1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582168 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Modo 2006-01-07

« · 649899 Till forumet


Timrå IK - Modo 2006-01-07
Fyrapoängsmatch.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
ståpäls:
Intressant, antagligen den första den här säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
westerlind: Mig veterligen den första någonsin..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
mikenomad: Nä, förr måste det ha varit många sådana. Men vad det betyder den här gången får Jimmy försöka förklara. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
ståpäls: Konstigt att det bara blivit en hel tråd om Lulematchen, men ännu endast 2 inlägg om den relevanta Lillebror-matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
-Gurra-:

Om jag säger att jag kommer att hedra arenan med ett besök i eftermiddag, känns det bättre då? För övrigt i sällskap av tre tikar...varav den ena är min egen!

"Får man ta hunden med sig i arenan...?" *gnolar lite*


Timrå en spelare som hinner hem, Modo fyra som inte hinner.

Huga, huga, vilket läge för hemmalaget!


Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Enligt ST kan vi se fram emot en match med enbart Kalle Koskinen på frånvarolistan:

" Läget i lagen
    Timrå: Anton Strålman hinner hem från JVM och spelar bara han orkar. Kent Manderville tränade i går och lär göra comeback efter sin sjukdom. Kalle Koskinen (axel) är definitivt borta. Ingen fara med Johan Svedberg, som fick en puck i ansiktet mot Brynäs.
    Modo: JVM-spelarna Oscar Hedman, Tobias Viklund, Mattias Hellström och Tommy Wargh åker inte samma plan som Strålman och missar därmed matchen. Annars alla tillgängliga."

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Sedan måste man ju ta sig en ordentlig funderare över vem eller vilka som är orsak till strulet med hemresorna från J-VM. Jag hade visserligen räknat bort Strålman från dagens match, så jag är glatt överraskad att han finns med. Ja, det han nu orkar. Men att det ska ta mer än tre dagar att flyga hem spelare från Vancouver, Canada, känns väl ordentligt tillkrånglat.

" Tränarsnack
    Timrå: – Det känns som en kul och stimulerande uppgift att spänna krafterna med Modo. Att det kommer att bli jämnt, tätt och tufft tar jag för givet. Som serien har utvecklats så känns det redan som att slutspelet startat, säger Kenta Johansson.
    Modo: – En ny viktig match och vi ska göra allt för att ta full pott, det känns som om det är dags för det nu. Fortfarande tycker jag att det är skamligt som förbundet har hanterat JVM-spelarnas hemresor. Vi får vänta tre och ett halvt dygn efter senaste matchen däröver innan våra spelare är i Övik igen. Inte klokt egentligen, säger Harald Lückner."

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dags att börja Fokusera på MATCHEN...

Denna match måste bara vinnas varken förlust eller en lika match till är godtagbar.

Dags att börja ta behövliga tre poängare.

Dags för Svobodas första nolla. JA

Vi vinner med 4-0. Mål från Maderville, Strålman, Warg och Wennerberg.

Kan bli ett femte mål men det måste Neilsen göra, och det lär ju inte hända.

Heja Timrå KROSSA LILLEBROR de ligger bara 8 pinnar före i tabellen. ta in tre idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
lungan:
Hur mår Styf idag innan match då? Är han på tårna? Laddad? Räcker munkorg eller krävs koppel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Icing-Ove: Styf är alltid het!!! Han kommer tackla sönder Modo...
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Icing-Ove:
Haha..Du är ju nästa rolig ju..

Men bättre kan du??

Eller tar din kusin och banjolirandet all tid för dig??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
gud: Ok, jag försöker...

Styf är en knöl!

Ah, där fick du ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Paddan:
Du är en alldeles för snäll människa..

Man kan knappt räkna in dig som en Moodooit..

Smyg Timrå,Luleå,Frölundait som du är..;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
gud: Viktig match idag. 3 poäng skulle sitta fint, men jag tror att det kommer att bli otroligt svårt. Adam Svoboda får nog en nyckelroll i dag, hoppas att han spelar bra. Skönt att vi får tillbaka lite folk, det kanske kan hjälpa oss till 3 nya poäng.

