1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581322 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02

« · 1990237 Till forumet


Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Skönt att få känna lite derbynerv igen. Det var ett tag sedan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
T T: Men bara 3500 sålda biljetter alltså. Vi har väl aldrig haft under 5000 i nån hemmamatch mot Modo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
tjobba: Kommer tyvärr sponsra er en slant genom att fara på matchen, men det behöver ni nog😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
tjobba: sjukt många som väntar till sista stund med att köpa biljetter i våra närliggande kommuner. Har alltid varit så och lär inte ändras förens det finns risk för lapp på luckan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Öndulat: Sant. Gissar på 5500.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Öndulat: Varje match så köps det mellan 800 och 1000 biljetter på plats. Något klubben kanske bör göra något åt? Göra förköp billigare eller liknande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
RasmusVS: Varför bör dom göra något åt det? vad är problemet med att köpa på plats?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Synct: svårare för vissa att räkna på publikintresset?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Nisse på Mon or: Så man ska helst sälja så lite biljetter på plats som möjligt för att "vissa" tycker om att sitta och ha koll på publikintresset? det gjorde mig inte smartare över saken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Synct: En spegling av samhället. Många varken kan eller vill inte planera så ”långt” i förväg, då kan man missa något annat roligt.
De med familj och barn har heller inte helt enkelt att låsa en kväll 5 dagar framåt, sjuka ungar, mormor fyller år, gnäll från kärringen osv osv
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
RasmusVS: Har inte Timrå billigare biljetter när man förköper? Är inte det typ standard?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Synct: Om alla som ska gå på matchen köper förköp är det ”låsta” pengar, pushas förköp och blir standard så tror jag att flera som tänker att de ska gå låter färre saker komma i vägen. Jag tror att det är en del som tänker att de ska gå, sen kommer de hem efter jobbet, eftermiddagströttheten slår in och slår på tv:n istället. Är biljetten redan köpt masar man sig dit ändå.

Även ur en planeringssynpunkt, innan hemmapremiären var det runt 1800 biljetter sålda (med säsongskort), klubben uppskattade publiksiffran till 2600-2800. Nu blev det 3018 och det tog slut på hamburgare i kiosken. Hade de haft koll på antalet besökare innan så hade det förmodligen inte tagit slut. En annan fördel är den gamla skrönan att ”folk drar folk”, är det 4500 sålda tre dagar innan match så boostas biljettförsäljningen av det.

Finns bara fördelar med förköp. Det är därför man vill sälja säsongskort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Synct: då kan man ju undra varför inte föreningen gör något åt detta, när lösningen är så enkel. Jag förstår din tankegång. Kanske Backlunds " det finns viktigare saker än ishockey" ligger till grund?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
RasmusVS: Jo det har du rätt i.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Om man nu ska fundera framåt...är Timrå IK denna gång mer beredda på att satsa för att ta sig upp och stanna kvar om tillfällighet ges? Eller resonerar man som sist. Vi tjänar inget ekonomiskt på SHL så därför ser vi till att inte förlora ekonomiskt på att ramla ur? Jämför man med förra säsongen så borde SHL bli förlust utan spelare till NHL.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Nisse på Mon or: känns väldigt riskabelt att satsa på att hålla sig kvar med direkt upp och ned flytt.

Gissar på att en satsande nykomling ändå åker ur om man inte har en jävla tur, och får sedan harva i mitten av HA pga stukad ekonomi. Kommer behövas mer än bara en ekonomisk satsning för att hålla sig kvar. Kommer behövas både hemvändare och supertalanger för att inte tala om en jävla massa tur.

Nä, jag vill ha kvar kvalspel. Det är enda livlinan en nykomling har.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Öndulat: Jag känner likadant. Förespråkarna för det nya systemet pratar om att det ska vara lättare att gå upp osv. Men precis som du säger så blir det svårare att HA GÅTT upp. Detta cementerar jojolagen permanent i botten av SHL. Man får vid varje ny sejour i hösta serien bygga nytt lag och plikta fallskärmspengen till laget som åkte ut. Man kommer aldrig få förutsättningar att bygga långsiktigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Öndulat: Jag håller inte med. Man får inte ha tunnelseende och bara se upp- och nerflyttningen. Det införs nya krav på ekonomin, 10 miljoner i eget kapital för att spela i SHL. Inom överskådlig framtid kommer SHL-rättigheten att öka i värde lagom till att CMOREs nuvarande avtal närmar sig sitt slut.

