1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581116 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30

1069204 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Suzuki2 mfl.

SKÖNT

Att Jimmy ringde och kollade.
livsfarligt med rykten..
Så vi håller tummar Pärssinen är tillbaka snart
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
ante08: härligt att ni Slog Luleå igår.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
250kg kärlek: Håller med, igår var han mycket bättre. Han gjorde endast ett par misstag i egen zon, där har han en del kvar att jobba med dock. Annars är han på G helt klart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
mikenomad:
Tycker också Skogs blivit bättre.
Hade inte han en trasslig försäsong också som kan ligga honom lite till last så här i inledningen. Vad vet vi mera?? Troligen inte allt.
Tycker absolut han var värd en 3:a igår. Och Nej inte en ny Jäger.

Persson var usel i 2 första matcherna, kommer mer och mer även han.

Tror vi får försöka se framåt och att laget spelar ihop sig mer och mer vad det lider.


Fast jag tycker det är skönt att vi alla har olika åsikter om saker! ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
mikenomad: Jag tycker en 3a är ett ganska rimligt betyg på hans insats igår. Jag är heller inte imponerad av honom ännu. Trodde att han innan säsongen att han skulle vara bland våra bästa backar men han har lite kvar att bevisa det håller jag med om. Men titta bara på RJ förra säsongen som var hackkyckling här på HS. Han spelade upp sig och blev väldigt viktig i slutet av säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30

mikenomad: Skogs kommer mer och mer. Matchen i går var den bästa han spelat hittils (såg aldrig matchen mot LHC så den ska jag låta vara osagd). Tycker han blir bättre för var match som går.

Se så olika syn man kan ha ;o)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
mikenomad:

Ja jag kan bara hålla med dig... Gigantiskt tråkigt som du skrev, och "om" det nu är så så måste dom ju agera... helt klart!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Suzuki2: Låter ju tråkigt modell gigantiskt om det är så...kanske dags för Linkan/Robban att agera?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Ang. gårdagens match så blir jag lite fundersam kring ST:s betygsättning...antingen såg vi inte samma match eller så har vi totalt olika uppfattning om hockey. Hur f-n kunde Skogs få en trea? Min uppfattning är att han är sorgebarnet bland nyförvärven, en ny Jäger....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
actionleif:

Vi får hålla tummarna på att det bara är ett rykte... men men...orolig blir man...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
t_i_k:

ok! Tack för svaret! Låter ju lite som om det i a f inte bara är "arm" skadan som spökar då... För jädra tråkigt om det är ryggen igen för han...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Suzuki2: Det ryktet hörde även jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Suzuki2:

Det jag fick höra innan match ang skadorna var att:
Styf var på G...Han sa även själv att det kändes bra.
Kanske törs man hoppas redan imorgon.. eller inte...

Lehtonen svängde det för, ena dagen bättre, andra sämre..

Pärssinen sa challe att vi nog fick räkna bort ett tag, tyvärr..
Vad det innbär vet jag inte då vi inte frågade om det var någon "annan" skada!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Jag hörde ett rykte igår på matchen som jag inte har en aning om hur mycket sanning det ligger bakom....men nån nämde att Pärssinen hade fortfarande ryggproblem o övervägde att sluta eftersom han inte får bukt med ryggproblemen... ingen annan som hört nått sånt??? Hoppas för böveln att det bara är "nys".....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Olle: Ja, visst blir man trött på detta, att vårt kära Timrå nästan alltid på nåt vis negligeras, i hockeykväll förra veckan likadant, och precis som nämnts, att smiska LHC i sin egen kula med en sån laguppställning vi hade.....borde uppmärksammas rejält.....men icke-sa-nicke .....nåja, radioreportern på SR var iallafall positivt imponerad av Timrå i lördags.

Sen att vi fortfarande spelat en match mindre än Brynäs och bara förlorat 4p precis som dom på säsongen hittills är det ingen som nåmner....men det är bara och vänja sig, mediabevakningen av Timrå är inte tillräckligt intressant verkar det som.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
orion: Om vi hade tokfloppat i inledningen så hade det säkert blivit större rubriker. Ingen av "experterna" gillar ju att erkänna att dom i själva verket hade fel, gör ett dassigt jobb, lägger ner alldeles för lite tid på att scouta lagen och gör ett allmänt halvdant intryck.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Olle: L-G i Sportradion brukar göra detsamma:
En Timråvinst brukar beskrivas som det andra lagets förlust...
Vi är visst inte i finrummet, fast vår placering borde göra att vi var det...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
orion: Att man fokuserar lite mer på Luleå i dagens match kan jag tänka mig beror på att dom håller på att gjuta fast sig i botten och sitter i världens kris men annars håller jag med. Sett elitseriemagasinet på hockeyligan.se?

