1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577855 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03

960651 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Ser att Backe fick en assist på sista målet. Hans första i Timrå väl? Måste ha varit Sanny som tjatade till sig den.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
epa: Jaså det säger du :~|
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
actionleif: Det var Johan Ejdepalm
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
"Men Jonte fick sin revansch. Med drygt sexton minuter spelade satte Jonte in en stenhård tackling på Larose vid kortsargen framför Timråklacken."

Larosepalm? -> www.st.nu/bilder2/7/232607180387.jpg
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Mackelito: Ungefär samma saker som det pratats om i tråden "Fem getingar till Hassebo, sug dig." då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Maggan: Läste på Nyströms blogg att DJ var bra ...
+ att Pärssinen vill förlänga men att Hahl vill vänta
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
"... – Totalt sett gör vi en riktig pissperiod i första. I andra spottar vi upp oss och tar tag i det, säger Roger Rönnberg till PPV...."

Spottar upp oss??? Kände de loskan när den vände nedåt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Härlig match idag, härligt spännande. Två härliga backskott i mål. Lär sig TIK något av detta då da???? Skjut oftare så blir det ju MÅL, det ska krånglas lite väl mycket ibland kan jag tycka...

Ingen trummilumma... Klart trumman är ett stöd i sig, men jag tycker att det fungerade rätt bra idag ändå. Jag tyckte mig t.o.m märka ett ökat stöd från "icke klackpersoner" när trumman saknades...

Men tänk om klacken kunde begåvas av en "Pelle Nordin-person", jag kan tycka att det är lite väl stereotypt... Ni som lixom jag, min gamla räkel, var på Selånger i bandyn eller IFK Sundsvall i fotbollen under dess glansdagar vet vad jag menar. Tänk vad fräckt det vore om klacken kunde begåvas med en riktig hejaklacksledare av Pelle Nordin-kaliber. Sicket drag och vilken humor det skulle kunna framkalla. Men det önskas ju av en gammal räkel så det är väl kanske att önska för mycket...;-)

FORZA TIK..........alltid, alltid...........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Usch vad kort avsnitt av Hockeypuls det var idag. 1:39 långt bara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Skarin: Tenkrat är man inte så imponerad av trodde han skulle ha lite handleder när han snackades upp i tidningar!såna där spelare som han finns ju en uppsjö av...in med nån annan junis istället!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Kerstin_k: När det gäller spelet i 5 mot 4 så borde ju Tenkrat få chansen i den position som Jonte har där bak. Helt klart. Men med två man mer på isen så är det väl en självklarhet att Tenkrat ska stå där på bortre och lura och invänta öppnande passning. Rightare som han är.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
htikare: Angående rondellkörning och Hallin, när de döpte rondellerna i Timrå nu för ett tag sedan borde inte någon av dem kunna döpts efter Hallin? Det hade han väl varit värd efter sina år här?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Ett tillägg till mitt inlägg tidigare, vill Hedström absolut vara målskytt i en kedja är det ren idioti att placera honom tillsammans med en kille som Tenkrat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Kerstin_k: Jo men Jonte måste vakna upp och inse sin roll, han är inte den tänka målskytten i kedjan det är Tenkrat som jag ser det. Han bör vara killen som allt som oftast får ta avsluten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
dr-nix: Fast det känns mest som om dom tar ut varandra. Båda vill ha puck och väljer lite halvkonstiga beslut i sitt samspel. Förhoppningsvis förbättras det väl också. Det finns ju sparkapital i Tenkrat också.

Precis som Jimmy skriver i sin blogg så förstår jag inte tanken med Tenkrats possition i PP. Vad ska han lyckas göra där? Har han inte ett bättre skott än Hedström? Det trodde jag. Överlag tycker jag att man söker honom lite för sällan i PP. Han ska stå, tycker jag, lite som Votoulainen gör i HV. Mata skott när han får chansen, gärna i boxen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
det var gamla jonte vi fick en glimt av idag. hoppas det fortsätter!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Jonte Hedström är bäst när han spelar fysiskt och åker grillor för fullt kör. Jag anser att han ska kunna vara killen som ger större ytor till t.ex. Tenkrat som jag hoppas börjar producera snart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Skarin: Såg matchen på C.D idag...Och idag kännde man igen Jonte från förr ..han släppte även pucken vidare i passningspelet lite raskare idag o då blir han väldigt bra o komplett...

Och även Jontes rondellkörningar runt Luleåmålet idag fick en att minnas pelle H. fast i en vassare tappning...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
htikare: Det var väl att de utgick från förra matchen mot FBK, det var väl därför.

Skämt å sido. Hahl var självklart bra. Men Jonte var bättre. Jag är ganska så säker på att vi kommer få se en ännu mer hårdare, fränare och hungrigare Jonte mot modo. Han kommer reta upp gnälltutorna till vansinne.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Leif GW Platon: Jag hörde inte trumman eller klacken i text-tv men däremot Wikegårds röst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Skarin: Ja..Han va int dålig heller...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
htikare: Ricky.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Janken: Vem utsågs till matchens bäste i Tik?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
El Maco: Äh lägg av! 1:a perioden var ju årets sämsta, frejdigt till tusen men noll effektivitet! Vad är det för d-vla "kenta-spel" de har börjat med? Skönt att det blev lite challe system i 2:a och 3:e.

