligt bättre än den var under den sista tiden i Elitserien.

Spelmässigt tyckte jag att Timrå var betydligt bättre än Björklöven. Man borde ha haft ett par måls ledning efter andra perioden och efter full tid skulle alla poäng ha varit TIK:s. Nu blev det två, vilket ändå känns helt okej.

Målskyttet är fortfarande ett problem, men jag är inte överdrivet bekymrad. För laget spelar allt som oftast bra och fortsätter man bara så - då kommer även målen att komma så småningom.

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
hubbenorlen:

Nej, jag tycker att det är ganska strongt gjort av de som inte bor i närheten av ladan att masa sig iväg och offra en hel fredagskväll på någonting som troligen inte leder någon vart i alla fall den här säsongen. Antingen har man inget liv i övrigt eller så brinner man som fan för det här. Om man bor i Timrå och har intresset så är det väl inget snack om saken, men annars... Imponerande!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Friman SR: Det är knappast hans eller någon annan supporters fel att klubben övervärderade sitt eget marknadsvärde och budgeterade med ett alldeles för högt snitt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
När jag tänker på gårdagens match tänker jag tanken hur bra det skulle sitta med en eller två kanadicker i laget som jobbar hårt, har hyffsade avslut och älskar att crasha nätet (gå på mål). De bör vara starka i kroppen och ha en bra klubbteknik så skulle de kunna göra många mål är min känsla för chanserna saknas inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Friman SR:

Den dagen jag får en anständig inkomst likt din, så kan jag börja att strö socker över hockeyhimlen jag också. I bästa fall kan detta ske redan nästa år, vem vet? Men fram till dess måste jag hålla hårt i slantarna, så är det bara. Vi i rödvinsvänstern behöver fan ett kapital för att kunna bidra med våra strån till stacken. I nuläget är vi bara ena små myrjävlar utan vare sig mening eller mål. Äh, det har vi visst det förresten, men vi saknar medel för att kunna förverkliga dem.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27

DJ Hemp: Budget är 3300 och dagens Publik: 3155. Minus 145 mot budget alltså. Skärp dig Hempen, det kunde vart - 144 om du hade pallrat dig ut din s.k solidariska kommunist. Du få la hjälpa till lite du med...

FORZA TIK.........alltid, alltid........

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Jaji, Löven krossades - Natti natti!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
El Maco:

Myskorv eller bajskorv, skit samma. Jag gör bara lite väl långsökta Klungan-kopplingar ibland. På Giffarnas svenskafans-forum är de betydligt mer tydliga. Skojar med ett MoDo-fan där. Han har fattat grejen. Kanske inte så konstigt att inte alla gör det. Men vi håller möjligen ihop hyfsat även här, mina jävelinlägg till trots. Och jag tror att vi kommer att överleva denna säsong också. HA är inte fy skam. 1-0 mot Löven efter straffar... Kanon! : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Per HApps: Frågat frugan men inga kvitton tydligen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Per HApps:

Äh, jag Klungan-skämtar ju bara lite med dig och inget annat. Tilltvålad!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
DJ Hemp: Nu tror jag att du skrivit tio gånger om att du är/ska bli hatad. Alla tycker bara att du är en myskorv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Lacka_64:

Eller så gör man som på Norrporten. Betalar in sig på ståplats, men sätter sig på en ledig sittplats. Det är ju ändå inte särskilt många sörjande där heller. Och vad fan gör det var en annan håller hus exakt? Till syvende och sidst är man ju ändå bara en liten prick, inte sant!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
DJ Hemp:
Hatkampanj mot dig, det är dit val att inte gå på matcherna och ditt val enbart.

El Maco:

Kvitton på det tack :) 
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Lacka_64:

Egentligen började det hela med att Mikemomad m fl efterlyste den där goalgettern. Och så hängde jag på genom att hålla med. Varpå Perhaps tog chansen att starta en hatkampanj mot mig för att jag har erkänt att jag är dålig på att ta mig över kommungränsen. Sedan tände jag till i vanlig ordning och gav igen på en förmodad höginkomsttagare. Därmed fick ankdammen skvalpningstendens. Men jag håller med dig. Det verkar lovande vad gäller förnyat kontrakt. Fan vad backarna hjälpte han finnen i målet vars namn jag nu inte ger mig in på att stava till i kväll. Mycket bra defensiv. Synd bara på alla lägen framåt, men okej för en tvåa då. Vi lär väl ändå hänga kvar i alla fall = Godkänt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Per HApps: Vafan! Sälj på blocket och ge stålarna till Nubben! Sova i hästens när vi behöver forwards? Är det supporterskap det? Själv hr jagsålt lägenheten, hyrt ut frugan, satt barnen i arbete på en fabrik och sålt katten till ett labb för plågsam forskning och gett varenda spänn till Nollan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
DJ Hemp: Du kan sitta i klacken, så du kan bidra med sång. Är nog möjligt att sitta och vila gammelbenen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Per HApps:

Det var väl det jag misstänkte. Att du är en lyxlirare med hästtendens. Själv har man en numera 13 år gammal IKEA-säng. Och det är just därför som du, som besitter de ekonomiska resurserna, ska bekosta den där målspottaren... Capisce!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
DJ Hemp: Klart det vore fint med en målgörare, men utan intäkter till TIK så blir det nog svårt att shoppa. Får nog kämpa på med det material vi har. Tror grabbarna fixar så vi slipper oroa oss för kval neråt. Sedan får vi se om dom kan överaska oss och nosa på en playoff plats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Lacka_64:

