Smokey: Ja och för att ge mig in i leken så tillhör Alvarez tackling kategorin "motståndare måste lyfta blicken" Finns inte nånting som talar för armbågstackling eller dylikt här, bara Styrman som tuggar axelkåpa..
Olli Hahl: Där satt den! Viktigt inför tredje perioden. Men överlag jobbar Luleå betydligt hårdare och rejälare än Timrå. I en sån här match är det vi som skulle haft Gallo, inte Luleå.
Hassan: Haha ja kära nån. 2 solklara direktskottsllägen som han måste ta emot. Njae Hanzl måste bevisa mer än att vara passningsspelare om det skall bära denna säsong.
Nisse på Mon or: Betydligt bättre, men sen har tyvärr kvaliten på typ alla lag i hela ligan gått upp med så jag tror vi varit lite förblindade och jämfört med förra vändan för mycket. Kan hända Nubben hamnat i den fällan med. Som jag ser det måste det in offensiv spets på forwardsssidan.
Linkovich: Ja, fast det är märkligt att Styrman inte förstår att den tacklingen kommer. 100 ggr av 100 tacklas det i den situationen. Visst den tar solklart i hövve, men fattar inte Styrman att det kommer en tackling där?
Woody Jokinen: Jaha. Det är en sån match i kväll. Timrå spelar lysande och borde ha förtjänat mer. Luleå imponerar inte alls. Timrå får första målet, naturligtvis för Luleå straff som ett brev på posten. Timrå får 5-3 och är så nära. Luleå gör sitt jävla mål när vi nästan klarat alla fem minuter. Kuklag.
Karlsson74: kolla Brynäs säsong, max flyt i värvningarna, ett spel som laget köpte in sig på samt extremt skonade från skador. Skulle vara trevligt om minst en av dessa faktorer slog in för oss, kommande säsong
Annars är det fanimej bra spel.
Hanzl? Hur i helvete kan man inte skjuta direkt där?
Obegripligt.
1 mål upp, 20 kvar. Tufft men: det k a n gå!