1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582185 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27

« · 602278 Till forumet


Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
27/10

Timrå IK - Leksands IF

19.00
E.ON Arena

Kom och skratta du också!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
LingaN:

27/10

Timrå IK - Leksands IF
19.00
E.ON Arena
Kom och skratta du också!

Den som gapar efter mycket, mister ofta hela stycket !.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
The Fat Bastard: Nu, nu tar vi och lugna ner oss lite här va!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
The Fat Bastard: Tycker jag också, tänk om Leksingarna kanske vänder den här matchen och bara vinner framöver, vem vet?
Men det blir 4-0 till TIK :))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
jZo:

it aint over 'til the fat lady sings...

Matchen ska spelas först.

Högmod går före fall...

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
The Fat Bastard: Exakt :) men LIF var jävligt starka igår.

Men förhoppningsvis så vinner ju vi för att vi är ju Dom bästa som du säger ;)

Forza!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
jZo:
Och dom har snö...;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
The Fat Bastard: hahaha :D precis ;)
Kommentera


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
The Fat Bastard:

Det blev fel, länka er fram till Leksand, dom åker redan skidor där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
The Fat Bastard: Snö i dalarna, kul för dem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
The Fat Bastard: hahahahahaha :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
The Fat Bastard: Den här tråden spårade ur lite granna som sagt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
LingaN:

Och det gjorde visst Elofsson också...synd.

Krossa Leksand !.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
De kommer bli hårt imorgon men vi ska inte ta ut någon seger i förskott. Leksand börjar få fart på maskiniriet så vi ska nog passa oss. Trots detta så tror jag att Timrå går segrande ur matchen och vinner med..

ja kanske 4-2

Alltid Rött Alltid Rätt :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
The Fat Bastard: Citatet "Kom och skratta du också" är taget från matchannonsen på tikare.se. Inte direkt vad Kenta predikar. Börjar några spelare fuska en meter blir vi poänglösa både mot Leksand och DIF.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Är oerhört spänd och förväntansfull inför torsdagens drabbning mot Leksand. Verkar som att dalmasarna har börjat få bra fart under rören men tror ändå att vårat hemmastarka TIK ska kunna ta hem tre härliga poäng om vi bara spelar det spel som vi är kända för att göra på hemma-is. Ser även fram emot Sloans hemmadebut, ska bli hur kul som helst.

Men till ett ämne som varit uppe förut, INTROT. Jag och många med mig tycker att det intro som för tillfället ska tända våra krigare vid entre på isen är på tok för dåligt. Får inte den där ståpälsen som jag tycker att ett kraftfullt intro ska ge. Förr när vi hade Dire straits gitarrerna som övergick till Iron Maidens Wicker man så fick man ju en otrolig tändning inför nedsläpp. Numera så känner jag att det mer liknar en division ett-match med några fjuttiga tomtebloss och ett låtval som inte alls tänder vare sig publik eller spelare. Tomte blossen kan jag visserligen leva med då det inte hör till det viktigaste inslaget i entren (enligt mig), men musiken måste det bli ändring på. Håller ni inte med?
Vet någon vem som är ansvarig för detta?

Annars så tycker jag att det är en underbar stämning från nedsläpp till slut, kanon-engegemang från både klack och övriga åskådare.

Vi syns på Torsdag. ÄLSKA TIMRÅ IK
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Vincent Vega: Kan hålla med dig om att låt valet kan vara lite bättre men annars är de kanon!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
General_Moisio: Ja som sagt så har jag inga problem med tomteblossen och skynket (hellre det en "gamen" som vi hade förut, hehe). Men musiken MÅSTE enligt mig bytas ut. Du råkar inte veta vem som är ansvarig? Är det Shanti ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Vincent Vega: Är det inte Hassebo som är ansvarig för musiken. Har för mig detta är inte alls säker!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Vincent Vega:

Själv så saknar jag "kråkan", men framför allt Discokulan...Jag tror Dragons snodde den.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
The Fat Bastard: hehe, ja discokulan var bra och kråkan som du väljer att kalla den hade väl kanske sin lilla charm. Men snälla jag måste väl ändå få medhåll vad gäller låtvalet, sämre än på många år. Vad är det egentligen som vi får höra innan spelarna gör entre ??? TIK TIK TIK skanderar en röst som lika gärna kunde komma från någon av grabbarna på hållplats B. SNÄLLA hjälp mig att få en ändring.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Vincent Vega:
För publikens skull skulle dom satsa på ett tuffare och mer påkostat intro i några matcher, mer pyroteknik och häftigare musik m.m.

