1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582585 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25

« · 2480782 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
roger_sundsvall: missade det , åt middag istället . Vad sades ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Landers uttalande:
Rent utsagt bedrövligt
utgående kontrakt:
Walli ska va kvar
resten - adios
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
roger_sundsvall: finns fler . Det tragiska är att man låst upp så många.. speciellt på backplats. Här behövs absolut någon sorts kvalificerad förstärkning.. ifall man tänkt höja ribban inför nästa säsong ..
Jag är skeptisk.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Laken: nog så sant hela laget måste bidra och varför laborera även om Mif är ruggigt tufft gäng måste man tro på toppspelare ingen tombola
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
från facebook inlägg
dom 20 senaste matcherna
Malmö är sämst
Timrå är näst sämst
jaaa va säger man -
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Men ta de lugnt nu pojkar, solen går ju upp imorgon också som Zoogin skulle ha sagt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
nej nej
vi är föör dåliga
vi är som tabellen visar
tips: vi kommer hamna 10-12 plats
finns inga dåliga shl lag
kolla vilka vi möter
lekis,brynäs hemma = torsk
ev. Lhc, oskars nån poäng ...max
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Karlsson74: sen börjn på dec ska det vara. 😏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
roger_sundsvall: efter dec ... Har man spelat 26 matcher och på dessa har man lyckats vinna 9 och förlorat 17..
Bara att inse att man inte är något lag för topp 6 iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Ok, FBK tappade 2-0 till 2-5 mot Örebro....shit happens även i Karlstad...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Palola - hejdå
Mieho - hejdå
Lundin - hejdå
E.andersson - hejdå
Alvarez - hejdå
-finns fler som borde tacka för sig!
⬇️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Naturligtvis, så skyller jag inte allt på JJ, men borde han inte ha tagit de 3 sista baljorna?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
tacka gudarna för alla poäng
vi drog in, 1.a halvan av serien
DE är riktigt Illa just nu! 💩
undra va i helsike problemet är
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
de va så
efter wedin,sen hände nåt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
roger_sundsvall: ja och i samma veva som medier och en del fans började basunera ut att Timrå minsann kunde vara ett lag för sm-guldet.. var i början på dec eller slutet på nov.. var väl i samma veva som Wedin skadades.
Sen gick det rakt utför .I dec vann man 2 av 8 och det är väl ungefär så det sett ut sen dess..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Villervalla: Alltså det var ju inte efter att vi skeppade Lalle som det har störtdykt. Traden genomfördes för 32 matcher sen, det riktiga plattfallet har ju kommit bra mycket nyligare.

Du har ju rätt att Lalle gjort det bra i HV och att Timrå spelat sämre sen nyår, jag har bara svårt att köpa att det skulle vara det bytet som ställde till det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
3 poäng för lekis
örebro har 3poäng just nu

VI ÄR SÅ RÖKTA
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Bee: Ja det får ju du tycka men jag håller inte med dig, faktum är att det har blivit sämre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Charliejfz: Ja men att HV skulle gå rent samtidigt som vi förlorar alla tror jag helt enkelt inte
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
roger_sundsvall: det undrar jag med, kan ju inte vara roligt och stå där o försöka vara trevlig efter detta fiasko
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Villervalla: Att LaLeggia gör mycket poäng i en annan omgivning är väl knappast ett tecken på hur många poäng han skulle göra i ett TIK som gått under isen. Laget gick ju som på räls bra länge efter att han stack, och traden betraktades ju allmänt som ett genidrag i eftermälet.

Det är något annat som felar än Kapanens värvningar, tror jag bestämt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Bee: Lytte, MPS och Rindell har inte skrapat ihop de poäng som Legget har gjort själv. Kalla det bra är jag tveksam till för det går väl ut på att göra mål i den här sporten?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
autograf skrivningen efter matchen
hur gick de ? hahaha
vilket fiasko
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
erathoo: Han var väl inte med i början heller fast då vann vi.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Villervalla: LaLeggia för Lyytinen, MPS och en del av Rindell får väl ses som en lyckad trade tycker jag.

