1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581113 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30

1708814 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
hubbenorlen:

Jag hade på känn att det i Timrå var lite väl långsökt att döpa en läktare till en stad i den amerikanska södern.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
DJ Hemp: Autocorrect. Men på, ska det stå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
hubbenorlen:

Memphis-läktarna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
El Maco: Angående publiksiffrorna ska man också komma ihåg 90-talets andra hälft. Då hade klubben och namnet Timrå IK precis återuppstått och det bar ett jävla drag kring laget. Memphis läktarna var det ofta halvtomt, i alla fall mot mindre attraktiva lag. Och då gick det ändå rätt bra i serien.
Så de publiksiffror vi har i dag kanske är de vi kan förvänta oss när det går dåligt på isen, i den här divisionen. Marginalpubliken pallar helt enkelt inte med besväret att åka ut och bevittna en trolig förlust. Dom vill ha fart, fläkt och underhållning. Om det är vad som oftast erbjuds i hallen är dom beredda att chansa. Inte annars.
Så vi får hoppas att det vänder snart. För då kommer nog snittet öka markant.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
DJ Hemp:

Ja tom när publiken sviker börjar man ju undra vart vi är på väg i världen?
Nu har vi minskat budgeten i år och jag är lite på besviken på junisarna. Jag trodde de skulle prestera lite mer. Men vi ska inte hoppas på för mycket. Var tar en dag i taget. Tom jag åkte hem till Bergeforsen förr o svinga mina lurviga borta på parken och gick på hockey..jag tog nattåget och tog ett barhäng på laxen!
Nu tar det emot..
Men som som sagt det var bättre förr!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Synd att vi slåss i bottenregionen bara. Vi borde vara lite bättre än så. Som fotbollsfan är det dock inte svårt att glädjas åt att GIF Sundsvall är Medelpads flaggskepp nr 1 i nuläget. Allsvenskan i fotboll krossar ju SHL alla dagar i veckan. Det fattar alla som har den minsta insikt i detta med elitidrott. Det var roligt så länge vi var lite av en guldkandidat, men i övrigt vet i fan. Alltför många tråkmatcher i överkant...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
oldboy: Klubbarna samarbetade när de var i olika divisioner men konkurrerar nu när de är i samma serie. Bra så. Niu får de slås om att vara förstalag. Survival of the fittest.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
oldboy: Du är en lustig filur. Väljer enbart att kommentera detta, angående "de 1 000 trogna": Skulle IFS i årets HA regelmässigt ha 1 000 personer fysiskt närvarande på hemmamatcherna vore det ett väldigt bra lyft.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
El Maco: Nu är jag inte för något hittepålag. Jag är för ett sammarbete mellan distriktets föreningar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
oldboy: Just det. En hittepåarena som inte finns. I en kommun som inte klarar av att ge sina andra elitlag vettiga förutsättningar. Lycka till bobcats.

Ungdomsverksamheterna konkurrerar idag och det har räckt till för att fostra mängder av elitspelare. I och för sig mest från den ena klubben...

Håller med om att publiksiffrorna är usla för närvarande men vi som var med på S/T-tiden vet att det inte går att skapa ett hittepålag och tro att publiken möter upp. När Timrå IK kom tillbaka så slöt folket däremot upp. Och även om det är svårsmält för många TIK.are att se laget gå kräftgång kommer de tillbaka när laget får lite medflyt även i den här serien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Kongo: Ungdoms och juniorverksamhet finns i båda klubbarna! De ska samarbeta! Ett lag i SHL och ett i allsvenskan, då kan det vara lämpligt att Timrå skall ha de bästa juniorförutsättningarna för att slussa in juniorer till seniorerna.

Supporter och publikbas? Har du besökt någon av distriktets ishallar utan att bli bedrövad? Publiken kommer med framgångar oavsett namn. men de 1000 trogna är viktiga för föreningarnas existens.

Arena! Timrå har en arena som just nu är ett några nummer för stor håller för kortare besök i SHL, mycket begränsade utvecklingsmöjligheter i högre samanhang. Gärde ishall håller ett tag till i allsvenskan, Sundsvalls kommun visade intresse när Timrå IK var på gång att vidareutveckla verksamheten, så det är här utvecklingsmöjliheterna finns. I Sundsvall måste det till en ny arena och som på andra ställen kommer det när tiden är mogen.
Omförhandlar Timrå IK sitt avtal där man är bunden till att spela sina matcher i Timrå kommun finns det genast större utvecklingsmöjligheter för föreningen.

