EXPLORERSMÅLAND: precis, snart gäller att vara bäst, tror vi kommer se en annan inställning framöver även om det såklart inte kommer bli lätt att gå hela vägen, vilket det aldrig brukar vara!
{297}: Jo, men nu har det ju sett ut så här i 10 matcher i rad. Jag är inte förvånad. Har vi inte minst 2 nivåer till att ta fram i slutspelet så blir det snabb sorti..
2 mål på 45 skott... Dä håll int i kvartsfinal!! Västervik på freda ä ju redan en förlustmatch! Fredda och Dahlén boys ä sönderlästa! Vårt PP... Dä hänn ingeting! Vakna nu fö fan... Annars bli vi piss i Kvarten!!
KulltorpsOlli: det finns ingen knapp man bara trycker på och sen kan man spela hockey igen. Vi prickar en formsvacka när det passar som sämst. Får hoppas att ett mirakel sker och spelarna släpper handväskorna när det blir slutspel för det dom visar upp nu är PATETISKT.
Ska bli jävligt intressant att se hur seriens överlägset bästa lag som spelar skithockeyn Allan, helt utan någon jävla integritet ska klara av en slutspelsserie...
Nä. Det här ger dom bort på egen hand genom att inte längre bry sig!
KulltorpsOlli: Jag tror och hoppas att vi har 1-2 nivåer till att lägga in i slutspelet när det verkligen gäller något. Men givet är det inte till 100%
Vi tränar tungt nu för att släppa på det inför slutspelet, Freddan har sagt det själv. Är inte så orolig faktiskt, vi ska snarare vara glada över att vi har lyxen att styra formen lite nu och inte behöva slita ut oss inför slutspelet.
Förhoppningsvis har vi betydligt mer energi när allvaret börjar och kan spela mycket mer intensivt. Det är min förhoppning i alla fall, och OM det här undermåliga spelet beror på en svacka så tar jag den hellre nu än om två veckor. Vi vet att grabbarna kan bättre, det gör mig lugn och jag litar på processen. Tror inte det hade sett ut såhär om vi hade något att spela för.
söder över: Eller hur, nu går man in i ett slutspel med en negativ trend, vända detta blir inte lätt. Det känns ungefär som inför sista matchen mot Oskarshamn, allt att förlora.
Zäta75: 1-2 nivåer till från den här skiten duger inte för att gå upp i SHL, det är fortfarande för dåligt när man har hungriga motståndare på andra sidan isen.
She: nä vi kan aldrig gå upp..buhuu..vi vann serien bara överlägset! Bofors förlorade med 5-0 ikväll..Löven vann med 2-1 mot bottenlaget Kik.. Timrå kommer tända till då finalerna går igång!! Jävla transportsträcka nu dom sista matcherna.. Timrå mot SHL garanterat!!
erathoo: Det är lite väl mycket som går trögt nu. PP spelet, offensiven, Dahlén, osv osv. Jag är inte speciellt oroad över att inställningen på isen kommer höjas i ett slutspel, men SPELET överlag är jag oroad över. Det kuggar liksom inte i som det ska.
Nisse1: - Löven har hackat i maskineriet till och från länge. - AIK har haft sina downperioder(ganska många). - Timrå har haft fulbränsle i tanken sista 10-15 omg. - Nu åker Bofors på en riktig fetsmäll mot V-sås.
Löven o Timrå är väl ändå favoriter? Med Boförs som första utmanare?
Heisenberg: Delar din uppfattning. Jag är övertygad om att grabbarna växlar upp i slutspelet. Och kanske redan i sista matchen inför. På samma sätt som att jag ser Karlskoga (ligger under med 5-0 mot Västerås) som en av utmanarna , även Löven (som lyckades vinna med 2-1 mot KIK.
Tror allt för många drar för stora växlar över vår usla ”form”. Vi är väl i position som vi vill vara? Vann serien, laget ser samspelt ut och inga egentliga skador (förutom Ragnar).
Bränn inte krutet i förtid boys, racet har inte ens börjat ännu....
Detta är tacken för alla stödbiljetter, känns ju sådär att lägga pengar på sådant och man får inte ens gå på match. Fy fan, man åker runt och glider bara och tror man är kungar utan hårt jobb. SKÄMS.
