1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581704 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30

« · 1068303 Till forumet


Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Det var ju riktigt kul att vi van mot LHC men nu gör vi som spelarna. Vi lägger den segern bakom oss och focuserar på nästa match. Nån som har koll på läget i LHF? Dom ligger ju pyrt till i tabellen så här långt. Har dom varit så dåliga som tabelläget visar eller kan vi befara att dom kommer att "sticka upp" mot oss på tisdag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
John K: Luleå är ju alltid Luleå. Gnuggargäng som man inte ska underskatta. Än så länge känns det svårt att säga huruvida Timrå borde eller inte borde vinna vissa matcher. Serien har inte satt sig ännu.

Får Timrå tillbaka några spelare, går till jobbet med full fokus lär det ju bli ganska svårt för Luleå. Det är min övertygelse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Kerstin_k: Chabada är väl avstängd också?
Man får dock inte slappna av som LHC gjorde mot oss senast.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30

John K: Timrå bör absolut punktmarkera Johan Harju, Linus Omark och Mats Lavander! Dessa spelare får man inte ge bort en millimeter till. Det är hockeyvirtuoser som kan bli tungan på vågen för LHF om Timrå underskattar motståndet.

Men! Lägger vi i femmans växel ifrån första nedsläpp och gasar på så bör det absolut inte vara någon fara på taket. Skall vara det då om Timråspelare inte tar tag i grejerna rejält och skjuter taffliga avslut ur dåliga lägen och vinklar och på så sätt skjuter Gusten Törnqvist in i matchen och gö honom varm. Då kan det bli en obehaglig kväll. En varning är härmed utfärdad!

Och det är definitivt jävligt kallt och mörkt i Norrbotten, det har du alldeles rätt i Sanny Lindström. Och uppretade björnar kan vara riktigt stygga! Vi kanske inte skall frukta dem, men absolut möta dem med respekt!

Tur att Sanny inte längre är vår kapten! Man bjuder inte motståndarna på gratis tändvätska med fåniga uttalanden rakt ut i etern. Det behåller man inom laget och tar peppningen bakom lyckta dörrar! Sådeså! Lägg ut lockbeten i gästernas omklädningsrum. Stora saftiga köttbitar så de blir riktigt mätta, sedan ställer vi in siktet och oskadliggör bamsingarna ifrån norr.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Uno Gordon: Luleå är nog laget som jag tycker sämst om i hela serien, inte nog att de stal vår elitserieplats för 25 år sedan man spelar även den smutsigaste hockeyn!

Så se nu till att krossa HUGG & SLÅ luleå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Uno Gordon: Sanny hit och Sanny dit.

Tänker du aldrig på någon annan människa du? ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Swordster: "inte nog att de stal vår elitserieplats för 25 år sedan"

Den frasen lät som du längtat efter för att få in i en mening. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
JimmyH: Ibland tänker han på Nubben....när han drömmer om triss i leken..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
JimmyH: Hellre en Sanny i truppen som dissar varenda måtståndare i hela världen än som idag ingen Sanny alls i TIK.

Sanny verkar vara en Rak ock mkt trevlig figur som inte drog sig för att stå för det han tycker.

Ingen Sanny i Timrå= En förlust för oss alla Tikare, ja nästan alla iallafall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
RTS: Sanny Lindström var helt klart en karaktär utöver det vanliga. Med han och Kalle K så låg vi aldrig sist i någon boxplay-liga i alla fall.

Däremot så har vårat offensiva spel blivit bättre sedan han och Kalle försvunnit. Snabbare spelvändningar och bättre förstapass.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Herregud släpp Sanny Lindström! Han var överskattad innan men nu börjar det ta Starostenko-proportioner.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
JimmyH: Det brukar vara svårt för en del att glömma gamla flammor ;-).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30

Swordster: Utöver Timrå IK så är Luleå ett lag som ligger mig varmt om hjärtat. Finns många sympatiska människor däruppe om man bara tar dem på rätt sätt. Sedan instämmer jag till fullo i ditt resonemang kring hugg och slå Luleå! Ironiskt nog brukar de bara vara i matcherna mot Modo, Timrå och Brynäs som Luleå visar upp sig från sin sämsta sida. Det är alltid känsloladdat i dessa bataljer. Norrbottningarna vill väl spänna musklerna och fäll upp tuppkammen just i slagen om Norrland. Fast på senare tycker jag det vari jävligt bleka. Luleå blir sig aldrig mera likt sedan bjässar som Sergej "Bam-Bam" Bautin, Magnus Nilsson, Per Ledin, Shayne Toporowski, Tomas "Bulan" Berglund, Thomas "Demolition Man" Holmström, Jarmo Myllys, Stefan "92an" Jonsson m fl. stämplade ut.