Klubbarna kommer att behöva jobba annorlunda, du kommer inte att kunna värva i hop ett lag på samma sätt som i dag som nykomling utan behöver lägga om strategin och satsa mer på att utveckla egna spelare från ungdomsleden som växer fram till bra truppspelare, sedan krydda med 1-4 toppspelare. Eller värva billigt och förädla, typ från danmark, norge, slovakien etc.

I längden kommer detta att gynna ishockeyn, där den relativt rikaste klubb inte automatiskt får framgång (iaf inte underifrån).

Se på en liga där det är myyycket mer pengar inblandat, Premier League. Där åker det ut tre lag varje år, och tre lag kommer underifrån. Inget av lagen som gått upp i år (Norwich, Aston Villa, Sheffield United) har köpt på sig massvis med spelare eller särskilt dyra spelare. Nu är det olika sporter såklart, men principen är densamma.

Förädling, talangutveckling och starkt juniorarbete kommer att bli allt viktigare i svensk ishockey. Det skulle inte förvåna mig om det växer fram övergångssummor heller för att få ekonomisk fördel för de talanger som tas fram och en SHL-plats kommer att bli mer åtrovärd.


Jag förespråkar en till direkt uppflyttning och nerflyttningsplats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Öndulat: Jag håller med dig, när slutspelen i hockey börjar så är det den bästa tiden på året. Slutspel = Ishockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Öndulat: Personligen tror jag att direkt upp/ned systemet kommer resultera i en utökad mängd lag i högstaligan. Utökade krav på kapital tillkommer med detta och som jag ser det är detta för att lättare reglera mängden lag i serien som har tillräckliga ekonomiska förutsättningar och på så sätt mäta hur många lag man kan ha utan att långsiktigt skada varumärket.

Jag tror att man är väl medveten om att ökade tillskott i klubbkassorna bara har renderat i bättre löner, inte bättre spelare och vill SHL öka omsättningen så säger marknaden "fler produkter".

På längre sikt tror jag direkt upp/ned kommer vara skitsamma för de flesta klubbarna som har förutsättningarna att spela i högstaligan, dom kommer helt enkelt spela där. Där sistaplatsen mer är vigd åt en självreglering mellan en satsande förening underifrån typ Växjö 2.0 mot en förening som inte riktigt håller måttet, då man aldrig kommer kunna få till en stängd liga.

Samtidigt sänker man kvalitén på H.A vilket egentligen är positivt ur en SHL synvinkel då lag som egentligen "ska vara i SHL" men haft en riktig skitsäsong lätt kan ta sig tillbaka. (Typ säsongen 11/12 när DIF råkade ramla ur och blev kvar i H.A längre än väntat).

Hade man sett till både H.A och SHLs bästa så skulle man nog valt ett annat upplägg faktiskt. Men cash is king och många H.A klubbar lever redan på det pyttelilla ligabidraget från SHL såatte...
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
ALLA TILL NHK ARENA
i morgon
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Ja giss på 12100 i Timrå Isstadion imojjon!!!!
Vi spräng grindarna....
Ja har bett om att de ska släcka ner hela nätet i Västernorrland under matchen imorgon och att bara TV1 o TV2 funkar på tvn......
Och fri dricka under matchen!!!
ALLA TILL ISSTADION IMORGON!!!
Dä rinn lätt ikväll i strupusligen...!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
SMÅLAND: Tänk vad skönt för Timrå att slå ur undeläge , för är inte MoDo tippad att vinna som vanligt och sedan vinna hela serien som vanligt .
Tänk vad tiden förändras .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
TIK-Lund: Min vinkel kring direkt upp-/nedflyttning är att det i grunden är bra. Problemet som finns är att förutsättningarna för lag underifrån att hänga kvar inte finns i och med den stora ekonomiska differensen. Det hade varit bra om förslaget hade fått haft med någon form av ekonomisk utjämning. Som det blev nu känns det mer som om det blir någon form av "gästlag" varje lag som sedan dyker ner i seriesystemet igen. Jojo-effekten kan mycket väl ha förstärkts med det här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
roger_sundsvall: Derby dax....underbart,kul och spännande . Båda lagen får nu en första värdemätare på vart man står just nu . Jag tror och hoppas att vi kan vinna men lite orolig är jag för Modo har ett bra spel framåt . Men spelet i deras försvar har hittills inte varit bra där det har varit rena hönsgården ibland så där kan Timrå sätta press. Nu har väl Timrås försvar inte heller övertygat hittills så nu får vi se i kväll vilka som krigar bäst där nere på isen. Att vi på läktaren vinner kampen mellan klackarna tar jag som självklart.

