1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599828 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - Modo 2010-11-04

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo: Jag gillar när bloggaren tar ton. Kan bara instämma i det Jimmy skriver.
Men en 1:a till Granath var lite väl hårt.

Simmalugnt: Fyll-Babs....kunde knappast hålla ihop låren då det begav sig

Ambroo:

Be careful what you wish for, you just might get it som amerikanerna säger.

Simmalugnt: Ett mycket bra inlägg av Jimbo. Skönt att han visar känslor även på utsidan för en gångs skull.

RTS: Jag tycker att Granath kämpar iallafall. Till skillnad från många andra

Simmalugnt: De som häver ur sig sånt där har jag ingen respekt för och då kallar de sig ändå hängivna supportrar. Jag vill mena att det är byfånar och idioter. Självklart vill man helst se TIK spela hemma i "byn", men det är otänkbart på 10-talet.

Ambroo: Det där var Jimmys bästa blogg på år o dar! Jag instämmer i allt. Klockrent!

RTS: Sebbe fick ju en etta och då måste ju Granathen oxå ha en ;)

Nej men skämt å sido. En upprörd bloggare är en ännu bättre bloggare och tyckare!

Hahl Bundy:

Jo det kändes jävligt befriande att han "vågade" såga de som förtjänar det.

Ambroo:

Trodde du var allvarlig.

Men jag håller med dig.

Manderville: Har sagt det förut men säger det igen...
Kan inte fatta att du har 3;a på Sebbe?????? En LANDSLAGSBACK som är inne på mer än 85% av alla baklänges mål kan inte få en 3;a .. På sista 2 matcherna har TIK släppt in 8 mål , hur många har Sebbe varit inne på ? JO, 7 MÅL.....
då ska man ha en 1;a.
Alla talar om förstärkning framåt när vi behöver folk i försvaret.
Alla framgångar kommer bakifrån ( ojdå ) , Målvakter : Vet inte om någon av våra målvakter är så bra... Backar : Sebbe ( Nej ) Granat ( Nej ) Sonntag ( Nej ) Mattias K. ( NEJ ) Jokela ( Nej ) Halonen ( Nej ) Skoogs ( Nej ) Styf ( ? ).
Detta är hur dom presterar just nu . Måste erkänna att jag var mycket imponerad av Sebbe innan dom skrev i tidningen om honom sen steg det åt huvudet på han ....
Godnatt!!!

RTS: Jag retar mig lika mycket på kolans midjehöga dragskott som alla andra men skjuter man 40 skott på mål, även om många av dom kommer från blå, så ska man kunna få en styrning på minst 5 av dom puckarna. Det är klart som fan att att det spelar roll. Modos defensiv är enligt mig en av dom sämre i ligan (vi ligger nog strax under), vi MÅSTE jobba för att få folk på kassen en sån här match. Folk tycker att vi hade kunnat vända mot DIF, att vi inte mäktar med tillstymelsen till en vändning i den här, är en jävla katastrof.

Vad fan håller sebbe på med förresten? Det börjar lukta Moe av hans falnande formkurva och alla hans jävla missar på egen blå. Jag vet inte vad men något har iaf stigit åt huvudet på pojken. Just nu tror han att han är betydligt bättre än vad han egentligen är och behöver vara.

Olle: Sebbe har inte varit fräsch på väldigt länge. Just nu håller man på att söka orsaken till det. Det kan vara en väsentlig anledning. På den här nivån måste man känna sig i det närmaste 100%-ig, annars visar det sig.

Skarin: Från ST:

"– Vi är bra med och sett totalt till matchen går det inte att plocka ut så mycket mer spelmässigt förutom mål...", säger Perra.

"– I dag spelar vi på det sätt vi ska spela, men vi får inte in pucken", säger Hynning.

Det var svart på vitt det! Vi är alltså verkligen så här dåliga på riktigt... Jag trodde att man skulle säga att man var uddlösa framför de bägge målen och inte var villiga att ta kampen och gå in i skiten, men det är ju de som sitter på facit.

250kg kärlek: kanske skulle hoppa över de där landslags uppdraget och vila i stället då

Olle: Jag nämnde något med Strimma i samma mening som Sebbe,, det skulle jag inte gjort.
Vi för hoppas Sebbe o laget hittar tillbaka till spelet från första 5 omg.

Vi kan iallafall konstatera att våra ledande spelare på isen sviker, och det rejält.

Måste hålla med Jimmy, Lander är hänföraren i detta lag.

Ambroo: åh herre Gud! Åh herre gud! Måtte l
iemannen vara nådig med oss

Ambroo:

Det är alltså inte så illa som vi trodde. Det är värre än så.