Mieho tycker jag inte heller har varit någon flopp, även om han används fel. T.ex. idag så ligger han ju bakom 1-0 när han blir uppvaktad av två MIF-spelare i hörnet, blir vält omkull och hittar ut till Dahlén med ett bakomryggenpass. Riktigt starkt ingripande.

Palola är väl den första riktiga floppvärvningen för Kapanen tycker jag. 3 mål på 7 matcher är i sig ingen katastrof men 0 assist och totalt osynlig i 5-5 är fan IG.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
roger_sundsvall: sant, ingen kunde väl tro att den skulle betyda såååååå mycket, för det verksr den verkligen ha gjort.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Ikväll skäms ja…
Legget ha gjort 16 kassar för HV sen han lämnade oss..
Vad fan ha vi fått istället för honom..
Måltorka..
Grattis HV till att ni fick en målspruta till skänks utav oss!!
Ja skit i hans lön..
Han ger mål värt alla sina pengar!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
efter Wedins skada
sen har de gått neråt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Är det någon som sett någon presskonferens efter matchen eller någon intervju från ledningen förutom den Lander lämnade?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Smokey: Hela min lördag och helg är förstörd. Och för en lång tid framöver kommer jag att må dåligt om vi inte når play in åttondelsfinalen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
The great one: ja exakt .. ser hellre Walli eller Hartmann ta EPs plats.. ingen ska kunna åka omkring i en 1 Lina i 15-20 matcher och ha producerat 4 poäng ..1+4 varav målet gjordes i öppen kasse dessutom ..
Förstår om man vill ha nån sk stjärna där för att man tror eller har nån förhoppning om att han ska vakna... Nån eller några matcher kanske ...men inte mala på i 20...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Jag vet inte vad jag ska säga egentligen, men att här iväg våran poängstarkaste back och lånar ut ett par stycken som ska växa in i kostymen och ta in mediokra spelare som inte platsar i sina lag är fan tjänstefel. Nubben har fått mycket skit men hans lagbygge som var i höstas var fan bättre. Jag undrar verkligen om Kapanen är rätt man för jobbet. Jag kan även tänka mig att det blivit grupperingar i laget som inte är så bra att ha. Nä fy fan på ren svenska.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Nisse på Mon or: att de överpresterar före jul är ju knappast något vi behöver diskutera det är ju så det är..och det.är väl tur,annars hadde vi legat på samma plats där Malmö ligger nu.. det började rasa så fort medier började prata topp 6 och sm-guldskandidat..
Men hur som haver.
Att torska med 1-6 i en tredje period måste naturligtvis få konsekvenser..det är inte proffesionellt att göra en sån tredjeperiod som mot Malmö....serien i särklass sämsta lag. .. de gjorde 6 mål på oss utan att egentligen spela bra hockey..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Sputnik: Det klingar illa med det ante sa före match och det visar dessutom på en lagkapten som uppfattat det på ett vis och en huvudtränare som uppfattar det på ett annat sätt. Det kan inte vara utgången av match mot Malmö i omgång 47 som avgör om det är ”ingen panik alls” eller ”krismöte”.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Sputnik: Nä men det finns uppenbarligen ett problem i gruppen.
Vi har en enorm uppsida och högstanivå men det som gör mig orolig är den röda tråden av dåliga matcher. Efter uppehåll, hemmaplan mfl.
I min bok så pekar det lite mot ledarskapet tyvärr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Klart man är jävligt besviken just nu. Man hade verkligen chansen på top 6, men tog den inte. Nu är det för sent. Chansen till top 10 finns fortfarande, men då måste laget få ordning på moraset snabbt. Finns inga givna poäng kvar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Karlsson74:

Ja och det blir aldrig bra i en gruppdynamiken att vissa spelare är fridlysta hur än ur form dom är. Wall-E var ju glödhet ett tag men fick fortsätta spela i 4:e linan. Varför ska han kriga när coachen inte ser att han förtjänar mer istid?

