Blake Slåhan: Kul för Ante. Men för helvete. Otroligt oroväckande om vi inte kan vinna en sån här viktig match på hemmaplan i detta läge. Jag kan förstå att man har ”oflyt” och förlora vissa matcher där man borde vunnit. Men har man ambitioner på SM-guld så måste man vinna dessa matcher. Enorm skillnad att vara klar för kvartsfinal och jämfört med åttondelsfinal. Tror alla spelare håller med. Otroligt jävla dåligt att inte kunna göra mål på 60 min på hemmaplan mot Linköping. Jag är jätteglad för nytt kontrakt!!
Tack timrå för att ni på egen hand räddat kvar pissklubben i shl ett år till 👌🫶 Dom enda 4 matcherna jag bryr mig en centimeter om per år. Jävla soplag, fittsport, kukätarköping
Zäta75: Hockeysnack har funkat precis som Timrå på isen. Nu är det fan upp till bevis mot Modoliderna. PP måste fixas till, det har varit alldeles för uselt. Bort med Pettersson och Stiga som drar ner tempot
bar mofftak: Man får se det positiva, det är inte många matcher till innan säsongen är över.då får man tid över till annat. Kanske nått mer givande. Titta på snön när den smälter, snickra en fågelholk, titta på när färg torkar eller sortera skriv i garaget.
Fy fan va vi viker ner oss iår igen. Helt otroligt med det gapet ner vi hade för 4 matcher sen. Inte en chans att vi slipper playin nu. Synd att det är dom bästa spelarna som sviker. Första femman har väl inte gjort ett mål på 4 matcher nu? Aja rätt åt dom. Man kan inte sluta spela med några matcher kvar och tro att det är klart. Jag gissar att vi avslutar säsongen med 8 raka förluster sen kan dom åka på sina älskade semestrar.
GurraG: vi går in i slutspelet med samma losermentalitet som ifjol. Vi viker ner oss mot desperat motstånd, för många som inte vill bryta några naglar i Timrå. Synd att inte Skellefteå och Rögle tänker likadant. Jävla kärringar.
Hartmanns backcheck på 0-1 och kroppsspråk bara skriker ”jag har just skrivit på evighetskontrakt”.
Linköping är ett av de sämsta lagen SHL skådat i modern tid, men mot Timrå IK är det lätt att ta poäng.
Nu kastar jag in handduken på det här jävla anus-laget tills att man går ut med ett pressmeddelande där laget ber om ursäkt offentligt för hur fan det ser ut på isen.
Fyfan vilken mörk framtid den här klubben går till mötes när detta är det bästa vi kan åstadkomma med den bästa/näst bästa truppen vi någonsin haft.
BaraTikare: Synd att inte någon av backvärvningarna blev någon större succé, samtidigt så verkar vi göra allt för att undvika backskott. Slagskott från blå är vad vi hade behövt idag.
Det blir väldigt enkelt för deras forwards att försvara när backarna aldrig tar direktskott så de behöver inte ligga nära.
BaraTikare: Vi förlorar 8e raka mot Linköping som inte har ett skit framåt på hela matchen. Slår icing på icing. Vi skänker bort 3p när vi behöver det som mest.
Jag skäms för laget och för alla fans. Hade förväntat mig mycket mer än såhär.
Jag mår dåligt och vår topp 6 plata som de flesta såg som given lär glida oss ur händerna nu och det blir ett tidigt uttag
4a raka förluster nu. Jag är väldigt besviken just nu.
- Slänger ut tv i förebyggande. Sätter mig i fosterställning i en mörk garderob under en hög med smutstvätt. 100% radioskugga för att få lite frid tills man vågar gå in och se hur fan det här slutade.
Smokey: Ska vi vaska vår största chans att gå långt och kanske ta guld i år genom att förlora alla 4 matcherna mot LHC? Nollade ikväll och tvingade att spela ett nervigt playin mot ett svårt lag?`
Nu är det upp till bevis i 3:e. Puckjäveln ska bara in kosta vad det kosta vill. LHC har 10 skott på mål och 1-0. Patetiskt.
Läge att spräcka oskulden och vinna en match trots underläge inför tredje? Vore onekligen trevligt inför slutspelet. Men det kuggar fan inte i. Bättre andra än den horribla första, men det sitter inte ihop. LHC är verkligen inte bra. Lyckas Timrå än en gång vara sämre? Allt tyder tyvärr på det.