Alla till arenan i kväll för nu blir det hockeyfest.
Eftersom jag vill se Timrå och Modo i den allsvenska finalen så säjer jag Heja Timrå och Modo utom när ni möter Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Veteranolle: Hade blivit mäktiga matcher i en HA-final, men satan vilken ångest inför varje match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Högriskmatch ikväll, samtliga ska visiteras före så kom i tid gott folk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Perreman: Precis min poäng också. Men du uttryckte det lite snärtigare. Jojo-effekten förstärks.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Veteranolle: Modo har väl haft sin värdemätare i Björklöven. Men får väl se om vi är en större värdemätare så att säga.
För oss är Modo defenivt den största värdemätaren än så länge som sagt. 🙂
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Hassan: högriskmatch på isen också. Jävligt trist att Kaijser verkar missa just den matchen pga sjukdom, vi behöver hans fysiska spel ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Hassan: Tiden inför kvällens nedsläpp går fan långsammare än väntan på jultomten... Halva Västernorrland går i ångest och hockeyfeber. Då ryktas det om att någon mäktig klubb uppvaktar förbundet med förslag om nya regler;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Smokey: Haha, bäst ever!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
SMÅLAND: sluta supa så förbannat! Inte en jävel förstår vad du skriver
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
JanneH: Sheriffen Lerebäck fixar biffen! 😎
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Sputnik: Vi hoppas på en domarnivå ikväll som lutar mot slutspelskaraktär, annars kommer vi få det jobbigt med erat PP/samt vårat BP.
Blir det mycket 5 mot 5 tror jag vi vinner, mycket special teams går det däremot åt helvete.
Släpp pucken nu!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Nucky: Matchen har inte ens börjat och ni börjar redan babbla om domare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Synct: Det gäller att ha rätt fokus från början.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Nog tusan ser vi ut att få en fin publiksiffra i kväll? Ser inte ut att vara många lediga platser kvar. 5500 är ingen omöjlighet. Då blir det magiskt tryck!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Synct: Klassiskt möte, Timrå vs Modo vs DOMARN. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
KB65: Nej, Timrå och domarna vs Modo
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Synct: Asch då, nu missuppfattar du med vilje, mest för att du själv fick på käften just i denna fråga i Modoboken för ett par dagar sedan;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Synct: Klart det ska surras domare. Förlorar vi är domarn sämst. Det är sen gammalt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Nucky: Herregud vad jag fick på käften, jag slängde in en retsam pik för att det brukas snacka om i våran bok att det gnälls på domarna i Modoboken, då blir det ju bara komiskt när det glider in en modoit i våran bok innan derbyt och det första som nämns är domare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Synct: Ska försöka uttrycka mig så du förstår istället:
Tror ni kan kan gynnas av mycket special teams ikväll.
5 mot 5 tror jag vi har ett övertag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Nucky: Det är JAG som ska behöva förtydliga för DIG om att det var en till pik på erat domargnäll, eftersom du inte verkar ha förstått det två gånger nu utan tar det på så stort allvar så ska jag förtydliga nästa gång bara för din skull, så du förstår att jag inte är dödsallvarlig. Jag har inte missuppfattat någonting.

P.S: Det är klart jag också hoppas på en rättvis och bra domarinsats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Synct: Ja, snälla gör det👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Nucky: Oj, du vet vad sarkasm är! ~applåder~ snart kanske du lär dig vad en gliring är också! lycka till ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Nucky: Själv hoppas jag att domaren dömer i Timrås favör hela matchen. 11x2 för övik 0x2 för Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Synct: Jag som trodde Fucking Åmål var spiken i kistan för din form av humor. Men inte i Timrå! ;)
(Vet att den där gick över ditt huvud, men du är förlåten)
Kommentera

« · 1990237