1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2006-01-07

651391 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
-Gurra-: Jag skrev: "Hmm.. vilken av perioderna var det som Timrå äntligen lyckades skapa tryck mot MoDomålet och till slut få utdelning?"

Med detta avser jag att du ska få chansen att kanske ge din syn på saken. Ja, att kanske argumentera varför du tycker som du gör. Du såg matchen på ditt sätt. Du kanske t.o.m var där? Det var inte jag. Jag lyssnade på hur webradiokillarna framställde matchen. I sånt fall är det väl deras version som gör att det inte stämmer, eller? 

Olika åsikter är bra. Det är just precis detta som håller gästboken levande. Hur skulle det se ut om alla tyckte lika om precis allt? I vilket fall är jag på inga sätt avogt inställd mot dig eller någon annan som tycker annorlunda.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team / tjobba:
Vi har uppenbarligen inte riktigt samma insyn i matcherna.
Sen en annan sak. Har vi inte rätt till olika åsikter i GB längre??.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Måste säga att Warg är en riktigt bra klasspelare som defitivt fyllt luckan efter Gunno, sen dom andra nya har mycket att bevisa. Tycker Kenta gör en tabbe när vi spelar 5mot 4 när det återstår ca 1 min, då skulle Adam ha åkt där gjorde Kenta och Micke en miss som inte tar ut målis så vi blir 6 mot 4 där var chansen, sen tog ju modo ut pucken då och det var kört.
Nu gäller det att kämpa för föreningens existens på toppnivå, slutspel är patetskt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Förstår inte hur man kan påstå att Ström gjorde en bra match, ett par ggr så lyckades han hålla i pucken en längre sekvens men han skapar ingenting, det är mer att man blir livrädd att han skall tappa den och motståndarna skall kontra in ett till mål,
Han var inte först in i en närkamp och törs inte trycka till vid sargen..
Brukar inte "såga" spelare här men dessa hoppas jag INTE finns kvar nästa säsong.

Ström
Sloan
Wennerberg
Crippe...mycket tveksamt...
Cj Johansson.
Kenta? Tror det behövs en ny röst i omklädningsrummet nu

Tyvärr ni håller inte för att att Timrå skall vara ett slutspelslag.

15 omgångar kvar nu, tåget rullar fortare och fortare ut från perrongen och Kenta står och tittar på när dom andra lagen stiger på.

Kenta, VÅGA toppa laget

Kenta VÅGA matcha in några juniorer, tror att några av dom skulle kunna göra ett lika bra jobb som ovan nämnda killar, om inte annat för att väcka dom.

Kenta Powerplay spelet är BEDRÖVLIGT, Boxplay är för tillfället inegt vidare heller, man kryper upp i knäet på Svoboda.

Slutspel har jag gett upp för denna säsongen, nu hadlar det bara om att överleva, mycket troligt att det blir en vår med kvalseriematcher, Tyvärr så är inte TIMRÅ IK 2005/2006 bättre än så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Lumber Jack: Som den kulturgigant du är respekterar jag dig, men som det fyllo du är (av ditt inlägg att döma) förstår jag dig inte. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
 Som den hårdrockadare och filmälskare jag är, hade jag höga tankar om dagens match, jag tänkte att nu ska jag äntligen få se vem han är, han banjospelaren ni alltid skryter om.  Jag vart lite besviken till en början. Det spelades en låt som, som jag inte är helt off-side, handlar om män med begynnabde flintskallikhet... klappa lilerbror på tomheten... Benny Hill. Förvirrrraded...Men sedan vart jag lite glad, när eran stora musiker  (från Indal?) stämde upp i en inavelslåt! Värrldsklass i! Timtrå  S/T! Underhållning!!! TACK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
-Gurra-: Vilken match var DU på?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
-Gurra-: Hmm.. vilken av perioderna var det som Timrå äntligen lyckades skapa tryck mot MoDomålet och till slut få utdelning?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
LingaN: Hallå, vilken match var du på !!?? Första perioden var den enda perioden i matchen som Timrå på ett bra sätt genomförde idag.
Det var dom två senare som var dåliga.
I övrigt var det bara en hel massa onödiga utvisningar och rent ut sagt uselt spel av vissa lirare. Ingen nämnd, ingen glömd.

Det vara bara ren tur att det inte blev 0 - 6 till lillebror idag :-(.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
LingaN: Ja, i vilket fall för Timråiter och MoDoiter. Möjligtvis också för ansvarig personal på hockeyförbundet, som tvingas vara orsak till att MoDo saknar spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: "Gävlebon ”Fanzin” skötte trumman för andra gången i E.On Arena. En klart godkänd insats." kan inte annat än instämma!"