{9386}: mkt gnällspikar här nu, klart som fan att man blir besviken när laget förlorar och spelar dåligt. Men klart chansen finns att gå upp dumt att tro något annat, och det är väl nu laget behöver allt stöd de kan få? Och om sanningen ska fram vill jag nog påstå att spelet i många av de 16 raka segrarna tidigare ofta inte berodde på bländande spel mer att det mesta gick vägen då oavsett!
Är det inte bättre att lämna w-o till en sån här match om man ändå inte vill spela? Resultatet spelar ingen roll för något annat lag ändå.
Klart att Timrå är nedtränade och oinspirerade. Men ändå. Man skaffar sig dåliga vanor. Det lallas och glids, spelas runt och platsbyts i komfortzonen.
Hartmann är helt iskall. Jonte ser ut att ha smittats av Olofssons killer-instinct. Lindelöf är helt vilse efter PW:s intåg. Och...äh, orka.
Blir skönt när slutspelet kommer och vi trycker på knappen och spelar som i trans. Bäva månde alla andra lagen som slitit som grävlingar dom senaste två månaderna när dom möter Timrå Gliderz.
KulltorpsOlli: Sorti mot vem? Björklöven förlorade med massor av mål två gånger mot Modo så sent som förra veckan, Södertälje förlorade i kväll mot Mora, Karlskoga förlorade stort mot Västerås. Alla lag är helt urusla. Det kanske inte blir någon alls som går upp efter videogranskning. Det såg inte bra ut, men kan vi inte spara så pass mycket galla att vi kan smälta wienerkorven tills efter första matchen i kvartsfinalen åtminstone. Känns lite som killen som grät över att ha fått BMW-modell på studenten det här. Modo vann. Bra. Vem vill byta med Modo?
The great one: och vad skulle den knappen innebära i praktiken? Vi för matchen mot Västervik, vi för matchen mot Tingsryd och vi för definitivt matchen mot Modo men motståndarna har läst sönder det där jääääävla krosspasset till Lööke, dom har läst sönder att Timrå aldrig skymmer målvakten och tar skott från blå. Dessutom har vi börjat få rejäla problem med korta spelet i egen zon, tycker motståndarna checkar fast oss lika ofta som vi dom. Den enda som fortfarande kan göra vad han vill på isen är Lodin för hans spel är det enda motståndarna inte sett femtioelva gånger denna säsong redan.
Tycker Freddan ska ta bort dahlens privilegium att styra pp helt på egen hand, det behövs några fler varianter. Vi måste vara ett av lagen som tar absolut minst avslut i pp. Jag börjar tvivla starkt på att Timrå kan hantera favoritskapet, jag hoppas jag blir överbevisad.
KulltorpsOlli: Det är faktiskt inte bättre,vi har enorma problem när det gäller passningsspelet samt noll speed,räkna inte med att vi bara "vinner" och går till SHL. Jonte är tex helt över när det gäller både skott & passningar,tvivlar att det bara dyker upp till slutspelet. Sen har vi vår amerikan/canadick,alldeles för långsam(men bra räckvidd) och indirekt hans fel at vi torskade. Som natt & dag för ett par månader sedan,riktigt orolig faktisk,men den som lever får se. USCH. Å sen när det gäller tränare för nästa sesse,så tycker jag vi byter oavsett serie. Han har kört fast !!
tänkte gratulera Modo till vinsten 🖕 MEN DE..sket SIG Du är blockerad i detta forum till -292277022657-01-27 09:29. Anledning: Bett om att få bli avstängd trevligt 😷
Woody Jokinen: Haha kan inte se annat än att det är tristessen pga Coronan och att man ej får gå på matcher som talar. Jag har fått höra att jag visst varit en pessimisst av rang, men läser man härinne är jag en nallebjörn i jämförelse.
Ärligt talat kan ni säga ett enda lag vars form är så fruktansvärt outstanding just nu ni hellre hade hållt på?
Finns det nån härinne som på förhand inte hade tagit detta läge med hur det sett ut under säsongen totalt? Nej just det vi skulle ju hamnat på 6:e plats och i allafall haft 3 raka vinster så vi haft nån form av självförtroende med oss inför slutspelet. Vi har ju vunnit alldeles för lite matcher under säsongen så frågan är om ens grabbarna vet vad som krävs för att vinna en match?!?