1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601144 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - IF Björklöven 2017-02-22

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-02-22
erathoo: vad är problemet egentligen? För dålig bredd...med nästan bara breddspelare?

Nisse på Mon: jadu, jag kan för lite psykologi och taktik för att kunna svara på det.

Spelar ingen roll om vi ligger under med två mål..
2 mål på 3 skott....
Va fan gjorde medans de väntade ikväll???
Herregud...
BEDRÖVLIGT!!!!

EXPLORERSMÅLAND: va i helvete Forsberg har du laddat killarna med? Messmör från Jämtland? Slå för fan näven i bordet nån gång!!!!!!! Avgå!!!!!!!!!

EXPLORERSMÅLAND: tycker laget har spelat bra och resultatet är knappast rättvist, snarare en bieffekt av att detta är en riktig jävla skit sport. Plus att Johan Mattsson inte alls verkat tagit med sig huvudet till matchen.

Rytter: jo men man orkar knappt irritera sig på domarna längre. Det var värre i förra matchen då vi hade 5-6 solklara utvisningar vi kunde fått med oss men domaren svalde pipan sista 10. Det är den här nivån i den här serien, det man kan hoppas på är att domarna åtminstone är konsekventa.

Men som timråit fick man iaf höra några schyssta plexidunsar och några delikata "pokechecks", du vet dom där man gör i NHL-spelen när det ser ut som en blind man som trevar efter kanten av ett stup med sin käpp. Det är ungefär vad Timrå IK mäktar med så här i jakten på slutspelsformen.

Nä ni rabbar....
Vad gör Fröken Forsberg i vårat bås?
Satt de och spela tvspel innan match??
Här spelar vi en LIVSVIKTIG match...
Va fan är vi redan klara för MEKKAREJSET??
Nä...det är vi fan INTE...
Hamna 7-8 och få mindre poäng och hemmamatcher...
Men spelar visst ingen roll..
VI ÄR JU VÄRLDSMÄSTARE INNAN MATCHEN!!
Så in i helvete besviken!!!

Heisenberg: Inga muntra miner direkt i omklädningsrummet, skulle behöva en Sonnenberg ....

Jaha, ser ut att kunna bli ytterligare en brun och fin afton. Var det björklöven eller timrå som satt fast i buss i ett par timmar?

Tydligt att vi har nada konstruktivt anfallsspel. Helt clueless mot lag som tajtar mittzon. Pass till stillastående /felvända spelare, försök att komma in genom att gnida sarg, dumpa, kämpa i rundeln... Herregud.

Nä, vi har förmodligen inget att hämta i ett meca-race med den här strukturen. Nästa år kommer vi sakna de två spelare som utgör 90% av det här lagets kvalitet, återstår att se hur många procent en riktig tränare kan hämta hem. Roger utgår jag ifrån gör en Montén och ägnar sig åt juniorhockey.

Fy faen så illa.

Hoppas jag somnar snabbt när jag kommer hem...

erathoo: Var helt dött, känns som att det hade behövts någon som höjde rösten lite

EXPLORERSMÅLAND: Forsberg jävla gråsugga sämre än fågelholken när ska han tvinga spelarna att våga gå rakt på mål. Ser helt jävla bedrövligt ut som vanligt i det fysiska spelet för svagt vekt lag. Inte en jävel som grisar o smäller på Stene Dvärgen Boys spyr man på tillför ingenting bänka skiten har ingenting och gör på isen

Heisenberg: Jag tycker nog du har rätt. Hade spelarna vetat att jag inte ens bor i Sverige och har möjlighet att se en match live per år hade de vunnit för min skull. Än går det ju. Finns det någon sanning i statistiken borde det här ordna upp sig.

Heisenberg: om det är klart...vad ska Frölunda med Mattsson till?

Vi hade en klockren i stolpen. 8 minuter spel mot ett mål... Björklöven får EN chans med ett skott mot en bedövad Mattsson som ser ut att drömma om friplåtar på Liseberg...