Jag är typen som inte brukar gnälla men det var verkligen ett bedrövligt spel av Timrå i första och andra perioden. Att sedan komma tillbaka i tredje hade varit enormt, men pucken vill inte in mycket till grund av Modos suveräna målvakt Krizan. Måste i alla fall varit säsongens mest spännande slut i en match, eller har jag fel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Bissett19: Håkan Södergren var det som myntade det uttrycket. Någon guru är han dock inte i mina ögon. Dock lite av en hjälte i ett tidigare liv, med helt andra lovord och förutsättningar, och med ett fruktat handledsskott som underteckand aldrig riktigt fick till. Ja, inte träffade jag krysset lika ofta, iaf.. ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Herminator: Wikegård??Virus?Ankan?L-G Jansson?...........:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Bissett19: Var det en Guru so sa det så var det inte Boork (c:
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team:Vad var det nån "guru" sa,var det Boork?Det finns inget svårare än att leda med 3-0 i hockey.........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Bissett19: Lunga ner dig nu. Bäcken är bred och det är mycket hög rasrisk på andra sidan. Så ett hopp nu vore skadligt.

Med andra ord... Det är fortfarande en bit kvar till slutspelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Bissett19: Den domaren var inte helröd på något sätt.
Lückner tyckte att det var det rödaste han sett som Kenta sa då har du inte sett mycket. Lovar att ni ska få en tuff resa resten av serien...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Bissett19: Vi störde dem rejält i den sista perioden, kvitteringen var inte långt borta. Karol Krizan var det som utgjorde skillnaden. Dock så var det för sent att börja spela hockey när vi var i underläge med 0-3. Både synd och skam att man ger bort sin chans att vinna matchen när man släpper iväg motståndaren på det vis man nu gjorde.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Så med en helröd domare o en massa Modovakanser lyckades ni inte störa dem:-)

Skönt att vi fått en räddningsplanka........:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Lite roligheter på presskonferensen. Det ges och tas, minsann:

"Harald Lückner var inte nöjd med varken domaren eller det svenska ishockeyförbundet efter matchen. Så här sa han på presskonferensen.
- Vi har förbundet emot oss då vi inte får hem fyra av våra spelare och en domare som är helröd. Jag har inte varit med om något liknande förut.
- Då har du inte varit med om mycket. Sa Kenta lite lätt hånande.

Så här sa Kenta om att Timrå och Brynäs fått hem sina spelare från JVM.
- Vi hörde att Modo hade fått hem sina spelare så då agerade vi.
Så här i efterhand kanske det inte hade allt för stor betydelse för Modo att de inte hade fått hem sina spelare, då de ändå vann matchen."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
För övrigt så var det "Fanzin" som skötte trumman, och ingen annan.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Redhat: *ASGARV*. Förstärkning!!... De Rouville ?? Jag är oftast inte så lättroad, men om du har något mer skojj att berätta så skynda dig.
Snälla ta den här chansen för jag har skitkul just nu. *Smile*.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Kevin O Shea: När det gäller straffcoachning..blir det nån fler gång i år..
skulle jag vilja se en rightare som Strålman.. såg honom på video lägga in en helcool straff i allsvenska Skövde ifjol!!
Dock lär vi inte få många straffar att prova på..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
TIKbiff: Tack för ett svar. Krizan gör bara idioträddningar för övrigt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Top Cat: Förstärkning på väg, fick precis höra att De Rouville är på G.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Frella: Tänkte likadant efter 2 perioder..detta är inte sant.. inte en passning med rätt timing o alla såg trötta ut. En sån kämpe som Robban står inte att känna igen! Det är som HV ifjol..rädslan att förlora hämmar spelet oerhört.
också därför skulle ett par spelarvärvningar sista veckan i jan. vara oerhört viktiga o värdefulla då det då skulle komma in nya spelare som inte har den där känslan av rädsla att förlora programmerad i sinnet. De skulle kunna bli en hockeymental .. injektion.
Och också vara nödvändiga för att hålla kvalserien på behörigt avstånd!
Må hela styrelsen i Tik,, jobba tillsammans för det!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Kan någon förklara varför man inte tog ut målvakten med ca 1 min kvar och pucken under total kontroll i offensivt hörn? Istället väntade man till vunnen tekning i egen zon när det var ca 20 sek kvar.

Två positiva saker från dagens match (ca 100 negativa):
1. Kedjan Ström-Regin-Wennerbergs spel, framför allt Regins insats
2. Svobodas målvaktsspel, han var trots allt helt utlämnad

Snart är transferfönstret här. Då hoppas vi på förstärkning igen!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Frella: Håller med dig till fullo, jag satt o skämdes och vred mig i ångestplågor. Vad FAN är det för fel med laget samt ledningens taggning inför match??? Det ser ju ut som ett nervöst nybörjarlag med magsjuka. Det är ju så pass dålig inställning att det lilla hockeyintresse man hade kvar fullständigt mördats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Pinsam insats i två perioder idag, nästan så man skäms på läktaren, hur detta lag kan ligga och fortfarande vara med och slåss om slutspelsplats är en gåta. Men så kommer tredje perioden då laget helt plötsligt visar vilja och hjärta. Visst Modo försöker säkert spela av matchen, men spelar TIK sådär mer än 10-15 minuter nån match ibland så skulle man känna sig jävligt säker på slutspel. Nu är jag mer inställd på att vi åker ur med dunder och brak. Nu blev istället denna måstevecka till en fiaskovecka med två pinnar av nio mot motståndare som vi egentligen borde ha samtliga efter oss.

