1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25

« · 2396980 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
thorwald: Går under narrativet - Timrå IK är ingen myspysförening under Kimmo.

Nu är det business och inte "saft och bulla" längre. Om du inte tillför exakt vad klubben behöver kommer Kimmo med prismärkaren.

Haha, ingen aning om det ovan stämmer men det är ju en alternativ verklighet som inte känns omöjlig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
thorwald: 10/10 på ditt inlägg om Edfeldt tidigare, garvade läppen av mig.
Släng ihop honom med storgåsaren Rautio så har vi hockeysveriges mest chillade duo
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
thorwald: Jag spekulerar bara hur Kapanen kan agera om han vill forma laget ännu mera och hur vi får ett ännu tyngre lag. Då kommer någon bra spelare att bli överflödig. Om inte Pääjärvi floppar totalt dvs. Hartmann tror jag inte man bänkar i första taget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Kerstin_k: ju mer man tänker på det ju rimligare låter det faktiskt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Zäta75: Varför vill folk bli av med Hallonet, vad har han gjort för ont? Han lär väl inte vara jättedyr och går säkert använda kreativt på något sätt. Han var ju i stort sett bäst i de inledande matcherna. Sen gick det tungt ett tag när vi mötte de bästa lagen i ligan, men det var ju inte bara han som inte kunde skapa något framåt då.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Pinaceae: 93 kg också . Inte många i Timrå som är det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Kerstin_k:

Kapanen säljer Halloran för att frigöra ännu mer pengar att använda för att köpa in en klassback och gå för Sm guld på riktigt? Halloran är bra på det han gör men väger tyvärr lite lätt i närkamper. Där har Pääjärvi mer att komma med. Är inte säker att han är nöjd att få spela i 3e eller 4e kedjan heller.

Dahlen - Lander - Pettersson
Wedin - Hanzl -Pääjärvi
Alvarez - Lundin- Hartmann
Andersson - Blomqvist - Walli
Extra: Boyce/Värmhed

In Kapanen we trust!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Bragd-Birger:

Minns fortfarande MPS köttande och förmåga att få fast puckarna djupt mot oss förra säsongen. "Bara" 187 lång men såg ut som en jätte vid sargen. Om han spelar tillsammans med en ful fisk, Walli, så kommer det nog bli det närmaste en Sylvegårdskedja vi kommer. Blomman in där också? Tror de kan spela "slutspelshockey" varje kväll.

Ingen kommer klaga på för mycket finnes.

Tillägg:

Ante har ju redan petat i kedjor under matchens gång. Tror att den här ful fisk-kedjan kan sättas ihop vid behov - Lite som FBK i slutspelet. Den typen av flexibelt agerande är framtiden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Tom Topp: bra bredd är ett måste i SHL. Gör oss mindre sårbara för skador och avstängningar. In med en till back sedan kan vi trumma på som en maskin resten av säsongen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Bragd-Birger: Själv var min första tanke när Pääjärvi kom på tal:

"Jahapp, nu ryker Halloran"

Återstår att se om det var helt befängt eller inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Jobbig match!

På grund av samkväm med kunder fick jag tillbringa tiden på sittplats:(

Mittendelen på Västra stå var magisk! Det var nära att jag lämnande stolen och drog dit…

NI SKA HA ETT STORT JÄVLA BERÖM FÖR ATT NI LYFTE FRAM VÅRA RÖDVITA KRIGARE!!!

Underbar inramning på en härlig afton.

Tack.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Labban: nej, på pappret är han ju en forwardstyp som Timrå behöver. Någon som kan in och kötta och få fast puckarna djupt.
Men det bygger ju på att han har kvar kvickheten i fötterna, och drivet. Är han så bra som han kan vara, eller bedömdes vara innan han gick till Malmö och floppade, är han ju typ Wall-E 2.0.

Men det är ändå trångt på forwardssidan, med Hanzl och Halloran tebaks (innan nästa skada/avstängning).
Halloran är väl den som är mest svårplacerad. Grym när han får yta och kan nyttja sin speed och söka avslut, men han är ju så endimensionell i sitt spel. Hade han haft mer defensiv förmåga hade han varit väldigt nyttig som en uppgraderad Seb O. Men där är han ju inte, Hally. Spelet utan puck är väl inte hans paradgren. Återstår att se hur Ante använder honom. Kapanen lär nog inte tveka att göra en rockad till om det krävs.

Jaja. Avdelning "lyxproblem".
Just nu är jag bara så jävla nöjd med vad Timrå presterar på isen att jag mest går runt och myser. Håller det här över tid, så...ska det jävligt mycket till för att det ska bli något play-out i vår. Det k a n gå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Näst minst insläppta mål också
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Tom Topp: För övrigt : Se upp , Brynäs !
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: jag tror absolut att han har någon sorts prestationskontrakt! Kapanen har visat att kan det här! 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Bra spelat ikväll av grabbarna, hade önskat mer av EP och Dallen speciellt i PP

Lander fortfarande en oxe med pucken, omöjlig att ta den ifrån han vid sargerna; Alvarez fick göra mål.
Wedda gjorde ett snyggt mål

Krossa hockeybockey laget Brunäs på Torsdag? Jo tack
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Genomsnittet i SHL just nu är att lagen haft 40 PP tillfällen!

