1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581449 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03

« · 1648617 Till forumet



Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
...Och 90-talsrivalerna kommer med två bussar. Läge för säsongsbästa match för både klack, publik och hemmalag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Samma datum förra året: 6-1. Krossa dom!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Kongo: Vad tror vi om lill-Roger...? Bra eller anus...?
Är det gratis är det gott
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Timrå Icon: Han kan säkert tillföra. Kanske även intressant på sikt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Kongo: Det tror jag också
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Timrå Icon: Idag kan man väl spela helt utan press då vi anses avsågade? Eller ses dagens match som sista chansen, med medföljande tunga ok på våra spelares axlar?
Kommentera


Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03

sargad:

tja avslappnat vet ja väl inte ....   lite skillnad på 2 och 8 poäng upp till strecket

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Hälge: molinder petad?
Kanske är bra, se på hult, bättre än nånsin... ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
erathoo: kan man få gå på en ynka match utan att bevittna en målvaktstavla?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
4 sekunder i PP behövde löven på sig......suck!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
1-1 Pettersson
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
erathoo: isare från blå med fri sikt. Ingen kul start för Lantz.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
jå1: Riktigt rolig match såhär långt, inget sömnpiller. Kul med en bortaklack som tar för sig också! Blir en bättre stämning i arenan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Jockz: Hehe ja nog tar dom för sig alltid
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
2-1 C.Forsberg
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
EArk:3-1 John Westin
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
EArk: Emil P har ju lekstuga ikväll! Fan vad bra han är.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Jockz: Han är grym. Bör väl lira shl-hockey nästa vinter va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
jå1: Förmodligen, hoppas inte det blir en flytt till Ångermanland bara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Jockz: Inte säkert att det är SHL där nästa såsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
sargad: Ankballe, 3-2 efter 8 sekunder..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
3-3 nu.... ska man lyckas hitta ett sätt att förlora idag igen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
BlackBay: 3-4
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
BlackBay: 3-4.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
jå1: Det enda bra med denna match är att Norja är petad det är 25 omg för sent.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
3-5 i tom bur
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Vi räcker inte till. Backsidan är för tunn. Målvakterna vinner inga matcher åt oss.
Det blir negativt kval.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Laken: Och inte heller en sportchef eller styrelse som håller måttet...Det blir kk!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Att man alltid lyckas hitta ett sätt att förlora matcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Don't let it bring you down
It's only castles burning
Find someone who's turning 
And you will come around
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Suck...enough said
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
bobrov: Hjälper ju föga att peta Norja när man inte har något bättre att stoppa in?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03

jå1:

Känns väl inte som Lantz var värdelös  ...  Det är ju världsrekord av backen

(  jag bryr mig inte vem det var  ) att tappa pucken i egen zon efter 5 sek i tredje .

 

Sen kommer Norja in och ska rädda matchen och håller nollan i  nästan 5 minuter  .

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Andersson: Hoppas Huddinge och Visby-Roma går till kval. Då har man "hemmamatch" i Björkängshallen ochdet  vore lämpligt att se till torpet på Gotland samtidigt som Timrå besöker Visby. Jag börjar laddningen nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
sargad: Själv hoppas jag på tingsryd, enda gången bygden lever 😃
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03

För någon vecka sen skrev jag att Roger Forsberg inte gett mig ett enda dåligt intryck på hela hösten. I kväll kom det. Det finns så mycket som felar, så mycket som är så satans bedrövligt, man fullkomligt bajsar ner sig efter Lövens första reducering, men det som upprörde mig allra mest är att man tar ut Lantz. Jag kan inte begripa det.

Okej, Lövens 0-1 är en usel tabbe. Han tror förmodligen att det ska komma ett bättre skott och blir ställd när det blir en värdelös isare. Vi lyckades kvittera den tabben. Sen börjar drällandet i tredje. Mattias Nilsson ställer till det och Löven gör 2-3 direkt. Ett mål Lantz är mycket nära att ta. Sen ställer man till det så att Löven fullkomligen kan krascha mot vårat mål och 3-3 kommer. Hög fart och kontring, mycket svårt att göra något åt.