Upptagningsområdet för publiken är samma, men som Timrå IKs ledning uttryckte sig.
"Tillväxten finns i Sundsvall. Merparten av föreningens sponsorer är verksamma utanför Timrå kommun, de flesta i Sundsvall"
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
El Maco:

Ja, jag "småtrollar" lite själv när jag känner mig uttråkad. Fast jag antar att de flesta härinne vet ungefär var jag står.

Dock är jag absolut ingen figur som vistas på diverse sociala medier. Det är väl i princip endast här och på svenskafans.com i så fall.

Därför har jag ingen som helst koll på en sådan som Oldboy och vad han eventuellt kallar sig på andra sajter och vad han står för. Jag går enbart på vad han skriver här och då känns han lite allmänt som ett avvikande och därför befriande inslag i den grå massan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
DJ Hemp: Wikipedia definierar ordet internettroll som "Internettroll, oftast bara kallade troll, är personer som skriver på internetfora och liknande (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram känslomässiga svar, gräl eller utdragna ofruktbara diskussioner som inte leder någon vart. Ordet är internetslang."

Oldboy är en bobcat men försöker påskina att hen är "neutral". Det är naturligtvis trams. Vederbörande har skrivit ungefär samma sak under signaturen "blå" på st.nu ett tag. Och det är inte gif-blå som är färgen utan bobcatsblå.

Jag tycker det är solklart trollbeteende att registrera ett konto, inte stå för vilket lag man håller på och påstått neutral argumentera på vårt hockeyforyum för att vi borde bli farmarklubb för bobbarna. Att kalla en anka en anka är inte mobbing.

Du trollar ju själv när du är uttråkad mellan varven.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
El Maco:

I dessa anti-mobbningstider känns det lite otidsenligt att kalla någon för troll m m. Har du sett Morgans mission? Själv finner jag det rätt så uppfriskande att det dyker upp någon med åsikter som skiljer sig från den grå massan. Ja, det handlar om Oldboy i det här fallet om någon nu trodde något annat. Och nej, jag är ingen lokatt även om det djuret är en stjärna i naturen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
oldboy: Dina bobcats spelar i en arena väl anpassad för division 1 och har en organisation på samma nivå. Timrå och Giffarna står i särklass när det gäller anhängare och Dragons lockar lika mycket eller mer folk än er. Men du trollar på som "neutral" och menar att det är i Tunadal framtiden finns? Intressant. Ska du först bygga en fantasiarena i Sundsvalls innerstad för 7000 ihopfantiserade Sundsvallsfans? Eller vad är din plan? Troll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Kongo: bra och saklig analys.

Torde t.ex framgå för vilken hugad riskkapitalist som helst vilken som är vinnare.

Välkommen verkligheten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
oldboy: Följande parametrar kan man säga avgör en förenings framtidsmöjligheter.

- Ungdoms- och juniorverksamhet
- Supporter- och publikbas
- Arena och intäktsmöjligheter
- Upptagningsområde (sponsorer, publik)

Vid en sakligt grundad analys av nuläge och potential ser man att TIK är starkare till betydligt starkare än IFS i de tre första delarna. Den fjärde, upptagningsområde, är i teorin delad även om TIK av tradition har en starkare ställning även där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
JobbaPuck: Fyra unkna poäng skiljer mellan plats 14 och plats sju. Sicket getingbo vi befinner oss i.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
dr dängroth: Glädjer mig att det är fler som är inne på samma linje som mig och DJ Hemp, att satsa på EN vinnare.
Har du någon realistisk vision för din "vinnare"?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
DJ Hemp: jo bandy. Sm guldet senast hade ju några för mig väl bekanta ansikten. Ja tät matchning kan ju få tabellen att tilta från botten till topp med osannolika resultat.
Ungefär som att Västerås bara ville hem.
Det jag befarar är att medelpadshockeyn hamnar i limbo. Botemedlet är att satsa på en vinnare. Att arenanamnet inte sålts är märkligt. Det osar pessimism över bygden. Så fin hockey kultur, sån gedigen historia bland Sveriges största. Krävs lite mer visioner och tunga gubbar som levererar budskapet utåt. Men med ekonomin i total kontroll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
dr dängroth:

