1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581112 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13

1697513 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Tycker det redan nu är uppenbart att vi saknar spets. Vi måste nog få in en naturlig måltjuv rätt så snabbt. Nån som inte panik kramar klubban så fort en målchans dyker upp. Målvaktssidan är också ett frågetecken men här kan jag vänta nån match till innan jag börjar ropa efter förändring. Forwards däremot måste få förstärkning av en målskytt illa kvickt. Och jag hoppas den spelaren heter Johan Persson
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
El_loco: Det är väl rubriken som är missvisande, egentligen. Brödtexten känns ganska nyanserad och funderingar som lika gärna kunde föras här. Men det är klart, en mer rättvis rubrik i stil med 'Tufft öppningsschema för Timrå' drar inte lika många klick som mardröm, katastrof, kris et c.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13

Nu ligger i sist. Nu får vi börja sega oss uppåt i tabellen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Tycker man kan ta det lite lugnt än så länge. Alla vet ju att vi har etttufft inledningsprogram. Keep the faith!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Frella: ...och hockeybussförvirring... 30-tal strandsatta på Navet. Onödigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Laken: Sundsvall i lördags, Timrå igår(dessutom på CMore), GIF idag. Hårt om publiken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Publiksiffrorna generellt sett brukar ofta vara sämre i början av säsongerna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Tycker att Timrå får rätt bra snurr emellanåt, men man blir dock straffade otroligt hårt när man går bort sig. Även om det här givetvis inte var någon strålande insats så känns 2-5 i överkant.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Andersson: mm det hade varit lite värdigare...

Men men nu vet vi och spelarna att om de vill ha tryck på läktaren behöver de vinna ett gäng matcher och locka ut folket till stadion!

Man saknar tiden när under 5k kändes avslaget! Hehe...

Alla som åker ut och står o skriker visslar och klappar händer skall ha en eloge dock! Det är inte på något sätt negativt mot er på plats att det inte blir samma tryck längre... Utan er hade det blivit helt dött...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13

söder över:

Jag hade gissat / Hoppats  på en siffra runt 3500-4000

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Mattadoren: eftersom att du tar upp siffran 4500 som jag nämnde så vill jag bara säga att den föregicks av hoppades inte trodde. De orden är inte synonyma med varandra...

Man har lärt sig att inte förvänta sig hur mycket som helst runt Timrå men hoppet finns ju kvar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Knylan: som jag skrev i en annan tråd. De klagar ganska friskt på sina målvakter i modo. Jag tar emot riederborn alla dar i veckan om dom inte vill ha kvar han. Nu är det ju långt ifrån Mattssons fel att vi förlorat, men Reiderborn håller nog en högre jlass ändå. Han räddade ju oss som sagt i några matcher och det är ju en sådan målvakt vi behöver i det här unga laget. Sen är det väl klart att vi kanske inte skulle ha ekonomi för en sån som reiderborn i slutändan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Det mesta är redan skrivet; Mattssons insats, defensiven, ineffektivitet, absaknad av tyngd, etc... Hur kan man bara ha 12 fw tillgängliga? Blev cirkus när JJ försvann.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13

250kg k?rlek: Skillnaden mot för förra året är inte speciellt stor förutom att vi är ännu jobbigare att möta när vi ligger på, det går ännu snabbare. Men problemen kvarstår i det att vi är så oerhört sårbara så fort motståndarna närmar sig vår kasse. Vi är för lätta att göra mål på helt enkelt. Det var detta som var så frapperande i de matcher som Reideborn stod förra året, helt plötsligt räddade han de skott som i stort sett var garanterade mål i arslet med Norja. Minns specifikt Västerås och AIK borta där han framförallt mot Västerås vann matchen helt på egen hand. Har man en målvakt som signalerar att gör ni utespelare ni det ni ska så löser jag resten så får man en helt annan trygghet, jag tror att man helt enkelt får mer kyla i sina avslut eftersom man vet att varje skottchans man får inte är på liv och död. 