TIK55: Men nu var ju rankingen inte på de 2 senaste matcherna.

Simmalugnt: Man blir lite...brydd, minst sagt!

superfalle: Hade jag varit sebbe hade jag gjort en "modo", helt klart. Han behöver hitta tillbaka till sitt spel i klubblaget.

Ambroo: Helt fantastiskt! Nu blev man ju besviken på riktigt. Vad är det som händer?

Det är nog så här dåligt på riktigt ändå då. Skönt.

250kg kärlek: Ja i så fall hoppas jag verkligen att man söker grundligt. Våran bästa offensiva back får gärna hålla sig ifrån spökskador.

Olle: 250 har rätt. Det ska visst vara nån förkylningssymptom som vägrar ge med sig och det förklarar ju en hel del.

Apropå Moe förresten... Det rapporteras från en väldigt, väldigt "säker källa" att han mår prima och det går ungefär dubbelt så fort för honom nu än vad det gjorde ifjol. Mycket tack vara att han hamnade i en klubb som verkligen tog sig tid för hans krånglande ljumskar och trodde på honom. Han gjorde förövrigt ett läckert solomål ikväll sägs det. Skönt att vi behöll klassbackar som Sonntag istället för en egen produkt som bevisligen visat att han håller hyfsat god elitserieklass när han väl är hel och får en ärlig chans.

Ambroo: Huvudet på spiken! Pojken blev ju totalt sågad (och mobbad) av Challe ifjol utan att någon tog reda på orsaken.

Håhåjaja,

här kommer man hem efter en kväll på Fasching där man lyssnat på legenden Billy Cobham, och så möts man av en förlust med 1-4 och en pinsam 10:plats i tabellen....vad är det man säger: "det går fort i håckey"

Ambroo: Handen på hjärtat, hade du något tålamod kvar för Moe när han fick lämna? Det är lätt att vara efterklok, ärligt talat så tror jag inte att han hade tagit Sonntags plats i år. Det är lika logiskt att spelare som Robin Jonsson och Lotvonen lämnar samtidigt som vi blir av med spelare som Caslava och Lehtonen.

Vad gör förresten Sunnqvist numera? Jag saknar honom betydligt mer än Moe.

Olle: Sunnqvist fick inge kontrakt i Norge för han var för dåligt tränad, vad han gör nu vet jag inte.

Snoop: svenskar som inte får kontrakt i Norge samtidigt som det importeras utfylldnadsspelare till högsta serien från den, i sammanhanget, dyngnationen? Ja det är ju långt ifrån det enda som känns upp och ned en kväll som denna. Skämt och sido. Jag har svårt att se hur man inte kan behålla honom och försöka göra en stabil back av någon med den hårdheten.

Olle: Absolut. Jag skrev gång på gång ifjol att han i det närmaste blev misshandlad. Han gick som bekant skadad mer eller mindre hela säsongen och fick varken den hjälp eller den chans som han förtjänade. Dessutom så lämnade Challes och Nygges beteende både ett och annat att önska gentemot de flesta yngre, inte bara mot Moe.

Olle: Ja jo de är en bra fråga, jag tycker själv han gjorde bra ifrån sig när han fick chansen men sen är det inte så mycket i Timrås ledning som är logiskt tyvärr.

Ambroo: Mja du syftar på challes sätt att offentligt smutskasta enskilda individer antar jag. Det är inget som landar på hans pluskonto nej, och definitivt något som håller honom från att coacha topplag i framtiden.

Jag har inte all info kring det här med Moe men något som är säkert i dom flesta lag är att många spelare får en hel del oförtjänt skit för att man inte vet alla bakomliggande faktorer. Tittar man på vårat lag just nu så kunde man tro att 80% spelade skadade...stryk mot modo hemma. Jag har FORTFARANDE närmare till skratt än tårar.

Snoop: Han spelar i Kumla.

Ambroo: Hoppas att det inte är samma som 2 av mina vänner, den ena fick sluta träna för han blev sjuk direkt när han började träna igen och den andra har haft konstant ont i halsen i flera år nu.

Redigerad kommentar

Ambroo: Där ser man.

Ambroo: skitsnack challe släppte både fram Lander magnus päj under sin tid här. ang moe så var han helt värdelös i egen zon. Var som en skolpojke när det blev hårt spel blir nog inte kvar länge i leksand. Tror även perra får svår att ta Timrå till semi eller slutspel som challe lyckades med tre år i rad.Hänga ut spelare kan man inte ta det som spelare så är det bara att gråta ut hos mamma och lägga av. Kenta hängde ut spelare i veckan och Hardy ikväll de är proffs tjänar bra ska tåla både beröm och kritik.