Gissa vad Timrå haft? 29 ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: Lyxproblem när Halloran, Hanzl och Pääjärvi är i spel. De två sistnämnda lär vara med igen på torsdag eller lördag.

Förslag:

Dahlen - Lander - Pettersson
Wedin - Hanzl -Hartmann/Walli/Halloran
Alvarez - Lundin- Pääjärvi
Andersson - Blomqvist - Hartmann/Walli/Halloran
Extra: Boyce/Värmhed

Vill se Pääjärvi i en andrakedja om han lyckas bra. Nog smart att spela honom i 3e linen till att börja med. Tror hans tyngd och förmåga att hålla i pucken kommer att bli nyttig. Vill också se Walli och Hartmann högt upp i hierarkin. Det blir tuffa val framöver. När Halloran är tillbaka ännu svårare. Om vi är skadefria dvs.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Labban: Jag utgår väl lite ifrån att han är billig i min bedömning. Kanske han har en billigare lön denna säsong men att om det visar sig att han håller så ökar den när han går in på sitt sista år på kontraktet, typ.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: Tycker det är en flopp om Pääjärvi inte lyckas färga Timrå. Vi har ju trots allt värvat honom trots att han har haft flera mindre bra säsonger bakom sig. Han kan ju inte bara komma hit och lalla runt. Sen om han är väldigt billig, ja då är det såklart en stor förmildrande omständighet.

Dock tror jag han kommer bidra med en hel del i vårat spel, så jag är faktiskt inte orolig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Olle: Haha japp. Spännande att se hur Pääjärvi kommer färga ändå. Jag har ju inga större förväntningar på honom ärligt talat. Så ingen flopp om han inte lyckas färga i detta Timrå i min bok, men man säger ju inte nej om det visar sig att Pääjärvi blir ett genidrag till utöver Lyytinen!

Spännande att se vilken den sista backen in blir. Jag har som sagt en känsla av att det mer handlar om en breddback, men kanske en med potential att växa ut och slå sig in på 6 backar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: det är absolut ett lyxproblem, vi kommer att åka på skador, sån är sporten! Just därför är det så skönt att se en som Värmhed komma in och göra det så bra! Och just därför måste vi ha åtta backar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: med tanke på att det inte var så länge sedan vi satt och diskuterade om Molinder skulle spela back eller forward så får man nog säga att vi har en del lyxproblem idag, ja 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Håkkybåkky:

Sant, gärna Stenqvist med klubban inåt banan även och inte som nu när han står på ”fel sida”
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Olle: Håller med. Det finns dock plats för båda på ett eller annat sätt även om det blir tight om platserna högre upp i hierarkin med fullt mannskap. Jag gillar Hartmanns spelstil, men samtidigt finns det sådana som Walli som jag tycker gör minst lika bra jobb där ute på isen.

Värmhed gör en kanonmatch skulle gärna vilja se mer av honom. Men realistiskt sett så kanske Boyce och Värmhed får nöta bänk om vi får fullt mannskap. Sen måste en center bort när vi får tillbaka Hanzl och tyvärr tror jag Lundin får spela lite mindre även om han gör en helt ok match idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Olle: Jag vill bara påminna om hur jävulskt framtungt det här laget sas vara. Det liknar ju för faen ingenting!?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Något som skavde idag var PP, där finns det en del att förbättra. Jag har landat i att vi borde sära på JD och EP(låta dessa styra varsitt pp från höger slott), låta båda ha varsin högerfattad spelare på andra sidan (Halloran och Hartmann). Eronen/Stenen på blå. Alvarez/Lander framför kassen. Wedda/Hanzl på förlängda.

Hur man blandar dessa är nog lite sak samma, men så hade jag velat se nästa match iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Olle: Ja det är ett lyxproblem man tar utan att klaga att få in Hanzl, Halloran och Pääjärvi i denna lagmaskin, helt klart. 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: Halloran kliver av skadad i ett läge där han leder interna poängligan och skytteligan (inte så många omgångar spelade i och för sig). Hartmann har 1+1 på 10 matcher. Han var bättre idag än vad han varit på senare tid men tycker han inte riktigt deltar i spelet. Sen är dom två helt olika spelartyper men jag vill argumentera för att vi behöver målskyttar och där känns Halloran vassare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Olle: Jag tycker Hartmann utmanade på ett helt annat sätt idag? Känns som Barre är på rätt väg faktiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: Hoppas verkligen Halloran kan komma in utan någon som helst press i ett harmoniskt Timrå. Tror hans fart kan bli riktigt nyttig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: Hur kliver inte Halloran in i laget före Hartmann just nu?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Håkkybåkky: Tror Halloran kommer ha svårt att ta plats i topp 6 i allafall. Han är för klen i spelet helt enkelt och Pääjärvi har nog andra verktyg där, men kan han få ut mer av sin speed så kan han ju vara ett verktyg i nån av våra 4 kedjor.

