1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580544 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10

2164894 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Hahl Bundy 2.0: Tack!!! Vilket underbart epos. Körde den två gånger på raken i slowmotion, och en gång i en version dubbad till slovenska! Nu leker livet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
snushane: Den matchen (den med skenan) var mitt fel att vi förlorade, jag tog med min dåvarande flickvän (numera fru) på matchen, hon har följt med på 3-4 matcher totalt och jag tror Timrå vunnit en av dessa efter förlängning. Så jag ber härmed om ursäkt och frun har återgått till Idol/Talang och annan nöjesunderhållning...

Men vilken stämning det var i hallen innan det med skenan inträffande, var ett enormt drag vill jag minnas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
DalleRalle: hade bara den där jävla skenen suttit fast så tror jag vi tagit Guldet det året.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Smokey: Jag kan starkt rekommendera filmen Heimat där det tar två timmar för förtexterna att rulla färdigt o där det sen tar två timmar till för en gammal tant att öppna ett fönster och ge de smutsiga hönsen mat.
Givetvis till elakt fiolspel och i svartvitt.
Det kan bli en ny favorit för farbror... jag brukar slå på den när det går tungt för Timrå. Man blir genast på mycket bättre humör.
Förunderligt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Sputnik: Jag håller med. Jag fick en känsla av att det var en annan Dahlén som kom hem från landslaget, och han var inte bättre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Ändå bra att man bara torska med 1 mål i en sådan match, blir lätt stora siffror i såna här meningslösa matcher. Modo har ingenting som väntar, bara en evig lång väntan till september. Vi har ju liksom en hel trupp att hålla intakt inför 3 tuffa fighter, hålla truppen ren från skador och skit som kan uppkomma.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
DalleRalle: Modo vann 4 mot Löven
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Sputnik: By the way. Tror ni att Freddan och några spelare läser i forumet? Jag är övertygad om att Nubben gör det iaf. Zäta, Emil P, Wedin, Lander, Pääjärvi mfl läser också varje dag vet jag ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Sputnik: Enligt Höken råder det ingen tvekan om att Hardegrd spelar i Timrå om vi går upp. Annars är Färjestad ett alternativ tydligen och det kommer bli SHL hur det än blir.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Jäklar, Modo slog oss på näsan. En aningen försent dock. Men kul för hockeyn i Övik. Modo vann väl till och med 3 mot Löven? 2 mot oss.

Kan medge att dagens form hos Modo skulle nog inget lag vilja ställas mot. En riktigt vidrig outsider som ingen vågar välja. Minns tillbaka på Timrå, 2009. Ingen vågade välja oss, sista slutspelslaget. Slutade med att vi & 4an Hv71 fick nöja oss med varandra. Nu slog man ju inte Hv, men nära är bara förnamnet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
palleparling: Håller med. Back to basics nu Dahlen i slutspelet! Han håller pucken ofta strax höger om slottet ofta i PP och väntar och väntar på bra läge. Sen kommer inte läga och han passar eller skjuter i ett inte optimalt läge. Cross mot Lööke har funkat, men är lite sönderläst så kommer inte funka lika ofta. Men de kan fortsätta med det när bra läge ges för det ger många mål när den väl sitter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
kattan: Absolut jag håller med till 100%, och det vet jag att Nubben dessutom nämnt i nån intervju om Dahlen för nått år sen, att han har mycket annat att utveckla för att bli en bättre hockeyspelare. Det köper jag också att han provar och att han försöker, men jag hoppas för Timrås skull att han lägger ner med det nu när det blir slutspel, då handlar det inte längre om "personlig utveckling" utan då handlar det om att vinna matcher. Och vad kan Dahlen göra för att hjälpa Timrå bäst? Inte är det att dribbla o hålla puck i 15sek varje powerplay iallafall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
kattan: Om man får spekulera lite så tror jag han fick sig en tankeställare när han var på landslagsturneringen. Lite som att han såg vad som krävs på den nivån och vad han kanske vill utveckla för att ta nästa steg.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
palleparling: Det kan ju vara så att han har valt att ändra spelsätt för att bli bättre på allt annat, passningsspel, spel utan puck osv, för i slutändan bli en bättre hockeyspelare. Jag tror fortfarande att om han vill gå rakare mot mål och skjuta på allt, så kan han göra det. Jag gillar iaf att han har förbättrat mycket i spelet som han förut kanske saknade.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
palleparling: Dahlen måste höja sig, det vet han om själv och det kommer han att göra får vi hoppas. Tycker att vi har sett några frön till lite rakare spel de senaste matcherna. Bl.a bröt han in på mål igår från kanten och tar skott lite oftare. Tror allt kommer på plats när det gäller mycket då är han som bäst.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
mikenomad: Ingen kommer att vilja möta Timrå i slutspel. Vi är favoriter, så är det bara. Tror att vi trycker till lite de två sista matcherna nu bara för att visa lite. Sedan blir det turbon inkopplad i slutspelet.