Jag har varit på SHG några gånger och där smäller det bra innan Sveriges matcher.

Vi får ju i allafall "Jumbotron" nästa säsong...

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
The Fat Bastard: Jaså... är det klart med jumbotron till nästa säsong? Saknar verkligen det i en arena som annars håller grym klass.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Vincent Vega: Jumbotron och 5 meter bredare gångar skulle vara angenämt. I nuläget har vi nog elitseriens absolut smalaste gångar, bortsett från bebis-Mora som saknar gångar under läktaren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Knylan: Men det blir juh bra med det förslag de gav i AB. Minska rinkens bredd med 4 meter så kan vi bredda gångarna... =) Dock bara med 2 meter men vad gör väl det...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
LingaN:

Skall ni skratta åt era kära timråspelare när de blir utspelade imorgon eller :-)
leksand vände nästan 2-4 till 5-4 seger igår så dom är på gång...

Mitt tipps är att Leksand vinner med 4-2 :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
The Fat Bastard: Är de beslutat om Jumbotron?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Tycho: Lyssna aldrig på AB. :)

Wennerholm är nöjd när matcherna slutar 8-7, då tycker han att hockeyn är rolig. Samma trick kör ju damfotbollen med, man ska gå på damfotboll för att det blir många mål. Vi vet ju alla hur lattjo det är med damfotboll, man kollar bara för att verka politiskt korrekt egentligen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
mattias - 74: Leksand vände NÄSTAN 2-4 till 5-4 ?????? Vad är det för analys. Det är många matcher som lag NÄSTAN vänder ett underläge till vinst. Timrå vände NÄSTAN mot Färjestad i måndags. Hehe....

Timrå kommer absolut inte att vinna enkelt men kommer att få med sig 3 poäng efter en som vanligt gedigen kämpainsats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Knylan: Jo jag vet... AB blev verkligen som de vart...

Tror på att ta bort hakningar och fasthållningar, då får vi mer ordentliga tacklingar och mer prestationer. Hoppas jag iaf. Sen kan det gärna sluta 1-0 bara spelet på banan är roligt att titta på. Jag vet inte om 4-4 matchen mot Modo var så rolig att titta på förutom spänningsmässigt.
Misstag och dåligt spel kan också ge många mål...

När det gäller damfotbollen är det väl kanske det sista resonemanget som passar in bäst. Det har väl bara varit Marta som varit värd att betala pengar för. Vilken skön tjej, både på och utanför planen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Vincent Vega: Ang. introt. Kom förbi musikholken på torsdag så kan vi diskutera vidare lite mer konstruktivt där. Hittar du inte dit så får du fråga dig fram. Då kan jag även dra lite andra omständigheter på en gång. OK??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Hassebo: Låter kanon. Är det inte där bredvid "canal + läktarn" ???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Knylan: Du har tydligen inte sett malin moström spela du... hehe finns mycket sevärt när det gäller damfotboll numera, inte som förr när pia sundhage regerade....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Vincent Vega: Yes box, alright
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
willysson: Du ska juh alltid dra ner det på det planet... Men säg inget för grovt, jag kan bli sur då jag känner några av dem... litegrann iaf... =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
willysson: Hehe Kicki Bengtsson och Victoria Svensson för Pia Sundhages fana vidare, det är bra. Jag jobbar aktivt för att motverka sexismen inom just damfotbollen.