Jag förstår Forsbergs tanke i att han måste göra något och tar då till den enklaste varianten i att byta målvakt efter två snabba insläppta mål. Men det man samtidigt inser är att nu är vi verkligen fast med Norja grundserien ut. Utan att det på något sätt var Lantz fel. In kommer Norja och dräller in 3-4 efter bara några minuter genom att ÅTERIGEN inte kunna hålla tätt när det är brötigt framför mål. Det är helt obegripligt.

Mika Norja är en cancer. Mika Norja. Kräftan.

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Det här är en mardröm.

Värst är att den är på riktigt.

Vad kommer att hända? Vilka olika realistiska scenarier finns?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Smokey:De här börjar bli allt bedrövligt, kunde inte tänka mig att vi skall åka på stryk efter 3-1!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03

Knylan:

Tränarintervju innan match :  Lantz  får stå idag . Han har hoppat in och spelat bra ett par gånger . Vi vill ge honom chansen idag

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03

Knylan: Vet ni, jag tror vi klarar en kvalserie. Alltså inte den uppåt - så starka mediciner tar jag inte - men den nedåt. Fyra lag ska upp, och trots att vi får med oss ett lag från HA så tror jag att man kan vara ett av de fyra främsta lagen. Men jag är inte övertygad. Backsidan är tunn som ett bakplåtspapper och målvaktssidan känns ännu sämre. Som forward i motståndarlaget måste man tänka "dom här kan vi göra mål på när vi vill".

Om man får önska så skulle jag önska att man kunde få tag i en back och en målvakt innan det stundande kvalet. Ekonomin må vara skral, men värvningarna behöver inte kosta en massa. För en back vars enda meriter behöver vara att han inte är en total säkerhetsrisk i egen zon och har ett tvåsiffrigt BMI kan inte vara svindyr. Och angående målvaktssidan så är situationen liknande.

Jag vill inte klaga på vare sig Lantz eller Ohre, men de ska inte behöva axla rollen som förstekeeper, den har Norja. Och Norja har det skrivits spaltmeter om härinne. Jag kan summera det med att konstatera att förhoppningarna inte infriades. När Norja blev kvar så var vi många som drog en lättnadens suck. Målvaktssidan kändes trygg. Vi hade fel. Under säsongen har Reideborn lånats in från Modo. Att ha honom på ett längre lån är nog omöjligt, med tanke på hur illa det går för Modo. Men det finns andra lag som har skapliga back-up-målvakter, både i Sverige och i Finland. Och vad gör Iilahti nu för tiden?

Visst, vi har varit inne på det här tidigare, och även jag har skrivit fraser som "vad kostar det att åka ur?". Kanske går man i samma fälla igen, men det är lite skillnad på kraven nu. Då handlade det om spelare av europeiskt toppsnitt. Nu handlar det om att låna in spelare som håller allsvenska klass över några månader för att slippa division 1.

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
BUllA hyllas snart på c more grattis!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
TD: Håller på Lasse Granqvist gammla hjältar skall hyllas.Timrå IK har få hjälåtar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03

Vargher85:

Blir en rysare

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
TD: få hjältar ska det vara
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Vargher85: Räcker väl att motståndarna lär sig att skjuter man isare är det målchans varje gång då det blir retur tio gånger av tio. Helt plötsligt är vi femma i den där serien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Vargher85: Nubben måste i alla fall ringa Osten. Daniel  Larsson sitter med tredjespade där nu. Troliga är väl att han hamnar utomlands eller får "träna" i Asplöven, men varför inte kolla in läget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
sargad: Vi kan ju åtminstone få låna honom i 1-2 perioder. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03

Knylan:

då väljer jag  tredje perioden

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03

Andra matchen i rad vi tappar en 3-1 ledning. Det är skit.

Målvaktsbytet förstår jag inte. Det är skit.

En rad kommande betydelselösa matcher kommer att slå hårt på en redan usel ekonomi. Det är skit.

Kommentera

« · 1648617