1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25

« · 2396980 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
thorwald: Går under narrativet - Timrå IK är ingen myspysförening under Kimmo.

Nu är det business och inte "saft och bulla" längre. Om du inte tillför exakt vad klubben behöver kommer Kimmo med prismärkaren.

Haha, ingen aning om det ovan stämmer men det är ju en alternativ verklighet som inte känns omöjlig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Zäta75: Det beror på hur ekonomin ser ut. Känns onödigt att göra sig av med en så kreativ spelare som är lite utav ett fynd om det inte är absolut nödvändigt. En back till ska in, men frågan är vad det rör sig om för summa på denne.

Det jag kan uppskatta med Halloran är att han bröt lite mönster, visst ingen fysisk spelare men han kunde istället gå in i banan eller runda sina motståndare med speed. Vi har många spelare om är fysiska, men som inte uträttar så mycket annat än att stångas vid sargen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Kerstin_k: rör inte mitt Hallon tack! Nej men allvarligt tycker inte vi ska göra oss av med honom. Han är inte dyr, han var ju en av våra bättre spelare fram tills att han skadade sig om du frågar mig. Nu när Timrå IK har blivit en riktig lagmaskin så är jag taggad på att se hur Starboy Nick kan passa in där. Tror han kan växa ännu mer! Så hade vi gjort oss av med honom efter att han spelat mindre än 10 tävlingsmatcher så hade det varit lite ledsamt. Sen är ju inte situationen lik Laleggias. Jag mena hans lön är ju inte alls på samma nivåer *ännu ;) så jag tycker vi bör behålla Nick Halloran. Och jag tror Kapanen kommer ligga lite lågt nu på transfermarknaden med tanke på hur lyckad värvning Lyytinen blivit. Dessutom skadas ju dynamiken i gruppen lite om spelare lämnar och tillkommer hela tiden. Men som sagt. Vad är en paj utan Hallon. Förut hade vi inte Pajen, strukturen, nu börjar den sätta sig, tänk hur mumma det blir med lite hallonsylt i den pajen 🥧
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Stop Halloran är Rightare!

Han ska stå i Rattie position och använda sitt fina skott, han kommer bidra mycket i PP!

Sedan i 5mot5 ska han vara rivig och snabb han har visat på en bra spelförståelse, som jag ser det. Hade han inte skadat sig emot Leksand lovar jag att han satt en puck!
Kom igen han var lagets bästa spelare, när laget gick som tyngst i början. Hans formationer han spelade i var är i top enligt Hamrin!

Nej säger jag han ska va kvar🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
lungan: Klart lagets snabbaste spelare ska va kvar .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Zäta75: Förstår hypen att haka på att MPS är tillbaka men lite realistiska måste vi endå vara. Kicka halloran ?.va i hela..... nä det blir 3e line för Mps.
Ser hellre Blomqvist på sidan, Andersson c i 4e.

Tycker det är bra att det finns en bred bra trupp, skapar konkurrens och spelarna kommer alltid förväntas att göra det yttersta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Knass: MPS känns som det kan bli flipp eller flopp. Flopp tror jag inte, men vi ska nog inte ha så höga förväntningar på Magnus. Framåt våren kanske han kommit igång. Ser MPS som en utfyllnad endast. Men vore häftigt om han kunde bitchslapa oss alla kritiker att vi har fel. Inte ofta vi är så här bortskämda med tyngd framåt. Nästan så man skäms som Timråit.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
snushane: Pääjärvi kommer när laget går bra, vara bra han också. Bara bygga vidare på det!

Ska till Gävle imorgon. Har svårt att bestämma mig för om jag ska ha på mig hemma eller bortastället!?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
lungan: Nej klart Halloran skall vara kvar och han lär väl ändå landa in i top 6 till slut. Jag tyckte mest han försvann i 5 mot 5 spelet på slutet innan skadan, men å andra sidan så var det ju fler av våra förväntade toppspelare som var iskalla med. Nu när hela laget synkar på ett helt annat sätt så kanske han kan utnyttja sina styrkor på ett helt annat sätt. Vad gäller Pääjärvi så tror jag mer han lär landa in en 3:e kedja i så fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
snushane: Ifjol var MPS i ett inte helt fungerande MIF. I ett Timrå som har en stabil grund i år så tror jag att MPS kan överraska.