Bra kämpat! Du fick rätt i din prognos. Snart kommer även jag ut. Är sugen pä att se nygamla motståndare som Malmö Redhawks. Men det är möjligt att man emellanåt blir tvungen att ta rullatorn till hjälp för att leta sig till sittplats... Är det okej?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
DJ Hemp:
IKEA är för amatörer, själv har jag en Hästens Continental. ! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Surt att inte lyckas knipa 3p idag. Det var grabbarna värda. Hyfsad plats i tabellen. Ny fortsätter vi att plocka poäng så blir det nog bra. Skönt att hösten kom idag, och Löven föll. Tänk om folket i klacken kunde öppna käften och stötta. Spridda skurar samt några ur RV som håller igång. Annars mest fågelholkar. Mycket tråkigt. Tikare i med och motgång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Per HApps:

Så fan heller. Detta är ett fritt land. Dessutom är det inget gnäll bara för att man lägger till "för fan". Bara ett kallt konstaterande att vi behöver en målgörare efter att man nu har sett några matcher. Men om du anser att du är Bror Duktig efter att ha köpt en varm korv, så visst... Sträck på dig riktigt ordentligt där hemma i IKEA-sängen då!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27

DJ Hemp:
Men sluta gnäll då på att klubben inte agerar ! 

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Per HApps:

Agera med dina pengar givetvis. Du har nog råd med lite mer än en skitkorv, inte sant?! Mina pengar går åt till att täcka viktiga utgifter, inte till att sitta och åka ut i tallskogen som en jävla idiot. Mitt supporterskap från TV-soffan duger alldeles utmärkt för jag bor i en helt annan kommun. Det är inte min sak att strö socker över hockeyhimlen - det där får du och dina kommunkollegor fixa själva, Pelle Happs!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27

DJ Hemp:
Agera för fan, säger du. Med vilka pengar då? Det kom max 2500 i dag och det räcker förmodligen inte till att betala dom löpande utgifterna.


Och var satt du idag? Svarar du hemma har du med automatik diskvalificerat dig. Så vida inte du stödköpte en biljett. Vilket jag betvivlar.

Jag tycker inte heller att det är kul att lira i Allsvenskan, men likt förbannat går jag dit och köper min hockeykorv, för alternativet till hockey i Timrå vill jag inte tänka på.

Men för all del. Gnäll på du om att agera så skall du se att Nollan trollar fram några millar att värva en NHLmeriterad sniper som dyngar in minst 2p/match. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
mikenomad:

Jaji, nomaden har rätt. Agera för fan! Det måste jag hålla med om efter de matcher man nu har sett. Defensivt håller vi klassen efter den miserabla premiären, men vi kan ju inte göra mål när vi som mest förtjänar det ens. Två poäng borde ha varit tre i kväll, men likväl var det skönt att straffa Löven...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
mikenomad: Mycket bra med poäng mot både Atuna o Blöven. Fortsätt ta poäng mot lag som troligen kommer ha med oss i botten
;-)!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Men men, strikt sportsligt då, vi hänger med bra! Sjukt att resonera i de banorna efter att ha åkt NER en serie men det är ju vår bistra verklighet. Jag var (och än är jag långtifrån lugn) inte alls säker på att vi ens höll HA-klass i år. Men 9 p efter 6 matcher och en 7:e plats i en ytterst jämn serie är ett hyggligt slagläge inför fortsättningen.

Det är därför jag tycker ledningen borde ta chansen och värva den där forwarden nu. För det är liksom lite småtydligt att det är där det brister. Agera NU. Medans tid fortfarande finns och det här laget ändå omgärdas av en spirande positiv nybyggarkänsla. Den breda publiken ledsnar fort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27

Nej va fan! Nu kör man en V75 eller lotto och vinner stor vinsten.

Så köper jag en första line för 20 mille ;)

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Vore guld med Nordgren!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Laken: Ja det har vi. Men det har också flaggats för en forwardsvärvning och det börjar bli dags nu. Allt annat är, paradoxalt nog, ekonomiskt självmord. Laget har i övrigt visat sig hålla riktigt hygglig HA-klass men får vi inte igång produktionen framåt, och inte mycket tyder på att det kommer ske med dagens material, så riskerar publiktappet rasa iväg katastrofalt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27

Laken:

Ja det har vi, men som jag skrev tänk tanken, lek med den.

Sjukt impad hur bra defensiven är!

Sedan tillåter inte ekonomin det helt annat sak.!

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
nixXz: Irrelevant. Vi har det lag vi har.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Vill bara skriva, tänk er detta lag men en vass första line!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Hur fan kunde de ta tillbaka Eric Moe?? Usel senast han var i klubben och urusel nu. Moe - det finns andra yrken som du kanske är bättre lämpad för...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
El Maco: Nä, vad säger ni, Patrik Nevalainen från blå nästa säsong?

2 points ikväll. Nöjd? Nä självklart icke! Hade Löven ett anfall i spel fem mot fem i sista perioden? 
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27

Gorkyman: Jag hade frågetecken på målvaktssidan men känner mig lugn där. Bra värvat Nubben!

Nu är det spets-spets-spets som gäller. Om Nordgren är frisk nog att träna med Modo (som svämmar över med forwards) kan man ju hoppas att han faktiskt kan dyka upp i Timråtröja. Lär behöva öronmärkta pengar för en värvning av en elitforward men med det här laget och stabiliteten i grundspel som börjar komma på plats kan det ju komma att värma till i en del hockeyhjärtan med sponsorbudget igen.

Kommentera

1589875 · »