Förvrigt Nästan så att vi utövar en helt annan sport om man ser till hur vi agerade på isen i matcherna mot Växjö,Skellfteå och FBK. Speciellt hur vi är mer påkopplade i det fysiska spelet på ett helt annat sätt.

Aldrig att vi låtit FBK, Skellfteå och växjö domdera på samma sätt som vi spelar nu. Visst att vi kanske inte vunnit alla de matcherna ändå men då var vi otroligt mjuka i spelete över hela isen. I matchen inför 3:e perioden mot Örebro hände nånting. Finns Landers tal inspelat så vill jag ha den som en exklusiv utgåva efter denna säsong!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Håkkybåkky: Halloran tycker jag är bra. Han är väl inte särskilt dyr heller. Men som du säger kan detta bli riktigt fint när vi får tillbaka Hanzl och in med Pääjärvi
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
skön seger 🔥
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Riktigt stadig insats!
Det sjuka är att en hel andra/tredjelina ska in på det här..
Svårt att avgöra vilken nivå Pääjärvi kommer hålla, men hoppas att han lirar som Alvarez( som förövrigt är helt sjukt bra just nu).

Är det bara jag eller börjar Halloran kännas överflödig?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
En intressant sak så här långt: Timrå är det laget som har högst räddnings% som lag enligt SHLs statistiksida. Rätt härlig läsning med tanke på hur svag vår målvakts-/backsida ansågs vara inför säsongen. Kanske har vi äntligen satt försvarsspelet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Värmhed har fått sitt namn på tröjan. Är inte det en signal om att han kommer få tillhöra A-laget nu? I så fall - fullt rättvist!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Efter första perioden kändes det som matchen hade kunnat gå lite hur som helst. Men den enda scenförändring som skedde var att Timrå blev bättre ju längre matchen led och Karlkvist blev bara mer och mer frustrerad. Härligt att se och en stabil insats idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Tänk att ett så ”framtungt” lag med svagaste målvaktsduon i hela SHL släppt in näst minst mål. Hockey är en underlig sport!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Bee: OM vi går till slutspel kommer jag njuta av varje sekund! Tänk ett slutspel som inte handlar om liv och död i ett negativt kval eller ett kval uppåt där multimiljoner står på spel för ens hjärteförening. Åker man ur så börjar säsongen om liksom.. Tänk ett kokande NHC, tror inte kvalet mot DIF är det häftigaste vi fått uppleva i stämning i NHC än. Vi sparar det till våren! 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Halloj! Jag är hemma nu med 3 pinnar i fickan. :D heja heja
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sjukt stabil insats. Trots ineffektivitet framåt. Defensiven börjar fanimej sätta sig, och framåt kan det skapas sylvassa lägen i typ varje byte.
Lander är ju ett jävla monster. Och JJ sinnessjuk längst bak.
Skönt att Wedin fick måla igen, och att Jonte fick iaf ett av dom typ tre målen han borde ha satt. Och Alvarez! Jävlar, vilken uppryckning från ifjol. 5+ på hans insats i gnuggarkedjorna samt framför mål i PP.

Fyra raka nu, utan någon som helst stolpe in. Har nog inte sett Timrå uppträda så här sen...ja, snart 15 år sen.
Gälet.
Bara gått tre matcher, men...så här långt ser ju Kapanens out-of-the-blue-manöver ut som ett genidrag. Helvete, så gediget det ser ut.

Är faktiskt helt tagen. Jag nöjer mig med att konstatera att:

HOCKEY ÄR EN UNDERBAR SPORT!!!1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Underbart idag! Nu tar vi oss mot toppen. Skall bara blir lite högre produktion offensivt utifrån matchbilden idag så
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Man måste iallafall ge Oskar att jävlar vad dom kämpade! Åkte skridskor och täckte skott! Men vi malde ner dom, en fullt rättvis seger! Timrå var lite tyngre och lite skickligare!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Bee: mot Brynäs blir det hattrick för Dahlén och EP. Boyce sätter spiken i kistan. 0-7. Kom ihåg vart du hörde det först 😄
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Bee: Fortsätter det såhär kommer vi slå poängrekord!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Bee: Nästan så man hade tagit några veckors semester och åkt upp från Skåne då!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Timrågogogo: Ja nu är det ju kört. Din jävel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Nu har vi vanliga lätta tre poäng mot Brynäs på torsdag *jinx jinx* 😄
Låst ämne

« · 2396980 · »