1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581722 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18

« · 1292386 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
250kg kärlek: Nä jag tror inte heller det är sant. Om inte vi avstår pga av brist på kaffepengar och han vill spela någonstans då han ändå tränat så pass hårt. Då kan ju till och med She left you vara ett alternativ
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
73Sjöbba: jag hoppas ju inte på att han går till modo för då vet jag inte vad jag gör, jag hoppas att timrå får upp ögonen snart och inser att vi behöver våran religösa Sonnie! Han kanske ger lite hopp till Timrå för just nu gräver dom sin egen grav!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Jag tror knappast att mitt kära modo är ute efter Sonnenberg då det är på backsidan vi skulle behöva förstärka eller byta ut folk. Kan inte se en enda anledning till varför Modo skulle värva en forward för. Så ni kan vara lugna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
erathoo: "18p - när ligger man sist på det?....efter 20 omg?"

hahahaha dagens :D (Y)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
honhunden: Nu är du ologisk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Timrå Icon: Det där ryktet har kommit tillmmin kännedom också. Men jag har mycket svårt att se att det blir verklighet. Senast jag hörde något om Sonnie som inte är helt taget ur luften så var han helt på det klara att ommhan skulle spela så var det i Timrå. Inget hade ändrats där. Klart att hans agent sätter press på Timrå och gärna ser att det händer något, det är lite hans jobb. Dessa agenter jobbar ungefär som mäklare. Naturligtvis vill ha "sälja" sina objekt så dyrt som möjligt. Men i slutändan är det Sonnie som bestämmer, tack och lov.

Jag vägrar tro att Sonnie spelar någon annanstans än i Timrå IK om han väljer spel i Sverige.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
...och Röymark, vad gjorde han idag? 10 plånböcker från tekningscirkeln?

Jädrar vad vi saknar Lindkvist....särskilt i BP...

Hynning....måste in o spela med Corso....

Sonntag....det är inte lätt alltid, men träffar kropp det gör han...synd att han nästan alltid missar pucken i läget efter....

Svensson....måste spela i bra sällskap...han kan inte leda en kedja...

Skogs...inte många rätt idag....

Karlsson....båda två....antingen tänk! eller tänk inte!...inte nåt mitt emellan tack....

Hur många skott tog på täckande LHC:are idag?

Hur många skott tog på täckande TIK:are idag?

18p - när ligger man sist på det?....efter 20 omg?

...nåja...det var väl ändå ett fall framåt jmf med i lördags....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Timrå Icon: challe har ju trots allt haft med energiknippet (sonnie) att göra. =) han vet ju vad han går för!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Nisse: det här kanske var satsningen!

isf total fiasko! floppen Allan...

att satsa å sedan bestämma sig för att dra åt livremmen mitt i racet... hmm smart. bättre att skita i pikka å hirso å jokela å köpa in fler a larsson typer för billigare peng. å kalla detta för ett till mellan år isst...

frustration men det vänder strax igen,,,

för vi låg 3a...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
spud: men modo är rätt ologiska, och det skulle inte förvåna mig om dom tar Sonnie före timrå bara för att timrå vägrar inse vilken bra spelare han är.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
250kg kärlek: Det kommer att komma ganska snart, tyvärr. I och med detta så kommer det att hagla " erbjudanden" typ. tvätta bilen så får du en gratisbiljett o.s.v. i stället för att skärskåda produkten som erbjuds. Problemet med dessa "erbjudanden" är att det inte ger vare sig likviditet eller resultat, men styrelsen har visat sig "handlingskraftig". Jag hävdar med en dåres envishet att som starten varit med åskådare, sålda sponsorpaket att det finns pengar att värva för. Det är inte slut på pengarna, budgeten är lagd så att vi skall göra ett + resultat på 5 - 6 millar. Varför inte lägga två av dessa på Sonnenberg så har vi ändå 3 över till + resultat. Men fortsätter vi så här kanske det inte blir något + resultat eller någon Sonnenberg alls. man kanske skall våga för att vinna, det gäller även i styrelserummet, inte bara på isen. Timrå har fastlagt nya mål för elitlagen vid ett möte i mars, april och nu är borta att vi skall vinna SM guld. Vi skall vara ett elitlag i hockey. Kan ju vara en bra idé att skriva det på hemsidan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Timrå Icon: Eller så är det någon annan som är ologisk.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
spud: Jo men Challe är inte särskilt logisk
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Nåja, ska man vinna mot LHC får man inte mer eller mindre ge bort 3 mål....

