1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14

« · 2468009 Till forumet


Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Tre pinnar från vårt, HVs och IKOs håll. Ja… då ligger vi fyra innan kvällen är slut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Knylan: Vi kör på det!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Knylan: brynär får också torska isf för spänningen i de nedre regionerna!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
kulltorp: vill nog gärna att Örebro spöar Oskars ändå. Och Växjö Leksand. O m vi mot förmodan skulle lyckas vinna mot Lulä får vi ett skönt glapp ner till 7e plats. Sen kan vi spela om placeringen nästa omgång istället, när vi möter Öret.
Men en trea för HV skulle smaka fågel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Strutar Palola igen och vi vinner, så beställer jag denna tisha.

Någon som vet om något nyförvärv gjort mål i sina fyra första matcher tidigare?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Bragd-Birger: Å jag vill att HV åker på tjong
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Bragd-Birger: Finns inga OM inför denna match. Luleå kommer städas av komfortabelt. E Gustavsson kommer stå och oja och skylla på allt och alla förutom sig själv efter matchen som vanligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Dr.Krykov: Ja ikväll vill jag höra EG i intervjun efter matchen fråga när hans nya lagkamrater presenteras innan transferfönstret stänger. Eftersom de nuvarande är för dåliga
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Dr.Krykov: Jag tror tyvärr vi får nöja oss med en 3-2 seger i OT men EG kommer uppträda helt enligt din beskrivning
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
JanneH: 6-2, Luleå drar på sig ett matchstraff vi gör 2 mål i pp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Detta med Wärmhed, Oliver J, Edfeldt och juniorer generellt.
Oliver J. förlängde man med till 24/25 i samma veva som utl. till Löven. Tanken var att han skulle skolas in i top 2 kedjorna i TIK. Det gick ju sådär. Innan skadan spelade han center i Lövens 4ekedja.
Wärmhed fick nyss kontrakt till 23/24. Edfeldt har kontrakt till 23/24, och blev nyss utlånad till ÖIK.

Hur, när och var ska dessa tre kunna kokurrera med övrig trupp som spetsas till ytterliggare nästa säsong? Tyckte Edfeldt gjorde det bra när han fick spela.
Har det med ev. draftning att göra?

Målvakter är väl som bäst 25-35, och förstår då att det blir svårt för juniormålvakter stt kunna konkurrera. När hade Timrå en juniormålvakt (egen produkt) av någon slags klass?

Någon som kan upplysa en som inte förstår detta.? Hur ser Timrås plan ut?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Nisse på Mon or: Jag hoppas som Jimmy Hanrin nämnt i podden ett par ggr. Att man skall kunna plocka in junior för en 3:e och 4:e kedja med. Oliver Johansson har förmodligen inte verktygen för att vara en topp 6 forward. I allafall inte inom snar framtid. Så Kapanen och Oliver bör nog landa i att spel i en 3:e kedja kan vara nog så utvecklande i hans fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
empa11:
"För att klargöra, det har aldrig hänt att någon i SHL har gjort fyra mål på sina fyra första matcher som nyförvärv. Detta är helt enkelt inte en prestation som någon spelare har lyckats åstadkomma i ligan.
"

Från chatGPT efter att jag synat dess påståenden om Josh Hennessy i Frölunda och Emil Molin i HV71.

Klubbar som dessa aldrig spelat för...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Pinaceae: Vi vinner lätt ikväll och det är inte en fråga OM Palola gör mål utan hur många han kommer göra. Jag har beställt tröjan i förväg och redan bestämt att jag kommer ha den bland Modoiterna på jobbet i morgon. Det är underbart att kunna se fram mot kommande kvartsfinalspel och att sedermera kunna fira guldet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
mikenomad:
Själv nöjer jag mig med att hoppas på ett fint resultat i finnkampen och att vi är skadefria.

Känns som att lunkon i runkon har börjat upphöra. Nu är det hela lite mer eggande.

Anna meille rauha, voittaa! Betyder kanske "ge oss frid, vinn."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Pinaceae: "kanske" 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Pinaceae: betyder i s f "voittaa saatana vittu perkele" = "vinn nu för sjuttsingen"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Pinaceae: Ballt om så är fallet! Hur pålitlig är den chatten? 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Sputnik: håller med, men vilka skall stå tillbaka för Oliver ? Och vad hinner Wärmhed visa på en säsong? En Oliverförlängning om han visar sig förtjäna det och utlåning? Vad händer med Edfeldt nästa säsong...utlåning? Många frågor...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
mikenomad: Det ser bra ut i Google translate, men jag började ju studera finska igår.
Cut me some slack man!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
JanneH: Nä, det där är "lite" grövre. XD
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
empa11: som sagt "ljög" den om två spelare, men hyfsat avancerat googlande verkar ge samma utfall som när jag synade bluffen.

Det är problemet med chatGPT den killgissar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Pinaceae: det är därför den är gratis just nu. Den behöver lära sig och justera sina algoritmer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Om vi leker med tanken att både Oliver J. och Dennis W. ska ta plats i en 3e-4ekedja och/eller utlånas.
Timrå har 11 fwds på kontrakt, inkl. ovan nämnda. Förlängning med Erik W.W, Olli P. och Robin A. Det blir 14 fwds. + önsketänkande Filip H. och /eller Viktor L. Det blir 15-16 fwds. 4 hela kedjor + plus 3-4 utöver.
Då är det fullt med 1-2 nya in. Det blir onekligen hög standard på 4ekedjan. Men ett par spelare torde vars utlånade löpande.

Albin Lundin och Erik Andersson blir över. Vilka ska bort om en eller båda av dessa ska vara kvar?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Nisse på Mon or: Jo jag är också lite fundersam till varför man skrev endast 1 årskontrakt med Värmhed. Är man helt säker på att han tar en garanterad plats i laget? Jag är också spänd på hur många forwardsplatser Kapanen i övrigt kommer fylla på med.

