1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581684 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10

« · 2163875 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Woody: Som ngn sagt redan...jag kmr hellre in i ett slutspel som vi gjorde ifjol. Toppform och en vinstrad som imponerar.
I år får vi lita på att slutspelsknappen funkar som den ska.
Lite mer oroligt, men funkar den så blir det ju bra...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Lub: Shit Brynäsboken behöver lyssna på lite smäktande valljud a la DiLeva eller något, snacka om massdepression, men kul att de valt att stötta sitt damlag (som tydligen kan spela hockey till skillnad från herrarna, enligt ngn forumnist)... :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Olle: Jag kommer också vara nervös i första kvarten. Delar din analys angående backarna. Tycker Lodin visat klass i varje match på slutet. Det ska bli spännande att se vilka lag som möter varandra i kvarten. Men först ska ju lag 7-10 puckla på varandra...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Sputnik: jag kommer vara mer nervös första matchen i kvarten än första matchen i finalen (om vi går dit). Steppar vi upp rejält och städar av kvarten tror jag allt kommer lossna. Jag hoppas på betydligt mer från spelare som Hartmann (vad har hänt med honom sedan skadan?), Dahlén och sen försvarsspelet från forwards i egen zon.

Jag började denna säsong med att såga backarna. Tycker dom gör ett riktigt stabilt jobb där vi är nu men ofta kommer avslut i andra våg från back eller släpande forwards och där har vi problem att räkna in markering. Sen Madsens grisarlina, dom gör ett jättebra jobb med att nöta ner motståndarna men det som fattas för dom är puckar på mål och att grisa framför kassen. Vi har ju nästan bara produktion från en lina som det är nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Sputnik: du får nog ta motorsågen då för detta ser jag absolut ingen framtid med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Sputnik: Sen skulle jag vilja såga motståndarna lite med. Hur kan de inte vinna med större siffror mot detta PiSsDåLiGa TIMRÅ och få kämpa in i sista sekunderna i princip varje match?!?!?!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Sputnik: Haha håller med, vårt lilla krypin låter ju nästan som Brynäs-boken, och de flesta bör ju kunna hålla med om att vi och Brynäs befinner oss i lite olika situationer.

Nä, ta en kopp te och en kvällsmacka och avsluta dagen med lite armhävningar så fortsätter vi uppladdningen inför slutspelet. Det kunde ha varit värre, se på Modo ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Jag väljer att se det här som 3 avskedspoäng till Modo. Vi ses i SHL om 15 år!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Olle: Ok jo det stämmer. Men ändå var vi med i den matchen till slutet. Det jag ville säga är att ser det ut så här första matchen i slutspelet så kan jag komma med en såg med. Men har fått äta upp flera ggr så jag väntar med sågen ett tag till..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Rallarn: Och Freddan var nöjd...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Sputnik: vi släppte in 5 puckar mot Tingsryd så sent som för två omgångar sedan, på hemmaplan dessutom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Sputnik: Vår högstanivå är riktigt hög, vi måste dit.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Sputnik: det håller jag inte med om. Det är en stor skillnad på att avsluta serien med att vinna fem matcher i rad och ha en känsla av vara oövervinnelig och att avsluta med idel torskar och stolpe ut. Mora tex. hur långt kan dom gå i ett slutspel? Fem raka vinster och ett riktigt giftigt PP. Klassiskt ”timråläge” för dom just nu.

Mora pulvriserade Modo i ett läge där Modo spelade för sin existens i ligan, vi kan inte ens vinna när dom har badbyxorna på och har julafton i puckutdelning i egen zon. Timrå har ett attitydproblem och det stavas ”övermod”. Nu har vi undvikit närkamper i 10 raka matcher för att ”undvika skador”. Den ovanan kanske man tar med sig in i kvarten för vi ska ju ändå segla enkelt till final? Hoppas Freddan hittar den där slutspelsknappen. I min mening borde han redan ha tryckt på den om han hade en sån knapp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Rallarn: Ärligt talat, om Jonte spelar på 100 procent nu, och inte kan tagga igång mer och har flera nivåer till i slutspelet. Har han i SHL att göra ens då?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Sputnik: Man hoppas verkligen på den där slutspelsknappen men man får gärna trycka på den så snart som möjligt, får magont av att vi ska börja spela vår bästa hockey förns i första slutspelsmatchen. Finns för många felmarginaler för min smak, men man kanske är för mycket av ett kontrollfreak.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Olle: Exakt och vad som hände i omgång 52 är också bortglömt i ett slutspel. Jag lägger ingen vikt vid vinststreak och serieseger just nu på det sättet. Däremot har jag sett ett lag som inte släppt in mer än 4 mål i en match på hela serien, allt som oftast varit med ändå in i kaklet mot lagen vi mött. Det är sådant jag tar med mig och ändå ser som goda vanor trots att det inte finns mycket att motivera sig med för spelarna i en serie som varit nästan rekordtidigt avgjord denna säsong.
Om vi går upp eller ej kan jag inte garantera, dock är det intressant med begravingsstämningen här och på flera andra håll över ett slutspel där första slutspelsmatchen inte ens är spelad än.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Nu har jag kommit på det!
Just nu invaggar vi våra kommande motståndare i falsk säkerhet. Vi låtsas bara att vi inte är bättre just nu... att vi har kört fast o tappat formen.
PP är en luring just nu. I slutspelet kommer den ena PP varianten efter den andra som ingen sett förut. Alla tror att vi kör med diagonal pass till Lööke men så blir det icke!
Här ska inte avslöjas nåt nytt inte... iaf inte i dom här oviktiga matcherna.
Freddan o laget är luriga... nu ska maskinen snart tugga igång igen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Sputnik: tittar man bara i backspegeln blåser man förr eller senare in i en långtradare. Sen kan ni ju starta en egen klubb här inne där ni orerar över serieseger, 16 raka vinster och fundera hur i helvete ett sånt otroligt bra lag kan bli utslagna av lilla pissiga Västervik?