På måndag vill jag se ett slut på daltandet och rullandet på femmor, med så tunt utbud av spelartyper som vi har så vill jag se tre femmor från start. En fjärdeformation med Sloan-Gahn-Crippe kan få luftas ca 1-2 ggr per period. Inte mer. Alla kring laget säger att det nu handlar om playoff matcher varje match, då är det dags att börja coacha och visa vilja som om det vore sånna också.

Nu väntar ännu tre ödesmatcher, tre matcher som jag vill se 4-6 poäng i. Tar vi inte detta kan vi koppla bort tankarna på slutspel, och börja inrikta oss på Kvalserien/Undvika Kvalserien med minsta möjliga marginal.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
hellge:
Ni hade en bra klack idag, och en trevlig sådan oxå måste jag säga, innan match så var "eran" trummis upp och hälsade på Timråklacken samt spanade in vår trumma ;-)
Dom stöttade Modo hela matchen men blev något tystare under tredje när Timrå kröp närmare.
Rättvist? ja sett till hela matchen, men Krizan gjorde ett par idiot räddningar på slutet och räddade alla tre poäng till er, Domaren?
tycker han var godkänd, man märkte inte så mycket av honom så då gjorde han nog ett bra jobb.

Nöjd så?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Och länken, ditt nöt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
73Sjöbba: Ok. Jag hittade en bättre sida i ÖA om det hela, där det framgår att Timrå fick pynta dryga 12 000 för att få hem Strålman. MoDo, däremot, valde den snåla vägen. Ja, men varför beklagar sig Lückner sig över något man som klubb själva valt att gå med på? Man har väl haft god tid på sig att kolla upp de rutiner för hemresor som hockeyförbundet haft.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Och här är Expressen's sida
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
jag måste tyvärr hålla med om din lista åtminstonde till 90% iallafall.. kanske det även borde läggas till en back M.H saknar skott o fysik. det känns inte som det räcker bara med bra skridskoåkning.
J. Svedberg strular ofta men reparerar oftast direkt misstagen och kämpar väl.
Det skall han ha beröm för .Han har också hyfsad styrka i man mot manspelet o han har bra skott!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
65selander: Ja, för Brynäs blev det en bonus att få hem Bäckström. Väl använda stålar, således!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Brynäs har fått pröjsa hemresan själv och med facit i hand så blev kosingen väl använd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
65selander: Jaså, är det så man gått tillväga? Ok, då har jag helt missuppfattat ordningen som varit. Jag trodde att det var förbundet som skickade hem folk lite som klubbarna själva önskade. Då finns det väl inte så mycket att klaga på. Är man som klubb villig att ordna resan själv, därför att man finner ett behov för det, ja,k då har det väl bara varit att göra just det. Tråkigt för de som sitter med spelare kvar, givetvis. Men samtidigt så borde man väl ha kunnat vara lite mer aktiv i att fixa det själv, om det nu varit så akut. Speciellt MoDo, som ju hade ett antal spelare där borta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
65selander: Låter troligast så tycker jag med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
NuMo: Ja, det hoppas och tror jag att den får. Eller rättare sagt, jag hoppas att det svar som vi båda önskar få håller sig väl i nivå med vad hellge brukar bidra med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Nu hänger jag inte med. Det är väl ändå respektive klubb som har tidigare lagt hemresan igenom att fixa den själv. Istället för att avvakta på ordinarie hemresa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Ja, precis. Jag är lika sugen som dig att få den redovisningen här i gästboken. Frågan är om det får stå kvar, även om det är på direkt uppmuntran från oss två?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
NuMo: Du syftar på Hellge? Ja, jag förstår det så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
65selander: Förbundet verkar dock inte finna några som helst konstigheter med att göra skillnad på folk. För det är väl precis det man gör när man valt att bara skicka hem vissa spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Han borde nog gnälla på den som satt och sökte billiga biljetter på nätet istället ;-)

Ett tips till MoDo: Ryan Air flyger inte till Canada
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Dream Team: Ja det funderar jag också på. Jag vill ha en full redovisning av varför du bara lever upp vid derbyna mot Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
hellge: Nu har du ju inte förstått vad han är arg på. Att Brynäs och Timrå fick hem sina juniorspelare går väl knappast att beskylla varken Timrå, Modoklacken eller domaren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
hellge: Du verkar dock bara "leva upp" vid derbymötena mot Timrå. Vadan detta?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Per HApps: Harlald tyckte inte det: www.allehanda.se/sport/4656
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
hellge:
ja,ja,ja, ja
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-01-07
Kerstin_k: Kolla längst ner i min profil, där kan du se vilka som bör stanna och vilka som bör lämna, enligt min personliga uppfattning.
Kommentera

651391 · »