Man nämner knappt timrå alls och bara i förbifarten då LHC besegrades på hemmaplan som deras första förlust för säsongen...inget om att halva forwardsuppsättningen fick agera backar under matchens gång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
orion: eller rättare sagt: Hur man undviker att beskriva en Timråvinst...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
El Maco: Jämför hur man beskriver en Timråvinst som en Luleå-förlust...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Än är det inte för sent att ge upp
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Riktigt roligt att se hur bra RJ spelar iår, hur stabil Backlund är i målet och hur lyckad värvnigarna av Mäkiaho, Wandell verkligen är.
Wandell riktigt riktigt bra

Övrigt: Johan Andersson är en riktig ledare, han kommer få J Jönsson att framstå som en medioker defensiv Center om han fortsätter på samma sätt.

Axelsson ser ut att bli bättre o bättre , Sundh ser stark ut.
Nu är det bara 71:an som behöver komma upp varv.

Får vi nu vara någotsånär skadefria så kommer vi bli farlig.

Jag trodde inte vi skulle ha många poäng efter 5omg.

Kämpa TIMRÅ
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Laken:

Full pott är klang-och-jubelföreställning som duger för mig.
Och klacken? Vad tycker du om den?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
dr-nix: På det stora hela så tycker jag att positionsspelet i försvarszon brister. Brynäs 3-2 mål, ett par mål mot HV osv. Statistiken för PP tycker jag ljuger lite och det är ju bara Samuelsson som räddar den ikväll. Bedrövligt omständigt i PP. Man ska väl komma ihåg att Luleå inte är helt värdelösa i BP heller. Dom lär ju trots allt ha tränat en hel del på det inför säsongen om det finns någon gnutta självinsikt i ledningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Laken: det verkar som man ville spela sig ur sitationerna för ofta istället för att spela rejält och enkelt. Övermod kanske?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Ingen klang-och-jubelföreställning ikväll direkt... Men tre poäng, vilket var det viktigaste!
Backlund bäst i Timrå, även Robin bra och Sundh slet.
En styrka att vinna även om man långt ifrån spelar på topp.

Till det negativa nu.
*Försvarsspelet i egen zon ser lite slarvigt, virrigt och ofokuserat ut ibland.
*Power-play spelet.
*Box-play spelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Kerstin_k: När det gäller skadeläget, så kanske det är någon som känner "Strumpan", Kicki, Doktorn eller själv har pratat med Styf, Pärssinen eller Lehtonen. Och på det viset har lite information om hur länge spelarna väntas vara borta. Således finns inte all information på internet, och det är väl främst den informationen som efterfrågas när någon frågar om nån vet hur saker och ting ligger till.
...eller vad tror du?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
jaha ja, skönt med 3p även om en del härinne anser att spelet var så där, nåja vi ligger ju sist i boxplay, så nåt att gnälla på finns ju iallafall ;)
å andra sidan ligger vi 2:a PP, det har väl inte hänt så ofta va?.

Nu lägger vi ner MoDo på Torsdag och närmar oss tabelltoppen där vi hör hemma ;-P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
General_Moisio och K_k: Slutet gott allting gott :) Vi är ju alla timrå fans!

FORZA TIMRÅ IK, skönt med 3poäng när vi spela så här dåligt :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
El Maco: Absolut. Likaså Wandell, även om jag kände mig ganska så säker på att han var en väldigt bra ersättare till Regin. Lehtonen har ju inte direkt varit dålig heller ;) Skogs kommer. Och Dennis avgjorde mot LHC.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Kerstin_k: Okej jag trodde bara du ville vara dryg för att jävlas men som sagt jag känner inte dig och jag tänder till på alla cylindrar när jag blir bemött på de där sättet. De lät som du var allvarlig och verkligen ville idiotförklara mig.

Glömma och gå vidare.


Då ber jag om ursäkt.


Tack för uppdateringen av skadeläget =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Skarin: Näst efter Samuelsson i topp på min Jaha?-lista i silly season. Båda har svarat upp rejält.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
General_Moisio: Men du går ju igång ganska hårt och idiotförklarar mig för att jag var lite halvdryg mot dig. Snarstucken?

Du måste ju kunna skratta lite också. Mitt första inlägg var faktiskt inte illa menat. Jag gjorde mig lustig över ditt syftningsfel och sedan tänder du till.

Min andemening i resonemanget står dock fast. Folk överlag är allt för lata på internet. Inte bara här. Man måste ju kunna surfa sig till den information man söker. Speciellt om man är intresserad av ett specifikt ämne.

För mig är dryghet en sorts humor. Jag ska anstränga mig att inte bruka den mot dig dock. Hade inte i min vildaste fantasi förutspått att du skulle gå igång så hårt.

För att göra dig lite gladare kan jag så snällt hänvisa dig till länken jag bifogar. Det kanske får dig att förstå att jag faktiskt är ganska trevlig och snäll.

Just ja! Jag kan ju berätta för dig att det handlar om dag-till-dag skador på de namngivna spelarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
General_Moisio: mycket kloka ord GM
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Toni Mäkiaho är en grymt bra värvning så här långt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
General_Moisio: man kan tro att du är inne i en väldigt tung period just nu GM...har du slantarna på Swedbank lr?