Nu är de bara bleka kopior ifrån fornstora dar! Annat var det förr! Då fanns ett jävlaranamma i LHF! Nu är det bara spillror kvar! På nåt vis känns det jävligt tråkigt! Att LHF blev så jävla tråkiga och att föreningen är på dekadens och obestånd! Att publiken sviker, stjärnorna flyr och kampmoral är en gäspning i jämförelse med 90-talet.

Varenda jävla fruktade Luleå, man hatade att åka upp till Delfinen för att lira match, för man visste på förhand att ett rent helvete skulle utspela sig! Nu är det snarare väldigt behagligt och gemytligt att ta sig en sväng norrut!

Måtte "Osten" kunna vända trenden igen! Måtte det kunna blåsas liv i den gamla obehagliga stormakten LHF igen! Fan vad jag saknar 90-talet ibland!

Kommentera


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
T T: lårkakor, ryggskott och överansträngningar...inga problem att hålla sig för skratt där...eller? Det här med 5 ordinarie borta börjar kännas som mer regel än undantag.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
T T: Extremt viktigt att den enda potentiellt farliga skadan gav positiva besked. Man kanske rent av kan hoppas på ett intakt lag mot Modo borta mao (så när som på de långtidsskadade).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
" Någon laguppställning kan jag inte bjuda på just nu då det är alldeles för många frågetecken runt många spelare. Det är först efter träningen i morgon förmiddag som vi vet vad vi har att tillgå, men en sak vet vi, och det är är att det lag som vann mot LHC borta i lördags är tillgängliga för spel, och det räcker långt. Det visade de i lördags."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Luleå HF låg mig faktiskt riktigt varmt om hjärtat en gång i tiden. Även om man snodde "vår" plats i elitserien (fan vet om man kan se det så? TIK var i närmast fritt fall i mitten av 80-talet...), så tycker jag att laget var en frisk fläkt i elitserien med sitt fartfyllda och frejdiga spel. I mitten 90-talet var LHF definitivt bäst i Sverige, det var ett under att man inte lyckades vinna fler SM-guld.

Men i och med att Timrå IK äntligen tog steget upp igen blåste alla sympatier för andra lag bort all världens väg. Det är faktiskt segrarna mot övriga lag på Norrlandskusten som är allra skönast och inte minst då mot Luleå. Jag anser att de oftast har betett sig som ena jävla grisar i Timrå-hallen, så glädjen när vi slår detta lag - fyra raka i kvarten 2003! - är oändligt stor!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Någon som vet vilken kanal TIK-LHF visas på?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Fet-Ecke: säsäongskortet?! (PPV)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
DJ Hemp: På ett sätt hoppas jag inte Timrå tar SM-Guld någonsin.

För vad har hänt med alla lag som vunnit sm? jo alla har fått dippar året eller fler efter det, Björklöven, Luleå, Modo, Fjölsunda, färjestad och HV, visst! Fjölsunda och färjestad har spelat många finaler, men nu då är dom med?

Tror det hänger ihop med, storklubb och prestations hyssteri, att vi är svenska mässtare vi ska t-fan visa att vi är bässt,,Vad händer jo ett lag är alldrig starkare än den svagaste länken, om så den svagaste länken sitter i styrelserummet, och leker företags ledare, med ett mål likt LM Eriksson eller liknande, som då resultaten uteblir gapar åt avdelningschefen, PRESTERA ELLER GÅ HEM!!! och avd chefen i detta fallet är offtas tränaren,.