Från igår vill jag också passa på att plussa för Alvarez, vilket jobb efter sargerna!
Och Wedin som verkar starta igång, man ser att spelglädjen kommer tillbaka och han vågar mer.
Och sist men inte minst Västra Stå som ger oss en härlig ljudkuliss hela matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
kulltorp: Västra Stå var så bra igår att Cmore fick problem med att bestämma nivån på ljudet. Dom mixtrade väldigt mycket iallafall och hördes i TV-soffan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Brodda13: Vad kostar han då?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
kulltorp: Och vilken skön känsla att slå sunkiga Oskarshamn! Och få se Karlqvist gråtfärdig! Bästa vinsten hittills iår!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
jå1: För mig Halloran har typ 120 000 kr i lön, men å andra sidan är den ju högre om den är i Dollarn som stigit?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Lite bitter, Filander. Verkligheten är på väg ikapp och då gnälls det lite okonstruktivt på domaren. Nån som förstår logiken i att i samma mening konstatera att det är tillåtet att låta pucken gå in via skridskon men samtidigt tjura över att målet godkänns när Alvarez står helt still? 🤔

"Nu har de dömt mål, så det är vad det är. Men i min värld var det helt omöjligt att det skulle bli mål, även om man får styra in puckar med fötterna. Han står helt stilla och bredsida in den, men uppenbarligen har jag inte förstått regeln så jag får ta på mig den, säger Martin Filander."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Tom Topp: Hahaha, ja man såg verkligen hur han surade under matchen när han inte fick ett enda läge att skjuta. :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: Halloran - 100.000 dollar eller mindre för hela säsongen. (90.000kr/mån)


Lite skillnad jämfört med LaLeggia som hade 250.000 dollar och uppåt för hela säsongen.

Denna artikeln skrevs 16e september 2022.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Så här tycker jag att man borde ställa upp, känns onödigt att röra om allt för mycket i kedjorna nu och ändra på ett vinnande lag..

54. Dahlén - 51. Lander - 14. Pettersson
91. Pääjärvi - 78. Hanzl - 13. Halloran
57. Wedin - 33. Lundin - 94. Hartmann
10. Alvarez - 44. Blomqvist - 24. Walli

19. Andersson
23. Boyce
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Puckat: Hade bytt Andersson mot Blomman alla dagar i veckan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Otto1: Ok ja det var den där artikeln jag hade i bakhuvudet. Blandade nog ihop med nån annan spelare då. Men 90.000kr mån år ju taget!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Puckat: Byt plats på Andersson och Blomqvist och jag är helt med dig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Puckat: Har vi någonsin haft ett så bra lag att vi liksom blir ledsna över att vitala spelare som Blomqvist, Boyce och Andersson delar plats som extraforwards? Såklart kommer vissa spelare hamna i formsvackor, men just nu känns det ledsamt men skönt på samma gång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: 90k för Halloran är en kanonaffär. Han ska vara kvar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
DenRöda: Eller hur, och nu ser vi rollspelare som Alvarez och Walli komma mer till sin rätt då de får utnyttja det de är bra på. Walli börjar ju se ut som Mario Lemieux och Alvarez som en pansarkryssare.

Sen måste jag nämna Lander, hur stark är pojkjäveln? Han bara flyttar på spelare, när han fäller ut bommen är det ingen som kan komma åt honom. Det är så jävla kul att se dagens Timrå.

Och att JJ va en toppmålvakt bara han fick ett bra försvar framför sig. 3 poäng till 3:e platsen med en match mindre spelad.

Må väl kamrater!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Dr.Krykov Otto1: Tycker ni Andersson är en bättre center än Blomqvist? I mitt tycke så är Andersson en bättre spelare men det här experimentet att spela honom som center är jag inget fan av och då tycker jag Blomman är ett bättre alternativ där för ingen av dom borde spela högre upp i laget än i fjärdekedjan när alla är tillgängliga
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
DenRöda: Imorgon ska vi ge Brynäs ett helvete!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sen angående MPS. Carl Söderberg va inte bra i Malmö ifjol heller. Han har väl inte varit bra nån säsong sen han kom tillbaka. Efter halva matchen senast mot Malmö kom jag på att han ens spelade där. Och det är ju bara titta på Malmös resultat, det är ju som en tombola varje gång de spelar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Puckat: Jag kanske tänker främst på att han är en bättre spelare, bättre med puck och bättre defensivt. Sen om han är bättre som center vet jag inte. Har inte tänkt på det faktist.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Zäta75: BIFBOKEN SKA BRINNA!! ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
josha840: Ja för den lönen är det ingen diskution ens!
Ett lyxproblem som sagt och det ställer väl Ante på lite prövning med framöver. Att när alla är hela lyckas sätta det bästa laget på isen!

Blir spännande med sista backen in nu med som sagt. Känslan säger lite yngre utvecklingsbar förmåga. Kapanen snackade ju om att det kan dröja till landslagsuppehållet. Kan det rent av vara så att Kapanen avvaktar om nått annat SHL lag får överflöd på backar om de tar in ny?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Puckat: Ja, det tycker jag. Han har framförallt en bättre skridskoåkning än Blomman, man märker att han börjar bli äldre. Hans smartness räcker inte riktigt till längre, det är min åsikt. Därför vill jag ha EA där istället.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Otto1: Dessutom är EA lugnare med pucken. Tycker blomman har lite kass splitvision och blir stressad/slänger iväg den istället för att försöka vårda trissan.