C-more besöker omklädningsrummet och en likvaka i Svartlien är upplyftande i jämförelse.

Dahlén Lauritzen Wedin
Pettersson Johnsson Lööke
Nilsson Boyce Berglund

Make it happen

Puckat: Berglund och Steene kan man ge till Töva Tigers.... Presterar inte ett skit.

Ja....
3. Pantern 82
4. Västervik 81
5. Timrå 78
6. Tingsryd 76
7. AIK 75
8. Almtuna 68

Ja....
Så nära strecket...
Det blir FÖRLUST inatt...
Det syntes i omklädningsrummet nu i paus...
Va fan är glädjen?
Var är frenesin?
Var är ALLT i Timrå?
HELT BORTA!!!

Godnatt

EXPLORERSMÅLAND: ...och Forsberg kör vidare med samma PP2 som inte kommit in i zon på 10 matcher. Var är förmågan att förändra nåt!!! Å so 0-3 på de...

Nisse på Mon: finns det ingen vilja och stolthet?

PP...... NADA!!!!!
0-3.....första anfallet..
Nu stänger jag av skiten!!!!
Hästen kommer att äta upp oss i Himmelstalundshallen på fredag!!!

Varför är vi alla förvånade? Problemen har ju varit lika under så lång tid så man borde veta bättre. Men man hoppas ju på att inte vi ska vara så genomusla som vi ändå är gång på gång i måstematcher.

Godnatt.

Heisenberg: vet inte om jag håller med om att vi ligger under på grund av otur. Löven sätter sina puckar innanför målramen, våra sitter i plexit två meter ovanför ribban. Det är inte "otur" i min bok.

Timrå IK - IF Björklöven 1-3

FÖRLUST...
FÖRLUST..
FÖRLUST..
FÖRLUST.....

TA BORT STEENE FRÅN PLAN FÖRFAN

EXPLORERSMÅLAND: äh det är ju mer än halva matchen kvar, det är lite väl tidigt att kasta in handduken redan.

Webmaster: PP2 som sagt grymma, att mannen inte vågar prova nånting bättre...

Pedro Puck: Vem gjorde reduceringsmålet?

PezN: Behövde jag ens fråga....;)

The great one: precis vi är inget topplag.
MV- sidan svag som vanligt. Bara att inse att det här laget med denna ledatrojka inte är så mycket bättre ifjol. Ingen stabilitet, ständiga ändringar i kedjorna. PP bedrövligt i år igen om än bättre än ifjol. Jag är besviken men inte förvånad

Sputnik: egentligen inte :). Men det är väl en till som har gjort mål de senaste matcherna, så du hade 50/50 😂

Icetea: Var faktiskt på plats i Västervik och såg matchen mot Modo ikväll. Man kan ju konstatera att Karlin är grym på att få ut mycket av sin spelartrupp. Nästa säsong är det dags att Forsberg lämnar tränarskutan, tragiskt att han kan få ut så lite av denna spelartruppw!!

{297}:

Fan vad löven spelar tight i slottet, är ju fan nästan 5 man inne där, ser ju ut som ni har PP ibland i fem mot fem. Synd att ni inte har 1-2 riktigt bra offensiva backar som kan skjuta från blå eller tvinga upp löven. Blir lätt för löven att försvara när ni knappt har något hot från blå.

Rytter: Vi hade en Offensiv back(Björkung), men han slarvade Forsberg bort, lämnade för Pantern och levererade poäng direkt. Vissa här inne tyckte att han var för klen i egen zon men han hade väl typ +7 i statistiken så helt Värdelös defensivt var han ju inte.

Rytter: ja det skyfflas för lite puckar på mål men vi har inte riktigt speltyper i laget som kan buffla in dom framför kassen heller. Det är ju för övrigt lite frustrerande att vi var tvungen att släppa in 3 mål mot ett lag som verkar haft ambitionen att ställa upp på egen blå från matchstart.