Modano: Moe har i alla fall en grundkapacitet som är några ljusår bättre än Sonntags. Moe var kanon säsongen 08/09, sedan hände något, 09/10 gjorde han en riktig svag säsong. Men det var det flera som gjorde. Timrå har ju gett andra chanser till andra spelare som haft svaga säsonger (Hynning?!?!) så varför inte Moe?

Kramer: Ifjol när det syntes direkt att laget var felkomponerat så skrev många "vänta 15 omgångar innan du sågar", i år väntade jag 15 omgångar och till allas stora förvåning (...) så suger laget igen... Vad annars?! Tyvärr verkar det som man har satsat precis varenda öre som går och kanske mer därtill, snittlönen i dagens Timrå måste var rekordhög, men likförbannat suger laget kamelpung.

Igår var jag sugen att höra av mig till Allmänna reklamationsnämnden för att kolla möjligheterna att få igen mina surt förvärvade, beskattade tusenlappar som jag har lagt ut på årets bluffupplaga av Timrå IK.

RocknRolf2: håller med!!!

Modano: Ju mer man tänker på det ju mer fascinerande är det egentligen. 08/09 gjorde en 20-årig Moe 24 poäng som back, det är grymt bra. Visserligen spelade han med Lehtonen men ändå, han var topp 3 av Timrås backar den säsongen. Sedan EN svagare säsong och han får gå. Vi gör oss alltså av med en 22-åring fostrad i klubben och som har visat att han klarar av spel på hög ES-nivå.

RocknRolf2: Jag har saknat dig trots dina sågningar jäms med fotknölarna på allt och alla :)
Bara Sonnie kommer så kan vi ställa upp på en gruppkram

Som vanligt skriver Fredrik Söderberg på Dagbladet dom bästa krönikorna, och det konstiga är att allt stämmer som han skriver.

Snoop: Ring hem han från Kumla, vi behöver en back av som micha lugn å säker i egen zon, jag hörde att de va inte så att han va dåligt tränad, de va så att tränare andersen märkte att laget va för dåligt och att micha hade för hög lön, de va billigare att sparka honom å låta sin egen son lira

Limpan: Man kan ju samtidigt kalla hem Jesper Jäger.

73Sjöbba: Låt han komma på try-out en månad va kan de kosta, jo en kapabel back, vi har ju gjort sämre värvningar förr

Äntligen är vi där vi hör hemma, Bottenträsket.
Nu kanske vi kan vakna upp och se sanningen, laget är inte bra!
Finnarna håller inte måttet, Corso är bara värd en bråkdel av sin lön...

Nu är det bara att kavla upp ärmarna och försöka rädda det som räddas kan...
Helt klart behövs en nytändning, byta spelare? några borde sitta löst...
Tränare? Sportchefen?

Limpan:
Sanningen är den att Linkan är ingen sportchef, och om han ändå vore det är det TJ som har sista ordet. Och TJ har inte kompetensen att agera sportchef.

Vilket innebär att Timrå IK är utan sportchef. 

Sedan inbillar jag mig att Modo gjorde för 4 år sedan det vi åxå borde ha gjort. Den ökade publiktillströmmningen är skillnaden som gör skillnad. 

I morgon är det AIK hemma, vilket innebär att vi kan ligga på kvalplats innan helgen är slut. 

Nu målar jag kanske fan själv på väggen, men jag inbillar mig att vi är på ett lutande plan. Och vart det slutar kan väl alla räkna ut.

- Vi avvaktar säger TJ :) 

Per HApps: Då kan du säga mig vad Timrå IK hade varit utan TJ. Eller hur?

Dunc:
Det håller jag med om, men inga imperium varar för evigt.

Per HApps: Det man kan undra är ju varför det skärs sig mellan Tj och övriga inblandade, gång efter gång.
Men jag är helt inne på din linje, det är dags för Tj att lämna och på tid att Timrå anställer en sportchef.

Söderström var en som gjorde en hel del för klubben, kanske mest?. Varför spelar inte Crippe i Timrå?
Arslet som många väljer att kalla vår hittis enda sportchef, var ytterliggare stark man som verkligen brann för sitt jobb och tog striden för det sportsliga.

Antar att alla ser att detta är på väg åt he...te.
Den stora frågan är ju varför klubben inte är intresserade av pengar från sin egen supporterklubb, och medlemmar.

« · 1301845 · »