.....men hur är det den låter...?

"de är de små, små detaljerna som gör'et...."

och de fattas....BIG TIME hos oss just nu.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Timrå Icon: Skjuta från höften ger sällan träff. Att vi skulle kränga bort en back för att plocka in en forward känns jävligt ologiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Är ju rätt mycket kuken när vi är på gång efter kvitteringen så släpper Åke in ett vinkelskott oskymd! Såna mål får inte Timrå ofta kan jag säga. Där ryker matchen...Nu sparar vi lite mer slant så ska vi nog se att det här går bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Modano: Du har alltså räknar ut att Perra inte klarar av press efter 13omg, när vi spelat 13omg med challe låg vi fan sist. Han vände skiten på slutet, så sluta tro att du är något och dissa perra efter 13omg om nå jävla press, detta handlar inte om press.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Modano: Vi har inte en krona till Sonnie. Så fort MoDo krängt Cook går Sonnie dit. Skit skit skit
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Modano: Lägg ner. Vilken var det som vände Färjestadskutan och senare på vårkanten seglade i mål som svenska mästare?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Fattar inte farbror Tj och S-vall linkan hur illa det är nu då jävlar ! In med sonne omg. Är oxå helt med det klara att inte bond tränarna klarar av press vilket challe gjorde på ett jävla bra sätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Mayday! Mayday we are sinking...We are sinking!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Nisse: Det tycker jag man märker på Perras kroppsspråk. Vem minns inte artikeln i ST (tror jag det var) där Perra tog för givet att Sonnie skulle in. Av detta blev det inte...
Alldeles oavsett det så behövs det mer folk, omgående. Det håller inte att gå på så kort på folk. Det märks när det blir matcher varannan dag. Idag var det bättre än mot AIK men fortfarande saknades styrkan i viktiga moment. Skärpan finns inte, intensiteten blir lidande. Jag minns inte riktigt när vi hade ett långt anfall i offensiv zon sist?

Spiralen vi befinner oss känns inte sådär jättesexig. När får vi se under 4000 i E.ON?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
250kg kärlek: Jag tror det passar oss ganska bra att spela borta just nu. Vi kan uppenbarligen inte föra matcherna längre så då passar bortaspel bättre. Kommande matcher kan vi ligga och lura och satsa på blixtsnapbba spelvändningar i stället. Minst sex poäng på de tre nästkommande.

Avd. retarderat optimistisk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
MB: Såg du också "Kalla fakta" i går?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Det är svårt att inte reflektera över publiksiffran. I runda slängar innebar den miserabla insatsen mot AIK ett publiktapp motsvarande 100.000 kr...

Vilket som ett steg i rätt riktning även om vi har förtvivlat svårt att skapa det där riktiga trycket. Mest frustrerande idag var annars, i tur och ordning;

1. Den undermåliga puckkontrollen och passningsspelet. Är det någon sanning i skrönan att isen är kass i hallen?

2. Att ingen passning i PP var konstruktiv och försatte medspelaren i en bra situation. Antingen var spelare på väg bort från mål eller så kom passningen på fel sida så ett par sekunder fick ägnas åt fipplande innan nästa pass kunde läggas.

