1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582422 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22

« · 2376680 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
JanneH: Jag saknade också något om Kapanen. Men det kan komma senare kanske, nästa match? :) En vinst är en vinst. Det har inte sett såhär stabilt ut på länge länge minst 10-15 år. Vi ger oss chans att vinna varje match även om vi inte spelar på topp. Att hålla sig fri från skador och mala på blir nyckeln.

Tror man matchar in Wedin lite lugnt i 3:e. Men när han kommer igång så talar mycket för att han tar plats i 2:a istället för Hartmann ja. Om inte Hartmann börjar att leverera rejält i de kommande matcherna vill säga. Lyxproblem!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
3 snabba om hemma premiären:
- 1 Snyggt tifo men de glömde ju en hemvändare... Kapanen ;-)
- 2 "Det är som på den gamla goda tiden", sa Kimmo Kapanen efter den första perioden... näääee på den gamla goda tiden brukade vi ju leda med 3-0 efter första perren ju.
- 3 Vart faan stoppar vi in Wedin när han är tillbaka??? Fortsätter Halloran så här blir han ju svår att peta. Kan det bli Hartmann som flyttas "ner" till 3e med Lundin och Andersson?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
falconugglaThe great onekulltorp: Då var det inte bara jag. Inte hela världen egentligen men allt kändes bara skevt. Kommer garanterat vara klockrent nästa match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
falconuggla: Det blev fel nästa gång blir det rätt till förhoppningsvis fulla läktare då också. Vi vann det är det viktigaste. Nu ser vi fram emot Växjö borta imorgon. Vi går för 3p där också mot Jönssons lag som inte startat speciellt starkt men som inte är ett dåligt lag på något sätt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
empa11: Håller med, kändes lite som "jaha, dom kom ut nu". JJ skulle klivit ut till "...TO RUUMBLE".
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
empa11: Det är som om inmarschen inte riktigt är redo ännu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
empa11:

Det blev en miss. Laget skulle kommit ut direkt efter The Ecstasy of Gold.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
empa11: Hela entrén kändes fel. Tycker jag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Var det någon som tänkte på inmarschen igår förresten? De körde ju låten Let’s get ready to rumble, och det kändes som den blev helt otajmad? Kollade om situationen på Cmore när jag kom hem, ifall det var så att jag var lite sen att uppfatta något eftersom jag var där live, men upplevde samma i sändningen.

Eller gick allt som tänkt? Typ alla var redan inne på isen när rösten körde igång ”LET’S GET READY TO RUUUMBLE”. Det känns ju annars som de ypperliga att börja åka ut till, då beatet i låten kommer igång efter det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
hockeyärnice: För långt uppehåll håller med. Borde vara tisdagsmatch också för oss, men det kommer framöver. Vi får snart tillbaka Wedin, bör bara vara 1 v bort nu. Nästa lördag. Det ser man fram emot mycket. Med sin speed och sitt skott kan han vinna matcher nästan själv åt oss :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Det är alltså match på Lördag och sen Torsdag igen. Orkar inte...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Zäta75: Om jag räknar rätt så har 13/16 hittills fördelade poäng (mål + assist) gått till nya spelare för året. Det är bara Laleggia (2 ass) och Hanzl (1 ass) som hamnat i protokollet från fjolårets trupp. Säger lite trots allt om klassen på det vi fått in
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
mikenomad: Vi städade av LHC check. Med hjälp av storspel av JJ och våra stjärnor. Nu vänder vi blad och går vidare. Match imorgon nere i Växjö. De har bara 1p hittills och lär vara sugna på en 3 poängare. Om vi vinner även den har vi 8p och de 1p, en skillnad på 7p. Vinner de har de 4p och vi 5p. Snacka om skillnad det kan bli poängmässigt.

Fråga: Kommer Hanzl att kunna vara med? Bussen går väl ikväll och då hans fru inte fött ännu är det väl ytterst osäkert om han vill åka iväg på en lång resa för att missa en ev förlossning? Trist om han inte är med. Men family first. Man märkte hur mycket det betydde att han var tillbaka igår även om han stundtals verkade ha tankarna på annat håll.