Idag får vi lite häng ändå, 2-4 med några minuter kvar. Sen en dump från Löven direkt efter där det blir förvirring, EXAKT samma sak hände mot Modo i SCA-cupen också. Oklar kommunikation mellan hemåtjobbande back och målvakt som slutar i att ingen vet vad den gör och sen baklängesmål. Detta kommer dock slipas bort när man kommit in mer i sina roller. Men likt förbannat oerhört onödiga mål att släppa in. 

Mattsson ser nervös ut. Det ser ut som att han nästan blivit inslängd på den här nivån vilket självklart inte är fallet, DIF har trott på honom i många år. Får han bara landa i verkligheten att han är tänkt att vara förstemålis i ett lag som satsar på övre halvan och mogna i det så kan det nog bli lite bättre, frågan är dock hur lång tid det kommer att ta. 

Förhoppningsvis så har vi stökat av de två lag med de bästa målvakterna nu, och då har vi ändå lyckats göra två mål på båda två. Det kan bara bli bättre. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Timrå Isstadion: Jag tror faktiskt inte att klubben gått ut med att buss skulle gå. Eller har du fått den infon ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Knylan: tycker du sammanfattar det hela på ett bra sätt. Skillnaden i eftermiddag var målvaktsspelet och det faktum att vi inte har rutinerade spelare som visar vägen. Matchens spelare, enligt matchvärden, gick till Per Hallin. Låt mig småle lite. Hallin ska bära laget, i dag var han inte ens nära. Spelare som Fernholm, Marklund visade mer attityd än vad Hallin och Molinder gjorde. Där har vi ett problem. Laken efterlyser "tyngd", jag efterlyser rutin. Det här laget är ett jävla bra lag men utan rutin (nåja vi har rutin men ingen av de rutinerade spelarna visar upp det), då hamnar vi på mellis.
När vi dessutom har en målvakt som inte på något sätt känns trygg så blir det lite av pannkaka.

Okej, det är match två. Men vi har förlorat två matcher TROTS att vi fört spelet och varit det bättre laget. Då finns det all anledning att analysera läget och hitta orsaker VARFÖR vi förlorar matcherna. Det är rätt små saker, inte speciellt kostsamma som kan innebära att vi kan vända på detta. Grunderna finns, måste till lite andra skills på en del positioner.

Jag kommer och tänker inte ropa efter nyförvärv. Men jag poängterar att vi förlorar matchen på för dåligt arbete på vissa nyckelposter. Det måste åtgärdas.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13

Ser på twitter att bussen från Navet tydligen aldrig dök upp. 30 pers stod och väntade förgäves. Klubben lär glömt beställa buss. Någon som har fakta om detta?

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Laken: Gillar känslan när Timrå hej spelas innan nedsläpp med halsdukarna i luften. Inte för att vi på något sätt är störst eller hörs mest längre, men för att det känns mer äkta än på många år. Mycket cred till alla som står i klacken match efter match och rätta virket ni är grymma, otroligt viktiga!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13

Andersson: Kan inte förstå att så många här trodde att det skulle vara runt 4500 på plats idag!

Timrå IK har precis lyckats kravla sig upp ur septiktanken, skitiga och (to be honest) rätt så illaluktande. Man har nu ALLT att bevisa för invånarna i närområdet, att verkligen säkerställa att alla illaluktande rubriker om klubben inte kommer tillbaka.

Jag tror att det kommer krävas några vinster och en skjuts av positivitet kring allt som har med klubben att göra för att få tillbaka den breda massan till ladan!

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Knylan: Tycker framförallt vi var alldeles för valpiga och sävliga i egen zon. Dahléns ingripande vid 5-2 på nåt sätt signifikativt för matchen.

Största problemet var Johnssons skada som skapade stor oreda. Helt plötsligt tappade vi två kedjor. Molinder fungerade inte alls med Hallin och Dahlén och Brynisveen klickade inte direkt som fw. Bättre i tredje då man lyckades hitta bättre kedjekemi, men fortsatt uselt i egen zon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
cally47: precis! Lugn i båten nu! Grabbarna som ska göra detta i år är de som lirat dessa två matcher. Visst kan vi hoppas på något lån eller 2 men det är lite grädden på moset med de isf. Liksom i fjol så är detta laget som skall göra det! Det finns ingen anledning till panik utan bara anledning till att gå igenom ihop med målvakterna vart och när de har svårast att göra räddningar i tid och sedan gnugga på med det i bakhuvudet.