Ryck upp dig nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Kerstin_k: Okej då ber jag om ursäkt att jag yttrade mig i skadefrågan.

Jag orkar bara inte med alla människor som inte kan bemöta folk på ett riktigt sätt, då får de vara för min skull.

Inte första gången men blir idiotförklarad i denna GB. Men du ska ha ett stort tack för att du är så snäll och trevlig, Jag hoppas verkligen inte alla blir bemött som jag blivit för isåfall har du attitydsproblem..

Tragiskt att man ska behöva bli idiotförklarad för att jag vill att TIMRÅ ska spela sin ishockey i TIMRÅ och inte i SUNDSVALL och för att jag frågar om skadeläget, de var bättre förr i denna gb då alla kramades och hade de mysigt. Men tydligen är denna tid förbi nu.

Tragiskt men tyvärr sant !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Kerstin_k: lugna ner dig KK. GM vill bara kall prata lite, oss tikare i mellan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
General_Moisio: Om du syftar på några konspiratoriska åsikter som uttryckts här så anser jag att det är bäst att hålla på den officiella förklaringen tills något annat bevisats.

Men lek med tanken och inbilla dig att Lehtonen, under några omständigheter som inte inbegripper kroppsskada, kommer att vila mer än EN match. Finns inte på kartan för mig iaf...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
General_Moisio: Anledningen till mitt svar stavas internet. Med internet har man tillgång till information närhelst man söker den. Eller hur?

Har du provat att surfa in på dagbladet till exempel? Det är ganska lätt gjort, eller hur?

Jag har inget emot dig eller någon egentlig anledning att vara dryg. Men många borde faktiskt inse att internet tillåter samtliga användare att själva söka informationen ganska smärtfritt och enkelt.

Om inte annat så stod det om de skadade spelarna i den här tråden eller om det var i en annan tråd tidigare idag. Det är ju också ett sökalternativ...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Olle: Om dom nu var skadade...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
General_Moisio: Om dom alla tre var day-to-day så borde ju åtminstone Lehtonen spela. Annars så kan man ju bara konstatera att Lotvonen besitter aningen mer sisu :)

Styf får fan punktera den där lårkakan nu och tugga lite taggtråd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Kerstin_k: Haha du är rolig, nej jag har ej kollat tidningar eller dyligt dom senaste dagarna så nej jag har inte kollat hur de ser ut. Annars skulle jag väl knappast fråga om jag redan visste eller?

Varför ska du vara så in i helvetes dryg? Vad har jag gjort dig? Får man inte ställa frågor längre i denna GB utan att bli bemött med dryga inlägg.

Jag kräver en förklaring på din attityd omgåënde.

Kasta inte sten i glashus.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
General_Moisio: Jaha... Nej, det fattade inte jag...

Vad får dig att tro att vi andra här inne sitter med direktnummer till Timrås läkare och får ständiga rapporter? Har du inte tillgång till internet? Uppenbarligen. Vilket leder mig till att du, precis som vi, också har tillgång till dagbladet, St, Aftonbladet, Expressen, hockeymagasinet och hockeysverige. Du har alltså precis lika stora möjligheter som oss andra att luska ut hur det är befattat med de namngivna herrarna.

Eller hur?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Kerstin_k: Jag menade naturligtvis skadeläget? Om detta nu inte var uppenbart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
General_Moisio: Vi får 3 spelare till på banan. Det kommer att ta lite längre tid för samtliga Timråspelare att komma ut på isen då det är 3 stycken till.
Men hur spelet kommer att se ut är ju svårt att veta exakt. Möjligtvis får vi bättre powerplay och en aning vassare offensiv. Men på det stora hela lär det se ut precis som vanligt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Tikinmyheart: Idag vinner man en sån match som man ska vinna när man har lite edge på motståndarna. En logisk seger helt enkelt. Dom tre herrarna du just nämner tycker jag var en fröjd att se idag (bortsett från några enstaka ingripanden av Lotvonen). RJ uppvisar samma mogenhet idag som han gör genom hela slutspelet tidigare i år tycker jag. Man blir genuint glad att se att han vuxit in i rollen och klättrat några steg från vad han presterade i FBK och stora delar av förra säsongen i Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Tikinmyheart: Ja, detta var en tråkig match som går direkt in på "Tråkiga-match-kontot".

Roligast var, bortsett från det faktum att vi vann, damen som satt bredvid mig. +60 kan jag tänka mig. Hon hade sköna kommentarer. "Dom måste ha piss i huvudet" sa hon en gång då Luleåspelaren tog en offensiv utvisning.

Ibland hittar man dom där små detaljerna i vardagen som förgyller den.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Hur ser de ut med Styf och Pärssinen samt Lehtonen ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-09-30
Tikinmyheart: ....och brynäs
Kommentera

1069204 · »