Nä, Ante hur mycket än man vill att han ska lyckas så kanske han är för nära vän med vissa av spelarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Olle: Rensa luften så här brukar ju snarare nämnas i bottenlagssammanhang..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Nisse på Mon or: Till viss del kanske, men jag tror nog snarare att det var förstakedjan som gick under isen och sen tog det Ante två månader att försöka nåt nytt och det finns fortfarande inte en tydlig plan som funkar.

Har tappat förtroendet för tränarstaben ända sen de valde att gå tillbaka och rulla på Lander-Dahlén-EP efter att man pga frånvaro fått spela andra kedjor som funkade riktigt bra. Det finns noll fingertoppskänsla. Klart att det gormas mest idag efter en sån här genomklappning (från mig också), men det här är missnöje som legat och pyrt länge.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Nisse på Mon or: Hoppas verkligen att EP hittar tillbaka till sin gamla form för fortsätter han på inslagen väg, med ett kontrakt som dessutom stegrar i kostnad, så riskerar han att bli en av Timrås sämsta värvningar. Då räknar jag inte dagsländor som kommer in och spelar en halv säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Andersson: Det skiter jag i.. Bara han inte spelar i Timrå och att Timrå ik slipper betala hans lön..
Att man ständigt fortsätter spela han ii örsta eller andrafemman trots att han inte bidrar med nånting och oavsett hur dålig han är, är ett mysterium jag aldrig kommer att förstå...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Karlsson74: finna inget lag som är intresserat av en iskall spelare. Speciellt en dyr en. Timrå får hoppas på det bästa till nästa säsong. Då stiger lönen en hel del också.
Är det inte så att laget överpresterat fram till jul, och sanningen kom ikapp efter? Målet var ju top 10 från början. Sen skulle det kladdas med top 6. Säkert en del i haveriet. Man trodde man var bättre än man var. Tuppkammen...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Karlsson74: Lander sa ju i intervjun att gruppen nu behöver stänga in sig och ”rensa luften” är det 5:e 6:e gången nu man säger det efter en serie plattmatcher? Det hör man inga andra lag stå och säga, varför frångår man rutinerna så grovt och upprepade gånger så att man behöver ha krismöten? Stora frågetecken riktas mot ledarskapet tycker jag. Något stämmer inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Vinna mot topplagen och torska mot bottenlagen. Så har det ju sett ut för Timrå sedan Kjell Lönnå dirigerade Hedenhös-kören.

Inte mycket att yvas över.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
HKN: för att då fick han lite extra tid att vila sina spelare istället för att det skulle igång direkt(indirekt en time out).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Olle: Mieho har jag svårt att vara så kritisk mot. Han blev rekryterad som utfyllnadsspelare och har gjort det okej därefter, sen varför Ante envisas med att behandla honom som en topp 6-forward fattar jag inte alls.

Palola har som du säger varit helt osynlig sen han pangade in tre kassar i rad. 0 assist än så länge är ju inte skitbra kvitto på att man är delaktig i spelet framåt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Labban:

Såg det också. Var riktigt nöjd med läget inför 3:e. Malmö spelade ut oss ett tag innan 2-0 kom ur intet. Stark brytning av Lander och iskallt avslut av MPS. Då SKA det fan i mig kunna vara klart. Men de där jävla bönderna är än mer outgrundliga än vad vi är. Hur i helvete kan man ligga så toksist och med all sannolikhet komma att åka ur när man ändå har förmågan att krossa topplag och nu även vända på ett till synes hopplöst underläge mot Universums Härskare? De måste vara från en annan galax.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Olle: Jo håller givetvis med om båda. 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Sputnik: Palola har 3 mål första 3 matcherna sen absolut ingenting senaste 5 matcherna.

EP får man ju inte diskutera här inne utan att bli stämplad som vuxenmobbare. Men med hans lön är han ju naturligtvis ett enormt sänke för klubben just nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Labban: Ja, det håller ju inte att lalla på i de 2.5 första minuterna i tredje. Då ramlar det lätt in tre mål. 🤷🏻‍♂️


🤯
Låst ämne

« · 2480782 · »