Jag är inte säker på att jag tycker att vi ska välja AIK trots 8-0 senast. Kanske Tingsryd är det bästa valet trots långa resor. Vi får se hur vi tänker.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
kattan: Absolut har han utvecklats, med både positiv och negativ aspekt, han har tappat det spel han är bra på/känd för och börjat köra mer på ett spel som inte är våran Dahlen, det gillar jag inte.

Gällande poängen som du säger att han gjort mycket mer nu, så kan du inte tänka på det sättet heller. Timrå är mycket mer överlägsna i år, gjort 70 mål mer än vad dom gjorde säsongen 17/18, och dessutom spelar han idag med Albin Lundin (54p) och Jens Lööke (59p), jämfört med 17/18 då han spelade mest med Erik Karlsson (28p) och Anton Wedin (14p). Omgivningen gör ju en enorm skillnad.
Jag tror nog att jag också skulle lyckas pyttsa in nån poäng om jag fick spela typ 24min/match med Lööke och Lundin.

Såklart ironi över det sista men hoppas du förstår poängen iaf😊

Och i övrigt älskar jag Dahlen men tycker att denna kritik ändå är relevant.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Härligt. Trodde aldrig att jag skulle hitta något som är dystrare än min favoritfilm. Givetvis i svartvitt!

Sjunde inseglet av Ingmar Bergman.

Surfar in här efter en match, en match jag offrade för att i stället småhångla med min flickvän. Faktiskt första gången den här säsongen. Gäller att prioritera inför stundande slutspel.

Och när jag läser inläggen, då inser jag att Sjunde inseglet är stor humor om döden.

Mötte min granne från gnällbältets högborg Arboga i trapphuset. Han muttrade som vanligt:

- Dä gååååååår aldriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

Jag kontrade med:

- Kolla in vädret! Solen skiner!

Han muttrade:

- I dag ja.

Jag är helt säker på att vissa skribenter skulle ta upp gårdagens förlust mot formstarka Modo som en nagel i ögat även om vi mot förmodan tar oss hela vägen till SHL.

Modo vann rättvist. Och hade planerat säsongen fram till matchen perfekt. Bra jobbat. Där ligger vi i lä. Och Modo ska ha all credd och beröm för den segern. Sug på den ni modojävlar.

Vi får trösta oss med ett jäkla SHL-kval:(

Nu över till det viktigaste i dag.

Stötta TIFO-gänget!!!

Swisha du också!

Till: 072-242 80 04

Märk med: VSTIFO

Vi tänder gemensamt stubinen. Snart är det dags att starta maskinen. Snart...

Och låt gnällbältet stanna enbart här i södern.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
jå1: Ja det gör han. "Inte ens" ta poängrekordet när vi knapphändigt klarade kontraktet. Det är då fan inte svårt att rita upp en massiv måltavla på ryggen den här säsongen som MoDoit, alltså till den grad att det blir direkt pinsamt att gå in i clinch om några poängrekord (givet att man är seriös och inte bara trollar då). Vilket rekord jagade vi då kan man fråga sig? Rekordsämst säsong för att vara MoDo?