3. Den allt för höga halten av indianare...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
250kg kärlek: Håller med Dig, snart är vi därnere och Du skall veta att PC inte är över hävan glad att det "fattas" spelare och det är bussresor kors och tvärrs genom landet. Men vi ligger ju i alla fall 3:a....nej,visst ja 4:a....... och snart ......och mer spelare behöver vi ju inte. Detta kan bli en fruktansvärd vinter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Kattgubben: Fylla på medicinskåpen och tömma barskåpen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
KANSKE ÄR DAGS ATT SKROTA IDEN OM ATT BARA SNACKA SVENSKA I OMKLÄDNINGSRUMMET FÖR FINNARNA VERKAR JU INTE HA TRÄNAT PÅ MYCKET SVENSKA......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
250kg kärlek: Ja det var tur man inte kastade bort två timmar av livet med den matchen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Det känns iaf "tryggt" att ångesten återigen tar taget om en. Det skulle kännas konstigt med en höst/vinter utan kallsvettningar och panndunkande. Nu befinner vi oss på ett sluttande plan igen - dags att fylla på medicinskåpen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Timrå Icon: ..och då ska du veta att det här var ungefär 2134% bättre än matchen mot AIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
fighter: ja tur någon är (över) optimist iaf
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Nisse: Färjestad, Frölunda och HV är nästa bortasessior. Med detta spel så är det garanerat 0 poäng och då skulle vi mycket väl ligga därnere. Det går fort i hockey. Hur ser föreningen på läget då månne? Då om någon gång lär vi veta om det ekar i kistan eller om man agerar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
stoff: Icke sa nicke,vi vinner ånyå mot dom...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Olle: Det var en del överbetalda hockeyfnask som INTE stod upp i tredje! Ynkligt. Att inte Åke skulle glänsa räknade jag med men en del andra var riktigt patetiska att se
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Fan roliga matcher vi har framför oss med vårat super gäng!

Färjestad - Timrå - gick ju bra sist....host
HV 71 - Timrå - aldrig en gång till, har vi inte kämpat innan lär vi få göra det
Timrå- Djurgården - mm, dif har vi lätt emot....njaaae
Skellefteå - Timrå - alltid kanon matcher emot dom...NOT..borta dessutom
Timrå - Modo - luktar 0-3 efter 4min, sen e matchen förstörd
Timrå - AIK - HAHAH
Luleå - Timrå - borta...luleå...timrå.....
Timrå - Brynäs - oj våra drömmotståndare....hm
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Blizzard: Det finns ju en fördel till med att kontraktera fler forwards och det är att det finns någon som kan ta ens plats och förpassa en längst bak på bänken, OM man inte gör sitt jobb. Just nu är det fullt med loja individualister på banan och iiiiingen kan hota deras plats på isen och inte en jävel har någon press på sig att prestera. Vi kan inte bänka någon som spelar som en idiot eftersom vi inte har någon att stoppa in på hans plats.

Det är jävligt beklagligt.

Axelsson är en spelartyp som oftast sliter röven av sig i byte efter byte...varför då? Jo därför att han slåss för sin överlevnad som hockeyspelare. Om han slutade åka skridskor så skulle han knappt platsa i allsvenskan. Han slåss för sin överlevnad varje match, jag tycker att det är synd att det inte är fler spelare i Timrå IK som åtminstone kan SIMULERA den känslan och ta lite ansvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Modano: blir glad om laget slipper kvalserien bara
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
1 poäng på TRE raka matcher hemma fyller ju knappast hallen, riktigt kasst!! blöder vi inte förut så gör vi det nu...Damage Controll någon!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
250kg kärlek: Inte enligt Tomas Johansson i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Klart man ska ha en bonde som tränare som är lättlurad och inte öppnar käften som challe gjorde. Bekväm för linkan och farbror T.J
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
250kg kärlek: Det roliga (inte så jävla kul) är ju att innan säsongen börja så drag alla upp att just ledare hade vi gott om speciellt JimmyH i ett blogginlägg när G.KArlsson blev "C". Att båda han fanns att styf fanns, pella hallin, Hirso Etc att alla var vana ledare och fd "C", men det verkar inte räcka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
19.46 TIK Skott Mikko Jokela (utanför)
19.39 TIK Skott Mikko Jokela (utanför)
19.23 TIK Skott Mikko Jokela
18.40 TIK Målvakt Magnus Åkerlund (ut)
18.01 TIK Time out
14.29 LHC Mål 2-4 Erik Lindhagen (Magnus Johansson) EQ


så ska det se ut när man jagar kvitteringspuckar!

näää vi ska inte ha hjälp...

det behövs inte! vi ska spara nu! vi låg 3a så knip!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
fighter: hahahahahhahahahahahahhahahaha frölunda kommer vinna 2 siffrigt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Kattgubben: glad omjag får 1,50... den är stensäker=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Detta kommer frölunda att få betala för,var så säkra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Imorgon vid denna tid kan vi ligga på 6:e plats, Näe men fan de är ju lugnt ingen förstärkning här inte varför prata sånt när vi ligger tra....host 4:a snart SEXA!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
pingvin: Sääääkert....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
stoff: Du drar ju ner oddsen för fan ;)
Kommentera

« · 1292386 · »