1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609091 inlägg · 6214 ämnen
« · 3011983 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
Cobbel: Pom-pom-tjejer, så 90-tal, stora reklamskyltar på målburarna, så jäkla fel, endast i Finland. Olika färg på hjälmarna, så Red Bull.

Jadu: en nyhet,
Brynäs har vunnit SM-guld, det är klart redan

Jadu: Hanteringen av Heikkinen borde läras ut i skolan hur man inte borde göra, ramträffar som belönades med mindre speltid och typ sopan Pääjärvi bredvid sig. Totalt vaskad säsong. Lär bli bra med nygammal tränare och nystart hur man ska lira hockey i Timrå.

RYGG HANS: Jag är ju liiiite rädd att det skall vara en ersättare till Dahlén. Men det verkar saknas lite målskytteri i för att ens våga nämnas i sammanhanget mening. 😬

JanneH: Ja, för annars så får iaf inte jag ihop det. Ska vara om vi värvar en helt ny ledande kedja då där han är assistmakaren.

Rallarn: Typ 20 i ramen, snabb release. Den enda som förtjänar att klassas som "lossnar inte"

Rallarn: han hade några i virket också.

Tom Topp: Har Heikkinen en bra bössa? Tyckte han sköt mest i magplattan på målis

JanneH: Återstår att se. Fortfarande som att spela på Lotto om hur en finne klarar övergången från Liiga till SHL.

Viktigast nu är att hitta forwards med näsa för mål framöver.
För både Kivenmäki och Liam verkar ju vara framspelare.
Rätt bortkastat om man har en övrig trupp som "inte tar betalt"..

Synct: klart som korvspad annars inget slutspel Jack är en riktig matchvinnare dock i shl länken skulle han haft en 2a mot Tik
Timrå kan lära av Växjö vilka skott 13 skott mycket farliga Brynäs påminner om Tikarna ineffektivt

JanneH: svårt att säga vart han hamnar i hierarkin, men jag skulle vilja se honom med Heikkinen. Han har blicken och handlederna för att lägga upp fina mackor!

Tom Topp: tror ni fortfarande att Otto "Kniven" Kivenmäki är värvad för 2:a kedjan?

RunarUp: ja men i JVM såg man ju inget av detta beteende från "dampungen" Berglund.

Sanyet: Inte omöjligt men han behöver ju en inkomst också, Sundsvall lär ju inte betala så mycket och frågan är ju om han kan ha en inkomst från Timrå samtidigt som han spelar i Sundsvall, då är det nog mer troligt med Kif eller NSK.

Montén Python: Snyggt ass Kivenmäki, styr PP bra

2-1 Saipa ass. nr 10.

Cobbel: jag började kolla lite Liiga när det var klart med
Jokinen till Timrå. Trodde vi skulle börja åka åttor runt SHL-lagen för Jukurit såg ut som det snabbaste och smartaste laget någonsin.

Sen kom han hit och har inte sett något Liiga sen dess. Den där Otto kan bli en Oskarshamn-succé eller en LHC-palve.

Det är charmigt men helt omöjligt att dra några växlar haha.

Knylan: Nä struktur eller ej. Finnarna lyckas ändock få fram många spelare på högsta nivå i NHL och är ju alltid där och slåss om ädla medaljer med landslaget i princip. Nånting gör de ju rätt i sin inhemska liga!

Jag hade hellre tagit lite mer underhållning i SHL emellanåt..
Sen kanske de mindre rinkarna spelar in en del i sammanhanget med iofs.

Vad gäller annan diskussion så tycker jag skall det smällas och tjuvnypas lite extra när det är slutspel! Så länge det inte är långt över några gränser givetvis.

Är vi känsliga så blundade vi nog rätt friskt en gång i tiden åt Jonte Hedström när han höll låda. 😅

RYGG HANS: Ja och om Lilla farbrorn hade spelat då skulle dom nog fått använda en elhyvel o ta bort honom från sargen om han gjort nå dumt!!🤣🤣🤣🇱🇸

Haha, finska ligan ser ju lite ut som HA på steroider.. :D

Villervalla: Har jag sagt länge

RunarUp: Dampunge. Farsan hans var ju likadan. Man hade lätt satt ett blad i veka livet på honom.