Jag vill såklart att vi håller oss kvar i tabelltoppen (vi ligger 3a nu). Vi siktar alltid på 3 poäng, men det kommer att krävas mycket hårt jobb och kanske en del tur för att plocka dessa även imorgon.

Forza Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
The great one: ja, va faen. Stämning och tryck på en sån här match existerar ju i symbios med det som händer på isen. Klacken gör sitt med råge, men övrig publik behöver ju lite input i form av driv från spelarna för att det ska skapas elektricitet.
Undantaget dom första 10 hade väl Timrå max 5-6 byten där man bossade ner Linköping. När man väl gjorde det tyckte jag sittplats hängde på bra med handflatorna.

5/6 är jävligt mysigt efter 2 matcher, inte minst trean efter den här tämligen svajiga insatsen. Det finns saker att jobba på. Så fruktansvärt mysigt att ha JJ spelandes i trans medan man gör det dock. Av dom här 5 poängen är typ 4 hans förtjänst.

Justja, glömde i natt: hatten av för tifot. Riktigt snyggt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
The great one: Håller med, tänkte på samma sak. Från TV va detta inte ens i närheten av kvalet förra säsongen. Men som du säger, jag tror det hade med sändningen att göra. Dock fick man höra Lars Lindberg boka hotell på sin hemort för han orkade inte åka hem och väcka småbarn :D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
mikenomad:

Apropå trycket i arenan. Såg matchen igen på teve när jag kom hem. Ljudupptagningen var inte den bästa från sändningen igår. Så var man inte på plats lär man ha upplevt det som ett sämre ”tryck” än vad det var i arenan. Men absolut var det inte i närheten av game 4 mot DIF. Samtidigt så skapade vi inte heller så mycket i matchen, när vi väl skapade något så blev det ju ett bra ”tryck” direkt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
snushane: Det var ett helt ok tryck om du frågar mig. Man har ju game-4 upplevelsen från i våras hyfsat färskt i minnet och återvändarfest till trots, det är nog lite orättvist att jämföra med den. Betydelsen av den matchen, euforin och allt, det toppas nog fan knappt av en SM-final. Åtminstone inte om man räknar in den nervpärs som följer med ett kval och lättnaden när den släpper. Så i jämförelse med andra "normala" matcher var trycket igår 3 1/2 - 4 stjärnigt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
snushane: Alltså Dahléns härmning av Ratties målgest 51 s efter att Rattie haft sin lilla hemlängtansattack är så jävla chefig. Sån tillbakakaka. Den visar själva kärnan av vilken unik mix av supporter och stjärnspelare Jonte är. Han är så jävla störd över Ratties fånerier så det kommer garanterat från ryggmärgen att håna tillbaka ❤️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
snushane: Nick Halloran på frågan om publiken.
"Har du upplevt något liknande tidigare, vad gäller tryck?

– Du vet ... jag tror faktiskt inte det. Det här var otroligt och antagligen den bästa upplevelsen jag haft från supportrar"
Bra jobbat ni som var på plats 🏒
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Hahl Bundy 2.0: Wennerholm:
" Hemvändarfest i Timrå och en drömstart i SHL för hemmalaget.

Det blev 3-1 mot Linköping och ett historiskt första SHL-mål av Jonathan Dahlén.

Och jag undrar om inte medelpadingarna har SHL:s bästa power play.

Hemvändarfest i Timrå och en drömstart i SHL för hemmalaget.

Det blev 3-1 mot Linköping och ett historiskt första SHL-mål av Jonathan Dahlén.

Och jag undrar om inte medelpadingarna har SHL:s bästa power play.

Först sensationella 3-2 borta mot Frölunda, då hemvändaren Emil Pettersson avgjorde i straffläggningen.

Nu var det dags för Jonathan Dahlén att skriva in sig i klubbhistorien med sitt första SHL-mål någonsin.

I powerplay, naturligtvis.

Av Timrås fem spelmål hittills, har tre kommit i numerärt överläge, där de har några av SHL:s skickligaste spelare.

Det är nyckeln till framgång.

Nu skuggar medelpadingarna Färjestad och Rögle i toppen av tabellen.

Att Dahlén fick göra mål kändes också viktigt, då han gjorde första målet i straffläggningen redan i premiären mot Frölunda. Men då det inte blev avgörande, så räknades det inte in i statistiken.

