1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03

« · 959506 Till forumet


Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Ja, i morgon är det dags för lirarna att också visa hemmapubliken att vinst i tredje perioden är fullt möjlig.
Jag hoppas att vi får börja det nya året lika bra som det förra slutade.
Vi fyller väl Eon och ger vårt stöd, då tror jag att det fixar sig.

GOD FORTSÄTTNING PÅ HOCKEYÅRET 2008 !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
John K: Förra matchen var början på det nya HOCKEYåret ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
John K: Det blir spännande att se om Timrå överraskar och kommer fokuserade till matchen. Vi har inte allt för imponerande facit mot lag på nedflyttningsplats den här säsongen. Pinsamma förluster mot Brynäs under perioden de var som sunkigast och en jobbig förlust mot Södertälje när de var sopsist är vad jag kan erinra mig. Möjligt att någon segermatch på vägen varit mot lag som för stunden låg på plats 11-12 men jag kommer inte på någon just nu.

Det som talar för Timrå förutom att vi spelar hemma och är ett bra mycket bättre lag än Luleå är att de senare inte direkt verkar utmärkas av harmoni och kampvilja heller. Får vi ett mål eller ännu hellre två så lägger de sig nog snarare ner och dör än kämpar tillbaka. Om LHF gör första så vill jag se de våra utnyttja kunnandet och som omväxling knäcka ett sämre lag som deffar.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Erik Andersson tillbaka då eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
jonmannen: Det verkar som så :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Mathias: Läst Challes snack och konstaterar att Hynning inte är redo för match, så har det väl varit nästan hela säsongen. Blev han en flopp eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
John K: Är flopp i presens, i futurum kan det kanske bli något till slut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
El Maco: hur ser man hur många biljetter det är kvar för matcherna framåt, alltså längre fram än mot lule ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
adde_1337: hade helt glömt ticnet hehe
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
John K: Ser han inte som en flopp, han har haft väldig otur med skador, jag hoppas och tror att han är riktigt bra i slutet av denna säsong och att vi kan se han som en joker i ett slutspel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
John K: Timrå IK och Fredrik Hynning kommer att gå åt skilda håll efter denna säsong. Man bryter kontraktet i samförstånd då det ligger i båda parters intresse. Hynning börjar med spel i Allsvenskan och Timrå ser om sitt hus med andra alternativ.

Tenkrat ser jag som förlorad. Dock skrev jag tidigare att han skulle försvinna till NHL. Nu är det mest troligen så att han försvinner hem till Tjeckien. Tänkbar klubbadress Pardubice...

Riku Hahl går i väntans tider men där är fortfarande Ryssland, Schweiz och NHL tänkbara alternativ. Men Timrå är inte helt ute ur bilden ändå.

Oscar Sundh och Björn Svensson kommer att stanna kvar. Det är laglojala spelare som gör ett enormt nyttigt jobb i det tysta. Sådant värdesätter Nubben.

Robban Carlsson avrundar en fantastisk karriär med ett SM-guld. Med tårar i ögonen förkunnar han på banketten att han nu gjort sitt efter 10 härliga år i rödvitt. Med en klump i halsen, vemodiga blickar och med stänk utav sentimentalitet säger vi tack och hej...

Timrå lanserar en nymodighet inför nästa säsong som redan Giffarna haft i några år. Ett rekryteringsråd bestående av Robban Carlsson, Pär Styf samt på länk ifrån Slovenien, USA och Kanada Kent Manderville, Henrik Zetterberg och Markus Matthiasson. Trots att åren flugit iväg klappar mitt hjärta för Timrå än och jag vill gärna betala tillbaka på mitt egna lilla vis och då passar detta perfekt säger en leende Matthiasson på satellit ifrån Ljubljana.

Niklas Nordgren kommer äntligen "hem"....skriver ett 3-årskontrakt med Timrå. En försenad julklapp till fansen skrockar en avslappnad Nubben när kråkan på kontraktet är signerat.

Det är ett fortsatt led i våran utveckling att stärka varumärket Timrå IK både sportsligt, ekonomiskt och organisatoriskt, inflikar Thomas Johansson.

KENT gör en magisk konsert i E.ON som får betyg 5 av 5 möjliga i ST och Dagbladet. Jocke Berg brinner än av lidelse, passion och nerv och detta fatslår bara att gubbarna kan än. Skönta slantar klirrar in till klubbkassan. Grattis Timrå.

Mathias Månsson är så gott som klar för TIK när han kovänder i elfte timmen och gör en Dragan Umicevic, drar till Ryssland alltså. Jag skall inte sticka under stolen med att det var pengarna som var avgörande. Budet var alltför generöst för att tacka nej till. Jag är grymt besviken på Mathias avslöjar Nubben. Vi hade en muntlig överenskommelse och det var bara en signatur som fattades, men så här är det i den här branschen, inget är klart förrän papprena är påskrivna.

Johan Backlund uppvaktas flitigt utav NHL-klubbarna som står i kö för att signa honom. Men just när vi alla tror att han är förlorad kommer glädjechocken. Jag är nog lite utav en trygghetsnarkoman och bohem. Jag vet vad jag har, men vet inte vad jag får. Pengarna är i allt är i världen och jag älskar den här klubben säger Backe kortfattat efter att ha skrivit nytt 3-årskontrakt.