Nästan lite skönt att det inte var någon trumma i klacken idag, funkade rätt bra ändå (hur tyckte du att det var på text-tv el maco?)

När Kokko satte 3-2 hörde jag Wikegårds ord efter småkronornas avgörande mot kanada i mitt huvud, RÄTTVISA, RÄTTVISA det är så Rättvist!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
The great one: Skönt att höra,har varit lite orolig.När han är som bäst,då e han bannemig bäst i ES.Eller har jag fel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
The great one:
Han får gärna räcka ut tungan om han vill!
Han var fantastisk i kväll.
Kämpade, smällde på och checkade fast hela LHF långa stunder. Spelade ett brilljant boxplay och jag tillskriver honom 3-2 målet helt!
Han lekte bort hela Lulä och lägger upp ett pass till en skottklar och frispelad Kokko!


Jag kan bara inte fatta hur man INTE kan utse honom till mjatchens lirare.
Om jag hade varit medelem i Unionen så hade jag fan gått med i sydikalisterna i stället.

MERA TUNGA JONTE!

Jag har inte tvivlat på dig!
Dock verkar han vara en sjusärdeles humörsmänniska!
Het mot HV. Helt okej i Tälje... Blek i Karlstad och i kväll.... Ja!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
The great one: Ingen som klagade ? Mest hela tiden, tycker jag. Man skjuter för lite, man skjuter i fel läge, Jonte snurrar för mycket m.m ...

Det kanske bara är jag som tycker det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
The great one:

Förresten, Henke Larsson räckte väl alltid ut tungan när han gjorde mål i Celtic? Ett gott omen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Hälge:

Idag var det väl ingen som klagade? Så länge alla kämpar så kan ingen klaga. Såg inte Hedströms tunga, men spelar han så här bra så gör det mig inget.

Det var den gamle Hedström som var tillbaka ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
The great one: Den tackligen satt så härligt :D Men regelrätt sätt så skulle det vara utvisning ett litet hopp... Men den där domarn såg inte mycket rätt så är inte förvånad... Det var en härlig bussresa hem :D

Välkommen tillbaka Jonte och gott nytt år
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
El Maco:

Glädjande besked från Timo:

"I andra perioden tvingades Timrås spelskicklige Timo Pärssinen lämna planen och uppsöka sjukhuset.
- Jag fick ett skott på pekfingret och det gjorde fruktansvärt ont. Jag var övertygad om att fingret gått av, sade Pärssinen.
Men till Timos och Timråsupportrarnas lycka var det ingen fraktur.
- Jag räknar med spel på lördag mot Modo, sade den 30-årige finländaren sedan han återvänt efter sjukhusbesöket"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Många inloggade på HS. Känns att hockeypulsen höjs nu när vi kommit efter jul
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Skönt med en seger. Skönt att Jonte fick göra poäng och sätta spiken i kistan.Det är nästan så att jag hoppas att tungräckningen från Jonte var till alla som klagar så förbannat matchen/erna igenom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
The great one: Jag tyckte det såg frejdigt ut på texttv
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Fantastisk match av Jonathan Hedström. Han tog bänkningen i förra matchen på rätt sätt. Delade ut årets hårdaste tackling bland annat. Riktigt härligt att se, ett hån att han inte blev vald till matchens lirare.

Rättvis seger till slut. Härligt att se TIK spela när alla kämpar och går för fullt. Första perioden var briljant. Uppspelet var klockrena liksom spelvändningarna. Domaren var inte lika briljant, missade en klar filming och 17 crosscheckingar i ryggen på Hedström fast han stod 2 meter därifrån.

Publiken bra, men trumman saknades. Idag var det roligt att se TIK spela igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Olle: Skönt att höra. Puh!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
mikenomad: Ingen fara med honom. Han utgick med befarat benbrott på ett finger efter ett skott på handsken men så var inte fallet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Nån som vet nåt om Pärssinen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
dr-nix: ja o 5 ner till frölunda härligt,nu blir det lungt att gå till jobbet imorn
och till puben på kvällen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Grattis till segern ni var värda alla tre pinnar, Luleå är ett skitgäng som inte vill spela hockey längre...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Kvällens seger gör att TIK klättrar till 3:e plats, 1p bakom FBK 1p före LHC.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
RocknRolf2: såja lugn o fin nu,det är 22omg kvar mycket kan hända.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Jensen_12: ja så lätt är det inte,men nu har dom oavgjort med deras flax så vinner dom väl.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Klasskillnad! Luleå var betydligt sämre matchen igenom. 3 poäng av Jonte - Härligt!

2008 blir Vårt år!


Förresten. Av alla lag att möta i kvarten hoppas jag vi undviker Saik, resten kvittar, men bara INTE Saik!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
fighter:
by the way så klättras det i tabellen :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Hassan: Bara att säga grattis till jonte,det här behövde han,faan vad jag gillar den killen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Frölundas problem fortsätter trotts tränarbytet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Björnen är skjuten! Jägaren är tillbaka!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Hedström ENG
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
actionleif: Tenkrat bänkades väl mot Tälje?
Kommentera

960651 · »