Japp vi byter tränare smart ibland, får en tillfällig förbättring, för att återgå till ett förvirrat tillstånd av vliket system vi ska spela, ut och grisa det klarar alla lag, för byter de tränare tar de offtas gris spelade tränare som pelle B, och co,

För har man ett lag fullt med stjärnor, då är man illa ute, alla spelande stjänor i hockey himmlen, vill tillhöra första linan,,lätt skapa motsättningar då man har fler än fem,,,NÄ! sätt dit en tränare från start som vågar bänka de sk stjärnorna som inte presterar, då kommer resultaten,,och för mig fins bara en tränare som vågar det, och det är challe som fick spott och spe då han bänkade Jonte ifjol, och matchen efter då Jonte skulle spela så trissade han upp adrenalinet på karln så han höll själv på åka på en smäll,,

Men klart i kärlek och sport måste man våga chansa för att nå ett resultat,,så ett SM-GULD skulle inte vara helt fel:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Harryhaffa: Imponerande knut på ditt eget resonemang där! Så om man inte har krav att vara bäst är allt frid och fröjd?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30

Harryhaffa:Alltså, dig bli man aldrig klok på. Jag har läst ditt inlägg 7-8 gånger och begriper fortfarande inte vad du är ute efter.

För mig handlar det i grund och botten om kärlek till mitt lag. Timrå IK för mig är det självklara valet, oavsett sportsliga framgångar. Däremot finns en inre ambition att laget någongång - helst så snart som möjligt - vinner SM-guld så jag får suga på segerns sötma och känna stoltheten av vad den lilla kommunen kan åstadkomma.

Tiderna har faktiskt förändrats. Och jag med den - gud ske lov. Hade jag levt kvar med den patriotism som genomsyrade ishockeyn för sisådär 8-10 år sedan hade jag antagligen fått se Timrå IK spela division 3 hockey, om ens det. I och för sig har det säkert sin charm men förhoppningen att få se Timrå IK vinna något stort (som ett SM-tecken) gör att jag gillat omställningen och den väg hockeyn tagit 2008.

Naturligtvis ser jag framför mig att Timrå förblir det "lilla" hockeymeckat som vi trots allt är och att framgång hanteras på ett ödmjukt sätt. Det är jag också övertygad om att vi gör. Föreningen har trots allt skyndat långsamt och mestadels fattat kloka beslut på vägen. Klart att det finns betingelser som kanske kan ifrågasättas men i det stora hela har föreningen förvaltat "arvet" på ett utomordentligt bra sätt.

Om, jag säger OM vi skulle vinna SM-guld någongång inom överskådlig framtid så är min övertygelse att Timrå IK fortsätter att vara en klubb som har båda fötterna på marken och förblir den klubb som förstår sitt handikapp i jämförelse med många andra klubbar. Timrå är en liten kommun. Det får man aldrig glömma.

I en liten klubb, dit Timrå ändå räknas, så är det utomordentligt viktigt att varje beslut tas med noggrannhet. Enligt mitt sätt att se på saken så har få beslut som tagits varit felaktig. Men det ena utesluter inte det andra. Timrå IK kan vinna SM-guld utan en hel bunt av stjärnor. Vi vinner framgångar genom kloka beslut.

På den tiden som P-O Larsson var tränare i Timrå IK var han rätt person på föreningens tidsaxel, Kenta också. Nu är Challe tränare och sköter det alldeles ypperligt. Kloka beslut har skrivit den historien. Däremot vägrar jag tro att ett SM-tecken aldrig kommer att bli inristat i bucklan om vi inte får storhetsvansinne och värvar en massa stjärnor som klarar den bedriften...för att nästa år misslyckas kapitalt (eller dippar som du uttrycker det).

Så stollig kommer ingen inom föreningen att bli. Det är min uppfattning.

Kjamizzzzar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
dr-nix: Sitter på ett hotell med begränsat antal kanaler!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
250kg kärlek: Som jag tolkar det.
För många "stjärnor" destå sämre soppa.
En tränare som ser alla spelare som en spelare och inte favoriserar stjärnorna.
Det gör att det blir ETT lag, inte enskilda individer som skall vinna matcherna.
Titta bara på Brynäs, läste nyss att deras framgång berodde på att dom sluppit Brendl.