Men Timrås hemvändare har redan visat hur mycket de kommer att betyda i vinter och de kan inte klaga på starten.

Den kunde inte ha varit bättre.

Emil Pettersson, Anton Lander och Jonathan Dahlén är redan uppe i sju poäng tillsammans (3+4) och den starten lovar mer.

Mycket mer.

Då har dessutom den fjärde hemvändaren Anton Wedin varit skadad och inte hunnit spela än.

Sedan ska jag inte glömma målvakten Jacob Johansson som varit suverän i de två första matcherna och var den som avgjorde premiären mot Frölunda med sitt storspel.

Men det är kul med lite skrällar så här i början och Timrå är den största positiva överraskningen.

Jag vet att det inte går att dra några slutsatser efter bara två spelade matcher, men det finns en positiv stämning runt Timrå som gör dem stekheta efter den här starten.

Och alla vet vad ett bra powerplay betyder.

I Timrås fall har det betytt fem poäng, som ingen kan ta ifrån dem."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Angående korkade duktiga hockeyspelare och andra.

Förr i tiden, alltså typ när ishockeyhallar typ inte hette arenor och inte hade företagsnamn utan kallades typ ladan, på den tiden fanns ett TV-program vilket hette ”Partaj”.

I det programmet på den tiden dök det återkommande upp en karaktär, en högbystad blondin, vilken framställdes blåst, korkad och helt osmart (men hon var skitsnygg enligt den tidens alla värderingar). Hon skruvade på sina lockar och tittade in i kameran och typ sade:

- Har jag gjort bort mig nu igen?

Varför får jag vibbar till denna blåsta blondin när jag numera ser Ty Rattie?

Och är det någon i Timrå IK vilken kan linda in giftig ironi till fulländning, då är det en ung herr Dahlén;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
JonteD: hä bara slänge tjötte. Dom ska väga max 30.
Men kul att Jonte fick näta allafall.☺️😉
Hanzl och Jonte ser ut att trivas ihop.🍾🏒
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Bragd-Birger: Bra sammanfattning. 79 mil, bor herrn i Borås, månne? Åkte den sträckan häromdagen...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Sådärja. 79 mil, en full tank minus återstående ångor, en premiär, 3 poäng.
13 timmar på temat "suga märgen ur livet".

Några korta innan det blir ett par timmars sömn:

- Ecstasy of Gold i introt: 👍
- Dahlén gör SHL-mål i NHC: ❤️
- JJs två första matcher: ➕️➕️➕️➕️➕️
- Ty Ratties klacktönteri: ❓️
- Anton Landers passning: 👏

Styrka att vinna trots att LHC i stort var bättre i 50 minuter.

Och, så klart: Hockey ÄR en underbar sport!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Missade matchen, blev Rattie utbuad?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Tror han längtar tillbaka lite jag😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Stor eloge till laget idag.

Hemma premiär och en mycket speciell match för laget att spela. Med många faktorer som spelade in och skapade en massa känslor för många.

Laget ville verkligen ge oss supporters denna seger vilket syntes hela matchen igenom.

Nu är första hemmamatchen över och laget kan andas ut och premiärnerver kommer släppa.

Idag var det viktiga 3 poäng inte antalet skott, antalet minuter i anfallszon eller hur spelet såg ut stundtals.

Laget lyckades med målet och det gjorde ni med den äran.

Lagmaskinen har startat igång på 1:a växeln och vi går en spännande och känslofylld säsong till mötes.

Stort tack för 3 poäng idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Andersson: Johan Edlund är bra och kunnig. Tankevurpa, då han kommenterade kvalet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
JanneH: Johan Edlund uttrycker sig som en nykomling i många fall iaf
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Andersson: såg nyss på C More hockey när Johan Edlund i intervju med nån Växjö spelare frågar om det ska bli spännande att möta NYKOMLINGEN Timrå på lördag. Hur jävla dåligt påläst får man vara egentligen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Gött-gött-i-gött-gött med seger.
Gillar på något sätt hur vi vinner, med kämpa och enkelt spel där puckrn bara flippas ut ur egen zon
Jay-Jay... det där spelet bär till NHL.
Kul att det åter är spelare som Erixon och Alvarez som syns i det defensiva jobbet.