Vadå ”hur många andra lag har plus på oss”? Kunde vi slå Karlskrona och göra en nästan omöjlig vändning så tror jag att det finns ett par andra lag i denna serie som kan göra det mot oss. Vad som hände i omgång fem eller 14 existerar inte längre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Olle:

Slutspelsknappen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Olle: Förstår att vi är många som är oroliga, men jag tycker inte vi ska slänga hela yxan i sjön innan kvartsfinalspelet startat och måla tillvaron med kolsvarta penseldrag.
Med bättre kämpatakter och en smula från fru Fortuna så kan vi förhoppningsvis lugga kommande kvartsfinalmotståndare på en eller annan poäng... eller i alla fall pressa dom i någon period...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Olle: Å vi lär tyvärr rasa på den lista till sönnda kväll!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Olle: Åhh nej jag sket just på mig av rädsla och ångest..
Hur många av de lagen förutom Västervik som vi inte har mött alla ggr än har plus på oss?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Sputnik: här har du en power ranking före kvällens omgång. Personligen hade jag lätt bytt förstaplatsen mot ett formtoppat lag inför slutspelet för då hade det inte spelat någon roll alls vilka vi fått möta. I nuläget kan jag tänka mig 3-4 lag som jag absolut inte skulle vilja möta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
roger_sundsvall: Ahh.... det är ju ett tag kvar dit
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Rallarn: Ja den kampen blir svår att bemästra!!!!
Lämna man hövve hemma gå dä å helvete!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Villervalla: Freddan går ut och ber om ursäkt till fansen igen om 3...2...1

Sluta spela som arslen så slipper ni gå ut och skämmas och be om ursäkt istället.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Woody: Haha kan inte se annat än att det är tristessen pga Coronan och att man ej får gå på matcher som talar. Jag har fått höra att jag visst varit en pessimisst av rang, men läser man härinne är jag en nallebjörn i jämförelse.

Ärligt talat kan ni säga ett enda lag vars form är så fruktansvärt outstanding just nu ni hellre hade hållt på?

Finns det nån härinne som på förhand inte hade tagit detta läge med hur det sett ut under säsongen totalt? Nej just det vi skulle ju hamnat på 6:e plats och i allafall haft 3 raka vinster så vi haft nån form av självförtroende med oss inför slutspelet. Vi har ju vunnit alldeles för lite matcher under säsongen så frågan är om ens grabbarna vet vad som krävs för att vinna en match?!?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Men kul för Modo, de får 8 derbyn nästa säsong...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Rallarn: finns ingen form!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
TikShank: Det är tillåtet att tvivla.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
tänkte gratulera Modo till vinsten 🖕
MEN DE..sket SIG
Du är blockerad i detta forum till -292277022657-01-27 09:29.
Anledning: Bett om att få bli avstängd
trevligt 😷
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
kulltorp:
Det är faktiskt inte bättre,vi har enorma problem när det gäller passningsspelet samt noll speed,räkna inte med att vi bara "vinner" och går till SHL. Jonte är tex helt över när det gäller både skott & passningar,tvivlar att det bara dyker upp till slutspelet.
Sen har vi vår amerikan/canadick,alldeles för långsam(men bra räckvidd) och indirekt hans fel at vi torskade.
Som natt & dag för ett par månader sedan,riktigt orolig faktisk,men den som lever får se. USCH.
Å sen när det gäller tränare för nästa sesse,så tycker jag vi byter oavsett serie.
Han har kört fast !!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
SMÅLAND: Tuff drabbning mot vvik på fredag, dags att steppa upp och hitta formen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Bragd-Birger: Det finns ingen "slutspelsknapp" att trycka på utan det är en bra form och det mentala som kommer att avgöra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Olle: Den som ger upp nu kommer jag aldrig förlåta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
The great one: och vad skulle den knappen innebära i praktiken? Vi för matchen mot Västervik, vi för matchen mot Tingsryd och vi för definitivt matchen mot Modo men motståndarna har läst sönder det där jääääävla krosspasset till Lööke, dom har läst sönder att Timrå aldrig skymmer målvakten och tar skott från blå. Dessutom har vi börjat få rejäla problem med korta spelet i egen zon, tycker motståndarna checkar fast oss lika ofta som vi dom. Den enda som fortfarande kan göra vad han vill på isen är Lodin för hans spel är det enda motståndarna inte sett femtioelva gånger denna säsong redan.