Håller EA före blomman alla dagar i veckan, även fast jag älskar Blommans personlighet och grit. Han är väl även den som har mest gubben i lådan aura av alla i laget: poff så dyker han upp och stänker dit den
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Håkkybåkky: Gubben i lådan gällde alltså Blomman (riktigt otydlig syftning från min sida).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Håkkybåkky: Nej, inte lär man skeppa iväg Halloran i första taget. Relativt billig och har bidragit och gjort många poäng. I värsta fall får Hartmann/Pääjärvi eller Halloran gå ner i 4:e kedjan ett tag om alla är friska och hela. Tycker att det är synd att vi inte lär få se Värmhed på ett tag nu. Den pojken tillför mycket energi och positivitet. Men lär inte vara sista gången vi får se honom.

Hoppas på 3p även mot Brynäs och en 5:e raka vinst! När hade vi så många irad i SHL senast någon som minns? 15 år sedan gissningsvis
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Håkkybåkky: Från ST:

"Timrå IK:s täta försvar: "Det är inget hokus pokus – vi gör det vi ska göra"

En ny nolla, en ny seger.

Timrå IK trummar på och målvakten Jacob Johansson njuter.

– Hur bra jag trivs med hockeylivet nu? Tio av tio, säger han efter 3–0 mot Oskarshamn.

Timrå IK staplar segrar på hög och bakåt är laget betydligt tätare än regalskeppet Vasa någonsin var.

Efter 3–0 hemma mot Oskarshamn har Timrå IK fyra raka segrar. En stor del i det är försvars- och målvaktsspelet.

I de fem senaste matcherna har laget släppt in 1, 0, 2, 2 och 0 mål.

– Det är enkelt att vara målvakt när man har bra hjälp. Man försvarar tillsammans som ett lag och behöver alla delar för att vara framgångsrika. Vi har lyckats hitta ett bra sätt att spela tillsammans i försvarszon, säger Jacob Johansson."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Zäta75: senast vi hade fyra raka vinster var 11/12.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Zäta75: Haha oklar referens till Vasaskeppet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
DenRöda: Kan inte hitta någonstans där vi har 5 raka vinster i högstaligan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
DenRöda: hahah, vad dum jag är. Vi hade ju fyra raka mot Djuuuu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Dr.Krykov: Lander är stark som fan. Han tacklade lilla korta tjokisen igår då killen har tappat allt fokus några sekunder. Vet ej om visades på tvn iallafall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
HKN: det är en ren njutning att se hur Lander hanterar rena kampsituationer. Dels när han driver puck med sin patenterade enhandare och håller bort motståndaren (eller, inte sällan, motståndarna) tills han skapat sig yta att spela pucken vidare, och dels när han checkar puckföraren och får det att bli först en 50/50-situation, och därefter en 90/10-situation i sin favör.
Helt makalöst.
Ska man plocka ut enskilda beståndsdelar ur den här lagmaskinen är Lander, tillsammans med JJ, nycklarna till lagets framgångsrika spel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Bragd-Birger: Lander är vår StefanSchwartz/JonasThern.

För tillfället ser hockeypuckarna ut som stooora trakordäck för JayJay, de får helt enkelt inte plats i kassen... ja som traktordäck med utvecklade fallskärmar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Zäta75: Det känns så tryggt med Johansson där bak! Längesedan man kände sån trygghet när mostståndarna skjuter mot mål, skall lite extra till för att Johansson släpper en puck i dagsläget. Plus att han är grym på frilägen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: Ja JayJay har tagit kvalspelets målvaktsspel och gjort det till helt vanligt vardag. När sedan Rautio går in och vinner matcher även han så är inte målvaktsfrågan ett bekymmer längre. Backarna har spelat helt OK och forwards börjar vakna på allvar.

Fråga: om vi alltid vinner mot Brynäs, även när vi var klapp-sämst förra sässen, hur jävla stora siffror blir det inte då imorgon när vi är bra??

Snushane: får nog anti-jinxa som fan nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: JJ känns extremt vältränad. Dels fysiskt, i hur han hela tiden håller upp kroppen i optimalt läge mot skytten, och sen i spelet. Allt ser så kontrollerat och självklart ut. Kolla slajdningen i går, t ex. Han ser ju inte ens stressad ut när han reptilsnabbt förflyttar sig med pucken. Typ 90% av nätet är täckt redan när skottet går.
Fantastiskt kul att se.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
JanneH: Vore så otypiskt Timrå om vi kan fortsätta mala på och tvåla dit Brynäs på torsdag. Skulle vi vinna så är känslan att jag får äta upp det på min första livematch för säsongen nästa tisdag. För aldrig kan vi väl gå och vinna mot både Brynäs och LHC?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
DenRöda: Bortastället! Stolarna i MERP är redan röda. ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Håkkybåkky: Exakt min tanke!

"
Timrå IK staplar segrar på hög och bakåt är laget betydligt tätare än regalskeppet Vasa någonsin var.
"

Det var ju inte så att skeppets täthet var problemet. Det var någon som inte ville lyssna på den som kunde något om att bygg skepp...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: Tre Kronor klass på JJ som han spelar nu. Vore kul om han fick chansen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Spelar Hanzl imorgon eller? Finns det info om det nånstans?
Låst ämne

« · 2396980 · »