Kämpa Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Kerstin_k: Ja, att vi får tillbaka folk känns viktigt. Det har väl visat sig i de två senaste matcherna att det har kostat på att nöta med i princip samma folk såväl i powerplay som boxplay. Energin att kunna producera ett bra anfallsspel har väl inte direkt räckt till, utan det blir som nu senast, att man istället bara får spela så enkelt och sparsamt som möjligt. Enkelhet är väl visserligen bra, men lite mer tanke än sarg ut och icing ska vi väl kunna kräva.

Forza Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Domarskrälle: PERSSON, Sören
Linus 1: SABELSTRÖM, Peter
Linus 2: WINGE, Daniel

Samma skrälle som levererade bra med utvisninger mot SSK well???

Två pinnar på två sexpoängsmatcher, vi ligger back och det är dags att ta igen lite nu tycker jag, basta....

FORZA TIK.........alltid, alltid........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Tidigt powerplay för hemmalaget. Blir det lika snabb utdelning?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Inget mål, men ändå goda intentioner. MoDo gjorde det hela bra, tydligen. Sloan och Manderville verkar heta för dagen. Får vi se resultat av det?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Puck-out på Timander. Nytt läge då....

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Någon mer som har problem med livesändningen från sr.se?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
geggelundin: Nej, är det ljudet som är klent, eller vad är problemet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Inget ljud över huvudtaget, skulle gissa på att det får bli en omstart till att börja med. Ville bara kolla om det var endast jag som hade problemet :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Jag har inga problem me ljudet....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
geggelundin: Jag fick höja mitt ljud i själva datorn för att kunna höra nåt alls. Men nu har jag inga problem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Nu får vi väl för i helskotta lära oss räkna gubbar!!!!!!! För vilken gång i ordningen sker detta med 6 man på plan????? Bedrövligt.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Skräp. Målet efter styrning och folk som skymmer. Inte mycket att göra, helt enkelt.

Forza Timrå!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Ajjjjjjjjjj: Regin flyttar målet med huvudet....... straff.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Friman SR: Äh, varför göra det så enkelt!? Vi hade behövt det där målet....
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Vad är det som gjorts med isen, eftersom det måste spolas om på vissa ställen? Har man lagt till ny reklam och inte fått ner den tillräckligt djupt, eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Poffa: Han sa väl det, kommentatorn, eller? Man har haft ungdomscup i hallarna under helgen, så isen har väl slitits ned mer än vanligt. Tiden för riktig preparation har väl inte heller funnits, kanske.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Vaktmästare som tänker 10 minuter i framtiden kanske?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
MEN Gör ett MÅL!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Men nu ska det bara vara MÅL. 1.13 5mot3
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Frisco: Jag vet inte. Jag tvivlar dock inte på deras kompetens, de vet nog vad de gör. Dock så kan det väl vara så att den cup som nu har spelats inte hade avslutas i tillräckligt mycket tid så att det fanns tid att göra isen i ordning. Jag väljer dock inte att spekulera så mycket mer i ämnet, då jag inte har någon större koll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: "i tillräckligt mycket tid" skall vara: i tillräckligt god tid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
lungan: Det är Timrå vi snackar om, troligen tar vi in en gubbe för mycket eller går bort oss och får 0 - 2 i baken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
...känns som en "Timråmatch".

Missade chanser i massor och baklängesmål på eget slarv...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Manderville: Men nu ska vi inte tänka negartivt...

Klart vi vinner, Svoboda är i alla fall bra....Det får vi glädjas över.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
lungan: skulle sitta fint med 3 friska när djurgården ser ut attt åka på däng..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
lungan: Vi får glädjas åt att Brynäs bara har oavgjort, att DIF ligger under klart och att HV kanske vänder mot SSK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Det skulle vara guld värt om Södertälje, Leksand och Brynäs Förlorade idag samtidigt som Timrå skulle vinna över MODO...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
lungan: God Natt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Helvete! Vad pysslar utespelerna med? Svoboda tar skott på skott, prova och lägg ut pucken nån j-vla gång!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
....typ vad var det jag sa.....0-2!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Jag har bara en fundering????

Vad tränar Timrå på under sina träningar för varken Boxplay, Powerplay eller att göra mål blir bättre. lallar de bara, dags att det visar sig lite resultat.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

VA vi är värdelösa SOPOR....

Maderville dagens syndabock kul comeback!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Tack för kaffet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
..och kakan. 0-3.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Kvalserien here we come
Kommentera

« · 649899