Tycker Freddan ska ta bort dahlens privilegium att styra pp helt på egen hand, det behövs några fler varianter. Vi måste vara ett av lagen som tar absolut minst avslut i pp. Jag börjar tvivla starkt på att Timrå kan hantera favoritskapet, jag hoppas jag blir överbevisad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
kulltorp: Sorti mot vem? Björklöven förlorade med massor av mål två gånger mot Modo så sent som förra veckan, Södertälje förlorade i kväll mot Mora, Karlskoga förlorade stort mot Västerås. Alla lag är helt urusla. Det kanske inte blir någon alls som går upp efter videogranskning. Det såg inte bra ut, men kan vi inte spara så pass mycket galla att vi kan smälta wienerkorven tills efter första matchen i kvartsfinalen åtminstone. Känns lite som killen som grät över att ha fått BMW-modell på studenten det här. Modo vann. Bra. Vem vill byta med Modo?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
..Vilket LAG...väljer vi i kvartsfinal?
lag 2,3,4 osv...får dom oxå välja lag?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Är det inte bättre att lämna w-o till en sån här match om man ändå inte vill spela? Resultatet spelar ingen roll för något annat lag ändå.

Klart att Timrå är nedtränade och oinspirerade. Men ändå. Man skaffar sig dåliga vanor. Det lallas och glids, spelas runt och platsbyts i komfortzonen.

Hartmann är helt iskall. Jonte ser ut att ha smittats av Olofssons killer-instinct. Lindelöf är helt vilse efter PW:s intåg. Och...äh, orka.

Blir skönt när slutspelet kommer och vi trycker på knappen och spelar som i trans. Bäva månde alla andra lagen som slitit som grävlingar dom senaste två månaderna när dom möter Timrå Gliderz.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
snushane: mkt gnällspikar här nu, klart som fan att man blir besviken när laget förlorar och spelar dåligt. Men klart chansen finns att gå upp dumt att tro något annat, och det är väl nu laget behöver allt stöd de kan få? Och om sanningen ska fram vill jag nog påstå att spelet i många av de 16 raka segrarna tidigare ofta inte berodde på bländande spel mer att det mesta gick vägen då oavsett!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Detta är tacken för alla stödbiljetter, känns ju sådär att lägga pengar på sådant och man får inte ens gå på match. Fy fan, man åker runt och glider bara och tror man är kungar utan hårt jobb. SKÄMS.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
alla vet..hur bra vi kan spela
men...de ser inte bra ut...just nu..
MÖRKAR...dom formen??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
sargad: Fråga Wennerholm
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Heisenberg: Delar din uppfattning. Jag är övertygad om att grabbarna växlar upp i slutspelet. Och kanske redan i sista matchen inför. På samma sätt som att jag ser Karlskoga (ligger under med 5-0 mot Västerås) som en av utmanarna , även Löven (som lyckades vinna med 2-1 mot KIK.

Tror allt för många drar för stora växlar över vår usla ”form”. Vi är väl i position som vi vill vara? Vann serien, laget ser samspelt ut och inga egentliga skador (förutom Ragnar).

Bränn inte krutet i förtid boys, racet har inte ens börjat ännu....

🍺😊🤍❤️🤍❤️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
söder över: förut var jag rädd för björklöven nu är alla lag svår.Det blir ett otippat lag som går upp Sanna mina ord
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Nisse1:
- Löven har hackat i maskineriet till och från länge.
- AIK har haft sina downperioder(ganska många).
- Timrå har haft fulbränsle i tanken sista 10-15 omg.
- Nu åker Bofors på en riktig fetsmäll mot V-sås.

Löven o Timrå är väl ändå favoriter? Med Boförs som första utmanare?

Men vilket lag går in med bäst form i slutspelet?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
erathoo: Det är lite väl mycket som går trögt nu. PP spelet, offensiven, Dahlén, osv osv. Jag är inte speciellt oroad över att inställningen på isen kommer höjas i ett slutspel, men SPELET överlag är jag oroad över. Det kuggar liksom inte i som det ska.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
She: nä vi kan aldrig gå upp..buhuu..vi vann serien bara överlägset! Bofors förlorade med 5-0 ikväll..Löven vann med 2-1 mot bottenlaget Kik..
Timrå kommer tända till då finalerna går igång!! Jävla transportsträcka nu dom sista matcherna..
Timrå mot SHL garanterat!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Zäta75: 1-2 nivåer till från den här skiten duger inte för att gå upp i SHL, det är fortfarande för dåligt när man har hungriga motståndare på andra sidan isen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
hockey_21: ointresse att göra sista 10-15% ?
Låst ämne

« · 2163875 · »