Så tolkar jag det, efter bara läst det en gång ( c :
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Helg Ernest: Alltså det bästa laget består inte alltid av dom 22bästa spelarna. Dom flesta "stjärnor" är vana vid att få mycket speltid, så om du har för många så finns det inte nog med spetid för alla. Det är därför jag gillar Timrås upplägg med 2 spetskedjor och 2 yngre kedjor (det var iaf så man sade för några säsonger sedan då man värvade Hahl, Sundh m.fl.)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Så här tränade Timrå under tisdagsförmiddagen:

Kedja 1: Anton Axelsson–Johan Andersson–Oscar Sundh

Kedja 2: Toni Mäkiaho–Tom Wandell–Mika Pyörälä

Kedja 3: Fredrik Hynning–Erik Andersson–Jonathan Hedström.

Backar: Sebastian Erixon, Robin Jonsson, Dennis Persson, Tomas Skogs, Kimmo Lotvonen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
T T: Sedär ja... Men den man trodde var närmast, Pärra, är alltså inte aktuell.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Ambroo: Och "ryggskottskompisarna" med igen oväntat...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Swordster: Hm, jag vet inte riktigt vad du antyder, men Lehtonen spelar inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
T T: Tråkigt, men Lotvonen tillbaka det betyder mycket!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
T T: Undrar var Bolibompa höll hus ???? För det är väl verkligen en kedja att nämna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Sifredi: Matteprov?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
T T: hahaha :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
T T:
Jag vet iaf att de ska vara med ikväll..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
t_i_k: Än är inget säkert, dom kan ju göra illa sig på besticken när dom äter innan matchen eller så..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
t_i_k: hoopas att ni tar Luleå ikväll. Får ni tillbaka några spelare tills ikväll tro?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
ante08: Dom det pratats om är nog tillbaka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
actionleif: låter bra det. Då kanske ni kan ta Luleå ikväll då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
ante08: det återstår att se, går TIK in i matchen med samma inställning som senast mot LHC så är chanserna stora för 3p till Timrå men om man har liknande inställning som mot Brynäs så förlorar Timrå.

Visst kan annat hända men den största faktorn för mig är inställningen, finns den där så är årets upplaga av TIK ett mycket bra lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Man får gratulera i förskott till tre enkla poäng ikväll. Allt annant än minst 3-4 skillnad skulle göra mig väldigt förvånad!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
dr-nix: ja har dom samma inställlning som mot Lhc. Då vinner dom nog det här ikväll. såg nu att Pirre Johnsson missar kvällens match och det är ju ett litet avbräck för Luleå ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Portello: Du kunde ha postat samma inlägg i LHC-forumet i lördags också. Allt är möjligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Portello: Matchen skall spelas först! Timrå har några spelare som är skadad också!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
31. BACKLUND, Johan
Goalkeepers 1. ÅKERLUND, Magnus

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 4. JONSSON, Robin 8. PERSSON, Dennis
16. AXELSSON, Anton 17. ANDERSSON, Johan 10. SUNDH, Oscar

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 11. ANDERSSON, Erik 29. LOTVONEN, Kimmo
75. MÄKIAHO, Toni 13. WANDELL, Tom 37. PYÖRÄLÄ, Mika

--------------------------------------------------------------------------------

3rd Line 23. SKOGS, Thomas 3. ERIXON, Sebastian
91. PÄÄJÄRVI-SVENSSON, Magnus 24. SAMUELSSON, Jesper 51. LANDER, Anton

--------------------------------------------------------------------------------

4th Line 30. SUNNQVIST, Sean-michel
7. HYNNING, Fredrik 22. HÅRD AF SEGERSTAD, Sebastian 71. HEDSTRÖM, Jonathan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
rödovithockeydy: Märkliga kedjor. Antar att man snurrar på forwardsparen under matchen. Varför skulle annars Hedström och Hynning lira med Segerstad? Varför spelar Hedström ytterforward egentligen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
hej på er jag vill bara veta om någon har hört hur det går med timo pärsinen ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Game on ^^
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
rödovithockeydy: Hedström höger forwad....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Någon streaming?
Kommentera

« · 1068303