Gathlopp: Exakt.

RunarUp: fick ju göra vad han ville mot Genborg också. Vissa spelare har det krattat för sig.

RunarUp: Det är fan slutspel, det ska vara småfult!

På tal om nåt helt annat, vilken genförskjutning lider Jack Berglund i FBK av?

Trycker till nån efter i princip varje avblåsning. Utan konsekvens från domarna, undrar om han hade gjort det om han spelat i Timrå?

Sakic: haha ja. Bottenlagen i HA kör en serie som i SHL. Senast var det Västerås mot Troja där Troja åkte ur :)

JonteD: men det är en lätt hysterisk kommentator! 😆

Gathlopp: jaså?? Bra koll..

Tom Topp: Han ser bra ut Kivenmäki. Sedan får vi se hur han lyckas i SHL.

Tom Topp: Lilla farbrorn håller med till 💯%!!!!😎🤣🤣🇱🇸🇱🇸

Rallarn: nu har jag sett en period med Kivenmäki. Han är lugn och fin med pucken. Hittar fina passningar över hela banan. Blir bra det här!

Sakic: dom har inte kvalat mot HA-lag på flera säsonger. Chokar ändå.

Han är igång på riktigt Lodin.

RYGG HANS: 34-35 raka vinster ba? Skönt dom slipper kvala mot ett HA-lag, tog bara 100 år att inse?

Synct: Löser sig, sluta stressa det är för fan MARS.

Rallarn: Inte riktigt lika strukturerat, minst sagt. Förståeligt att Jokinens fick genomslag med sitt nytänk för några år sedan, och kanske lika förståeligt att samma idéer föll mer eller mindre platt i SHL.

Verkar vara en roligare typ av hockey i Finland jämfört med i SHL.

Synct: lugn å fin. Bara en info.😎

Sanyet: Hoppas det blir Hudik i HA.

bgs: Haha, Nubbens kommentar.

Nisse på Mon or: Är Fortier aktuell eller vad? Är det de två som ska in som spets kan vi förbereda oss på kval redan nu.

16.00 börjar Saipa mot Ässät.
Otto Kivenmäki nr 10 och Maxim Fortier nr 41.

JanneH: Vi kan ju kika på Otto 15.30 och se om han visar lite takter!!🤣😎🇱🇸

Smörgåsen : Men andas grinolle… kan vara bra med vårluft för dig.

Laleggia hyllar nubben. ”Älskar honom”.

Nämner också Tim Erixons mål match 2 mot djurgården som ett varmt minne.

Kan bli en nyttig kontakt för nubbs framöver nu när Laleggia ska jobba som agent framöver.

Montén Python: ja det var ju inte nåt överflöd av vinnarskallar de sista 7 omgångarna av grundserien

SKRIDSKOSKENAN: sarglåsningar måste sluta räknas som tacklingar!

Genborg och Svensson delade ut några tacklingar men Didde var för snäll. Snacka om skoningslös mot sig själv och omtänksam för motståndaren…

Jag är väl omodern…
Det finns väl en risk att spelarna gör sig illa när det tacklas så ligan vill väl ersätta tacklingar med ”screening” och sarglås…

Sedan ser det ut som om Lettland äter upp oss fysiskt när det är internationell turnering…

Cobbel: Minns inte att han uttryckligen uttalat precis just det, däremot finns det belägg för att det är så alla klubbar bör arbeta. Länkar den bloggartikel Jimmy använde som underlag i Domustrappan-intervjun.

SKRIDSKOSKENAN: Jag tycker storlek kan vara rätt oväsentligt i många delar.

Det jag ändå vill få in är lite inställning och vinnarskalle.
Spelare som inte åker och gömmer sig när det brinner i ett slutspel etc.

Pudas är ju inte den största spelaren. Men ett exempel på att ta för sig även när det hettar till, rent av att han höjer sig nån nivå.

« · 3011983 · »