Jag är tacksam och glad att spelarna stod upp och dammade bort löven och fixade kontraktet för egen maskin (oberoende hur det gick för andra lag) - samt att det är kul att vi kunde spöa er igår, men det betydde på det stora hela mycket litet.

Ska bli fruktansvärt skönt att kolla på slutspelet med noll känslor efter den här säsongen som varit, med det sagt får ni gärna spöa skiten ur löven :-)

Det blir intressant att se om ni kan växla upp, för det är nog direkt nödvändigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Dexter : Ja för det är ju verkligen poängrekordet och inte SHL som varit Timrås stora mål den här säsongen 😂
Intressant att du ser nytt kontrakt i HA som ett kvitto på vinnarskallar i Modo. Säger lite om ambitionsnivån i din klubb. Ni är verkligen lillebror i Västernorrland nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Tom Topp: Så är det. Optimisten i mig väljer att tro att vi inte har beskådat den bästa Timråhockeyn än denna säsong. Även när poängkolumnen stod på 0 så var målet tydligt och har fortsatt vara lika tydligt under hela säsongen. Inte ens löven har väl i lika tydliga ordalag pratat om SHL på det sätt som ledningen i Timrå gjort. Kuggar bara allt i som det ska nu så kommer det bli en rolig vår :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Tom Topp: Vi ska upp i SHL. Rekord, vinster mot modo mm saknar innebörd och betydelse utifrån den aspekten.
Vi har vunnit serien..Check!
Nu ska vi in i slutspelet.
Lets go!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
ionloo: ja det har varit ett evigt tjat om "rekord". Men det är väl den enda spänning journalister haft att skriva om när det gäller HA! Nä det är nu det börjar, det andra har bara varit en enda lång transportsträcka!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Dexter : Det har väl inte ens börjat att "gälla" något för Timrå än så man får nog avvakta med att dra den slutsatsen.

Det ska bli skönt att behöva sluta läsa om rekordet. På tok för uppstorat av media (främst lokalmedia). Det är fint med rekord men det känns på nått sätt mer som att det är värt nått när det sker av bara farten och inget man nödvändigtvis måste jaga. I det läge som Timrå varit i har det säkert varit en morot och de har nog pratats en del om det. Men nu kan fokuset läggas på rätt saker istället hoppas jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Gavelo: precis! Mora känns farliga med sina skarpskyttar. Och så har dom en tränare som kan få ner anspänningsnivån hos laget!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
palleparling: Visst, han hade ett annat driv mot mål säsongen 17/18. Men samtidigt har han gjort fler mål denna säsong än 17/18, OCH dubblat sina assistpoäng, så med andra ord är Jonte en mycket bättre spelare överlag idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Dexter : Ni förlorar väldigt mycket med tanke på alla era vinnarskallar. Du skämmer ut dina medsupportrar med ditt lågbegåvade trams.
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Zäta75: Hur fungerar det ni i slutspelet, får ni välja motståndare eller lottas det?
Mora är för övrigt väldigt oberäkneliga, tycker dom har en ganska låg lägstanivå men en av seriens högre högstanivå och har spelat bättre och bättre på slutet, dock känns som lite för beroende av några enskilda målskyttar som Lyrenäs och Persson, stoppar ni dom så har ni vunnit mycket.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Dexter : men alltså, gå och lägg dig och fäll in tuppkammen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Costanza: Era prylar i prisskåpet har verkligen hjälpt er att forma eran framtid...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
hanzon: Det var ju stort av er att ni ställde upp med erat damlag i hockeyallsvenskan i år!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
sargad: Mora tror jag inte vi väljer. De är alldeles för bra nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Dexter : Kul att modoiterna bara vågar sig fram efter seger ;)

Hur som helst, erat sommarlov kommer att kännas längre än Stures tal medan vi spelar slutspel och jagar SHL. Om vi lyckas så hinner vi säkert vinna fler guld än vad ni har innan vi möts igen, så länge ni sitter med Glader vid rodret i alla fall.

