{8839}: Boyce och E.B måste börja lira enklare och rakare. Tycker att Madsen har lyft kedjan i den aspekten dock. Och Boyce måste spela ytter, fattar inte varför han spelat Center i inledningen.
Men FredAnte eller Freddan verkar se någon form av spelgeni i Berglund, nu har han dessutom tagit plats i andra PPt. Personligen anser jag inte att man platsar automatiskt med omvänd klubbhandsfattning i synnerhet om man inte ens har ett bra skott.
Och ska man prompt ha en rightare i båda uppställningarna då kan man faktiskt flytta Hartmann från första till andra å lyfta in typ Kaijser som Stor/tung/elak istället, där tror jag verkligen han skulle passa och få en tydligare roll utöver ett monster i forecheckingen, han är också en jävel på att vinna sargdueller något som förstauppställningen haft det lite tufft med stundtals.
Dahlen/löcke och Lundin är alldeles tillräckligt med skills i PP utan fler förstärkningar än nån habil rackare på blå hursom, Hartmann är lite kaka på kaka och Lööke har ändå hans position i uppställningen.
Gorkyman: Dock hoppas jag Söderberg steppar upp för han har ju förutsättningarna, storlek, hyfsat spelsinne, och bra storlek. Men saknar liksom lite djävlaranamma, att gå in lite hårdare i situationer, och inte dutta med pucken så mkt. Måste bli lite rakare, då blir det kanon.
Gorkyman: Westlund hade jag trott skulle ta mer tid och bli en liten sheriff där bak, men det går för fort för honom för det mesta. Hoppas han kan få fart på kroppen då har vi lite defensivt kapital där oxå.
Några har redan varit inne på det men kul att Jansson gjorde en riktigt fin insats igår! Stark med puck, bra teknik, kloka avvägningar och bra intensitet i skridskoåkningen. Hoppas att han fortsätter så! Dessutom tror jag mycket på honom i PP2 med Wahlgren som spelmotorer
TIK-Lund: Berglund, och förvisso även Boyce, har genom åren lyfta alldeles för mycket speltid i fel spelformer. Handen på hjärtat: Berglund är en fantastisk lagkamrat och på isen är han en brunkare utan speciella skills. Boyce stannade i utvecklingen strax efter att han fyllt 16 år. Han är inte en dm bättre idag än han var då som tokhyllad talang. Han åker skridskor mediokert och saknar, än mer än Berglund, teknik och spelförståelse. Boyce och Berglund ska, i mitt okunniga tycke, bara lyfta istid när vi behöver in och kötta ett par minuter. Tok-åka och checka. Men jag gillar att dem finns i truppen, då båda garanterat bidrar på sidan om ger energi som hjälper LAGET framåt.
KulltorpsOlli: Måste lyfta på hatten för Freddans coachande för tillfället. Slänger in Dahléns kedja så fort det vankas anfallzon och de har ork. Tror nog Freddan läst lite här inne och tagit till sig. 😉
Håkkybåkky: Modospelaren drar dessutom upp armarna före kollisionen. Han trycker kanske inte till men jag tycker det ser ut som att han skulle kunna lastas lite mer än Madsen iaf.
Sputnik: tror Freddan och Ante K är en match made in heaven. Freddan har bevisat gång på gång att han kan lyfta unga spelare, dessutom sitter han på hockeysveriges bästa PP, som gammal målvakt vet han nog precis vad som är jobbigt att möta. Ante därimot sitter på mer taktiskt kunnande och verkar äntligen satt ett effektivt försvarsspel. Att deras personlighet är motsatser kompletterar nog varandra bra också, Freddan driver på och Ante ser till att ingen känner sig illa till mods.
Tror vi har något riktigt bra på gång. Snacket går redan som de gick för två säsonger sedan, bara att Leksand är utbytt mot modo.
"Timrå saknar vissa delar som modo besitter, på sikt kommer det aldrig hålla"
KulltorpsOlli: EB och Boyce är fantastiskt duktiga på att lyfta upp spelet, förutsatt att de spelar spelet efter den devisen. Ingen kreativitet eller så, bara spela så enkelt som det bara går, skapa förutsättningarna för de med bättre utgångsläge i offensiv zon. Klart å betarrt.
Vill man ha lite rock & roll i en sån kedja får man hitta en Billmos Gallo 2.0 som jobbar lika hårt och spelar spelet men samtidigt har Wildcard-factor över 9000 och när Jupiter står i linje med högraste soppsleven på Markaryds långvårdsavdelning lyckas göra dubbla hattrick på 7 sekunder, för att sedan åter förvandlas till en ren brunkare, tills nästa förvandling baserad på andra grundförutsättningar, omöjliga att förutspå.
Nisse på Mon or: Är ju tyvärr fullt med lånekvoten nu om det stämmer med Ragnarsson. Men ärligt talat så kan man fundera på vad AIK styr med. Lånar in Karlberg i ett redan ganska trubbigt lag och lät han spela i 4:e kedjan? Nä AIK är.nog ett sjunkande skepp.
Sputnik: Tanken på Ragnarsson växer. Tror Ante egentligen skulle vilja använda backarna mer i spelet, i synnerhet framåt men då behöver vi lite andra spelartyper än vad vi har och kanske var lite väl naiva när vi satte ihop laget.
Det kanske skulle vara mer ett komplement till spelidén än en förstärkning till laget.
Tror inte Leksand skulle gå med på ett lån till oss tyvärr. Annars finns det faktiskt på "pappret" en lucka som han skulle kunna fylla.
Nisse på Mon or: Tycker inte vi ska hålla på med lån överhuvudtaget, inte i det läge vi är just nu. I stort sett helt skadefria och serieledare. Det är inte direkt så att det finns så många fjunisar i SHL-lagen som man kan anse vara så pass bra att de ska komma in och konkurrera om speltid i våra två första kedjor nu, vi har redan flera spelare i topplinorna som är SHL-mässiga. Detta gäller även i de "lägre" kedjorna.