I Västerås är det bandy som gäller. Ingen större sport internationellt, men i Sverige är VSK ett begrepp inom idrotten. Konstigt resultat i Sundsvall kan tyckas, men med denna täta matchning kan det uppenbarligen bli så där...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
JobbaPuck: undrar vad Det kostade?
Apropå Västerås, Sveriges 5e största stad. Fotboll. Stor sport. Inget lag som är elit, herrar. Samma jädra situation som håller på att bli inom hockeyn i Medelpad. Bara styvnackad konkurrens o mediokra resultat. Satsa på en klubb istället. För hockeyn i medelpad Timrå IK. Inget annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
JobbaPuck: 4-1 löven väntat däremot
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
TD: 5-1 till Sönnsvall mot Västerås i detta nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Ovanför strecket känns skönt men löven och Sundsvall lär klättra dom med
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Corvo: Ja "Timrå Timrå! Vi jagar 3 poäng. Och vi ska upp igen" den var riktigt skön, hoppas den kommer att höras framöver.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Corvo: Ser ju inte alltför deppigt ut i tabellen ändå. Vore önskvärt att klättra en bit upp och förhoppningsvis boosta självförtroende och krydda med lite mer jämnhet, då kanske våren kan bli lite ljusare än de senaste åren..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Riktigt skönt att avsluta det täta spelschemat nu innan uppehåller med 3 poäng hemma i Timrå Isstadion.

Första perioden var en riktig pärs. Som fler har varit inne på så kunde det lika gärna ha stått 0-2 eller 0-3 på jumbotronen efter första. Det är väl bara att tacka Johan Mattsson för sitt krigande mellan stolparna samt att vi hade turen på vår sida idag.

Jag har aldrig lämnat en Timråmatch i förtid pga resultatet och/eller spelet och hade heller inga sådana planer efter första perioden idag. Vad tusan, har man väl tagit sig ut till arenan så blir man såklart kvar där tills matchen är slut. Om spelet och resultatet är direkt pinsamt så kan man alltid trösta sig med att man har sköna vänner på plats att surra med.

Visst brukar lag som har gjort en usel första period kunna komma ut som ett helt nytt lag till nästa period. Men idag hade jag inte den känslan utan det kändes bara som ett lag med både mentalt och fysiskt trötta spelare och att Pantern skulle kunna ta hem matchen ganska enkelt med typ 0-3.

När det kommer till spelaromdömen så tycker jag att Anton Wedin var allra bäst av utespelarna. Kämpade, slet, vred, vände, vann närkamper, visade prov på sin fina teknik, skapade chanser och verkade riktigt målsugen. Tyvärr så är han fortfarande lite för ineffektiv och bränner för många målchanser.

Mattsson i målet skall givetvis även han ha stort beröm för sin insats mellan stolparna. Ett par riktigt avancerade räddningar samt att han klev upp och gjorde ett par fina och viktiga räddningar när det behövdes som mest.

Pelle Hallin för sin energi och vilja samt att han krigade på bra och gjorde mycket nytta både offensivt och defensivt.

Boyce och Öhrn gjorde som oftast även i denna match en riktigt bra defensiv insats. Finns fler spelare som förtjänar beröm men jag nöjer mig så.

Även Västra Stå med Rätta Virket i spetsen levererade och roligt att en ny och riktigt skön sång fick se sitt ljus under matchen.

"Timrå Timrå! Vi jagar 3 poäng. Och vi ska upp igen"

Det var allt från mig för den här gången. På återseende och tack för ordet!

/Corvo
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
250kg k?rlek: Håller med i allt du säger. Tror att mycket av spelet kommer att sätta sig, förutsatt att lager får vinna lite jämna matcher så att dom känner att dom har vinsten i egna händer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
orion:

Eller som Homer Simpson: "Wohoo!"
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
DJ Hemp: Jag säger som Cartman: "Sweeet"...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Är det nån annan än Brynis å Dahlen Jr som gör mål för detta laget f ö? Kul att Sam Marklund fick göra ett idag då jag anser att han Lindgren och Wedin är vår på pappret vassaste formation
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Fint med revansch på Pantern. Tänkte redan i Malmö att vi egentligen borde slå dem. Nu var jag, bland annat på grund av lite jävel, förhindrad från att följa kvällens match. Men det är väl aldrig försent att glädjas åt en TIK-vinst... : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Hahl Bundy: ja jag vidhåller att tre poäng är de två skönaste orden på jorden!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
hubbenorlen: Min snabbanalys är att vi om möjligt har ännu fler juniorer som är orutinerad och gör misstag som kan vara avgörande i en match.
Vi har rätt få spelare som varit med ett tag och sådant spelar roll.
Jag har varit kritisk till Landers spel sedan han fick en ordinarie plats i det här laget och ser man till kvällens prestation så fixar han inte detta tempo ännu. Han har väl blivit bänkad i ett antal matcher då hans spel inte riktigt "är där" på denna nivå, ännu. Det finns fler spelare som inte riktigt fixar tempot och attityden i landets näst högsta serie.
Men jag tror det blir bra om alla i laget inser att det bara är att köra. Tänka på defensiven men ha en spelidé som är lagets styrka.
Tycker definitivt att laget kan jobba ihop en plats i play off och där kan allt hända. Men då är det ett stenhårt fokus på vad laget är som bäst på och arbeta efter det. Då kan det gå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Visst kan vi komma överens om att vi kan vänja oss vid segrar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
250kg k?rlek: I varje serie, oavsett sport, är det alltid ett lag som underpresterar i början av serien, för att sedan bli ett topplag. I år tänker man att det är Leksand och Björklöven. Men kanske är det vår tur i år?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Vet inte sist jag hade så få dagar i matchnärvaro som denna säsong. Började rätt hårt med att inte missa en match för att på senare tid missa typ varannan.
Ikväll var jag dock på plats och såg en match som efter första perioden gav mig kalla kårar. Tänkte för mig själv att: "vi kan inte vara så dåliga som vi var i denna period".
Underläge 0-1, ett resultat i underkant faktiskt. Jag hade inte sagt något om det stod 0-2 eller t o m 0-3.
Andra perioden började lika trevande den. Men efter några mycket bra byten av vår kapten Pelle Hallin så blev det som att han väckte stora delar av laget. Man började åka skridskor, man klev in i närkamper och visade attityd. Om jag inte missminner mig tror jag skottstatistiken stannade vid 14-1 i andra perren. Och om 0-1 efter första var i underkant så var en 2-1 ledning för hemmalaget i underkant.
Tredje perioden blev som en tredje period brukar se ut. Ett desperat lag i underläge mot ett lag som försökte kontrollera ledningen. Ärligt talat är det här laget inte särskilt bra på det. Det här laget ska åka skridskor, spela aggresivt och stressa. Tredje blev en enda lång kamp, rätt kontrollerat dock, men ändå mycket nerv. Det var ett hårt tryck mot slutet, Pantern plockade sin målvakt och det var riktigt nära att kvitteringen kom. Men matchens spelare Pelle Hallin kunde avgöra med en 3-1 puck i tom kasse. En bra avslutning och väl unt.

Jag summerar matchen som följande: att det ska vara så svårt att göra det man är bäst på. Fullt ös medvetslös. Skridskoåkning, aggresivitet, fysiskt. I alla tre perioder. Det här laget har kvaliteér som räcker bra mycket längre än att harva på i de nedre regionerna. Men då måste man börja spela det spel man är bäst på.
När man lirar på det sättet så är man jobbig att möta. När man ställer upp och ska spela ett kontrollerat man-mot-man spel så är man off.
Ett tack också till Matsson som lyft sig massor och som ser ut som en målvakt med kvaliteér. Fortsätt så.

Tack Timrå IK för tre poäng. Viktiga sådana.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Sådär ja! Tre varma ny och hembakade pinnar!

Livet är underbart att leva!

I Timrå IK spelar halvgudar!

Tänk att det äntligen vart våran tur att få sätta den där sköna spiken i kistan!

Jag ser hur vi jobbar ner pantern totalt i andra perioden med precis den hockey jag vill se från vårat älskade Timrå!
Hög fart i alla lägen och snabba avslut! Hallin och Oscar Johansson bombade slaggor och Westin utmanade ständigt med frenesi och fullföljda närkamper!
Vi sög musten ur kissarna från skaune!

Tacka Boyce för den klubba han lyckades få bort där på slutet när pantern fick chansen med öppet mål! Det gör jag!

Det var en styrning på Bryniz skott...
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Skönt med lite lugn och ro inför uppehållet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Kongo:

Vinner vi???
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Kongo: Ja,herregud det gick vägen ☺
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
SMÅLAND: JAAAAA!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
erathoo:

Vad står de...ligger illa till?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
: kan vi sluta ge bort puckarna tack
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Jämtlandsfil: Hur många öppna mål behöver karln??
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
söder över:
Ejdsell har dock klingat av betänkligt....
Jobba för en trea!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
palleparling: nu har jag sett igen...

Känns som att det kan varit styrning via handsken....
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2015-10-30
Många spelare gjorde en riktigt fin insats i andra perioden.

Enligt mig var dock Hallin. Westin. Ogge. Wedin Boyce. Johan Johnsson Öhrn jäklar i mig lite extra på g!

10 och 93 kan kanske få spela lite i pp kanske... Det går sakta o mesigt där...
Kommentera

1708814 · »