Annars så hoppas jag på att vi kan då dänga in en 10-20 kassar på torsdag mot Leksand. Allt under tresiffrigt är ett smärre misslyckande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Tycho: hmm, dra ner det??? jag kan inte se nån annan njutning med damfotboll iallafall...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Tror matchen imon blir lätt för Timrå. Leksand har många spelare skadade, Lotvonen, Wallenberg, tillikanien, Huoko mm dessvärre har det en bred trupp så de kommer kunna mönstra med 4 kedjor och 3 backpar än då, Vet vi om deras förstärkingar som nemeck kommit än??? Står på deras hemsida att han och en till kommer i oktober??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
TIK-Supporter: Jodå...Nemecek har kommit, spelade i går mot SSK. Var inblandad i minst ett mål framåt...minns inte om det t.om. var han som gjorde det. Tror på en tuff match för Timrå, Leksand har fått lite blodsmak nu...dessutom brukar Timrå ha svårt mot Leksand!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
TIK-Supporter: Med den inställningen lär Timrå få det jobbigt att ta några poäng alls i morgon. Timrå bör vara det starkare laget just nu, men att låta sig tro att Leksands olika bekymmer gör matchen till en enkel affär känns lite väl vågat. Nemecek anslöt till laget nu under veckan. Det ska bli intressant att se om han utvecklats något sedan han spelade med Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Dream Team: Kanske tur att TIK-supporter är just supporter o inte spelare med den ödmjuka inställningen...*L*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
rupert: Brukar de ha svårt mot LIF? inte vad jag kan minnas riktigt.. tycker de har bjudit på många "höstlöv"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
actionleif: Tja...jag har inte någon välgrundad statistik att luta mig mot, mest en magkänsla! Såg en skitmatch häromåret som Leksand vann med 6-2 o nu sist borta kom vi undan med blotta förskräckelsen..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
rupert: Vet vilken du menar.. men mötet innan slutade 5-2 till timrå .. har kikat lite och vi ligger ganska övervägande på plus mot dem :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
actionleif: Låter ju betryggande! Nåväl...tror iaf inte på nå´n skrattmatch!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
actionleif: Tja, vi ligger klart plus sedan vi gick upp i elitserien igen, mycket tack vara dalalagets sviktande resultat. Totalt sett har vi dock en "bit" kvar till att hinna ikapp Leksand...

(se länk)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Dream Team: Tur att det är nuet som räknas! *L*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Domarskrälle: RYHED, Lars Johan
Lakej 1:TAKULA, Leo
Lakej 2:ANDERSSON, Åke

Avbryt nu de leksingska liderska knäppen och stimmet på 4 pinnar i rad.....

FORZA TIK.........alltid, alltid........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Friman SR:
Dommar trio enligt hockeyligan.

Timrå IK - Leksands IF
HD Lars-Johan Ryhed, Örebro
LM Leo Takula, Hofors
LM Fredrik Molander, Gävle
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Sammanfattning om matchen



Kenta snackar inför Leksand hemma:

- Vi genomförde matchen i Karlstad på ett bra sätt. Rent spelmässigt var det en av de bättre matcherna i Karlstad under min tid som tränare i Timrå IK. Vi höll spelet väl uppe under samtliga tre perioder. Att vi lämnade Karlstad utan poäng kändes därför bittert.

- Att vi spelar bra är positivt. Men hedersamma förluster är det värsta jag vet. Det är poängen som räknas och fakta från Karlstad är att vi blev utan poäng. Det är jag inte nöjd med.

- Blake Sloan debuterade i måndags. Tycker att han gjorde en godkänd debutmatch. Jag har all anledning att tro att vi kommer få nytta av honom i framtiden. Sloan är skridskostark, har sin styrka vid motståndarkassen. Dessutom har han en härlig attityd, jobbar för laget.

- Nu väntar match mot Leksand. Jag vill se att vi håller samma nivå som i senaste hemmamatchen mot Linköping. Gör vi det så har vi goda möjligheter att få med oss ett bra resultat.

- Leksand ser ut att vara på gång. De vann mot MODO och följde upp det med poäng i tisdags mot Södertälje.

- Pär Styf saknas fortfarande efter sin skada i matchen mot Luleå. Christian Söderström missade matchen mot Färjestad men är nu tillbaka i truppen.

Truppen
Målvakter: 35 Johan Asplund, 39 Mika Oksa.
Backar: 6 Anton Strålman, 7 Johan Svedberg, 8 Sanny Lindström, 9 Kalle Koskinen, 21 Mats Hansson, 38 Teemu Aalto, 52 Calle Johansson.
Forwards: 10 Christian Söderström, 11 Blake Sloan, 12 Robert Carlsson, 13 Peter Regin, 15 Frans Nielsen, 16 Per Hallin, 17 Kristian Gahn, 24 Magnus Nilsson, 26 Mattias Wennerberg, 28 Kent Manderville, 47 Peter Ström, 51 Valeri Krykov, 79 Fredrik Warg.




Domare Timrå IK - Leksands IF:
HD Lars-Johan Ryhed, Örebro
LM Leo Takula, Hofors
LM Fredrik Molander, Gävle




Ståplatser just nu kvar:
636

Sittplatser just nu kvar:
334
Kommentera

« · 602278