Heja Timrå, röd-vit-blå, framåt ska vi gå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Dexter : Jag vet inte, men Modo kommer när säsongen summeras vara ungefär 50 poäng efter Timrå i tabellen. Modo's målsättning med säsongen var förstås betydligt högre än en 12:e plats. Med det spel som ni presterat under merparten av matcherna, derbyn undantagna, är säsongen inget annat än ett fullständigt haveri. Möjligt att det kryllar av vinnarskallar hos Modo. Men borde inte dessa ha synts lite mer än vad de gjort och även gjort skillnad i spelet tycker du?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Sista timmens ordväxlingar är av högsta kvalitet från i stort sett alla inblandande.... Eller ska vi säga pajkastning av sämsta/tråkigaste märke.

Angående slutspel tycker jag vi väljer AIK eller Mora.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Dexter : Var det målsättningen alltså? Man får väl ta och gratulera till kontraktet då.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Rallarn: Modo klarade kontraktet. De var bäst när de gällde. Timrå slog inte poängrekordet utan var sämst när det gällde. Finns alltså fler vinnarskallar i Modo.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Olle: Jag tycker inte att han hånar någon, intervjun sticker ut och är inte som det brukar låta efter förlust och saknar många klyschor. Det finns potential för utveckling.
Ja jag håller med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Dexter : Vilket märkligt uttalande, vore samma som att: Z är med i trippelguldklubben, Modo skulle behöva några vinnarskallar i föreningen, särskilt nu när det slutade 12a. Okej?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Rallarn: När man spelar som en påse skit och sen går ut och hånar motståndarna, då framstår man bara som en dålig förlorare och man lägger ju verkligen upp för lite hån på sin egen bekostnad. Hade önskat lite mer självinsikt i den intervjun. Hade Dahlén och gänget gjort sitt jobb hade vi vunnit den här matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
JanneH: Sture har ju vunnit guld. Timrå skulle helt klart behöva några vinnarskallar i föreningen, särskilt nu när de inte ens lyckades slå poängrekordet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
JanneH: Då kanske han kan hjälpa er att få igång ett damlag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Rytter: Haha annars hamnar man i en diskussion som pågår i 15 sidor som handlar om att du tycker Dahlens intervjuver är dåliga och att jag gillar att han vågar sticka ut och ha glimten i ögat 23 år gammal. Tackar och bockar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Rytter: Boyse är kaptenen men han vill inte. För mig är Madsen istället.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Spock: vi får ta in Sture som konsult att skriva Jontes intervjusvar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Rallarn:

Dahlén nöjd, ni är nöjda och allt är bra.

Måste säga att det är mer uppfriskande att läsa det Olle skriver och diskutera med honom då han vågar ge intern kritik och inte bara stryker medhårs.

Nej ingen dompa, gravöl passar bättre till vår säsong.

Gonatt och lycka till i slutspelet. Krossa löven!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Rytter: Vem som har kaptensmärket tror jag spelar mindre roll. Han kanske inte är den mest välslipade kaptenen men han har ju visat sig vara en väldigt bra ledargestalt i laget och det är nog viktigare, inte minst förra gången vi gick upp.

I förra matchen mot Modo så fick han ju nån crosschecking som inte tog så bra men i intervjun så säger han att han inte kände något eller tyckte det var fult men man märkte ju på lång väg att han inte tyckte det var schysst. Han är en ung kille som ska avdramatisera i intervjuer. Känns som en försvarsmekanism, ingen ska rå på honom liksom. Sånt slipar han nog bort med åren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
hanzon: Känner ingen agg men har läst nåra av inläggen i modoboken som är rena jävla påhopp på mig o Jonte o hans föräldrar som bevis på hur en del i er bok har lämnat sin lilla ärthjärna på pantbanken för att aldrig kunna lösa ut den igen!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2021-03-10
Rallarn: Kanske ska ta in en Nordkorean till att styra klyschorna? Var tydligen någon Frank som var helt ok?
Låst ämne

2164894 · »