Jag landar nog i att jag helst ser 2 forwards med hyffsad offensiv uppsida in i allafall. Wedda är ett för osäkert kort och vi behöver nog lite mer djup i topp 6 med för att ta nästa steg, sen mer spets i på backsidan. Målvaktssidan kommer om allt slår väl ut kunna vara en 5 plussare nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Sputnik: Luktar tyvärr utlåning lång väg
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Nisse på Mon or: Varken Erik A, Albin eller Olli P kommer att vara kvar nästa säsong. Dessutom är jag ett övertygad om att MPS och Alvarez ryker.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Pyrret: MPS har kontrakt över nästa säsong.
Fortsätter Olli P på inslagen väg är jag rätt säker att man kommer låsa upp honom på ett år till. Eller finner i alla fall ingen logik i att Kapanen vill göra sig av med någon som är en succé, OCH finne.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
empa11: om Östersund hänger kvar vore det perfekt med ett samarbete och slussa in dom yngre den vägen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
LAGUPPSTÄLLNING: TIMRÅ IK - LULEÅ HOCKEY

Frånvaro:

#23 Jeremy Boyce - Sjukdom

#26 Noel Edfeldt - Utlånad till Östersund

#27 Oliver Johansson - Utlånad till Björklöven

#36 Karolus Kaarlehto - Ej spelklar

#57 Anton Wedin - Skadad
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
empa11: nej men det kan ju vara så att Palola gör detta som ett korttids gig och att han redan har kontrakt klart med nån finsk klubb nästa säsong. Jag vet att tanken på att spelare INTE vill vara kvar i TIK är helt omöjlig att ta in men allt är nog inte upp till Kapanen att bara välja och vraka vilka som ska spela här
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
empa11: Jo jag vet att han har kontrakt ett år till, ett oerhört billigt sådant som jag inte alls blir förvånad om man i samförstånd avslutar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Pyrret: Känns inte som de kommer röra MPS. Hans spel lämnar endel att önska, men han är nog populär i gruppen och särskilt bland det lite "äldre" gänget som Lander, Ante, Boyce osv
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
JanneH: Absolut! Men med tanke på att han bröt ett befintligt avtal för att spela här finner jag det föga sannolikt att han redan har något klart med en annan klubb.
I min värld är det rätt logiskt med att en spelare som brutit en kass säsong för att vända det till en otroligt bra avslutning gärna vill fortsätta där. Men har ingen koll på hans familjesituation så det får väl tiden visa.

Men att säga att han inte blir kvar bara för att hans kontrakt går ut är nog minst lika förhastat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Labban: Nej speciellt då MPS verkar vara "handplockad" av Ante. Spelar han däremot för "kaffepengar" som det ryktas om så är det väl inte hela världen om han blir kvar heller. Det verkar ju inte finnas mycket prestige hos MPS då han verkar ta en roll i 4:e utan problem.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Dubbeld: Vinn ikväll, tack på förhand.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
empa11: instämmer... ville bara påpeka att han kanske har en familjesituation som gör att han inte är sugen på en längre tids frånvaro från Finland men det är ju ren spekulation från min sida. Fortsätter han att måla så lär ju Kapanen försöka... om nu inte Hållander och Lodin är på ingång?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Pinaceae: Närmaste jag kan komma på på rak arm är
Hannes Hyvönen som kom in sent till Färjestad och gjorde 11 mål på de 10 matcher han spelade i grundserien innan slutspelet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
eltifoso: Det känns svårslaget!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Labban: på nåt sätt känns de som MPS är lika bra nu vid 31 års ålder som han var när han kom upp och var 16-17år. De hände väldigt lite sen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
JohnnyHockey: Early bloomer
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
JohnnyHockey: Pääjärvi har väl iofs haft nått rätt bra VM där i mellan bland annat. Känslan säger att skador satt stopp i utvecklingen nånstans.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Erixon kör halvgaller idag, någon som vet vad som hänt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
eliassjo : Han har haft no contact osv på träningen med. Tror han fick någon smäll upp mot ansiktet. Var det inte Lundqvist som delade ut en fuling mot Erixon?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Labban: okej tack för svar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
empa11: håller med. För mig kittlar det dessutom att testa Palola som en ersättare till Rattie från fjolårets succékedja.

Hållander - Lander - Dahlén
Lodin - Hanzl - Palola
Wedin - Pettersson - Hartmann
Mieho - Värmhed/Boyce - Walli

13e
Pääjärvi

Jag vet att Pettersson inte spelat center på flera år men det hade varit kul att se Timrå mönstra tre producerande kedjor med en 4e som kan gå in och avlasta samt fokusera på att föra upp spelet i offensiv zon.

Jag blev förövrigt väldigt glad att Värmhed får kontrakt nästa säsong. En spelare jag tror kan göra riktigt bra ifrån sig i en 4e kedja. De inhopp han gjorde tidigare i år lämnade starka intryck.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
timraw: Mieho ska kunna spela center. Sätt han där och Pääjärvi på kanten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
josha840: Nu kör vi!

Häng dom högt i krysset!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
josha840: ja, det är nog fullt möjligt, och kanske mer trovärdigt att det skulle bli så. Jag kan däremot känna att det är mer att önska hos Pääjärvi. Jag vill verkligen se honom lyckas då det en gång i tiden var en favoritspelare när han tog klivet till A-laget. Idag kan jag däremot känna att Värmhed borde få chansen i en 4e.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Zäta75: Kryllan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Zäta75:

Ja, nu är det äntligen dags igen. Introt är avklarat. Ok, let’s…
Låst ämne

« · 2468009