Till nästa säsong hoppas jag att Timrå kan bygga ett lag som inte kräver produktion från unga spelare som har mer i skridskorna än i huvvet. Dahlén och EP exkluderat så klart. Den här säsongen klassar jag som förlorad redan nu, vi har för få vinnartyper i laget för att gå långt i ett playoff.

{297}: Tredje raka förlusten kommer inatt och på fredag kommer den fjärde..
Vi är ALLDELES för ineffektiva helt enkelt!!!
Gjorda utav bomull tyvärr!!!

{297}: Fast jag tycker nog att vi har Lite Bufflar i Ludde Nilsson och Boyce men dom har tagit fram den berömda handväskan som Modano skulle skrivit!

{297}:

Ja, man måste bygga ett lag av flera olika spelartyper och även spelare med rutin samt unga spelare. Brukar bli bäst då. Men vi har ju vår usla ekonomi så då blir det så här.
Överlag är vi riktigt usla över hela banan alltför ofta.
Men det får Coachen ta på sig. Tröttsamt.

Sputnik:

Ursäkta men jag har aldrig sett Ludvig Nilssons storhet. Hur många matcher har han varit bra i år i den rollen han ska ha?

Sputnik: Nu är det ju så att Forsberg vill att backarna skall var defensiva. Aldrig fylla på i anfallen eller glida ner i slottet för att överbelasta. Backar som vågar ta burskydd ofta får ju ännu mera istid. Våga prova snabba spelvändningar i stället för att forwards sak stå still på anfallsblå och vänta på en back som skall ta sif´g över röd för att dumpa.... Offensiva backar skeppas ju hela tiden iväg !!

Vi slarvade bort denna säsong genom att envisas med att behålla Forsberg. Han skulle ha gått ifjol redan. Gaaaahhh

Sputnik: Blir så jävla trött när jag hör ordet FORSBERG!!!
En jävla looser helt enkelt....
Får spelarna att vika ner sig fullständigt!!!
Han kommer att köra slut på förstalinan till Mekkarejset!!!
Han skulle fått gå för länge sedan!!!

The great one: Usel ekonomi i all ära men kolla på Pantern, Mora, Karlskoga Västervik alla har de sämre spelarbudget än oss så det finns inga ursäkter längre. De har därrmot lyckats rekrytera tränare som får ut max av sin spelartrupp och har taktiska kunskaper. Inefiktivitet säger vi? Det har det snackats om i all säsonger Forsberg tränat oss, vi har haft spelet men inte satt chanserna, men det kan inte vara en slump varje eviga säsong!! Sorry för att jag är så Neggo men nått måste hända och Forsberg har gjort sitt, han fick denna säsong med en bra trupp men har ändå inte lyckats så nu är det nog!

De sitter ju fan och sover i omklädningsrummet...
Vakna för fan!!!

Sputnik: Alla lag vet hur man ska spela mot Timrå bara att ställa upp och styra ut dvärgar stenne flugviktare mot hörnen . Sen kan man bjuda på att 1 lainen gör 1-2 mål då övriga är impotent sedan december. Forsberg har totalt misslyckas med det här laget åk hem och träna Svenstavik de behöver en gråsugga i båset

Tycker dom försöker idag. Men det taktar inte. Till och med Elias tappar bort en enkel puck som gett en riktigt bra två mot etta med Dahlén. Det är extremt ovanligt.
Kul att se Wedins speed igen. Väcker lite hopp i alla fall.

Rytter: just så, efter 10 matcher var vi sönderlästa.
Bara man är tajt i mitten så har man stora chanser att vinna mot oss, vi har ju inga stora starka forwards som kan vinna kamper framför mål, Inga backar som är rörliga på blålinjen , eller som kan skjuta.

« · 1802800 · »