Robert Wells fortsätter utveckla sitt koncept Rhapsody Rock och nu vill han få tillbaks intimiteten med publiken igen och lanserar Rhapsody Rock On Ice som gästar Timrå i slutet på nästa år. Det blir en magisk och väldigt påkostad konsert med ljud och ljus och en uppsjö av den svenska artisteliten kryddad med en internationell hemlig gäst på varje spelplats.

Ja det där är lite utav vad som händer under tjugonollåtta...

På mitt sätt sett!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Uno Gordon: vadå var månsson muntligt överens med oss eller ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
stoff: han skrev klart och tydligt i futurum och han skrev sedan det här är lite av de som kommer HÄNDA 2008 ;) läs lite nogare så slipper du fråga ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Uno Gordon: Du är inte rädd för att sticka ut hakan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Uno Gordon: Hehe Saida släng dig i väggen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Verkar som Åkerlund står ikväll? gör han 2bra matcher tro,jag känner nog mig lite kluven där.
men å andra sidan kvällens match ska ju normalt bara vinnas,
jag blir inte förvånad om man efter ha gjort en skitbra match mot fbk
så torskar man mot luleå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
fighter: Helt rätt att låta Åkerlund stå. Finns ingen anledning att byta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
fighter:

Ja, men det är väl timrås dilemma att man kan torska en match som i kväll!! Men det ska bara vara 3 pinnar!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Uno Gordon:

Skriv en bok!!! =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Taurus: ja man tycker det,men det är hockey och speciellt TIMRÅIK
så jag tar inget för givet det är bara att bänka sig framför datorn,alt radion
och vara nervös som vanligt men det är ju detta man älskar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Dagens domare: Pehr Claesson
Linjemän: Anders Ahlström, Leo Takula
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Ståplatser kvar:
750

Sittplatser kvar:
962

Vad äre frågan om? Mer sittplats en stå kvar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Mathias: blir tryck på läktarn då :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
adde_1337: Tror inte det, tror Timrå gett bort massa ståplatsbiljetter tills dagens match.. Stämmer de någon?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Mathias: Det stavas: MELLANDAGAR. Många är säkert lediga och bortresta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Mathias: Ok tråkigt :/ det är sån här match Timrå måste vinna så medgångs-suportrarna hittar till E-on igen !!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Fet-Ecke: Det vet jag mycke väl att det är. Men hur ofta är det mindre ståplats än sittplats? Så gott som aldrig vad jag vet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Mathias: Hade vi mött Luleå mellan jul och nyår i stället för att ha två borta så hade det varit utsålt.

300 ståplats ser ut att vara utdelade, det finns ju ingen anledning att ha förköp där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
T T: Jag tänker min vana trogen sitta o mula chips, dricka öl o skrika: "Kämpa då! Åk skridskor din lata.....! Vad håller ni på med?!" sen ska jag med möda resa mig upp o försöka orka ta mig till dass.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
m dags att skrota den tråden för ett tag frammåt nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
adde_1337: Torsk ikväll, alternativt ofrejdig seger, och den kan poppa upp igen.

Ska man ta fasta på Ambroos poängräkning är att vi förra året hade en poäng mindre och var på väg ner i takt med att sjuklistan blev längre. I år känns vi - för stunden - mer på väg upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
El Maco: Mycket mer upp! 6-2 blir det! Pyörälä gör sista i tom kasse!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Fet-Ecke: Det blir inga i tom kasse. Vi leder med marginal (runt 3 mål eller mer) en bra bit in i tredje så lule vet att dom inte vänder ändå och behåller keepern.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Stort tack Kerstin, skall in och kika där!

adde_1337 - Jag vet, fler än mig har nämnt guld tidigare, var därför jag lade till en liten ;)

Vet att det vållade viss debatt i forumet om vem som först visste att Pärssinen FÖRMODLIGEN förlänger med Timrå.

Första person som namnger den offensiva back (måste vara nyförvärv) som bär fram TIK till guld - ja den personen får min eviga respekt!
Tyvärr verkar denna spelare inte heta Strålman, men jag hoppas vi får se honom på Canal+ "ikväll" (mitt i natten)...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
The Palm: Det får vi, men hur länge han spelar vet ingen. Verkar ju som att det kan vara allt mellan 5-15 minuter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Fet-Ecke: tror inte ett lag tar ut målisen då man ligger under med tre mål såvida det inte är SM-final
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Mathias: Nu är det 960 stå kvar. Ingen ville ha biljetterna...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Fet-Ecke: Där tror jag du har fel, Pyörälä gör sista på straff 2,5 minuter före slutsignalen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Robban borta i kväll?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
T T: Han har lagt av. Utan förvarning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Skarin: Vilken jävla chock.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
T T: Ja. Det tycker vi också. Chocktillstånd.nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Skarin: Vadå lagt av?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Nej TT. Han har inte lagt av. Ont i ryggen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Skarin: Diskbråck?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
den som söker han skola finna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Någon som har en länk för kvällens match?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
Madde: Besvaras alltid av någon broder duktig med "www.canalplus.se".

Se där, nu blev jag broder duktig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
En sån där armbågstackling som jonte åker på borde man inte kunna klara sig ifrån. Tvådomarsystem nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-01-03
arf: Det är lite jobbigt när man sitter på jobbet vid datorn och ej kan se på tv:n.... men går den på C+ i kväll?
Kommentera

« · 959506