2 minuspunkter trots 3 pinnar
- Förlorar på tok för mycket tekningar. Mer eller mindre varenda tekning sista 10-15, inte Ok och kommer straffa sig om det fortsätter.
- Förlorar absolut en majoritet av sargdueller och närkamper. Var LHC mer taggade än vi?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Andersson: Ser inte hur detta ska bli PP för oss
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Andersson: Fast nä

Lander gick in i den närkampen själv, drog upp klubban i LHC spelarens ansikte som fortfarande har grepp om sin klubba, han faller bakåt > Lander faller bakåt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Dubbeld: Nä men dom hade kunnat blåst utv . när Lander revs ner , typ 5 sek innan målet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Dubbeld: LHC spelaren har redan lyft från isen innan Didde ens gjort någon kontakt med han. Någon sekund innan så ser man att han använder sin egen arm för att trycka bort Didde så han gjorde inte ens någon fysisk kontakt. Han missade helt enkelt men domaren ger ändå en utvisning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Andersson: Hade inte ens varit PP då Diddes utvisning var totalt ovärd
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Håkkybåkky: mm defensivt är han en stor tillgång!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Dubbeld: Hade domarna varit vettiga har det varit pp istället för 1-1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Jag delar inte uppfattningen om Stenqvist. Tycker att han är den som är absolut mest konstruktiv i egen zon när det gäller att hitta medspelares klubba och att spela ut pucken ur zon (han la 5-6 smart och svåra instick framför kassen vilket möjliggjorde att vi kunde ta ut pucken kontrollerat). Däremot kan jag hålla med om att det inte händer så mycket i off zon(men där var ju hela laget blekt idag), samt att han inte är lika vass som LaLeggia på att dra iväg 40 meters passningar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
roger_sundsvall: Träffa han rakt på hjälmen, hade JJ sänkt sig lite så hade pucken inte ens gått in i mål, sa pling av masken och in i kassen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
thorwald: ja Stenqvist har nu redan bidragit mer defensivt för Timrå än vad Zajac gjorde fram till Jul typ så ingen såg! Bara en irriterande iakttagelse.

Jag önskar lite starkare offensiv från Stenqvist.

Jag vill se att han är ett större offensivt hot än Tim Erixon.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Hellre en Stenqvist än en Zajac. Det kan bli hur bra som helst tror jag, sen ska det ju in en back också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
rattie sköt JJ i ryggen el nåt. - mål
i övrigt rätt osynlig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
roger_sundsvall: mm… synd att han gjorde så. Det var väldigt ovärdigt. Hoppas att det var ett naivt hjärnsläpp och vana att fira med Timrå klacken…

Jontes svar var bättre än en svettig handske i ansiktet på honom dock.

Kärlek till Dahlén för hans vackra mål med påföljande ”sitt ner i båten” firande!

Ratties mål… haha! Skott 2,5 meter från mål en meter utanför mål i huvudet på målvakten och in.

Sådana mål får fan bara Dahlén göra när det ska kvalas till SHL. Inte Rattie!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
roger_sundsvall: Nej, där kunde han ha tänkt till. Skippar kraftuttrycken och konstaterar att nu lägger vi honom åt sidan. Bilden från förra säsongen av en jublande Rattie med fighting face mot norra läktaren har nu tappat sin magi. Klart slut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Bee: Alvarez håller sig klart på plus sidan fortsatt!

Håller med till fullo om Stenqvist med tillägget:

Stenqvist får inte en puck förbi motståndarnas frw när han har puck på offensiv blå!

Fan va trist om allt var perfekt redan och Timrå stängde serien redan i omgång 20…

Det måste finnas skruvar att skruva på för att nerven och kicken med att vinna stannar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
JonteD: Från ett svin till ett annat. Det var skadedjur på besök i NHC ikväll. 🐀
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Rattie's målgest mot klacken?
hm inte OK 🥵

håller med i inlägg
alvarez har ryckt upp sig 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Hahl Bundy 2.0: Fy fan va glad ja e just nu seger ikväll klockan 1900 sköt jag ett 90 kilos vildsvin 🤠🤠🤠🏹🏹🏹
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2022-09-22
Kort. Koncist. President.
Låst ämne

« · 2376680 · »