Dessa unga killar kommer igång ska ni se! Får vi möta lite "klenare" motstånd och grabbarna får sätta upp och rulla på med 4 el fler baljor till fördel som resultat så ska vi nog se att killarna har det i sig!

Fick vi en skada idag med eller? Det var helt enkelt en mindre lyckad match ikväll både av grabbarna på isen och den lite väl fåtaliga publiken. Man hade hoppats lite på 3 hemma pinnar framför en publik om minst 4500 pers och en härlig medvind vidare framåt i höst...

Isst ramlade man lätt in i den patenterade Timrå-ångesten...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13

Laken:

Men varför var det bara 2.500 i hallen ? Är finnkampen så spännande ?

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Att det var så tyst i klacken kan bero på matchutvecklingen. Vi var aldrig nära, fanns aldrig någon spänning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Men kom igen nu... Två matcher har gått och ni skriker redan på nyförvärv... Tålamod! Vi har öppnat serien med att möta två utav seriens bästa lag. Och nej Knylan, Mattsson ger en helt annan trygghet i försvaret
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
 Fy sjutton så mycket folk i klacken men ändå så tyst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Vi behöver tyngd, tyngd och åter TYNGD!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13

palleparling: Jag tror att vi hade vunnit om vi haft Lindskoug. Vi är återigen tillbaka i samma avgrund som med Norja, att vi har en målvakt som inte skänker någon trygghet till övriga laget. Mattsson är inte dålig, men i stort sett så hade Löven fem bra lägen idag och gjorde mål på samtliga. Bra skyttar och en helt annan beslutsamhet kring avslut har så klart stor del i det, men vi kommer inte kunna kravla oss uppåt i tabellen med Mattsson i kassen. Tänk på det, att det skiljer 13 centimeter i längd mellan Lindskoug och Mattsson och ändå ser Lindskoug större ut i målet. 

Vi gör en relativt bra match idag igen, motståndarna hänger inte med när vi börjar sätta press rejält och rulla på i forecheckingen. Men vi bränner läge på läge,  vilket förmodligen handlar väldigt mycket om bristen på rutin och att spelarna så ofta skjuter i fel lägen plus då en målvakt som är snuskigt tät. Det blir ju svårare och svårare att göra mål ju mer fokus som riktas mot det också i och med att det knyter sig och man börjar skjuta på chans hela tiden istället för att skjuta i det läge man har som bäst chans att göra mål. 

Men men, vi har en oerhört tuff säsongsinledning. Man får inte glömma det. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Andersson: Det är väl Modo och Färjestad vi ska försöka låna av iår ja, kanske Forsbergs son som var lyckasam ifjol kan komma över ett tag. Sedan hur är det med Nordgren, helt över eller kan det vara ett namn att plocka in? Det måste iaf in spets, och gärna så billigt som möjligt
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
fredriko74: vi skulle behöva ringa färjestad och låna johan persson eller hans bror 
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
I dag saknade Timrå  kilon , fart och rutin .   Nåja , det kommer ju matcher som är något mindre omöjliga framöver
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Laget underprestera nå jävulskt idag. Man kan nästan tro att dom glömt bort att det var seriematch idag och inte träning... Klacken? VA I HELVETE ÄRE MED KLACKEN? Alibisupportrar som står och håller armarna i kors, killen på trumman står händelseförlamad och vågar inte börja trumma förens någon börjar skrika på någon ramsa, därefter hänger folk inte ens med i ramsorna som körts säkert de senaste 10åren... Kändes som både laget och klacken glömde bort att det var match idag. Själv kan jag i alla fall gå hem från arenan med gott samvete och veta att jag knappt kommer kunna jobba imorgon på grund av att jag skrikit så jag fått blodsmak i munnen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Idag känns vi tunna, målvaktspelet skiljer idag mellan lagen, hade vi bytt målvakt hade kanske 1-2 måls marginal varit rimligt. Hoppas bara när SHL drar igång att vi får låna in 2 forward/center, känns efter bara 2 mathcer att vi är i behov av spets. Som sagt vi är för oeffektiva idag, så in med lånespelare snarast möjligt. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13

söder över: Lätt att känna så just nu.

Men ser man till spelet är det fan inte så illa, visst vi saknar lite kraft å kilon men vilken fart det är.
Sedan får vi inte glömma vi inleder mot dom som ska vara topp 3 och det är inte där vi ska hämta våra p i förstahand.

Tror om det hade varit andra lag vi mött å hade vi iaf haft 3p efter två matcher. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
söder över: mattsson är inte alls så dålig så det verkar tyckas på forumet... har aett båda matcherna och mot leksand va de svåra mål och nu idag va timrå överspelade. Visst mattsson kunde KANSKE tagit 5-2 målet och kanskekanske 1-0 målet. Ska tillägga att vi hade inte vunnit om vi hade haft lindskoug i målet heller.
Lite tråkigt om Johan Johsson blir långtidsskadad.. vi kommer behöva han!

Top 3 mot löven:
Nicolai Bryhnisveen +++
Daniel Öhrn ++
John Westin +
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Lätt att känna lite uppgivenhet nu...

Pissdålig publiksiffra för en premiär hemma och en övertydlig tendens om att man inte räcker till iår heller...

Det är verkligen inte vad denna föreningen behöver nu...

Två förmodade topplag i starten men mot Leksand känns vi hetast nu känns det som att Björklöven ganska lätt spelade undan oss...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
är Ilahti ledig eller?  ....
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
2-5 nu enligt djungeltrummorna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
William Qvist...

3ass 1 mål.., det är rätt bra!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Laken: Både tyngd och en GRYM målvakt tyvärr. Nu har jag inte sett målen som mattsson släppt in idag, men vi skulle behöva en som står på huvudet byte efter byte. Visst våra avslut är säkert klena men målvakterna vi mött två matcher i rad nu har ju varit väggar. Kolla på vita hästen förra året. De hade ju inget superlag precis. Dock hade de Axel Brage som var grym i mål pch räddade dem stundtals.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Jag är väldigt kluven här... Å ena sidan ser det ju så jävla bra ut stundtals men målen kommer inte. Å andra sidan är det ju inte direkt matcherna mot Leksand och Björklöven vi ska vinna heller. Men visst är avsaknaden av målsinne från grabbarna oroande så här långt. Var ju ett väldigt stort problem förra säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Pojkar mot män. TIK's avslut ser ut att komma från ärtrör... Vi måste in med TYNGD!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Laken: 2553 på plats..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Björklöven är alldeles för tunga för oss. Både i kilon och rutin.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
fermo: Vet ej, men det här håller inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
fermo: Målskyttet, eller snarare avsaknaden är onekligen ett trångmål som har präglat Timrå genom ett antal säsonger nu, trots att man på det spelmässiga planet stundtals har levererat respektinjagande hockey som förtjänar ett bättre öde. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Å andra sidan firar jag desto hellre att vi öht bekymrar oss över idrottsliga prestationer i samband med Timrå IK f.n.
För inte särskilt länge sedan förberedde jag mig på en sorgeprocess. Vänner ställde frågan "Vad gör du med tatueringen om det blir kk?"

"Vaddå gör?" Frågade jag då. "Om du tatuerar in ditt barns namn och hen dör, tar du bort tatueringen isf?"
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Johan J: Två bussar, dock inte fulla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
mikenomad: Får rätta mig själv. Högst en buss från Umeå. Men de låter bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
jå1: Men vem ska göra alla målen i år då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-09-13
Johan J: Ja jag tillhör ju dem som inte firar en bortaförlust mot Leksand som ett SM-guld...ineffektiviteten fäller oss i år. Igen.

Redigerad kommentar

Kommentera

1697513 · »